Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 400] Wyżarta głowica, wymiana, inny napinacz
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 400] Wyżarta głowica, wymiana, inny napinacz
Autor Wiadomość
nocturnodrummer 



Dołączył: 02 Gru 2012
Posty: 1



  Wysłany: Wto Sty 06, 2015 16:16   [Rover 400] Wyżarta głowica, wymiana, inny napinacz
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1997

Witam serdecznie!

Historię może przedstawię od początku. Około rok temu Roverek dostał objawy rozwalonej uszczelki pod głowicą. Auto zaczęło się grzać, pojawił się olej w zbiorniczku płynu chłodniczego itd, auto nie grzało. Głowica poszła do splanowania (szlif), wymieniona nowa uszczelka itd. W zbiorniczku zostało trochę oleju ale mechanik powiedział, ze przy okazji się wymieni. Roverek chodził jakiś czas jak złoto.

Pewnego dnia usłyszałem delikatnie stukanie w silniku, jakby zawory. Zakupiłem taki środek na uszcelnianie silnika(dodatek do oleju) czy inny czort i stukanie ustało. Teraz zastanawiam się czy to stukanie mogło wziąć się z tego, że wzieli za dużo z głowicy? Max naddatku to podobno 0.2mm? Pewnie nie, ale warto zapytać.

Ostatnio zacząłem wyczuwać wibrację w poddupku, tak jakby silnik "bił". Okazało się, że nie pali na jeden gar. Wymieniliśmy świece. Przy okazji zauważyłem, że z wydechu idzie biały dym. No to spalanie płynu chłodniczego. W drodze do mechanika zjadło mi chyba tego płynu w cholere, wskazówka temp. skoczyła a ja w samą porę dojechalem. Mechanik dolał płyn i odpowietrzył cały układ. Podobno termostat jak zapowietrzony to nie załącza chłodnicy czy coś w teń deseń. A no i przestał wtedy grzać ciepłym powietrzem. Postawił diagnozę, że stawia na coś z głowicą, najprawdopodobniej pęknięta.

Auto postało kilka dni, chcę zawieźć do mechanika. Odpalam, i w ogóle nie kręci. Akumulator świeżo kupiony więc to nie to. Zalany 3 cylinder i nie chciał w ogóle ruszyć. No to hol do mechanika.

Mechanik na następny dzień rozebrał głowicę. Uszczelka w stanie nienaruszonym, za to głowica... Jakby ją ktoś kwasem polał. Wszystko wyżarte. Zastanawiając się nad przyczyną wywnioskowaliśmy, że winowajcą może być płyn chłodniczy (z beczki) który wszedł w reakcję z alumnium lub mieszanka płynu i resztek oleju (jest w tym jakiś sens?)

Zdjęcia głowicy dla ciekawych zamieszczę za chwilę.


Dalej, pojechałem kupić głowicę. Sprzedawca siedzi w Roverach zapewniał, że będzie pasować. Okazuje się że głowica rzeczywiście pasuje, ale napinacz już nie :wink: W starym silniku mam napinacz manualny, a tu jest wersja z automatycznym. Czytając w necie widzę, że pasek rozrządu różni się też szerokością. Rorząd zmieniałem w tym roku więc wszystko nowiutkie i pachnące a tu taka przygoda. W sumie głowice różnią się tylko położeniem otworów i rozmiarami gwintów(czyż nie?) więc najlepszym rozwiązaniem będzie wywiercenie nowych otworów aby pasowały do napinacza manualnego, wtedy zostanie ten sam pasek, i ten sam napinacz co w starym. Czy będzie to działało? Nie ma innych różnic? Kupiłbym chętnie nowy napinacz i nowy pasek ale szerokość podobno nie pasuje(pasek do nowego napinacza jest szerszy o 3mm)

W skrócie:

Jaka jest możliwa przyczyna tak szybkiej korozji głowicy?
Czy mogę zmienić głowicę ze starym napinaczem na głowicę z nowym?

Dziękuję za pomoc i pozdrawiam! :smile: [/i]


Edycja:

Dodaję zdjęcia:

http://1drv.ms/1BEdjXS

na ostatnim zdjęciu jest nowa głowica. Jest zabrudzona ale nie wygląda na szlifowaną (ślady jak po frezowaniu dużą głowicą) no i nie jest wyżarta.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 06, 2015 16:16   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 400/45/MG ZS] Artykuły, z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 0 Pią Lut 18, 2011 21:07
kasjopea
Brak nowych postów [R45] Wymiana zegarka na inny
karasbp Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Sro Sty 09, 2013 21:30
karasbp
Brak nowych postów [R420] Wymiana akumulatora inny pilot
haxigi Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Sob Paź 13, 2012 22:12
haxigi
Brak nowych postów [r 45] Wymiana uszczelki pod głowicą
zybii25 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 12 Pon Kwi 22, 2013 08:10
7Tomi
Brak nowych postów [R45] Wymiana uszczelki pod głowicą
alien52 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 18 Wto Cze 14, 2011 13:09
sadis416si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink