Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 07:54 [R75] PODŚWIETLENIE ZEGARÓW
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Znikło mi podświetlenie zegarów i paneli sterowania w drzwiach .
Sprawdzałem bezpieczniki i napięcie i stwierdziłem ,że w jednym gnieżdzie odpowiedzialnym za podświetlenie zegarów nie ma napięcia !( dolnym rzędzie bodajże F6)
Natomiast gdy zamykam auto , całe podświetlenie ,łącznie z zegarami jeden raz mrugnie ,to samo gdy otwieram ....
POMOCY!
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 07:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Wyciągnij moduł świateł i zobacz czy go coś nie zalało.
Sprawdź PINy i WTYCZKĘ czy nie ma śladów korozji.
moduł LSM sprawdzony i podmieniony na inny ,taki sam efekt !
wtyczka potraktowana kontaktsprayem i lipa ...i jescze jedno ,nie wiem ,czy tak wcześniej było,że jak włączam światła to w sterowniku w dzwiach po stronie kierowcy słychać takie jakby grzechotanie ,krótkie (brrt)
Znikło mi podświetlenie zegarów i paneli sterowania w drzwiach
tylko to ? , a podświetlenie zegarka i panelu klimy i radia jest ?
Nooo,niestety też ,nic nie jest podświetlone,(tzn ,mam dużą navi i wyświetlacz działa ,ale cała reszta nie...)
No i jeszcze ,coś lużno lata w okolicy zegarów , jakby się coś ułamało,urwało ?,jakaś śrubka,albo plastik ?!
ale gdzie w okolicach bezpieczników ? pod schowkiem?
tak, i pin3.
OK1...już pędzę ...
[ Dodano: Nie Wrz 28, 2014 21:09 ]
Z całą odpowiedzialnością muszę stwierdzić ,że żadnej popielatej wtyczki 20 pinowej ,NIE STWIERDZIŁEM !( w okolicach bezpieczników) być może ,będę musiał zdemontować schowek ...może gdzieś pod nim???
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 28, 2014 20:27
alpacino, wtyczka może być zaizolowana, ona łaczy max 12 przewodów.Wcześniej jeszcze raz sprawdziłbym bezpieczniki , także pod maską przy silniku , a F6 czy ma napiecie na pracującym silniku.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Nie Wrz 28, 2014 20:58, w całości zmieniany 1 raz
alpacino, wtyczka może być zaizolowana, ona łaczy max 12 przewodów.
Jeszcze raz sprawdziłbym bezpieczniki , także pod maską przy silniku.
Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy ok,jedynie ,jak pisałem wcześniej ,brak napięcia w gnieżdzie nr6 ,oznaczonym symbolem zegarów (na osłonie bezpieczników) ,pozostałe z symbolem zegarów w porządku
Jutro zdemontuję schowek ,może faktycznie być schowana za nim ...
dla pewności ,pod maską to który bezpiecznik?( chociaż niby wszystkie dobre)...
to , ok . Ale napiecie na F6 to na pracującym silniku. W komorze silnika to FL12 , ale jak silnik pracuje to on jest ok.
Dziś już nie mam siły ,ale jutro sprawdzę za schowkiem ,na razie dzięki!
Dobrej nocki!
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 12:34 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino napisał/a:
Bezpieczniki wałkowałem z 20 razy
to , ok . Ale napiecie na F6 to na pracującym silniku. W komorze silnika to FL12 , ale jak silnik pracuje to on jest ok.
Witam znalazłem popielatą wtyczkę ( taka trochę bez sensu ,skoro łączy te same przewody ...,po choinę ta wtyczka ?) faktycznie była owinięta razem z grubą wiązką kabli !
Popsikałem,poczyściłem i LIPA!, a propos bezpiecznika F6 , nie mam napięcia w gnieżdzie pomimo uruchomionego silnika i bezpiecznik wydaje się taki jakiś lużny w miejscu wpięcia ...
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ...bo oszaleję
[ Dodano: Wto Wrz 30, 2014 23:19 ]
Witam znalazłem popielatą wtyczkę ( taka trochę bez sensu ,skoro łączy te same przewody ...,po choinę ta wtyczka ?) faktycznie była owinięta razem z grubą wiązką kabli !
Popsikałem,poczyściłem i LIPA!, a propos bezpiecznika F6 , nie mam napięcia w gnieżdzie pomimo uruchomionego silnika i bezpiecznik wydaje się taki jakiś lużny w miejscu wpięcia ...
Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły ...bo oszaleję
Na pewno w Twoim aucie nie było nigdy wody? Nie zmagał się z jakimiś przeciekami?
Co z tym F6? Masz na nim prąd czy nie masz? Nie wypaliło Ci się gniazdo pod nim?
Co z bezpiecznikami w komorze silnika? Wszystkie sprawne na 100%?
Może skorodowała Ci puszka jedna z dwóch z bezpiecznikami z tyłu? Może to problem braku masy?
Nie było żadnych wcześniej symptomów? Przypomnij sobie co robiłeś w aucie na 2 dni przed wystąpieniem usterki?
Ktoś kiedyś miał problem ze sterowaniem szyb od strony kierowcy. Zostawił uchyloną szybę, popadało na panel, dostała się tam woda i jak był podłączony to palił bezpiecznik.
Jeśli jesteś pewien w 100% diagnozy z bezpiecznikami to pewnie nie zostanie Ci nic innego jak dzwonić przewody.
Możesz wyjąć zegary swoje. Obejrzeć wtyczkę białą i sprawdzić:
- czy jest przejście pomiędzy 9 pinem a karoserią. Np. tą belką za zegarami.
- czy pomiędzy pinem 9 a pinem 1 pojawia się napięcie
- czy pomiędzy pinem 6, 7, 8 i 16 jest 12V.
Intensywnością podświetlenia steruje LSM (w nim też znajduje się potencjometr).
Wyjście z niego jest na pinie 36 lub 38 (nie pamiętam w tej chwili).
Myślę, że czeka Cię zassanie RAVE'a i prześledzenie schematów.
Albo wizyta u jakiegoś ogarniętego elektryka, który nie boi się rozwiązań rodem z BWM
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Na pewno w Twoim aucie nie było nigdy wody? Nie zmagał się z jakimiś przeciekami?
Co z tym F6? Masz na nim prąd czy nie masz? Nie wypaliło Ci się gniazdo pod nim?
Co z bezpiecznikami w komorze silnika? Wszystkie sprawne na 100%?
Może skorodowała Ci puszka jedna z dwóch z bezpiecznikami z tyłu? Może to problem braku masy?
Nie było żadnych wcześniej symptomów? Przypomnij sobie co robiłeś w aucie na 2 dni przed wystąpieniem usterki?
Ktoś kiedyś miał problem ze sterowaniem szyb od strony kierowcy. Zostawił uchyloną szybę, popadało na panel, dostała się tam woda i jak był podłączony to palił bezpiecznik.
Jeśli jesteś pewien w 100% diagnozy z bezpiecznikami to pewnie nie zostanie Ci nic innego jak dzwonić przewody.
Możesz wyjąć zegary swoje. Obejrzeć wtyczkę białą i sprawdzić:
- czy jest przejście pomiędzy 9 pinem a karoserią. Np. tą belką za zegarami.
- czy pomiędzy pinem 9 a pinem 1 pojawia się napięcie
- czy pomiędzy pinem 6, 7, 8 i 16 jest 12V.
Intensywnością podświetlenia steruje LSM (w nim też znajduje się potencjometr).
Wyjście z niego jest na pinie 36 lub 38 (nie pamiętam w tej chwili).
Myślę, że czeka Cię zassanie RAVE'a i prześledzenie schematów.
Albo wizyta u jakiegoś ogarniętego elektryka, który nie boi się rozwiązań rodem z BWM
Witam ,a więc po kolei :
Jakiś czas temu (dość dawno ,miałem wodę po stronie pasażera ,w czasie deszczu)ale to już ogarnięte
Napięcia w F6 brak ,również na odpalonym silniku,bezpieczniki pod maską sprawne !
Czy skorodowała "puszka " ?,masz na myśli gniazdo bezpiecznika F6?...raczej nie (zdemontowałem schowek ,odkręciłem również całą tablicę bezpieczników i ogłądałem od tyłu , popsikałem kontakt sprayem,)
Co jakiś czas pojawia się problem w tylnej lampie (samoczynnie zapala się żarówka światła stopu i zaraz gaśnie ,(żarówka OK!)
Przypominam sobie,że kiedyś miałem chwilowy brak oświetlenia zegarów (z rok temu) i jednocześnie problem z żarówką w blendzie tablicy ,poprawiłem żarówkę ( nie była spalona!) i po chwili oświetlenie wróciło !(zbieg okoliczności ?,) co może mieć wspólnego podświetlenie zegarów z oświetleniem tablicy???
LSM podmieniałem na inny ,i dalej to samo ,panelu sterowania po stronie kierowcy nie miałem zalanego
Czy duży jest problem z wyjęciem zegarów ?,no i co jeśli nie będzie napięcia w w\w pinach?
Pisałem też wcześniej ,że podczas zamykania i otwierania auta podświetlenie zegarów i panela w drzwiach i konsoli mruga!!!.....,więc napięcie chyba jest ?
Może to wina centralnego ??,chociaż nie miałem z nim kłopotów
Mam dobrego elektryka i nie boi się nawet Roverka ,myślę ,że jednak się poddam i go odwiedzę
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Paź 01, 2014 17:13
alpacino napisał/a:
longer86 napisał/a:
alpacino napisał/a:
Napięcia w F6 brak
Czyżby tutaj leżał problem?
DOKŁADNIE ! brak !(jak pisałem również na pracującym silniku !)........
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).
alpacino napisał/a:
,po choinę ta wtyczka ?
rozdziela instalację oświetlenia wewnetrznego dla europy i anglika.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 12:12 ]
alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ?
nie wykluczone ,chodzi o współpracę LSM z BCU , przecież to nie tylko zegary nie świecą , ale cała reszta też. Wniosek z tego , że może być usterka w komunikacji linii K-bus między LSM/BCU a IPK. alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:10 ]
alpacino napisał/a:
znalazłem popielatą wtyczkę
tam są dwie popielate i 12 łaczeniowe , jedna z przwagą przewodów czerwono/biały , a druga z przewagą biało/czerwono/żólty ( ta jest od instalacji K-bus ), teraz widać , że tą trzebqa sprawdzć.
[ Dodano: Sro Paź 01, 2014 18:13 ]
SeniorA napisał/a:
alpacino, czy działają światła awaryjne i sygnalizacja otwartych drzwi w II pozycji zapłonu ?.
alpacino,wg. mnie jak nie ma napiecia na F6 na niepracującum i pracującym silniku to jest OK , ten bezpiecznik zasila ECU w momencie uruchamiania (sygnał ze sterownika immo ).
Hmm... jesteś pewien? W MG ZT dieslu jest tam napięcie i w/g RAVE i opisu elektryki z angielskich forów internetowych on zasila zegary (IPK) ale w co go zasila, to nie wiem Ja mam przedlifta i mam starsza puszkę bezpieczników (te większe) i tam zasilanie jest. Nie wiem jak polifty...
Chyba, że piszesz o F6 w kabinie, ale to chyba też nie na ecu...
alpacino napisał/a:
Czy skorodowała "puszka " ?,masz na myśli gniazdo bezpiecznika F6?...raczej nie (zdemontowałem schowek ,odkręciłem również całą tablicę bezpieczników i ogłądałem od tyłu , popsikałem kontakt sprayem,)
Mam na myśli czy od tyłu puszka nie nosi śladów korozji, której już nie pomoże żaden psikacz w stylu "kontakt"
alpacino napisał/a:
Co jakiś czas pojawia się problem w tylnej lampie (samoczynnie zapala się żarówka światła stopu i zaraz gaśnie ,(żarówka OK!)
Jedna żarówka? Czy wszystkie od stopu? Jak wszystkie może to problem czujnika przy pedale. A jeśli jedna, to może jednak nie tak coś z LSMem lub jakimś zwarciem w instalacji.
alpacino napisał/a:
Przypominam sobie,że kiedyś miałem chwilowy brak oświetlenia zegarów (z rok temu) i jednocześnie problem z żarówką w blendzie tablicy ,poprawiłem żarówkę ( nie była spalona!) i po chwili oświetlenie wróciło !(zbieg okoliczności ?,) co może mieć wspólnego podświetlenie zegarów z oświetleniem tablicy???
Może mieć, bo LSM i jeśli ma jakieś zwarcia może głupieć, a dalej to już może być to o czym piszę SeniorA.
alpacino napisał/a:
Czy duży jest problem z wyjęciem zegarów ?,no i co jeśli nie będzie napięcia w w\w pinach?
Łatwo się wyjmuje. Raptem 3 śrubki z łbem krzyżowym Daszek na dwie śrubki i zegary do deski przykręcone na górze centralnie. Wyciąga się pierwszy raz trudno, bo tam jest klej na bokach, ale jak rozruszasz z lewej i prawej na przemian to wyjdzie bez problemu. A potem to tylko dwie wtyczki, czarna i biała. Patent z BMW więc wyciąganie dziennie proste.
Myślę, że na większości będzie zasilanie bo przecież zegary pracują - wskazówki czy np. informacyjne. Brakuje pewnie zasilania na pierwszym pinie, który jest wyjściem z LSM'a z potencjometru (ściemniacz).
alpacino napisał/a:
Pisałem też wcześniej ,że podczas zamykania i otwierania auta podświetlenie zegarów i panela w drzwiach i konsoli mruga!!!.....,więc napięcie chyba jest ?
Dlatego pisałem, że może to być problem masowy. Wtedy w grę wchodzi BCU, które może umasiać przez tę chwilę całość. Ale to tylko gdybanie Sam miałem ciekawe przypadki z elektryką w przypadku niekontaktu punktu masy więc nic mnie nie zdziwi
alpacino napisał/a:
Może to wina centralnego ,chociaż nie miałem z nim kłopotów
Mam dobrego elektryka i nie boi się nawet Roverka ,myślę ,że jednak się poddam i go odwiedzę
Możesz odłączyć centralny albo nawet całe BCU na chwilę. Ale nie sądzę.
Zaklep termin bo będzie ciężko tak na odległość coś poradzić.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum