Forum Klubu ROVERki.pl :: [K-series] Sprzęgło 200mm
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[K-series] Sprzęgło 200mm
Autor Wiadomość
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Nie Sty 25, 2015 13:18   [K-series] Sprzęgło 200mm

Witam wszystkich. Potrzebuję informację ile zniesie w serii sprzęgło LUK 200mm do K-serii (mowa o nowym sprzęgle).

Planuję podnieść "nieco" moc w moim Tarpanie a ogranicza mnie wielkość dzwona sprzęgłowego. Proszę nie doradzać zmiany dzwona czy skrzyni bo ten manewr odpada ze względu na ilość przeróbek. Jakbym chciał się w to bawić, to wsadziłbym od razu V8 i robił 4x4. Tym bardziej, że mam obecny silnik świeżo po kapie ( i to dosłownie po kapie).


Odpadają wszelakie spieki. Auto używane do normalnej jazdy, w tym także po mieście. Myślałem nad wzmocnieniem docisku, jednak wpierw chcę wiedzieć ile to wyjściowo jest w stanie przenieść. Bo jak po wzmocnieniu ma mi to pracować na granicy wytrzymałości, to wymieniam cały napęd na coś konkretniejszego.

O wypowiedzi proszę PRAKTYKÓW a nie teoretyków.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Sty 25, 2015 13:18   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Pon Sty 26, 2015 13:52   

kolega spial w duzym fiacie silnik podlubany na 160 KM z polonezowska skrzynia, wiec i ze sprzeglem seryjnym ( 198 mm??? )

tyle na pewno :)


ps: smigalo to oczywko bezproblemowo - w takim kontekscie
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
Ostatnio zmieniony przez flapjck1 Pon Sty 26, 2015 23:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Pyros 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2009
Posty: 306
Skąd: Gdańsk

Rover Coupe

Wysłany: Pon Sty 26, 2015 23:29   

Zamiast kupować nowe sprzęgło luka, ja bym dał starą tarczę do obicia okładziną wzmacnianą kevlarem i wtedy nie będziesz musiał się martwić o wytrzymałość ;)
_________________
Rover Coupe 302KM/452nM
https://youtu.be/8EhA4Cbfd14 0-140kmh :) przy 250km
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Wto Sty 27, 2015 13:12   

U mnie to będzie zaturbiona jednostka i podciągnięta w okolice 180-190KM. Taki jest plan. Moment celowany w okolice 240 Nm. No i właśnie spięte to ma być ze skrzynią PN-a a tam dzwon strasznie mały. Nie musicie pisać, że zmieli skrzynię, bo i tego się spodziewam. Po prostu traktuję to jako pole doświadczalne.

Co do tego nabijania sprzęgła, to już biorę pod uwagę, ale póki co mam nówkę Luka założonego ( zrobił 5000km).

No nic, czyli pozostają chyba eksperymenty. Pamiętam jak w Szkocji mi się zakopciło ze sprzęgła, a wtedy było tylko 1,6 16V pod maską i to trochę dorżnięte bo się latało godzinami z obrotami na poziomie 5-6tyś. Nawet tuleje zmieniły kolor na niebieski :mrgreen:
 
 
flapjck1 



Pomógł: 108 razy
Dołączył: 09 Paź 2008
Posty: 1747
Skąd: Urzut/Nadarzyn



Wysłany: Wto Sty 27, 2015 14:59   

alternatywa ( ale raczej droga ) to skrzynia z forda + dzwon do k-serii

http://qedmotorsport.co.u...r-k-series/misc

powodzenia - mysle ze mimo wszystko sprzeglo moze wydolic, jedyne co to moze moment je zabic ;/

zrobilbym sztywna tarcze sprzegla ( bez absorberow skretnych ) + okladzina z kevlarem ( nie spieki ) powinno wydolic


rozumiem ze to w tarpanie ma sie zmiescic?
_________________
'99 r400 16k16 sedan JFR na czesci ( anglik ) pytac na priv :)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 27, 2015 15:41   

Jeżeli to 1,8 turbo serii K to możesz być zaskoczony momentem silnika.
Moje 1.8 turbo wyjęte z mg zt na kompie z Rovera 75 wypluło na hamowni 152km i 237nm. W temacie o zmianie silnika wrzucałem wykres.
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
sebeks 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 307



Wysłany: Sro Sty 28, 2015 12:52   

Tak, to 1,8T które właśnie pójdzie do pełnej kapy. Nie lubię mieć pod maską czegoś czego stanu nie jestem pewien :wink: Niby przelotu ma tylko 140tyś km i wszystko niby potwierdzone książką, ale... jakoś nie ufam, a że silnik pewnie zostanie już u mnie to nie ma się co szczypać. No chyba że po otwarciu sie okaże, że na cylindrach jeszcze honowanie, to wtedy tylko polerka czopów + nowe panewki, wymiana pierścieni, obróbka zaworów + wszystko co uszczelnia nowe :wink:

Jeśli kogoś temat interesuje, to na YT wystarczy wpisać "tarpan dohc" albo "tarpan died". Jedno pokazuje pierwszy odpał silnika po remoncie, drugi pokazuje co się stało z poprzednią jednostką 1,8 :mrgreen:

Co do sprzęgła, to to ma być w Tarpanie, ale skrzynia z Poloneza 1,4, czyli bardzo mały dzwon sprzęgłowy. O N9 myślałem, ale olewam to. Jeżeli zmieli skrzynię, to wpakuję V8 albo jakiegoś mocnego dizla, co na trasie jednak jest lepszym wyjściem ( latam tym autem głównie za granicę na urlop i kręcę po 6-7tyś km w 2 tygodnie).

Swoją drogą, jak już o 1,8 mówimy, to całkiem przyjemnie chodzi 1,8 w Roewe. Auto samo w sobie też git. Środek osobiście mi się o wiele bardziej podoba niż w R75 :smile:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów SWAP (D-series, B-series) Rover 200/400/Coupe/Concerto
Wojtek88 Tuning mechaniczny 1 Sob Maj 12, 2012 23:56
Markzo
Brak nowych postów [freelander 1.8 16v k-series]1.8 k-series moment obrotowy
bartko100 Tuning mechaniczny 5 Czw Lip 12, 2007 20:23
markos620SDi
Brak nowych postów [K-series] VCC w 1.4?
ADI-mistrzu Tuning mechaniczny 31 Pią Lip 15, 2011 21:39
marcinmarcin
Brak nowych postów [L-series] boost / RPM / tps
Remigiusz Tuning mechaniczny 0 Sob Kwi 19, 2014 15:50
Remigiusz
Brak nowych postów [L-series] Alternatywa dla VNT
Remigiusz Tuning mechaniczny 46 Sob Paź 10, 2015 09:39
kadzaf



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink