Wysłany: Pon Sty 05, 2015 20:02 [R75] - Wyciek oleju - z czegos pod visem bocznym?
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2002
hej,
Zauwazylem ostatnio ze ponizszego elemndu blizej kabiny, pod visem bocznym, wylal sie olej (z drugiej strony od maski sucho), poleciało po przewodach i na dol, nie duzo, ale slady sa, wyczyscilem to i widze ze znowu sie pojawil
Jestem stosunkowo swiezo po wymianie oleju, wydaje mi sie ze jest zalane full.
Co to jest i czy wymaga wymiany?
ps.
na srodku tego czegos wyczuwalna cos miekkiego, jakby guma, czy cos...
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 05, 2015 20:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
dzieki bardzo za informacje, widze ze sa dostepne na allegro, wiec chociaz tutaj plus
mam nadzieje, ze wymiana bedzie prosta, ktos juz przerabial temat?
ps.
tak jeszcze skojarzylem jeden fakt, chyba zostal zalozony jakis dluzszy filtr oleju, ale to chyba raczej nie powinno miec znaczenia, wiem ze mozna kupic dluzszy i krotszy filtr
mam nadzieje, ze wymiana bedzie prosta, ktos juz przerabial temat?
Prosta jak barszcz. Wyjąć stare podważając płaskim śrubokrętem, oczyścić otwory i wcisnąć delikatnie nowe. Mój mechanik używał jakiegoś silikonu do uszczelnienia, chociaż fabrycznie go chyba nie było.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 06, 2015 12:05
HarryVip napisał/a:
chociaż fabrycznie go chyba nie było.
prawie na pewno bo procedura tego nie przewiduje ;
" Clean exhaust camshaft front cap seal
locations and fit new cap seals.
CAUTION: The sealing edge of the cap seal
and mating face must be clean and dry."
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Sty 06, 2015 18:47
R75 napisał/a:
czy sa jakies zalecienia jaki filtr, kroszy, dluzszy (bo wiem, ze sa dwa rodzaje)?
dłuższy (120 mm), taki jest dedykowany do kV6 ze względu na wydajność i sposób montażu, np. Rover LPW 100160 , MANN W719/33 , Filtron OP 580/6 , KNECHT OC469. Krótszy ( 95mm ) jest do 1.8.
R75 nie baw się w zakładanie zatyczek, często wypadają jeśli coś było nie tak przy zakładaniu, po za tym taniej wychodzi założenie uszczelniacza poprostu. LUC100290 taki jak masz na wałkach gdzie są osadzone koła.
często wypadają jeśli coś było nie tak przy zakładaniu,
Wypadają jak dostaną ciśnienia, które w normalnych warunkach tam nie występuje. Jak pisałem, mechanik użył jakiegoś silikonu i od trzech lat są na miejscu. Co nie znaczy, że olej nie może wywalić inną drogą, co mnie dzisiaj spotkało niestety.
HarryVip wlasnie widzialem mam nadzieje, ze szybko uporasz sie z problemem, widzialem ze SeniorA juz podpowiadal co moglo sie stac, moj ostatnio tez stal kilka dni na mrozie bez odpalania i moze tez dlatego walnela ta zaslepka, sam nie wiem
a zaślepki na wałkach zostały wciśnięte na kleju lub uszczelniaczu co nie pozwoliło na ujście ciśnienia tą stroną ( zaślepki są bezpiecznikiem tego układu )
[ Dodano: Wto Sty 06, 2015 23:10 ]
Nie popełnij tego błędu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum