Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
Witam
Mam taki problem z wyświetlaczem w ipk. Wyjmowałem zegary żeby naprawić martwe linie na wyświetlaczu. Podpinałem 2-3 razy rozebrane zegary i tylko biała wtyczkę. Wszystko grało. Po złożeniu ich do kupy i zamontowaniu, wyświetlacz w ogolę nie działa. Nie ma nawet podświetlania samego wyświetlacza ( reszta podświetlania działa i wyświetlacz z licznikiem km tez działa). Zastanawiam się czy uszkodzeniu mógł ulec sam liczniki czy może BCU, LSM lub coś innego ? Podczas gdy zegary były wpięte i włączone wyciągnięciem biała wtyczkę, chociaż nie wiem czy to mogło mieć wpływ na usterkę.
Czy idzie te zegary uruchomić na stole? Na które piny w białej wtyczce trzeba by podać zasilanie żeby sie uruchomiły?
[ Dodano: Pią Paź 03, 2014 16:58 ]
podmiana LSM nic nie wniosła wiec to można wykluczyć
[ Dodano: Pią Paź 03, 2014 17:09 ]
będę mial niedługo zegary z wyświetlaczem ale z benzyny - czy można takie wpiąć żeby sprawdzić działanie wyświetlacza? Odpala one w dieslu?
to właściwie czym sie różnią liczniki z diesla i benzyny? tarczami z podziałką obrotów i km/h ?
[ Dodano: Pią Paź 03, 2014 21:08 ]
dla zasady sprawdzilem wszystkie bezpieczniki w komorze i pod schowkiem - i nic. Co steruje włączaniem wyświetlacza w zegarach?
Steruje także oprogramowanie i konfiguracja w eepromie. A Ty jeśli dłubałeś przy taśmie łączącej PCB z LCD to może uwaliłeś masę, albo zasilanie. Naprawianie tego w domowych warunkach nie ma sensu, bo kończy się właśnie tak. Lepiej już oddać do człowieka, który robi to profi. i przy okazji bierze za to uczciwe pieniądze.
Różnice w zegarach są następujące:
- LCD / IKONKI
- podświetlenie zegarów MG(lift/przedlift) / ROVER
- rozkładem ikon pomiędzy LCD a TRIP (halogeny przednie, fotelik z dzieckiem)
- cyferblaty (diesel/benzyna oraz europa/anglik)
Zegary podłączysz bez problemu na stoliku i jak masz jakiś mikroswitch możesz zrobić coś a'la manetkę Konfiguracja w eepromach steruje również skalą obrotomierza, prędkościomierza, paliwomierza, temperaturomierza
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
które piny w zegarach to zasilania a w które trzeba by switcha podpiąć?
MaReK napisał/a:
Naprawianie tego w domowych warunkach nie ma sensu
gdyby przestał działać tylko wyświetlacz to się zgodzę - moglem uszkodzić, ale przestało działać tez podświetlanie, a ono z taśmą nie ma nic wspólnego, bo podświetlają wyświetlacz diody lutowane do płyty pcb.
Aaa.. ja zrozumiałem, że nie działa podświetlenie LCD - czarno na ekraniku - i pytasz co nim steruje. Do tego sprowadzała się moja odpowiedź.
Nie wiem co robiłeś w zegarach i w jaki sposób ?
Czasami podnosząc układ 93S56 można strumieniem szerokiego powietrza odlutować inne elementy na płycie. Przy zbyt długim grzaniu mogą odpaść też elementy z drugiej strony płytki.
A czy inne elementy takie jak panel klimy, zegarek są podświetlone i potencjometr na LSMie działa?
biała wtyczka:
pin 9 - masa
pin 6,7,8 oraz 16 - 12v
pin 1 - podświetlenie przychodzące z LSM'a - więcej na ten temat w temacie kolegi alpacino odnośnie zaginionego "podświetlenia zegarów".
czarna wtyczka:
pin 9 - switch na TRIPa (zwarcie do masy)
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
ja tego nie podałem bo to jest tylko impuls przy zadziałaniu EWS i rozrusznika.
A możliwe. Nie mam pod ręką schemy i rozpiski pinów, patrzyłem na wtyki i przewody jakie mam podłączone do swojego stanowiska testowego dla zegarów.
Skoro piszesz, że to tylko na potrzeby EWS'a to pewnie przez sławny bezpiecznik F6 z poprzedniego tematu Czyli napięcie tam pojawia się w momencie odpalania silnika.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
to nie na potrzeby EWS , tylko EWS daje na potrzeby IPK i ECM.
A wiesz coś więcej na temat tego połączenia? Bo z tego co pamiętam w/g RAVE'a starszego to połączenie występuje, a w/g nowszego nie ma już tego na schemacie. Po wyjęciu F6 tak jak wspominałem nic się nie dzieje. Jeśli transponder nie rozpozna pestki, to przy próbie uruchomienia auta nic się nie dzieje szczególnego - po prostu nie kręci.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 15:20
MaReK napisał/a:
Po wyjęciu F6 tak jak wspominałem nic się nie dzieje. Jeśli transponder nie rozpozna pestki, to przy próbie uruchomienia auta nic się nie dzieje szczególnego - po prostu nie kręci.
dzieje się np. to , że kierowca na wyświetlaczu dostaje info , że immo jest włączone i niemożliwe jest uruchomienie silnika.
W polifcie obwody są inaczej zabezpieczone i są 54 bezpieczniki.
Taki symbol przedostaniesz na LCD jak rozsynchronizuje się kod immo pomiędzy ECM a EWS. Przynajmniej w przypadku diesla (zarówno polift, jak i przedlift). Czy się wyświetli jak nie będzie bezpiecznika F6 nie wiem. Ale sądzę, że tak bo to przecież idzie po szynie komunikacyjnej - jak reszta komunikatów.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Możesz zrobić test. Zostaw transponder w domu i sprawdź.
Mam przekonanie, że nie dostaniesz komunikatu, po prostu EWS nie pozwoli dać prądu na rozrusznik i tyle. Inaczej będzie jeśli transponder zostanie rozpoznany, ale kod pomiędzy ECM a EWS nie będzie taki sam, wtedy dostaniesz komunikat na LCD. Przekreślony symbol silnika z napisem Engine disabled z tego co pamiętam.
Chyba że inaczej zachowuje się benzyna niż diesel.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Zmieniając obudowę pilota zapomniałem o pestce, została w starej obudowie w kieszeni, myślałem że coś popsułem przekładając płytkę bo wyskoczył mi engine disabled. Teraz aż sprawdziłem z ciekawości czy dalej tak jest po zmianie silnika i na wyswietlaczu wyskakuje komunikat i przekreślona ikonka silnika.
_________________ Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Paź 04, 2014 22:11
"Możesz zrobić test. Zostaw transponder w domu i sprawdź.
Mam przekonanie, że nie dostaniesz komunikatu"
nie raz widziałem taki test i nie jest tak jak myślisz. Jeden klient nie mógł odpalić (mając równocześnie ikonkę z komunikatem), tylko z powodu fikuśnego etui na kluczyku.Po odpięciu etui silnik odpalił bez żadnej senchronizacji EWS z ECM i ikonka z napisem zniknęła.
dzelo23, też ten test zrobił.
[ Dodano: Sob Paź 04, 2014 23:11 ]
Ale też znalazłem coś o tym w RAVE ( potwierdzenie mojej opinii ) :Instrument pack
The instrument pack is the gateway for all the Bus-systems and it is through this gateway that
diagnostic and programming equipment communicates with the EWS-3 system. The EWS-3
communicates with the ECM using a unidirectional link and with the rest of the vehicle via the K-Bus-
system.
On highline instrument packs, ’Engine Disabled’ will be displayed on the message centre when the
ignition is on and either no key or a wrong key is detected. If the transponder in a correct key is
faulty, ’Engine Disabled’ will be displayed and the vehicle will not start.
Być może takie zachowanie jest w przypadku silników benzynowych i sterowników silnika pochodnych z motorolli. W dieslu tak się nie dzieje. Zarówno w przedliftowym i poliftowym.
Jak zamienię obudowy pilotów, to nie odpalę, bo na rozrusznik nie pójdzie prąd. W EWS zapisze się błąd. Jak pilot będzie kompletny, a np. zamienię na chwilę sterownik ECM wtedy będzie kręcił, ale nie odpali i spowoduje wyświetlenie się owej ikonki, a w sterowniku silnika zapiszę się błąd o braku synchronizacji.
Zrobię doświadczenie w poniedziałek - albo jutro
Nadal jednak nie rozumiem sensu istnienia tego obwodu z F6
Jakie ma zadanie i co ma się dziać jak jest sprawny/bądź nie.
I nie mogę się tego nigdzie doczytać.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Paź 05, 2014 07:16
MaReK napisał/a:
Nadal jednak nie rozumiem sensu istnienia tego obwodu z F6
Jakie ma zadanie i co ma się dziać jak jest sprawny/bądź nie.
I nie mogę się tego nigdzie doczytać.
W IPK jest"węzeł" komunkacji multipleksowej i moim zdaniem musi być informacja , że silnik został prawidłowo uruchomiony. Po za tym jak już pisałem w temacie alpacino o podświtlaniu , obwód jest potrzebny do diagnostyki i prgramowania i jak myślę do liczenia bezbłędnych uruchomień silnika do kasowania wcześniejszych błędów z pamieci komputera także diagnostycznego (poz. 14.0 ).
[ Dodano: Nie Paź 05, 2014 08:16 ]
w RAVE można się coś doczytać :
Communication
There are two databus circuits which connect directly to the ECM:
l CAN bus: used for high speed applications such as ECM, EAT ECU and traction control functions.
l ISO 9141-2 K line: used for communication with TestBook and other diagnostic tools using Keyword 2000
protocol.
Units on the K bus, such as the BCU and ATC ECU, interface with the ECM through the instrument pack.
When the engine is cranked, the instrument pack (C0230) provides the immobilisation ECU
(C0059) with an engine cranking signal via fuse 6 of the passenger compartment fuse box
(C0582 & C0581) on a W/R wire.
When the ignition switch is turned to the 'crank' position, current flows across the switch
(C0028) to the engine immobilisation ECU (C0059) on a W/R wire. If the engine has been
re-mobilised correctly, the engine immobilisation ECU (C0059) will supply a feed to fuse 6
of the passenger compartment fuse box (C0581) on a W/R wire. Fuse 6 (C0582) then
supplies the instrument pack (C0230) with an engine cranking signal on a W/R wire.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum