Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 12:34 [R75] Grzanie się silnika - wentylator się nie załącza.
Typ: i Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2004
Witam, od pewnego czasu mam problem z układem chłodzenia mojego r75. tzn. "gotuję" mi się płyn chłodniczy i nie załącza wentylator pierwszego biegu. Czytałem już troszkę na forum i jest tego dużo, jednak prosiłbym doświadczonych kolegów od sugestie od czego zacząć.... czy od razu rozkręcać zderzak i dobierać się do wentylatora czy może warto coś jeszcze sprawdzić.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 12:34 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
jeżeli temperatura idzie w górę, a wentylator ani drgnie to gdzie szuakać innej przyczyny jak nie pod zderzakiem? Obojętnie co by sie nie działo jeśli temperatura jest za wysoka to wentylator musi sie załączyć, zacznij od tego, jak nie pomoże to wtedy bedzie sie szukac dalej
Byłem dziś na szrocie i wołają sobie za kompletny wentylator po 70 zł, pytanie mam czy jest jakiś sposób na sprawdzenie go czy jest sprawny tzn. czy działają oba biegi... ? lub na co ew. zwrócić uwagę przy wybieraniu spośród paru ?
W 1.8 wentylator startuje przy 105'. Ja bym zaczął od sprawdzenia czy włączy się na klimie, później odpiął bym wtyczkę z czujnika temperatury płynu, w obydwu przypadkach wentylator powinien wystartować.
Jeżeli nie działa to wówczas bezpieczniki do sprawdzenia a następnie puszka na obudowie wentylatora a do tego już zderzak trzeba zdjąć (kilka minut to zajmuje).
Jak włączę klimatyzację to nie startuje, bezpieczniki te przy silniku są ok, włącza się wentylator ale chyba ten 2 bieg, bo jeżeli się nie mylę to w silnikach serii k 1.8 są dwa biegi , w dieslach i silnikach powyżej 2 l już 3
edit:
Czy są jakieś bezpieczniki do sprawdzenia w kabinie ?
Generalnie to ze szrotu spośród 10 aut r75 można sobie wybrać i wyciągnąć, tylko czy sprawne to właśnie nie wiadomo, dlatego pytam czy da się jakoś bezpośrednio pod akumulator podłączyć by sprawdzić te biegi czy się załączają. Mam duży kurcze problem z chłodzeniem .... nie załącza mi sie wentylator już wcale ... a temp na "liczniku" wskazuje 120.... masakra.... chłodnica chłodna ... to dobrze? .... zastanawiam się czy zdaża się że ten czujnik temp silnika psuje się ? i jakie były by objawy, .... czy on też odpowiada za termostat ? ... dołączam zdjęcie proszę o opinie.
No proszę wlkp rośnie w sile. Wracając do tematu... Wentylator szli by sprawdzić, tylko trzeba by się dostać pod zderzak przy kole po stronie kierowcy, tam idzie wiazka przewodów... Trzeba by zajrzeć do rave i sprawdzić kable. A powiedz mi gdzie ten szrot z 10 roverami, może bym kilka gratów przygarnal dobra juz wiem. Na wyspy po graty nie pojadę
Okolice Chester Uk, niestety... co byś konkretnie potrzebował ?... (daj na priva)
czy rzuciłeś okiem na zdjęcie czy tak powinno to wyglądać jeżeli chodzi o układ chłodzenia bo próbuję ogarnąć to autko, jutro będę na szrocie po ten wentylator, i może przy okazji warto było by coś w gratisie pobrać w celu sprawdzenia, np. ten czujnik temp. albo i termostat... tylko być może on jest ok, ....
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 19:53
KrzysztofWalia napisał/a:
masakra.... chłodnica chłodna ... to dobrze? ..
nie dobrze . Trzeba na początek dobrze odpowietrzyć , może też chłodnica zakamieniona, termostat.
[ Dodano: Sro Kwi 01, 2015 20:53 ]
dzelo23 napisał/a:
Ja bym zaczął od sprawdzenia czy włączy się na klimie, później odpiął bym wtyczkę z czujnika temperatury płynu, w obydwu przypadkach wentylator powinien wystartować.
no właśnie.... ostatnio 2 tyg. temu wymieniałem olej wraz z filtrami, miałem problem z ciśnieniem oleju - na wolnych obrotach zapalała się lampka w kabinie i spadały obroty na biegu jałowym aż gasł, auto do mechanika... i mechanik zrobił wymianę: Olej wraz z filtrami, Świece zapłonowe, kolektor ssący, i wymienił płyn chłodniczy wraz z odpowietrzeniem. i do tej pory było ok. Ostatnio wracałem z pracy autostradą może 15 km bez większych szaleństw czy katowania silnika, gdy dojechałem do domu i zgaszeniu silnika zobaczyłem "dymek" z pod maski, okazało się że przewód chłodniczy łączący chłodnicę z termostatem pękł zdjęcie
przewód wymieniłem, uzupełniłem płyn chłodniczy, postanowiłem odpalić autko najpierw przed domem sobie chodziło na jałowym biegu z 30 min i ok, wskaźnik temperatury w normie, to postanowiłem do sklepu skoczyć, i tu po przejechaniu może 50 metrów wskaźnik temperatury wskoczył o dużo za dużo na 3/4, po 5 m zatrzymałem auto na jakimś podwórku i otworzyłem maskę, i tam z pod korka od pojemniczka wyrównawczego para i woda do tego przewód chłodniczy górny z silnika do chłodnicy obok ( pojemniczka wyrównawczego ) cały drżał/bomble jakby myszy tam biegały..... wentylator chodził jeszcze wtedy jak odkurzacz (2 bieg) ... dziś odpaliłem na chwilę auto by sprawdzić wentylator, po odpaleniu klimy czy nawiewów nic zero reakcji... zrobiłem test klimy jeszcze i fc ... 00 ....
jutro mam zamiar wymontować wentylator z auta na szrocie, kupić nowy czujnik temperatury silnika oraz termostat....
[ Dodano: Czw Kwi 02, 2015 16:00 ]
Sprawdziłem wentylator i przy uruchamianiu klimatyzacji się nie załącza, ale po odpięciu wtyczki załącza się, czyli rozumiem że nie wszystkie biegi działają ?
to jeśli nie zrobiłeś zakupów a lubisz majsterkować możesz pobawić się w otwarcie wentlatora i zobaczyć w jakim stanie są szczotki, albo jak masz tanio sprawny to podmienić
gumy wyślę ci na zajączka gratis jedynie przesyłka... ale to będzie pewnie z 2 funty także niema sensu żebyś mi cokolwiek przelewał, mogę wysłać do ciebie albo do ojca ale wtedy do stęszewa będziesz musiał podjechać... .daj na priva, walczę z śrubami od wentylatora bo wyglądają jak z przed 50 lat... i ani drgnie chyba je lekko rozwierce...
zamówiłem dziś nowy termostat, i wymienię od razu puki dojście jest takie że nie trzeba na kanał wjeżdżać, staram się zlokalizować śrubę spustową w silniku od płynu chłodniczego aby go odpowietrzyć i zalać świeżym płynem żeby wykluczyć zapowietrzenie,
..i jeszcze,,,
...jak mogę ocenić sprawność pompy wody ? chciałbym za jednym razem możliwie skutecznie wykluczyć jak najwięcej powodów/problemów z moim układem chłodzenia... proszę was o radę...
[ Dodano: Pią Kwi 03, 2015 21:13 ]
Okej, rozebrałem silnik wentylatora chłodnicy i wygląda on tak:
kierowałem się instrukcją daną przez Marian_K - Instrukcja
Dziękuję Kolego za nią... jednak jak porównuję zdjęcia samego silnika to u mnie brakuje tego zwoju miedzianego ? u mnie 3 u Marian_K 4 zwoje, mój wentylator chłodnicy się nie załączał na 1, 2 biegu ... przy odpaleniu klimy też zero reakcji, jednak po odpięciu czujnika temperatury wentylator załączał się na najwyższym biegu.
Rozumiem że muszę wymienić szczotki .... czy coś jeszcze waszym zdaniem ?
szczotki i komutator, widzisz na 3 zdjęciu ten rowek dookoła tego pierścienia po którym ślizgają się szczotki... to jest wytarte i bez wymiany nie do naprawy, na forum jest gdzieś instrukcja jak to naprawić, ale trochę zabawy i szukanie części, jeśli masz dostęp do sprawnego wentylatora, to podmień na sprawny tylko przed montażem wymień szczotki na nowe, jak widzisz u Ciebie szczotki zostały 3 z 4, brakuje tej która odpowiada za pierwszy bieg, a przez to wytarcie będzie problem, choć możesz spróbować wymienić jeszcze szczotki w swoim, skoro wentylator działa na najwyższym biegu to może jest jeszcze do uratowania.
płyn chłodniczy spuścisz ściągająć wąż z chłodnicy, to chyba najniższe miejsce, nie miałem styczności z 1.8
Co sądzicie o Uniwersalnych Wentylatorach... ? Czy zdał by egzamin przy naszych Roverkach ? podaję przykładowy link.... jedynie nie wiem jak to pogodzić z tym że nasze wentylatorki są 2 lub 3 biegowe.,,,, tutaj lLink Ebay
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum