Wysłany: Pon Gru 22, 2014 17:54 [214] Ile płynu do chłodnicy, auto się gotuje.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1998
Witam, mam problem otóż jakiś czas temu zakupiłem Rovera 214. Problem polegał na tym że auto ciężko odpalalo a dmuchawa chłodnicy cały czas pracowała. Znalazłem usterkę przerwany kabel czujnika temperatury. Zaizolowalem i wszystko było ok do dziś. Wczoraj wymieniałem płyn w chłodnicy (weszło tylko 2l). Dmuchawa chłodnicy nie włącza się przy 90 stopniach i auto się gotuje.
Co może być przyczyną? Ile litrów płynu powinno wchodzić?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Gru 22, 2014 17:54 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Po odręcznie czujnika leciał płyn, wiec czujnik nie był zapowietrzony.
Czujnik temperatury cieczy nie wpływa na włączanie wiatraczka. W 214 mamy 2 czujniki obok siebie, ten 2 czujnik za to odpowiada.
Rozwiązałem to tak : podczas spuszczania termostat był zamknięty, dlatego weszła taka mała ilość płynu, z 2 czujnika który daje sygnał włączenia wiatraczki był urwanie kabel. Nie moglem go znaleźć, więc podłączyłem dmuchawe na krótko do akumulatora, i zamontowanie przełącznik w puste miejsce od świateł przeciwmgielnych. Teraz gdy temp. jest na 90 muszę włączyć przełącznik aby uruchomić dmuchawe przy chłodnicy.
Dokładnie, gdy samochód osiagnie 90 stopni, będę musiał włączyć przycisk (przełącznik), zamontowany obok świateł awaryjnych. Takie rozwiązanie wydało mi sie prostsze niż szukanie pod silnikiem urwanego kabelka grubości nitki. Generalnie wszystko zajęło mi 30 min
Tak tylko, po co wentylator ma chodzić cały czas a Ty martwić i co chwilę zerkać na wskaźnik? On powinien włączyć się automatycznie. Moim zdaniem trzeba doprowadzić do stanu pierwotnego.
Rover 200 rzadko, kiedy się przegrzewa. U mnie dosłownie 2 razy słyszałem jak wentylator się uruchomił, ale jednak się uruchomił. Ty zapomnisz włączyć i będzie kłopot.
Oj kombinujesz aż coś zepsujesz a masz tylko zapowietrzony układ.
Jeśli tylko warunki będą sprzyjające zagrzej auto,
pokrętło temperatury wewnątrz ustaw na max. grzanie,
odkręć korek zbiorniczka,
spuść cały płyn chłodniczy, (uwaga gorący)
odkręć śrubkę odpowietrzania na rurce metalowej za filtrem powietrza,
wlej płyn chłodniczy,
załóż korek na zbiorniczek,
odpal auto,
zagrzej aż się termostat otworzy (na dworze przy -5 ciężko) będziesz widział bo w zbiorniczku zacznie znikać płyn,
dolej płynu do max. na włączonym silniku
Gotowe.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum