Wysłany: Sro Paź 17, 2012 15:35 [MG ZR 1.4] Alarm sam się włącza, jakie przyczyny?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2003
Witam, niedawno w moim MG włączył się alarm o 3 w nocy, do około 6 rano zdążył już wyć 4 razy, wczoraj wieczorem kolejny raz sam się włączył, postanowiłem do czasu rozwiązania sprawy wyjąć bezpiecznik od alarmu i zamykać również auto kluczykiem (bezpiecznik jest zarówno od centralnego zamka)
Prosiłbym Was o wymienienie jakie mogą być tego przyczyny, z ewentualnymi czynnościami sprawdzającymi.
Czytając forum większość osób na 1 miejscu stawia krańcówki, ja zauważyłem jedynie że po wyjęciu bezpiecznika od alarmu i centralnego zamka gdy otworzę drzwi lampka w samochodzie się nie zapala, dopiero gdy silnik jest uruchomiony działa jak trzeba tj zapala i gaśnie gdy drzwi się otwiera i zamyka. na wyłączonym silniku nie działa ona, jedynie gdy włączy się ją na stałe.
Nie wiem czy to może być źle czy nie, ale co do krańcówek to nigdy nie zauważyłem żeby nagle podczas jazdy czy coś zapaliła mi się lampka sygnalizująca otwarte drzwi, lampka w aucie również nigdy nie zapaliła się samoistnie.
Proszę więc o jakieś sugestie.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Paź 17, 2012 15:35 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
no nigdy się nie zapaliła ta kontrolka tak z niczego, oczywiście jak bagażnik faktycznie otworzę to się zapala
Sprawdzę jutro tą wiązkę, rozumiem że pod kątem przetarć?
a krańcówka pokrywy silnika to jest ten taki guzik w okolicach przedniej szyby? Bo nie zauważyłem żeby koło zatrzasku jakieś kable szły a właśnie tam w okolicach szyby pod maską jest taki guzik do którego idą 2 przewody.
Witam
Mam dokładnie ten sam problem. W ZR z 2003 roku co jakiś czas włącza się alarm. Kontrolka otwarcia drzwi przy włączeniu alarmu nie załącza się, ale przy drzwiach działa normalnie.
Sprawdziłem i odizolowałem wiązkę tylnej klapy,
Sprawdziłem czy to nie przez krańcówkę klapy tylnej, w zamku jest,
Sprawdziłem czy nie przez krańcówkę klapy przedniej,
Sprawdziłem i wyczyściłem krańcówki drzwi.
Niestety problem dalej występuje. Co jeszcze mogę sprawdzić?
Już ją odłączałem i próbowałem bez niej ale równiez się włacza alarm. Nawet pomierzyłem ją miernikiem i krancówka maski jest dobra. Mówie o tej krancówce przy przegrodzie pod szybą i w poblizy sygnalu od alarmu.
[ Dodano: Wto Cze 11, 2013 09:26 ]
Jeśli możecie podsuńcie mi gdzie znajduje się ten czujnik ruchu od alarmu. Czytałem na którymś temacie że jest w słupku nad siedzeniem pasażera, czy tam też znajduje się w MG ZR 2003?
[ Dodano: Czw Lip 18, 2013 21:22 ]
Volumetric sensor który powinien być w słupku pasażera pod klapką u mnie nie istnieje macie jakieś pomysły?
Okazało się że szukanie przebicia na kablu do masy i uszkodzeń kabli u mnie było bezcelowe. Jak wyżej wszystkie krańcówki, końcówki i wiązki osobiście przejrzałem co do milimetra i sprawdziłem i przemierzyłem miernikiem. Więc szukałem dalej.....
Po wczorajszej nocy czytania instrukcji serwisowej (RAVE) oraz pracy nad alarmem chciałbym podzielić się z Wami moimi spostrzeżeniami. Okazało się ze słabo obserwowałem zachowanie alarmu w MG.
Po pierwsze zgodnie z RAVE po włączeniu alarmu z pilota (również zamknięcia centralnego zamka tak to RAVE opisuje) system sprawdza układ i jeżeli jest zgodny to zapalają się raz kierunkowskazy, po czym dioda na liczniku pulsuje jak stroboskop przez 10 sec po czym zaczyna mrugać 1 raz na sec i wtedy alarm jest zazbrojony. Nieprawidłowy tryb to taki że po włączeniu alarmu z kluczyka (centralka zamyka zamki) ale kierunki się nie zapalają a dioda na liczniku przez chwile nie reaguje po czym zaczyna mrugać 1 raz na sec, ale alarm nie jest uzbrojony. U mnie dzieje się to na zmianę w nieokreślonej sekwencji. Raz się zazbroi a 10 razy nie i na odwrót. Dlatego też albo MG wył albo nie.
Po drugie kilkukrotnie chciałem przeprowadzić sprawdzenie systemu alarmu (zgodnie z RAVE):
-wsiądź do samochodu
-zamknij wszystkie drzwi
-w ciągu 2 sec: wciśnij przycisk zamykania drzwi kierowcy przy szybie, włącz zapłon, wyłącz zapłon, włącz zapłon, podnieś przycisk zamykania drzwi kierowcy przy szybie.
Jak usłyszysz krótki sygnał dźwięku syreny to tryb rozpoczął się.
I tu okazało się ze znów w nieokreślonej sekwencji raz zadziała a raz nie. Więc zacząłem sprawdzać jak centralka reaguje na zamykanie samochodu poprzez przycisk drzwi kierowcy przy szybie od środka, normalnie nigdy nie zamykam się od środka w MG, a tu raz działa a raz nie, raz reaguje zamek centralny i zamyka wszystkie drzwi a raz nic...
Wczoraj na tym skończyłem ale jak znów znajdę trochę czasu pomiędzy pracą a budową to rozbiorę zamek w drzwiach kierowcy bo uważam że tam jest problem i system alarmu niekiedy widzi zamknięte drzwi kierowcy niekiedy otwarte, a innym razem widzi jak gdyby otwarły się i zaczyna wyć.
Piszę o tym bo mam nadzieje ze komuś się to przyda Jak będę wiedział więcej to napiszę.
Pozdrawiam
[ Dodano: Sro Lis 19, 2014 10:06 ]
Volumetric sensor nie posiadam tak jak mówiliście.
Więc sprawdź to na sprawnym systemie. Wg mojej teorii jak zamkniesz się w samochodzie i uzbroi się alarm to zacznie wyć już po podniesieniu przycisku przy szybie, jeszcze przed otwarciem drzwi. Jeżeli tak się nie stanie to moja teoria upada...
Test kończy się błędem systemu, dioda LED nie reaguje jak włączam alarm i nie ma błędu systemu to mrugną raz kierunki, a jak jest u Ciebie? Sprawdź mi te rzeczy o które pytam będzie to bardzo pomocne.
[ Dodano: Sro Lis 19, 2014 22:18 ]
Krańcówki są na 1000% dobre i każdy przewód też, sprawdziłem każdy kabel co do milimetra, to coś innego. I wiązka klapy też zrobiona.
[ Dodano: Sro Lis 19, 2014 22:41 ]
Miałeś rację.
Usiadłem w aucie i uzbroiłem alarm z pilota. Poczekałem 10s do uzbrojenia immo (wolne miganie diody) po czym pociągnąłem tego knota u drzwi kierowcy. Po ok 1,5 s zaczął wyć
Pojedyncze wciśnięcie zamykania na pilocie - kierunki świecą raz
Podwójne - kierunki błyskają 3x
Rozebrałem siłownik i zonk. Są tam 2 styczniki w jednej obudowie które sterują alarmem i centralnym. Niestety u mnie wariują na maksa. Raz styka, raz nie, raz daje opór 1kOHM. Niestety w RAVE który posiadam nie ma takiego schematu jak one powinny pracować, więc wyrzuciłem je i zamontowałem dwa pojedyncze handlowe. Problem w tym ze istnieje między nimi jakieś połączenie którego nie znam i alarm działa ale nie działa centralny i tu pytanie do Was koledzy czy jest jakiś inny RAVE na po 2003 żeby znaleźć ten schemat. Dodam że kupić siłownik z dwoma wtyczkami jak w moim ZR jest niełatwe nie znalazłem na allegro nigdzie.
[ Dodano: Pią Lis 28, 2014 14:49 ]
A tak wygląda siłownik.
Kolego skoro już jesteś tak daleko to rozbierz same styczniki, będziesz wiedział jak działają
Mam RAVE do polifta i są tam 4 wersje ECD (Przedlift Eng i Export z 01/08/2003, oraz Polift Eng i Export). Jeśli interesuje cię jakaś konkretna część to powiedz jaka a zrobię zdjęcie ewentualnie wyślę jeden plik pdf.
BigBoyPL tak naprawdę to mam ZR 2003 przed liftem ale możliwe że elektryka była już nowa. Jeżeli mogę Cię prosić to wyślij mi schemat alarmu, dokładnie tego siłownika master albo podpowiedz skąd masz taki RAVE
PS próbowałem coś zmajstrować ze stycznikami ale zalane są całe masą i jakbym nie kroił to nie znajdę połączenia
Kolego napisałbyś chociaż do czego idą te dwie wtyczki, ile mają pinów i co wchodzi do styczników to by było mniej szukania.
Wtyczka 2 pin to YPC10070 ( np. C0302) to wszystkie wtyczki silników
Wtyczka 6 pin to YPC10064 ( na schemacie C1449) to prawdopodobnie to czego szukasz.
Wrzucam tylko schematy do modelu export bo chyba nie masz anglika
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum