Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem.
Autor Wiadomość
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 18:25   [Rover 75]Montaż halogenów, problem z przekaźnikiem.
Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2004

Witam.
Jestem na etapie montażu halogenów.
Dziś miał być moment montażu lamp i odpalenia nowych światełek.
Niestety pojawił się problem.
Otóż chciałem sprawdzić stan żarówek w halogenach i podłączyłem je do instalacji.
Po przekręceniu kluczyk na zapłon spod maski zaczęło dochodzić brzęczenie.
W skrzynce bezpieczników terkotanie wydaje żółty kwadratowy przekaźnik od sterowania silnika, ten umiejscowiony obok przekaźnika halogenów.
Niestety podmiana przekaźników nie daje efektów. Brzęczy nadal ten sam.
Dodam że halogeny się zapalą bardzo słabo. Po wyjęciu przekaźnika silnika halogeny nie świecą.
Po odłączeniu żarówek od instalacji odgłos znika.
Gdzie szukać przyczyny problemu?
Dzięki i pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Sty 13, 2015 18:25   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 20:41   

Wygląda na zwarcie, tylko gdzie, wyjmij skrzyni z bezpiecznikami może pod nią
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:06   

rafalmis1, patrzyłem pod tą skrzynką i nie widziałem żadnych uszkodzeń przewodów. tylko czy prawdopodobne jest, że mogły się 2 przewody przetrzeć o siebie, czy raczej zwarcie może być w wewnątrz tej skrzynki?

[ Dodano: Wto Sty 13, 2015 23:06 ]
...Brzęczenie, a właściwie takie ciągłe przełączanie się przekaźnika słychać od razu po przekręceniu kluczyka, tylko na podłączonej żarówce w halogenach. Nurtuje mnie pytanie czemu już wtedy na przekaźniku pojawia się sygnał, nie po włączeniu halogenów w LSM i czemu tylko na podłączonej żarówce :/ sprawdzałem halogeny osobno, aby którąś wtyczkę/ gniazdo żarówki wyeliminować ale problem nie ustępował. A zapomniałem dodać że po wyjęciu żółtego przekaźnika silnika halogeny w ogóle się nie zapaliły, a poprzednio delikatnie się żarzyły. Ma ktoś jakieś pomysły za co się zabrać? Jakieś sugestie?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:08   

całą instalację do halogenów dokładałeś od nowa?
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:11   

longer86, tak, kupiłem gotową, oryginalną instalację do halogenów. Wszystko plug& prawie play :D korci mnie kupić nową skrzynkę bezpieczników i podmienić z moją z RRR, tylko pytanie, czy te skrzynki benzyna/diesel są takie same i można podmieniać nawzajem?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:13   

może coś nie ten podłączone przy tym przekaźniku?
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Wto Sty 13, 2015 23:16   

longer86 tam nic nie grzebałem i z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów, gdyż nie zawsze jest. Ale najdziwniejsze, że nie robi hałasu przekaźnik halogenów tylko silnika który jest obok.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Sty 14, 2015 00:10   

MatiNitro napisał/a:
z tego co wiem grzebać nie trzeba, tylko założyć instalację, podpiąć halogeny i w razie czego włożyć przekaźnik od halogenów,
trzeba grzebać , wpiąć się do instalacji ( w miejsce wypiętego przewodu ), założyć przekaźnik i zmienić LSM ( nic nie piszesz czy jest zmieniony na taki z przeciwmgielnymi ).
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 00:26   

dobra to na spokojnie ta kupiona instalacja to zaczyna się w którym miejscu?

Bo patrząc w RAVE na schematy aut do 2003 taki jak mój, a patrząc na schematy 2004 taki jak mniemam Twój to są różnice w połączeniach.

i tak faktycznie patrząc w schemat Twojej instalacji RAVE rover 2004 strona 39 to jest tam połączenie z głównym przekaźnikiem

Może po prostu instalacja z innego rocznika. Stąd pytanie od którego momentu ją dokładałeś
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 06:30   

Instalacja jest założona od miejsca wtyczki w nadkolu przy lewym kole. LSM mam swój oryginalny ze zmienionym panelem przednim, który obsługuje halogeny. Przekaźnik miałem na miejscu. Coo masz na myśli poprzez główny Przekaźnik?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 09:20   

a patrzyłeś w RAVE? na schamatach jest oznaczony R100 i nie patrzyłem dalej czym on steruje, ale ma połączenie z Przekaźnikiem halogenów. nie wiem czy to masa czy jak. ale może coś w tym kierunku. Gdybym robił to sam to brałbym miernik w rękę, schematy wydrukować i sprawdzić kable od wtyczki w nadkolu gdzie się wpinałeś do skrzynki przekaźników.

każdy kabel z wtyczki z osobna i wszystkie piny obu przekaźników, jeśli jest gdzieś zwarcie to zlokalizujesz na którym.

Nie jestem fachowcem, ale to mój jedyny pomysł
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 09:26   

No Sprawdzę wszystko, kupię próbówkę i zrobię jak piszesz. Każdy styk we wtyczce Sprawdzę i w każdych okolicznościach, gdzie i kiedy pojawia się prąd. dodatkowo podłącze drugi LSM i Zobaczę czy coś się zmieni.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 09:49   

bardziej przydatny byłby miernik nawet najtańszy z marketu za jakieś 20 zł.

Możesz wtedy posprawdzać połączenia zwierając sprawdzając 2 końce kabla będzie piszczał i wtedy wiesz że jest przejście.

We wtyczce w nadkolu są 2 przewody tak?
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 19:20   

Wtyczka do instalacji w nadkolu ma 6 stykow jak Pamiętam. 2 od czujnika temperatury, 1 to masa, oraz 2 od sterowania kierunkami. 6 styk to halogeny.

[ Dodano: Sro Sty 14, 2015 19:20 ]
Kupiłem miernik, na razie rozkminiam jak go prawidłowo używać :p
Otóż po wyjęciu przekaźnika od silnika, napięcie na instalacji halogenów pojawia się dopiero po włączeniu halogenów w LSM. Przy zamontowanym przekaźniku od silnika, na zapłonie przy wyłączonym LSM jest napięcie na halogenach, nie ma znaczenia czy przekaźnik od halogenów jest włożony czy nie. Teraz ważne jest żeby ustalić czy zwarcie jest w instalacji auta, czy w skrzynce bezpieczników pod maską. Ma ktoś pomysł jak sprawdzić pomiędzy którymi stykami przekaźników może dochodzić do zwarcia? Bezpiecznie będzie, gdybym odpiął aku i podawał kolejno 12v na styki i sprawdzał czy napięcie pojawia się na stykach drugiego przekaźnika, ewentualnie na instalacji halogenów?

longer86, możesz powiedzieć skąd masz Rave do R75? Kiedyś miałem u siebie, ale zniknął a przydałby mi się.
Pozdrawiam
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 20:06   

wyjmij oba przekaźniki, miernik ustaw w pozycji takiej przy której jest znaczek jakby WIFI takie fale -))) jak zetkniesz oba końce miernika powinno piszczeć. jak masz wyciągnięte oba przekaźniki to posprawdzaj gdzie miernik piszczy każdy pin jednego przekaźnika z każdym drugiego
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 20:10   

longer86, i to będzie znaczyć że jest zawarcie na tych pinach?
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 20:30   

jeżeli będzie piszczeć to znaczy że są połączone ze sobą, patrze w RAVE i stwierdzam żę ten rocznik 2004 to jakiś nieprzejrzyście zrobiony
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 20:38   

longer86, jutro sprawdzę ;) dzięki za podpowiedź :) jak nie ogarnę tego sam, to oddam auto do elektryka, albo znajdzie przyczynę albo powiem żeby mi zrobił te światła na krótko, albo na DRL'e :D
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Sro Sty 14, 2015 23:09   

nie ma że nie działa... musi banglać tylko trzeba posprawdzać od podstaw
_________________
75 Red Edition
 
 
MatiNitro 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 755
Skąd: Kielce

Rover 75

Wysłany: Czw Sty 15, 2015 18:42   

longer86, zrobiłem ten test z tym zwarciem przy użyciu tego miernika.
Silnik wyłączony, kluczyk wyciągnięty, pół godziny po zgaszeniu auta.
Miernik piszczał w sumie 4 razy. 2 piny z przekaźnika halogenów zwierają z 2 pinami z przekaźnika sterowania silnika. "Zwarcie" jest w obrębie tych 4 pinów tylko, czyli zakładam, że piny konkretnych przekaźników są ze sobą połączone.
_________________
BluebeRRRrrry 75 2.0 CDTi AUTOMAT
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Montaż halogenów przeciwmgielnych
robo Rover serii 75, MG ZT 4 Nie Paź 22, 2017 13:20
stee-zoo
Brak nowych postów [R75] Montaż przednich halogenów przeciwmgielnych
Kouek Rover serii 75, MG ZT 2 Czw Gru 17, 2009 09:32
Kouek
Brak nowych postów [MG ZT] Mostek pod przekaźnikiem.
arkom Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Lip 11, 2009 21:38
arkom
Brak nowych postów [R75] Sterowanie przekaźnikiem dmuchawy
ralbrecht Rover serii 75, MG ZT 3 Pią Sty 14, 2011 10:05
robo



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink