Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2002
Cześć wszystkim.
Mam pewien problem, mianowicie mój ZRek jest bardzo głośny, prawdopodobnie nie ma katalizatora tylko strumienice. Jeżdżąc po mieście w ogóle to nie przeszkadza natomiast jadąc 60 km jest już to uciążliwe dla uszu. Ogólnie lubię głośne samochody, ale ten jest wyjątkowo głośny, czy można coś z tym zrobić, aby go chociaż trochę uciszyć?
Pozdro
SPAMU¦
Wysłany: Czw Sty 29, 2015 00:01 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ostatnio zauważyłem, że z boku samochodu wylatują spaliny. Okazuje się, że przed końcowym tłumikiem na łączeniu padła uszczelka i stamtąd wydobywają się spaliny. Uszczelka już zamówiona, postaram się jak najszybciej założyć i zobaczę, czy to może to było powodem tego odgłosu.
Mam jeszcze takie pytanie, jak może wpływać taka nieszczelność na działanie silnika? Co sądzicie o kolorze spalin?
Mam jeszcze takie pytanie, jak może wpływać taka nieszczelność na działanie silnika?
niższa moc, głośniejszy wydech bardziej słyszalny w środku
browar24 napisał/a:
Co sądzicie o kolorze spalin?
kolor spalin ciężko określić, musisz uszczelnić wydech, rozgrzać silnik i układ wydechowy i dopiero wtedy można rozmawiać o kolorze spalin, przy aktualnych temperaturach ciężko wyczuć czy dymi bo ma dymić czy coś jest nie tak.
Powąchaj spaliny i sprawdź czy wyczuwasz olej, czy płyn chłodniczy czy zwykłe spaliny.
ciężko powiedzieć, tego nie sprawdzałem.
Szczelny wydech to podstawa, w silniku wolnossącym katalizator jest również istotnym elementem. Po testach na hamowni wychodzi, że w tych samochodach w których było to testowane brak katalizatora wpływa negatywnie na moc i moment. Testowane na:
Audi A4 1.6
Honda Del Sol 125KM (na wybebeszonym wydechu i przerobionym dolocie na hamowni wypluła 90KM)
MG ZS 180
Rover 200 1.4 16V
Mój silnik w Rover 200 1.8VVC najwięcej mocy wypluł na fabrycznym dolocie i przepustnicy z wkładką sportową K&N i seryjnym układzie wydechowym z MG ZR 160 (z katalizatorem) z wyjątkiem końcowego tłumika który pochodził z diesla.
Rozumiem, szczerze mówiąc wolałbym mieć cały kompletny fabryczny wydech. Niestety poprzedni właściciel wyciął katalizator i albo go wybebeszyl i wstawił sama obudowę, albo jest tam strumienica. Mechanik nie potrafił ocenić, ale bardziej był zdania, że to strumienica. Chętnie bym wstawił katalizator, ale jak wiadomo nie jest to tania zabawka, a uzywke ciężko dostać dobra..i
Ja w moim R25 wogóle niemam katalizatora a zamiast niego wstawiona zwykła rura i przyspawana.Powiem tak na LPG auto jedzie jak by go muliło do 2,5 tyś ciągnie dobrze a potem jak by mu brakowało mocy a na benzynie to czasem sam sie go boje ma kopyto nieziemskie na kazdym biegu ciśnie.Bez kata auto ma taki rasowy basowy dzwiek jak bardzo mocno przytłumiony WRC.Gadaja że wyskakuja błędy z sondy co jest za katem.Jeżdże juz tak prawie rok żaden błąd mi nie wyskoczył i nawet przegląd przeszedł fakt miał troche za wysoka emisje spalił ale o niewiele tylko przekraczało.A według mnie jak mam wydać 700zł za kata to wole jeździc bez niego
komoss, do 400zł kupisz zamiennik, poza tym jeśli auto Ci jedzie kiepsko na LPG to niedługo będziesz HGFa robił, LPG masz źle zamontowane/ustawione, moc powinna być zbliżona do PB. Błąd wyskoczy jeśli masz dwie sondy przed i za katem, nie wiem jak u Ciebie jest.
co do kata różnice pokaże hamownia ew. ściganie z samochodem z którym minimalnie wygrywałeś a teraz przegrywasz również minimalnie
Z tym LPG to tak jak mówisz..parę razy mialem odlączony akus więc musze podjechac na ustawienie.A co do HGF to są minimalne objawy tego ale takie minimalne zobaczymy
Odłączanie aku. nie zepsuje map LPG. Jedź do gazownika niech zrobi kalibracje i ustawi mapę. Teraz jeździsz na źle ustawionej mieszance (pewnie uboga) a to niezdrowe dla silnika.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
własnie dzisiaj byłem u gazownika podłączym pod kompa i od razu wyszło że podaje więcej gazu wzgledem powietrza i go tak jak by zalewalo stąd te zamulenia silnika ale juz jest wszystko ok
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum