Forum Klubu ROVERki.pl :: [R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?
Autor Wiadomość
m4r3ck1 




Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 18
Skąd: Pszczew



  Wysłany: Nie Paź 12, 2014 12:10   [R620SDI] Jak odpowietrzacie hamulce?
Typ: SLDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1996

Witam,
Panowie jak odpowietrzacie hamulce w swoich R600?
Odkręcanie przy zacisku śrubę do której podłączony jest wężyk, czy jak?

Kombinuje po wymianie klocków jak odpowietrzyć i mi nie idzie... nie wiem gdzie co odkręcić, kiedy dokręcić.

Pompuję przy włączonym silniku a w zbiorniczku pilnuje aby był płyn.

Czekam na pomoc.

Dzięki
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 12, 2014 12:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zuber84cool 




Pomógł: 64 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 899
Skąd: Zewsząd

Rover 600

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 12:41   

Cytat:
I. Auta z ABS:

Procedura wg. TIS:
1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale;
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik;
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm;
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX". WŁĄCZ ZAPŁON (przekręć kluczyk w stacyjce) I POZOSTAW GO WŁĄCZONY AŻ DO ZAKOŃCZENIA ODPOWIETRZANIA WSZYSTKICH KÓŁ. Pompa ABS po otrzymaniu napięcia, jeśli jest powietrze w układzie, przetłoczy je bliżej kół;
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najbliższego koła od pompy hamulcowej do najdalszego, czyli: lewy przód, prawy przód, lewy tył i prawy tył;
6. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
9. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
12. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
15. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy. Jeśli po drugim razie nadal spotyka się bąbelki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność - jest ewentualność że pompa zasysa powietrze zamiast płynu.

Kolejność odpowietrzania układu w aucie z ABS.
Układ odpowietrzamy zaczynając od koła znajdującego się najbliżej pompy hamulcowej, w większości przypadków jest to:
1. lewe koło przednie;
2. prawe koło przednie;
3. lewe koło tylne;
4. prawe koło tylne.

II. Auta bez ABS:

Procedura wg. TIS:
1. umieść pojazd na podpórkach, aby dało się zdjąć wszystkie 4 koła, lub czynności wykonuj na kanale;
2. rozruszaj odpowietrzniki - oczyść, najlepiej kluczem nasadowym lub oczkowym popuść i dokręć każdy odpowietrznik;
3. przygotuj: świeży płyn hamulcowy na dolewkę, jakiś pojemnik do którego wlejesz trochę płynu i to do niego będziesz zbierał to, co wyleci przez odpowietrznik, oraz odcinek ok. 20-30cm przezroczystego przewodu np paliwowego, o wewnętrznej średnicy 6-8mm;
4. odkręć korek w zbiorniczku wyrównawczym płynu hamulcowego i w razie potrzeby uzupełnij do "MAX";
5. odpowietrzanie wykonuj w kolejności od najdalszego koła od pompy hamulcowej do najbliższego, czyli: prawy tył, lewy tył, prawy przód i lewy przód;
6. na prawy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
7. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
8. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
9. na lewy tylny odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
10. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
11. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
12. na prawy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
13. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
14. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
15. na lewy przedni odpowietrznik nałóż przygotowany wcześniej przewód a drugi jego koniec włóż do uprzednio przygotowanego naczynia służącego do zbierania płynu z odpowietrzania, koniec przewodu powinien być zanurzony w płynie hamulcowym z naczynia;
16. osoba 1: pompuje kilkakrotnie pedałem hamulca energicznie i mocno a w tym czasie osoba 2 pilnuje odpowietrznika - po napompowaniu osoba 1 trzyma wciśnięty pedał hamulca a osoba 2 luzuje kluczem odpowietrznik, aby przez niego wypłynął płyn hamulcowy. W przezroczystym przewodzie biegnącym do naczynia będą wyraźnie widoczne pęcherzyki powietrza. W momencie opadnięcia pedału hamulca do podłogi, osoba 2 dokręca odpowietrznik;
17. procedurę dla danego koła powtarzać do czasu, aż przestaną wydostawać się pęcherzyki powietrza;
18. procedurę z punktów od 6 do 17 należy wykonać co najmniej 2 razy.

Jeśli po drugim razie nadal widoczne są pęcherzyki powietrza w układzie hamulcowym, to należy sprawdzić jego szczelność.

Kolejność odpowietrzania układu w aucie bez ABS.
Układ odpowietrzamy zaczynając od koła znajdującego się najdalej od pompy hamulcowej, w większości przypadków jest to:
1. prawe koło tylne;
2. lewe koło tylne;
3. prawe koło przednie;
4. lewe koło przednie.
_________________
JDM OPTION | Cultstyle.pl
 
 
 
natsu9 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 26 Sty 2014
Posty: 118



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 02:25   

Nie wiem co zepsułeś ale po wymianie klocków nic nie trzeba odpowietrzać, więc lepiej sprawdź przewody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R620SDI] Zapowietrzające się hamulce
bastek Rover serii 600, Honda Accord 0 Pią Lip 22, 2011 21:50
bastek
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi [R620SDI]
marioo Rover serii 600, Honda Accord 2 Sob Wrz 17, 2011 17:47
szoso
Brak nowych postów [R620SDI]ABS
Norbi21 Rover serii 600, Honda Accord 2 Pon Lis 11, 2013 21:45
thorm
Brak nowych postów [r620sdi]alternator
kiwi Rover serii 600, Honda Accord 0 Sob Lut 02, 2013 12:44
kiwi
Brak nowych postów [r620sdi]Immobilazier
kpolski Rover serii 600, Honda Accord 1 Pon Sty 30, 2012 12:19
rami1000



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink