Forum Klubu ROVERki.pl :: MG ZR 160 + KOMPRESOR? CZY SILNIK WYTRZYMA?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
MG ZR 160 + KOMPRESOR? CZY SILNIK WYTRZYMA?
Autor Wiadomość
Mgik160 



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 4



  Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:13   MG ZR 160 + KOMPRESOR? CZY SILNIK WYTRZYMA?

Witam wszystkich forumowiczów.

Niedawno bo jakieś 3 miesiące temu wymieniłem silnik w swoim MG tzn kupiłem ten sam silnik tyle, że z przebiegiem 85tyś. Chciałbym się trochę pobawić i np włożyć kompresor. Czy silnik wytrzyma moc ponad 200km? Jeżeli nie to co musiałbym zrobić by wytrzymał?
Wiem, że silniki VVC 160km są "delikatne". Jakie mogą być koszty?

Pzdr Mgik160
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:13   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:18   

Mgik160, bylo tyle razy przerabiane, zamiast kupowac drugi vvc trzeba bylo od razu swapowac na 2.0t i nie mialbys tyle wydatkow, zbytnio tego silnika nie pod rasujesz bez wiaderka $$$
 
 
 
Mgik160 



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 12:44   

bociannielot, jaki jest koszt takiego silnika??
:wink:
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 13:53   

No jakbyś założył kompresor do zra 160 to ... wystarczy dorobić poduszki i pierwszy w polsce zr z airride bo do silnika to długo nie pojeździ :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Mgik160 



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 14:23   

tuners, a jest jakaś opcja żeby wzmocnić ten silnik? Chciałbym dojśc do 200km bez zmiany silnika...
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 15:17   

200KM na spokojnie da radę. Nie ma co słuchać gadania, że się rozleci zaraz. W zasadzie myślę, że przy głowicy VVC to 220-230KM da radę. 160tka jest pozbawiona problemu pękających tłoków z wcześniejszych wersji i zwykłych 1.8.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 15:19   

a cienkie jak palec korbowody, cienkie tuleje w płaszczu wodnym? miałem taki silnik rozebrany do ostatniej śrubki... za koszt zabawy z kompresorem milion razy wole pancerne 2,0t, które będzie tańsze, mocniejsze, bardziej rozwojowe :)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
Mgik160 



Dołączył: 14 Sty 2014
Posty: 4



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 16:05   

jaki jest symbol silnika 2.0t? Chciałbym zorientować sie co do ceny
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 16:13   

I twierdzisz, że tuleje przy doładowaniu rzędu 0,5bara pękną ? Dodam, że Zastec w K-Serię ładował ponad 2bary i wyciągnął prawie 500KM. Fakt, że tam dół był zakuty, ale widać, że konstrukcyjnie silnik potrafi sporo znieść. Korbowody lekko ponad 200KM zniosą, wału nie trzeba ruszać bo wytrzymuje dość dużo.
Zresztą buduje się teraz VVC Turbo w Polonezie na seryjnym dole z 1.8T i zobaczmy, planowo będzie ok. 1 bara doładowania.
I owszem, jak ktoś myśli o doładowaniu to lepiej iść w 2.0T, ale gadanie, że K-Seria się rozpadnie itp. to lekka przesada.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 16:35   

Ja nie mówie, że się rozpadnie, broń Boże. Tylko za 3k kupujesz komplet na swapa 2,0t - startujesz z poziomu 200KM i ok 300Nm. Silnik o potencjale dużo większym, solidniejszy, bez HGF i innych historii. Mam 200 z kserią, bardzo fajny silniczek, ale nie bawiłbym się w doładowania, jeśli już, wsadzić słupek z 1,8t z 75tki i tyle. Ale cenowo i tak będzie drożej od Tserii, więc to troche mija się z celem ;)

co do Zastecu to historie zna chyba każdy kto interesuje się motorsportem, z seryjnego silnika nie zostało tam prawie nic ;) pomijając fakt, że to nie był 1,4 jak pierwotnie mówiono :D
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Paź 23, 2014 17:44   

W UK jeździ kilka sztuk zt 1.8t z mapą na 190/200hp i nikt nie narzekał że mu wyleciał w powietrze ;] Nie przekraczałbym na nikogo miejscu 225hp z głowicą i dolotem z vvc oraz z pipercams przy seryjnych korbach z 1.8t.
Z jednej strony fajne 2.0t ale z drugiej fajnie by było jakby ktoś był oryginalny i w końcu zobaczyli byśmy jakiegoś 1.8t w budzie innej niż R75.

Natomiast kolego Mgik160, raczej szybko odgonię cię od modów. Pomyślałeś o tym jak zgrasz ten kompresor ze swoim ECU ? Masz kasę na piggyboxa i kogoś kto ogarnie ci ten cały jarmark ? Wnioskując po postach to nawet o tym nie pomyślałeś dlatego też sam raczej nie wykonasz. Chciałbym się mylić ale jakby wszyscy posiadali wiedzę i odpowiednie wyposażenie do strojenia to sam już bym pewnie miał takie 1.8t z jakiegoś anglika ;]

Oczywiście zgadzam się z Markzo, na temat tego że w domowych warunkach z małymi środkami pieniężnymi jedyny słuszny wybór to 20T4G. Nie mniej jednak nie zapominajmy też o tym że 2 litrowy k-series przerobiony przez Judd dla WRC i innych sportów generował 270hp w N/A i nie wywalał uszczelek.
Uważam że po przekroczeniu pewnej granicy modów koszty całego przedsięwzięcia stają się bardzo podobne. Jakieś wymyślne części jak kute tłoki, korby itp. są droższe dla 20T4G ze względu na to że większość modów opiera się tam o serię.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Czw Paź 23, 2014 20:53   

BigBoyPL napisał/a:
W UK jeździ kilka sztuk zt 1.8t z mapą na 190/200hp i nikt nie narzekał że mu wyleciał w powietrze Nie przekraczałbym na nikogo miejscu 225hp z głowicą i dolotem z vvc oraz z pipercams przy seryjnych korbach z 1.8t.
Z jednej strony fajne 2.0t ale z drugiej fajnie by było jakby ktoś był oryginalny i w końcu zobaczyli byśmy jakiegoś 1.8t w budzie innej niż R75.

ale tu nie jest mowa o 1,8T z 75/zt tylko 1,8 VVC + SC ;) czyli brak zasadniczego elementu układanki: korb z 1,8t obniżających CR.

BigBoyPL napisał/a:
Natomiast kolego Mgik160, raczej szybko odgonię cię od modów. Pomyślałeś o tym jak zgrasz ten kompresor ze swoim ECU ? Masz kasę na piggyboxa i kogoś kto ogarnie ci ten cały jarmark ? Wnioskując po postach to nawet o tym nie pomyślałeś dlatego też sam raczej nie wykonasz. Chciałbym się mylić ale jakby wszyscy posiadali wiedzę i odpowiednie wyposażenie do strojenia to sam już bym pewnie miał takie 1.8t z jakiegoś anglika

strojenie to det2/3 albo remap sterownika (Strzemo miał ori ECU zmapowane). Więc to nie jest jakiś problem, tylko dodatkowy koszt :)

BigBoyPL napisał/a:
Nie mniej jednak nie zapominajmy też o tym że 2 litrowy k-series przerobiony przez Judd dla WRC i innych sportów generował 270hp w N/A i nie wywalał uszczelek.

Prosze Cie.... przecież tam to tylko z nazwy była Kseria...

BigBoyPL napisał/a:
Uważam że po przekroczeniu pewnej granicy modów koszty całego przedsięwzięcia stają się bardzo podobne. Jakieś wymyślne części jak kute tłoki, korby itp. są droższe dla 20T4G ze względu na to że większość modów opiera się tam o serię.

tylko 2,0t nie trzeba tykać do około 300KM ;) korby zniosą pod 500KM, tak samo blok, kute tłoki kosztują około 2000zł komplet - firmy Wossner. Więc nie wiem czy takie znowu drogie ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 08:28   

MultecFSO, skoro to jest do zrobienia (200km z vvc) to czemu nie widze zbyt wielu uturbionych na naszym forum :roll: :?: zapewne dlatego ze duzo bardziej opłaca się swap na 2.0t ;-)
 
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 11:03   

Chwila moment. Albo piszemy o tym co jest do zrobienia, albo co jest tańsze. Dlaczego nie ma to sam sobie odpowiedziałeś.
A najwięcej do powiedzienia na temat tego silnika mają Ci do w życiu go od środka nie widzieli.

Markzo napisał/a:

Prosze Cie.... przecież tam to tylko z nazwy była Kseria...
;)

Konstrukcyjnie to nadal było K16... głowica VHPD MS2, zakuty dół, ostre Pipercamsy. Mało to jeździ w UK K16tek wolnossących 210+ ?

VVC160 ze zrobioną głowicą, Pipercamsem na wydechu, wydechem i dolotem robi sto koni z litra bez szemrania. Kwestia wystrojenia. I spokojnie można odcinkę na 7400 przesuwać.
Zresztą tak jak mówiłem, zobaczymy ile zniesie VVC Turbo w Polonezie, bo już niewiele zostało żeby zaczęło dobrze jeździć.
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 11:33   

MultecFSO, że da się zrobić teraz wszystko to każdy wie, z maluchów robią drag-stery :)
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pią Paź 24, 2014 14:53   

bociannielot napisał/a:
zapewne dlatego ze duzo bardziej opłaca się swap na 2.0t

dlatego, że na tym forum jest lipa w temacie tuningu i modyfikacji. Na forach FSO kseria jest lepiej rozklepana niż u nas milion razy. Dużo projektów turbo, swapów i modów NA.

MultecFSO napisał/a:
Konstrukcyjnie to nadal było K16... głowica VHPD MS2, zakuty dół, ostre Pipercamsy. Mało to jeździ w UK K16tek wolnossących 210+ ?

VVC160 ze zrobioną głowicą, Pipercamsem na wydechu, wydechem i dolotem robi sto koni z litra bez szemrania. Kwestia wystrojenia. I spokojnie można odcinkę na 7400 przesuwać.
Zresztą tak jak mówiłem, zobaczymy ile zniesie VVC Turbo w Polonezie, bo już niewiele zostało żeby zaczęło dobrze jeździć.

Jeśli mam być szczery, to zostanie przy Kseri musiałoby być uwarunkowane np ograniczeniem pojemności w jakiejś klasie, np do 1800ccm czy coś. Albo chęć walki o każdy kilogram, bo co by nie mówić, to bardzo lekki silnik.

Bo takie ostre mody jak mówisz, mocno ograniczają wartości auta jako DD - na codzień ciężko jeździć mając moc od np 4-5 tyś obr ;)

Broń Boże nie neguje modyfikacji Kseri, czy tego, że to bardzo dobry silnik ;) po prostu 1,8 vvc + kompresor będzie mniej opłacalne i wolniejsze od 2,0t.

A tak poza konkursem, jeździ jakiś kant, poldek itp z 2,0T tseries?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 15:50   

Markzo, tylko ze na forum FSO wiekszosc to pasjonaci :) a u nas na forum wiekszosc to użytkownicy :)
 
 
 
zbysak 



Dołączył: 24 Paź 2014
Posty: 3



Wysłany: Pią Paź 24, 2014 20:43   

a mozna do 2.0 v6 150km dolozyc turbine?
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Sob Paź 25, 2014 10:52   

2.0 v6 lepiej kompresor :D
 
 
Strzemo 




Dołączył: 30 Maj 2013
Posty: 52

MG ZR

Wysłany: Pon Lis 03, 2014 11:41   

Gdyby nie to rozbiłem swojego mg to u mnie na bank latałby eaton ;)
Powiem ci tak, kupa przeróbek, kupa hajsu, trzeba bardzo uważać i mieć silnik w bdbd stanie i nie z allegro z 85 tyś przelotu tylko po kapie i na 100 % sprawdzonego. Ale fun po skonczeniu jedynego takiego projektu byłby gigantyczny.
Tak samo jak nie masz kogoś kto u mnie robić kompresory to się w to nie pakuj, ja akurat mam serwis gdzie chłopaki wolą kompresory niż turbiny więc to inna sprawa.

Jak zależy ci na ~ 200 koniach to zrób to co ja robiłem, fundamentalny remap silnika, wydech 2.25, dolot z grodzią i izolacją od ciepłego powietrze, lekki zamach, shortshift, wypruta masa, mi to dało w okolicach 190-kilku koni przy masie 1000 z rollbarem
osiągi same przyjdą ;)
_________________
http://forum.roverki.eu/v...p=827485#827485
"What I want? Loving girlfriend and K20 under the hood"
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów MGF kompresor
misiekdziku Tuning mechaniczny 37 Wto Kwi 10, 2012 17:24
Kozik
Brak nowych postów [MG ZR 160] Kompresor ??
jrdarus1 Tuning mechaniczny 48 Sro Lut 27, 2013 21:47
Kozik
Brak nowych postów R618 98' kompresor
co o tym sądzicie
sila Tuning mechaniczny 12 Pią Cze 06, 2008 14:30
maciej
Brak nowych postów [zr160] Turbo czy Kompresor
Adam160 Tuning mechaniczny 6 Pon Lip 25, 2011 08:34
Kozik
Brak nowych postów R216 GTi 94r D16A8 Kompresor.
PabloWROC Tuning mechaniczny 1 Nie Lip 05, 2009 22:06
michone



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink