Wysłany: Pią Gru 12, 2014 22:03 [Rover 25] wymiana silnika 14k4m to to samo 14k4F
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2000
witam jak w temacie muszę wymienić silnik w roverku bo niestety dół silnika jest krzywy
więc pytanie moje jest jaka jest różnica między tymi silnikami??
Ostatnio zmieniony przez samba Sob Gru 13, 2014 20:58, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 12, 2014 22:03 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
mechanicznie nic. ewentualnie napinacz paska rozrządu i kołek na kopułkę, ale to drobiazgi.
oczywiście dla bezpieczeństwa warto zostawić swoje koło zamachowe.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Gru 15, 2014 22:14
14K4M nie ma kopułki.
14K4F - 103KM
14K4M - 84KM
Jedyna różnica to przepustnica o ile 14K4F to silnik na cewkach (bo występowały również kopułką) Nie wiem, który na który wymieniasz, ale zakładaj przepustnice od 103konnej wersji. Nie pamiętam czy linka gazu też się różni.
czyli mając 14k4m mogę wsadzić słupek od poldka 1.4 a kopułkę da się zastąpić 2 cewkami ? czy tego się lepiej nie czepiać pytam bo rozpiętość cenowa jest dosyć duża
Możesz wsadzić słupek od poldka i zastąpić kopułkę dwiema cewkami, tylko będziesz musiał przełożyć swój dekiel, żeby mieć miejsce na czujnik położenia wałka rozrządu i swoje koło zamachowe, żeby silnik odpalił.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Gru 16, 2014 14:51
Problem jedynie polega na tym żebyś nie kupił z Poloneza z 1994/1995 (żebrowany blok i miska na śruby 6mm). Wtedy nie przełożysz swojej miski aluminiowej, która posiada gwinty mocowań silnika do nadwozia (na śruby 8mm, występujące w K16 od 1996 roku). Najlepiej poszukaj silnika z Poloneza Plusa (1997, kula podciśnienia powyżej kolektora ssącego to cecha charakterystyczne pod maską).
Do wymiany są także oba wałki rozrządu - ten na wydechu nie ma półksiężyca pod czujnik położenia, a ssący ma wystający trzpień pod palec, który będzie przeszkadzał w zamocowaniu blaszki z uchwytem wtyczki czujnika wałka.
I wtedy mając goły słupek (również bez koła zamachowego) przekładasz wszystko ze swojego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum