Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu
Autor Wiadomość
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 28, 2014 20:35   [R75] 2.0 V6 nieprawidłowe działanie nawiewu
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Witam

Mało kiedy goszczę w tym dziale ale mam nietypowy przypadek.

Dzisiaj zauważyłem iż ciepłe powietrze z nawiewu leci tylko gdy samochód jest w ruchu :/
Natomiast gdy stoję w korku to z nawiewu leci letnie powietrze.

Dodam że temperatura silnika w normie,klimatyzacja dwustrefowa manualna, nawiewy ustawione na max ciepło.
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Paź 28, 2014 20:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 10:15   

zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodniczego na zimnym silniku i odpowietrzenia ( zalej poziom 2-3 cm powyżej dna ).Może być konieczna wymiana korka zbiorniczka wyrównawczego.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 16:37   

Z płynem żadnych problemów nie ma i od roku stan płynu się nie zmienił :/ podejrzewam też jakiś problem z nagrzewnica ale to sa tylko domysły z racji iż problem nietypowy,łatwiej byłoby gdyby w ogóle padło ogrzewanie.

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 16:37 ]
Dodam jedynie ze autko posiada LPG jezeli to coś zmienia.
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 16:53   

osarro napisał/a:
Z płynem żadnych problemów nie ma i od roku stan płynu się nie zmienił
może być poduszka powietrza.
osarro napisał/a:
podejrzewam też jakiś problem z nagrzewnica
z racji budowy nagrzewnicy,problem zaczyna się i objawia niegrzaniem od strony pasażera.
Pozostaje jeszcze korek zbiorniczka.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 18:37   

mam dokladnie to samo, stoje na swiatlach leci letnie, ruszam/jade leci gorace,
probowalem na auto i na econo, bez zmian, niezaleznie czy lewa, czy prawa

gdzie moze lezec proble?

ps.
ktos z wlascicieli Vki moze potwierdzic, ze tak nie powinno byc?
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 18:42   

Zaraz się okaże że to jakiś wymysł Anglików tak jak wycieraczki które na postoju dzialaja dużo wolniej :P w kazdym razie korek to niewielki wydatek wiec mozna spróbować.
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 19:23   

zrobilem autotest klimy:

https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?p=112015#112015
https://www.youtube.com/watch?v=LPQfc4jvfUE

dostalem bledy:

21 - czujnik nasłonecznienia, wyjście lewe
22 - czujnik nasłonecznienia, wyjście prawe

czy to moze miec wplyw na takie zachowanie?
podkreslam ze na econo tez leci letnie.

teraz czytam, ze sprawdzic nalezy w ciagu dnia a nie w nocy :D

jutro sprawdze jeszcze raz, bo to moze byc zly trop,
chyba ze ktos ma jescze jakis pomysl dlczego leci chlodne

u mnie z plynem ok, mam benzyne bez gazu
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 19:56   

osarro napisał/a:
Zaraz się okaże że to jakiś wymysł Anglików tak jak wycieraczki które na postoju dzialaja dużo wolniej w kazdym razie korek to niewielki wydatek wiec mozna spróbować.
osarro, były takie przypadki np. https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=62327, chociaż to diesel.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:43   

bardzo ciekawa sprawa z tym korkiem

kojarzcie czy moze byc dowolny, czy musze szukac pod benzyne 2.0 v6,
tez mam zamiar to sprawdzic

IC 50zl
http://e-katalog.intercar...0461/907000000/ - brak

IP 25zl
http://www.iparts.pl/auto...461-100112.html - brak
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:55   

R75 napisał/a:
;]kojarzcie czy moze byc dowolny, czy musze szukac pod benzyne 2.0 v6,
tez mam zamiar to sprawdzic


Tak wszystkie korki są takie same 1,8-2,0-2,5-diesle przynajmniej z tego co się orientuję

Jedyna różnica to że występowały 2 rodzaje starszy i nowszy ale nowe będą już raczej w nowej wersji sprzedawane ;)

[ Dodano: Sro Paź 29, 2014 20:55 ]
http://www.4cars.pl/samoc...icy,0,0.php#top

dodam to co znalazłem ale niska cena prawie aż odstrasza :D
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:56   

osarro thx, daj znac jezeli uda Ci sie rozwiazac problem, moze faktyczne to ten korek....
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Sro Paź 29, 2014 20:59   

Jak tylko kupię to na pewno dam znać bo pomimo iż nie jest to bardzo uciążliwe to drażni mnie ta usterka ;)
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 21:15   

ile powinno byc tego plynu, o ile sie nie myle na zbiorniczku nie ma miarki, min, max

powinno by "pod korek" ?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 21:31   

R75 napisał/a:
ile powinno byc tego plynu, o ile sie nie myle na zbiorniczku nie ma miarki, min, max
no jak to nie ma, na dnie zbiorniczka jest oznaczeni miń i max ,oraz z boku zbiorniczka . Ale praktycznie najlepiej wlać ponad max około 2 cm.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Sro Paź 29, 2014 21:47   

oki, dzieki za info, jutro bede sprawdzal, dam znac jezeli bede cos wiecej wiedzial
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Paź 30, 2014 00:24   

Ja też mam to samo w swoim, według mnie problem polega na tym, że na wolnych obrotach ciśnienie w układzie jest na tyle niskie , że nie jest w stanie wtłoczyć wody do najdaalszej części nagrzewnicy, czyli od strony pasażera, oczywiście woda szuka najkrótszej drogi więc przepływa w miejscu gdzie sa rurki, gdy dodam gazu ciśnienie w układzie wzrasta, woda nie nadąża przepływać najkrótszą drogą, szukając ujścia zalewa całą nagrzewnice, a z nawiewu leci ciepło. Wniosek jest taki ,że nagrzewnica ma zmniejszona przepustowość w skutek zabrudzenia lub zakamienienia, ale to tylko moje filozoficzne wywody :mrgreen:
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
ToXiC
[Usunięty]






Wysłany: Czw Paź 30, 2014 20:00   

Witam, odnośnie problemu z nawiewem. Nie będę zakładał nowego tematu. Mam taki problem że po ustawieniu nawiewu na szybę lub na szybę i nogi, nawet na maksymalnym biegu słabo leci powietrze na szybę od strony kierowcy. Bliżej środka i dalej do pasażera elegancko wieje i odparowuje a w lewym rogu aż do wysokości zegarów lipa. Nawet jak przykładam rękę to czuć ze nad zegarami bardzo słabo leci powietrze a z niektóry szczelin prawie w ogóle. Dodam że z innym nastawami nawiewu nie ma problemow i jest to klimatronik. Możliwe jest że coś od góry od deski rozdzielczej w szczelinach nawiewu na szybę jakiś syf się zebrał i dlatego słabo wieje? Jak to o czyścic, sprężarką? Ktoś może ma jakiś pomysł? Może jakieś klapki nawiewu nie domykają się jak należy?
 
 
automechanik 



Pomógł: 68 razy
Dołączył: 26 Kwi 2010
Posty: 756
Skąd: Tychy



Wysłany: Czw Paź 30, 2014 21:42   

ToXiC, ciekawa rzecz, bo u mnie jest tak samo. Będziemy chyba musieli wrócić do angielskiej wersji :|
_________________
rom
 
 
R75 



Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 561



Wysłany: Czw Paź 30, 2014 22:03   

mialem malo plynu, ponizej minimum, dolalem jakies 400ml aby bylo ponad max, wyglada ze jes ok (testowalem Econ - Hi), leci cieple nawet na postoju

poczekam na ujemna temperature, aby potwierdzic poprawne dzialanie

oglolnie po wcisnieciu gazu, kiedy silnik wchodzi gdzies na 2tys obrotow, leci juz gorace, na postoju cieple, wczesniej lecialo calkiem chlodne

czujnik jeszcze nie sprawdzony
 
 
osarro 




Pomógł: 4 razy
Dołączył: 01 Sie 2010
Posty: 496
Skąd: Łódź

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 31, 2014 20:42   

Ja wymieniłem korek za 22 zł oczywiście 140 czyli 1,4 bara zamiennik od BMW.
Stary na razie zachowałem bo wydaje mi się że i tak był sprawny.
Efekt....hmmm....przez 5-10 minut jazdy ciepłe powietrze niestety nadal tylko pow 1800-2000rpm. Po około 20 minutach jazdy z nawiewu w trakcie jazdy leci już gorące a na postoju nie udaje mi się go wystudzić.
Można więc powiedzieć że 50% sukces,będę dalej sprawdzać idąc po instalacji nagrzewnicy, zobaczę jak szybko nagrzewają się rurki i czy bypass nie blokuje przepływu bo chyba rurki nagrzewnicy powinny tak samo szybko się nagrzewać jak cały obieg?? Czy może jestem w błędzie?
_________________
R200 turn into R75....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZT 190] Działanie VIS i nie tylko
LuZZaK Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Sty 25, 2020 13:28
Mariuszczs
Brak nowych postów [R75] Dziwne działanie spryskiwacza
Olo12 Rover serii 75, MG ZT 13 Sro Sty 02, 2008 08:11
Olo12
Brak nowych postów [R75] Centralny zamek działanie?
jarekft Rover serii 75, MG ZT 5 Pon Cze 04, 2012 19:47
maziciel
Brak nowych postów [R75] Dziwne działanie klimatyzacji
ironm1 Rover serii 75, MG ZT 5 Czw Lis 24, 2011 13:51
automechanik
Brak nowych postów [R75] Prawidłowe działanie skrzyni.
luki12 Rover serii 75, MG ZT 3 Sro Cze 23, 2010 22:16
luki12



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink