Wysłany: Pon Sty 26, 2015 21:55 [MG ZT] nie wchodzi na obroty, już nawet nie zapala
Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004
Witam
Temat wielokrotnie wałkowany na forum, ale może ktoś coś tu nowego dopisze.
1-Wracając z trasy auto przestało wchodzić na obroty, trzymało około do 2500+- max
2-Przestało palić po powrocie do domu
3-Wymieniłem filtr paliwa z knehta na filtrona z takim kranikiem u dołu ( może to przez to ?)
4-Samochód po podpompowaniu paliwa na zapłonie, odpalił ale trochę dłużej mu to zajęło,
5-Ruszyłem w poszukiwaniu CPNu bo miałem 1/4 paliwa prawie rezerwa.
6- Na początku wszystko ok, przyspieszenie, obroty, 0 problemu
7- Po około 14 km, znowu przestało wchodzić na obroty,
8- Unieruchomiłem silnik i spróbowałem odpalić, i od tamtej pory auto nie pali.
9-Przy okazji aku mam cienkie wiec jutro muszę nowy aku kupić
10- Mechanik chce mi rozrusznik robić, bo przy próbie odpalania "pyka" i nic nie próbuje kręcić, Ja uważam jednak że to tylko aku, bo roverki tak mają że albo kręci dobrze albo wcale, - nie??
1) albo nagarnęło syfu z baku i zapchało pompkę/filtr/??
2) albo pompka w baku się skończyła bo jechałem na rezerwie
3) Specjalnie opowiedziałem taką trochę historyjkę żeby może łatwiej po tych symtomach było coś ustalić.
pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez lagi Pon Sty 26, 2015 22:09, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Sty 26, 2015 21:55 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
lagi, za wiele Ci nie pomogę, bo sam dopiero się uczę, ale wg mnie punkt 10 to akumulator. Jak się aku 'rozładuje' (napięcie spadnie poniżej jakiegośtam poziomu) to przy odpalaniu rozrusznik nie zakręci - będzie tylko 'pyknięcie' i światła mrugną.
lagi, za wiele Ci nie pomogę, bo sam dopiero się uczę, ale wg mnie punkt 10 to akumulator. Jak się aku 'rozładuje' (napięcie spadnie poniżej jakiegośtam poziomu) to przy odpalaniu rozrusznik nie zakręci - będzie tylko 'pyknięcie' i światła mrugną.
Dokładnie masz rację, ale to tylko 10 % mojego problemu- jutro jadę kupić aku,
Jak sam napisałeś - aku do wymiany, tylko dobierz dobrze.
Do sprawdzenia:
1) pompka w baku - jak napisał kolega wyżej
2) pompka przy silniku
3) zawór wysokiego ciśnienia (tutaj masz to szerzej opisane: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=41683)
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
1. wymień naładuj aku, bo bez tego nie zakręci rozrusznik, będzie tylko pyk pyk pyk
2. jak sam napisałeś masz mało paliwa w baku, to wskazuje na awarię pompy w baku która nie przepompowuje paliwa, tutaj kolejna uwaga jak ją wyciagniesz to możesz przeczyścić co sie da, nigdy nie zaszkodzi
mało paliwa, być może pęcherzyki powietrza zassane stąd przerywanie i obroty max 2500 bo nie było cisnienia
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum