Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza
Autor Wiadomość
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 09:26   [MG ZT-T] Sportowy filtr powietrza
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003

Niedługo szykuje mi się przegląd, a wraz z nim chciałbym powymieniać filtry, oleje i różne duperele. Czytałem, że sportowy filtr, np. TAKI jest znacznie trwalszy od zwykłego papierowego i ma lepszą "przepustowość". Jest znacznie droższy od zwykłego, ale nie trzeba go wymieniać na nowy co roku, wystarczy wyczyścić, przedmuchać i umyć. Używał ktoś ? Chciałbym poznać wasze opinie. :wink:


 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 06, 2014 09:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zedziczek 



Pomógł: 34 razy
Dołączył: 06 Lis 2012
Posty: 497



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 11:33   

Ja mam w swoim K&N już trzy lata ale kupiłem zamiennik oryginalnego tzn taki sam rozmiar, różnic nie zauważyłem po za oszczędnością :) tyle że mam v6 silnik nie wiem czy odczujesz różnice przy swoim.
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 12:05   

Powiem tak, że nie oczekuje różnicy w postaci mocy, natomiast w dźwięku trochę tak no i głównym celem jest wygoda i trwałość.
 
 
 
HarryVip 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 04 Sty 2010
Posty: 632
Skąd: Zakopane

MG ZT-T

Wysłany: Czw Lis 06, 2014 12:36   

Satyavan napisał/a:
[...] natomiast w dźwięku trochę tak[...]

W rzędowym dieslu? Raczej nie oczekuj cudów. :mrgreen:
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 12:40   

Hehe no cudów nie, mam tylko cichą nadzieję, że będzie ciut ciut lepiej. :)
 
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 06, 2014 18:10   

Satyavan, szpynior bodajże kupił K&N do swojego diesela. Zapytaj go o efekty. Sam planuje zakup tego filtra ze względów ekonomicznych. Pozdro
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 18:51   

Dzięki za info, zapytam na pewno. Bo nadszedł zmian już czas. :D
 
 
 
0L0 




Pomógł: 54 razy
Dołączył: 09 Cze 2009
Posty: 842
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 06, 2014 19:01   

Ja mam u siebie K&Na i żadnych różnic w pracy silnika nie zauważyłem.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Lis 06, 2014 19:20   

ja w swojej benzynie mam wkładkę K&N i też nie odczuwam żadnych zmian, jedynie plus taki, że nie trzeba jej wymieniać
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Satyavan 



Dołączył: 03 Kwi 2014
Posty: 103
Skąd: Konin



Wysłany: Czw Lis 06, 2014 19:21   

No właśnie i o ten spokój ducha mi chodzi. :)
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Pią Lis 07, 2014 14:30   

Satyavan, a więc tak. Miałem filtr i go sprzedałem. Hamownia pokazała iż na filtrze sportowym ubyło parę koni i kilkanaście Nm. Dodatkowo filtry K&N to są filtry mokre, które znacznie skracają żywotność przepływki. Najlepsze wyniki uzyskałem na filtronie :)

A jak już chcesz poprawić dolot - a jeśli nie chipujesz to nie ma wogóle sensu to polecam metodę ucięcia harmonijki -
http://www.rovertech.net/...hp?f=59&t=79608

Podstawą jak chcesz już coś działać to kat off, egr off, chip i boost na turbo
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Lis 07, 2014 21:15   

co do cięcia harmonijki to zauważyłem jeden minus, może i ciągnie więcej powietrza, ale z tym powietrzem również więcej syfu do środka, co skraca żywotność każdego filtra powietrza
_________________
75 Red Edition
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sob Lis 08, 2014 08:28   

longer86, coś za coś. A fitr akurat to nie żaden wydatek.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 11, 2014 13:01   

szpynior napisał/a:
kat off, egr off, chip i boost na turbo
dokłanie w takiej kolejności jak napisałeś?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lis 12, 2014 11:58   

MatiNitro, jakby miał stroić na hamowni to pierw boost na później chip. Lecz zakładam iż większość i tak będzie korzystać z usług Marka
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Lis 12, 2014 12:27   

szpynior, co to znaczy ten boost i chip o którym tu piszecie, to jest jakaś dodatkowa puszka czy co? Tu jeden gość w swoim roverku ma taki niebieski filtr powietrza jak na zdjęciu i narzeka ciągle że mu dużo pali, w trasie jakieś 8,2 litra ropy. Mój roverek w trasie spala zdecydowanie mniej, czy to może mieć jakiś związek? Może był przez poprzednika chipowany?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Sro Lis 12, 2014 14:31   

janio, Chip - chiptunning po OBD2,
Co do niebieskiego fitra to może mieć Pipercrossa . Co do spalania po dość mocnej mapie w granicach 9-10 miasto, 7-8 trasa .
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Sro Lis 12, 2014 15:00   

Zaczynam wszystko rozumieć. Czy OBD Scanner DS150E to ruszy i co tam trzeba zmienić, na jakie wartości ustawić, żeby było jak fabrycznie?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
szpynior 



Pomógł: 24 razy
Dołączył: 14 Mar 2011
Posty: 891
Skąd: Grudziądz



Wysłany: Czw Lis 13, 2014 18:30   

janio, DS150 czyli Delphi nie zmieni mapy. Fejs jest narzędziem diagnostycznym .Mapy zmieniasz najczęściej i najtaniej interfejsem Galletto 1260 . Już po pierwszej modyfikacji bez nawet mechanicznych przeróbek czuć różnicę w kulturze pracy od samego dołu. Jak masz diesla to radzę zagłębić wiedzę w oprogramowanie INPA oraz BMW Scanner. Obydwa moim zdaniem w naszych R w dieslu zrobią dużo więcej niż DS 150 :)
 
 
janio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Mar 2013
Posty: 335



Wysłany: Czw Lis 13, 2014 18:57   

szpynior, zacznę się w to bawić, przynajmniej spróbuję dopiero może gdzieś od lutego, teraz nie mam tyle czasu. Chciałem zapytać czy jak temu gościowi zamontuję na próbę mój sterownik od silnika, ten co jest przy filtrze kabinowym to nic się nie stanie? Mój roverek na pewno nie jest chipowany a gość ma dokładnie takiego samego tylko kolor inny. Słyszałem że od automatycznej skrzyni biegów można podmieniać sterowniki, a jak jest od silnika? Mam drugie pytanie, czy może wystarczy skopiowanie samej pamięci z tego sterownika, mam taką możliwość?
_________________
Od 1996 roku Rover 416 Si
Od 2016 roku Rover 25 Lift
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R 75] Filtr powietrza
columbus73 Rover serii 75, MG ZT 0 Sob Mar 09, 2019 21:46
columbus73
Brak nowych postów [R75] Filtr powietrza
Bardziej Przepływomierz
wczerniec Rover serii 75, MG ZT 10 Sob Lis 15, 2008 07:56
Rowan
Brak nowych postów [R75] Filtr powietrza
Gość Rover serii 75, MG ZT 5 Pią Maj 21, 2010 14:07
Rowan
Brak nowych postów [R75] Filtr powietrza - demontaż
roadking Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Maj 08, 2007 10:22
roadking
Brak nowych postów [R75] Gdzie jest filtr powietrza
zip Rover serii 75, MG ZT 8 Czw Cze 25, 2009 14:25
zip



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink