Forum Klubu ROVERki.pl :: [R400] Jakie napięcie na świecach??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R400] Jakie napięcie na świecach??
Autor Wiadomość
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 15:16   [R400] Jakie napięcie na świecach??
Typ: SDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam!
Wszedzie piszecie ze powinno byc ponizej 11V.
U mnie jest 10,2V i nie wiem czy sie dopatrywac w tym usterki przekaźnika czy to normalne??
pozdrawiam
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Paź 25, 2014 15:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 17:44   

cześć mistrzu ;) u mnie podczas grzania napiecie spada do 11.5 - 11.4 (przed rozruchem po staniu całonocnym mam 12,3), akumulator ma drugi rok, podczas jazdy napiecie ładowania w granicach 14,2 i dodam ze mam 3 świece żarowe sprawne, sprawdzalem całkiem niedawno, za pompa padnięta. Przy czym napięcie nie jest mierzone na samych świecach tylko powiedzmy w instalacji.....mam na stałe podłaczony cyfrowy miernik(samochodowy) wiec cały czas widze co sie dzieje z napięciem ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:38   

wooy11 napisał/a:
cześć mistrzu

Czołgiem.

Nie chodzilo mi o napiecie ogolnie w instalacji ale o napiecie ktore dostaja swiece z przekaznika. wszedzie jest napisane ze powinno byc nizsze niz w aucie i nie przekraczac 11V, w opisie swiec tez pisze ze sa na 11V ale mi do swiec dociera (oczywiscie podczas grzania swiec) tylko 10,2v i nie wiem czy to nie za malo czy to jest wlasnie to dopuszczalne "ponizej 11V".

pozdro
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:46   

Generalnie napiecie w instalacji powinno byc podobne jak na świecach ( podczas grzania ) , za chwile Ci napisze jakie jest na samych świecach ;) a w miedzy czasie poczytałem na roznych forach i np oplowcy twierdza ze podczas grzania napiecie nie powinno spasc ponizej 11 V, vw-zwagenowcy podaja mapiecia takie jak u mnie ale moze tez pomiar robili w instalacji a nie bezposrednio na swiecach......ide do garazu, zaraz Ci powiem jak jest na swiecach
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:51   

bede wdzieczny, niegdzie w necie nie moge znalezc konkretnej odpowiedzi
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 18:55   

Reasumujac......przy grzaniu 3 sprawnych świec ( maja po około 2 ohmy ) napieciu przed grzaniem 12.5 V na świecach podczas grzania mierniki pokazał 10.8 V wiec jezeli uwazasz ze u Ciebie jest cos nie tak moze masz już zmeczony akumulator ? ;)
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 19:02   

Czyli cos w tych 11V jest tak jak w opisie aukcji:
http://allegro.pl/swieca-...4684371166.html
tyle ze u Ciebie 10,8 a u mnie 10, 2, ciekawe jaki taka roznica ma wplyw na rozgrzewanie swiec.

Najdziwniejsze ze sprawdzalem to w roznych momentach, po nocy, zaraz po zgaszeniu silnika, czyli wyjsciowe napiecie w instalacji bylo rozne, a mimo to na swiecach zawsze spadalo do 10,2, jak w szwajcarskim zegarku.

tak czy inaczej dzieki za pomoc
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Sob Paź 25, 2014 19:09   

Wez pod uwage ze u mnie jedna nie grzeje czyli gdy by grzala, napiecie bylo by jeszcze mniejsze, co do wpływu wysokosci napiecia na grzanie to jest oczywiste ze nawet 0.5 V ma znaczenie,,,,,,nizsze napiecie nizsza temperatura nagrzania i pewnie troszke gorszy rozruch.......w takim razie ja mam teraz do Ciebie prośbę ;) ale nie chodzi zebys teraz polecial do auta i sprawdzal ;) .....sprawdz kiedys-przy okazji, napiecie wlasnie w instalacji, podczas grzania swiec, jestem ciekaw jak to jest u Ciebie.
edit.
rezystancja swiec ma duze znaczenie, u mnie maja około 2 ohm, u Ciebie moze maja mniej, wiec spadek bedzie wiekszy bo zezrą wiecej pradu ;) , z tego co wiem to swieca nie powinna miec wiecej niz 5 ohm
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 07:21   

wooy11 napisał/a:
napiecie wlasnie w instalacji, podczas grzania swiec, jestem ciekaw jak to jest u Ciebie

Dobra dzisiaj sprawdze miernikiem, ale tak na oko wskazowka mi tak z 11V pokazuje ale wiadomo jak wskazowka, rozny kat patrzenia to juz 2V mniej :D

wooy11 napisał/a:
mnie maja około 2 ohm,


teraz nie sprawdzalem ale kiedys mierzylem i wychodzilo z 1,1-1,2 ohma i trzy sprawne
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 07:36   

Dzieki, to mi wystarczy, czyli na moje oko mamy zupełnie podobna sytuacje....twoje świeczki biora troche wiecej prądu, możliwe ze mam troche lepszy aku ;) ( bo jest w sumie nowy )
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
bizon 




Pomógł: 108 razy
Dołączył: 01 Maj 2010
Posty: 2093
Skąd: Poznań

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 09:26   

wooy11, poprawka

rano po nocy 12,5V

podczas grzania świec:
w instalacji 11,4V
na świecach 10,3V

Wiec albo to normalne albo przekaźnik mi "kradnie" ok 1V. ale z tego co pisales to u Ciebie tez na swiecach mniej niz w instalacji
 
 
 
wooy11 




Pomógł: 10 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 256
Skąd: Mielec

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 26, 2014 09:39   

Jak nie jest to normalne to mamy prawie identyczna sytuację ;) U mnie chyba zawsze tak było wiec chyba nic nie bedę z tym robił, najwyzej wyciągne przekaznik i wyczyszcze styki bo wiecej chyba nie da sie nic zrobic ;) , jeszcze raz dzieki i 3M się
_________________
...jeżdzę tylko Roverami http://www.fotosik.pl/pok...7e9cb120a7.html ...10 lat turlałem sie wanną na kółkach (111L)
potem R400 a teraz MG ZS iTD 2.0
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Jakie napięcie na sondzie LAMBDA? 0-1V czy 0-5V???
r_afal Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 14 Nie Sty 25, 2009 19:41
r_afal
Brak nowych postów [R400]jaka przerwa na swiecach ?
pablo773 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Wrz 18, 2011 16:47
Hrabia
Brak nowych postów [R400] Problem z odpalaniem, brak prądu na świecach
zzzurek Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Lut 26, 2014 07:30
zzzurek
Brak nowych postów [R420] Napięcie na żarówkach
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 27 Wto Sty 14, 2014 22:16
Brt
Brak nowych postów [R416Si] Brak iskry na świecach.
marcin.81 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Czw Maj 29, 2014 09:31
marcin.81



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink