Forum Klubu ROVERki.pl :: [R45] Brak mocy przy ruszaniu
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R45] Brak mocy przy ruszaniu
Autor Wiadomość
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 18:15   [R45] Brak mocy przy ruszaniu
Typ: TDi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000

Witam,

Ostatnio w moim R45 zauważyłem dziwne zachowanie podczas ruszania. Po uruchomieniu silnika i ruszaniu z 1 biegu samochód bardzo wolno się zbiera, obroty bardzo powoli rosną, a gdy dojdą lekko przed 2 tys obr/min samochód nagle dostaje mocy i już jeździ normalnie, nawet przy zatrzymaniu się i ponownym ruszaniu z 1 biegu. Problem pojawia się tylko po uruchomieniu silnika, ale nie za każdym razem. Ostatnio trochę się polepszyło bo "muli" go tylko z początku gdzieś tak do 1 tys obr/min albo od razu jeździ normalnie. Wymieniłem filtr oleju napędowego i powietrza jednak to nic nie dało. Wie ktoś jaka może być przyczyna takiego zachowania ?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Lis 20, 2014 18:15   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
-_Zielarz_- 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 27 Kwi 2013
Posty: 128
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Lis 20, 2014 18:56   

Hmm ... a od dawna masz to auto ?? ? Nie wiem jak chcesz, żeby się zbierał.

Ze swojego doświadczenia : miałem Golfa III 1.9 TDI (standard :D ) i ten samochód na jedynce bez dotykania gazu sam jechał , na II biegu jak się zdjęło nogę z gazu to oczywiście zwalniał do pewnego momentu ale też jechał sam, jak się gazu dotknęło to zbierał się szybciutko.

I potem nabyłem Roverka 2.0 D. I tu już tak delikatnie nie było. Jak mam zamiar ruszyć nie jak niedzielny dziadek w berecie ;) to pierw wkręcam go na obroty na wyczucie, ale pewnie min 2000 RPM i popuszczam sprzęgło i szybko II bieg i dalej obroty. Wtedy jest całkiem przyjemnie. O ile się nie mylę to działanie turbo jest od 2000 i moment najlepszy jakoś powyżej 2200 , ale to może ktoś potwierdzi.
Jeśli ledwo się gazu używa, to jest faktycznie mułek. Trzeba cięższej nogi hehe.

(oczywiście opisuje subiektywne odczucia zakładając że masz auto sprawne - tak czy siak przegazuj go porządnie na na jakiejś trasce min 3500-4000 RPM jakimś dobrym paliwkiem to się trochę "przeczyści").
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 20:37   

Mam samochód od 3 lat. I jest różnica, szczególnie, że nie zawsze tak się zbiera. Nie rusza normalnie tak jak powinien, naciskam mocniej na pedał gazu a obroty bardzo powoli rosną, dopiero gdy dochodzi do 2 tys obr/min samochód nagle dostaje kopa. I jak wcześniej napisałem auto zachowuje się tak tylko podczas uruchamiania silnika a nie podczas dalszej jazdy.
 
 
Arhi 




Dołączył: 08 Wrz 2014
Posty: 8



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 03:42   

Możliwe że sprzęgło pada
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 05:47   

Sprzęgło wymieniałem dwa lata temu.
 
 
Tuhad 




Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Pią Lis 21, 2014 11:47   

Oto błędy twojego problemu (przynajmniej u mnie takie się pokazały)
P0251
P0532
P1402
P0101

Mam tę samą dolegliwość Wciskasz gaz do dechy i nic mija 2 tyś obrotów to wciska w fotel jak powinno przy normalnym starcie. Mechanik mówi że pompa może już nie dawać rady
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 11:52   

Tuhad, co do tych kodów pierwszy to pompa a drugi to klima :) reszty nie znalazłem, ale nie dotyczą wszystkie tego samego :ok:
 
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Pią Lis 21, 2014 14:33   

Jeśli to pompa, to ciekawe czy do wymiany czy do regeneracji.
Ostatnio zmieniony przez michalzytnia Wto Lis 25, 2014 12:40, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Nie Lis 23, 2014 23:08   

Jak chcesz regulować pompę ??
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Wto Lis 25, 2014 12:41   

Posta wysyłałem na szybko z pracy, już edytowany ;)
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Lis 25, 2014 19:34   

hmm a są zestawy do regeneracji pomp ?? pierwsze słysze.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Sro Lis 26, 2014 06:11   

Nie wiem, tak czy siak chodzi o naprawę pompy. Niestety nie mam wiedzy czy takową da sie naprawić. R45 to moje pierwsze auto, a na mechanice bardzo sie nie znam, stąd może nieporozumienie wynikające z niepoprawnie używanej przeze mnie terminologii. Sam do końca nie jestem pewien czy to na pewno pompa.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Sro Lis 26, 2014 20:00   

michalzytnia napisał/a:
Niestety nie mam wiedzy czy takową da sie naprawić


No właśnie pomp paliwa się nie naprawia.
Chyba że chodzi o wtryskową, bo widze że masz diesela.
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Czw Lis 27, 2014 06:02   

Tak, chodzi mi o pompę wtryskową. Czasem mialem problemy ze samochodem podczas jazdy - szarpało nim tzn nierówno pracował. Co ciekawe zdarzalo sie to najczesciej latem czy jesienia. We wrześniu kiedy tak robil dolalem mu vervy i ustalo. Teraz im szybciej samochod odpalę tym ma większe problemy przy ruszaniu. Ale nie wiem czy to jakas zależność czy kwestia przypadku
 
 
frydrys 



Pomógł: 6 razy
Dołączył: 22 Lip 2011
Posty: 316
Skąd: Włocławek



  Wysłany: Czw Lis 27, 2014 19:08   Re: [R45] Brak mocy przy ruszaniu

michalzytnia napisał/a:
Witam,

Ostatnio w moim R45 zauważyłem dziwne zachowanie podczas ruszania. Po uruchomieniu silnika i ruszaniu z 1 biegu samochód bardzo wolno się zbiera, obroty bardzo powoli rosną, a gdy dojdą lekko przed 2 tys obr/min samochód nagle dostaje mocy i już jeździ normalnie, nawet przy zatrzymaniu się i ponownym ruszaniu z 1 biegu. Problem pojawia się tylko po uruchomieniu silnika, ale nie za każdym razem. Ostatnio trochę się polepszyło bo "muli" go tylko z początku gdzieś tak do 1 tys obr/min albo od razu jeździ normalnie. Wymieniłem filtr oleju napędowego i powietrza jednak to nic nie dało. Wie ktoś jaka może być przyczyna takiego zachowania ?


jesli wyskakuje bład pompy to trzeba ją wymienic nic innego nie poradzisz. Mi wyskakiwał bład zmiany konta wtrysku i jeszcze jakieś dwa - rovek cieżko odpalał, na 1szym biegu podczas ruszania nawet gasł - brak mocy. Tak jak u Ciebie przed 2 tys obr/min dostawał takiego powera ze ho ho no i palił 10L/100 :( Dzis odebrałem auto od znajomego mechanika, wymienili mi pompę. Jest moc i silniczek pracuje cichutko jak zegareczek :D Pompę poradzili mi kupić z anglika i taka nabyłem na allegro za 700zł, regeneracja starej wycenili na 2500tys.
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lut 15, 2015 08:54   

Dawno tu nie pisałem.

A więc, sprawa się nie poprawiła - Roverek dalej ma problemy z obrotami na zimnym silniku. Byłem u faceta od regeneracji, powiedział, że to posprawdza i naprawi, ale może być to koszt nawet do 1500 zł. Autka u niego nie zostawiłem, bo słyszałem niepochlebne opinie na temat tego mechanika (zdarza się że po regeneracji pompa dalej się psuje). Zastanawiam się czy nie lepiej kupić jakiejś używki i wymienić ? Ma ktoś jakieś namiary ? Na Allegro jakieś są. Ale nie wiem czy to dobre źródło zakupu.
 
 
Tuhad 




Dołączył: 04 Lut 2012
Posty: 26
Skąd: Wrocław

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 14:58   

kolego zanim się wpakujesz w pompę sprawdź EGR możliwe że się po porstu uszkodził(zauważyłem że to jakaś tendencja jeśli chodzi o r45) moja rada niech zaślepią. jeśli samochód dalej będzie szarpał na zimnym to drogi kolego filtr paliwa szlag trafił i trzeba wymienić( niech mechanik odleje trochę ropy z filtra i ci pokaże co zalałeś jak bd mętna no to sam sobie odpowiesz. Pompa to ostatnia rzecz na jaką bym stawiał ze względu że jedynie co można "naprawić" to uszczelki aby się nie pociła wiem bo ja taką mam zrobioną.
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:06   

Odepnij wtyczkę od przepływomierza i sprawdź różnicę.Jeśli będzie się zbierać to przepływka Is dead.
Najlepiej mapki od Remigiusza i wtryski SDI

[ Dodano: Nie Lut 15, 2015 16:06 ]
Tuhad napisał/a:
Oto błędy twojego problemu (przynajmniej u mnie takie się pokazały)
P0251
P0532
P1402
P0101

Mam tę samą dolegliwość Wciskasz gaz do dechy i nic mija 2 tyś obrotów to wciska w fotel jak powinno przy normalnym starcie. Mechanik mówi że pompa może już nie dawać rady
'
P0251 Błąd pampy wtryskowej
P0532 Czujnik ciśnienia czynnika chłodzącego A/C - niski sygnał wejściowy
P1402 Błąd EGR
P0101 Czujnik przepływu powietrza sygnał poza zakresem/wydajność
_________________
Przekaż 1 % na mojego syna:
http://dzieciom.pl/podopieczni/13695
 
 
 
michalzytnia 



Dołączył: 20 Maj 2014
Posty: 34
Skąd: Polska



Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:14   

Kiedy byłem w pracy, zostawiłem samochód u pobliskiego mechanika, żeby podpiął pod komputer. Mówił, że nie pojawił się żaden błąd dotyczący pompy wtryskowej, ale radził się skonsultować z kimś kto się zajmuje pompami, bo faktycznie jest problem który opisałem tutaj.
 
 
barney79 




Pomógł: 28 razy
Dołączył: 06 Mar 2011
Posty: 513
Skąd: Gogolin

Rover 45

Wysłany: Nie Lut 15, 2015 16:44   

michalzytnia napisał/a:
Kiedy byłem w pracy, zostawiłem samochód u pobliskiego mechanika, żeby podpiął pod komputer. Mówił, że nie pojawił się żaden błąd dotyczący pompy wtryskowej, ale radził się skonsultować z kimś kto się zajmuje pompami, bo faktycznie jest problem który opisałem tutaj.


Sprawdź jak pisałem przepływomierz
_________________
Przekaż 1 % na mojego syna:
http://dzieciom.pl/podopieczni/13695
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R45] Szarpie przy ruszaniu, brak nawiewu
herwaldi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 6 Wto Sty 22, 2019 23:36
pawlovsky
Brak nowych postów [R 400] BRAK MOCY PRZY STARCIE
steview Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Sro Cze 08, 2011 21:48
Koju
Brak nowych postów [R414] szarpie przy zmianie na 2 i puka przy ruszaniu
przemo119 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Sie 02, 2013 16:06
przemo119
Brak nowych postów [mg zs] wibracje przy ruszaniu
podki Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Sob Kwi 22, 2017 19:16
pawlovsky
Brak nowych postów [420 DI 98] szarpie przy ruszaniu
josko Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 4 Nie Gru 27, 2009 21:19
Holender



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink