Wysłany: Wto Lut 03, 2015 19:49 [R75] Gaśnie podczas przyśpieszania
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam wszystkich forumowiczów zwracam się do was z takową sprawa.
Posiadam roverka 75 2.0 cdt z 2000r. 2 tygodnie temu zauważyłem że podczas ostrego przyśpieszania(tzw. z butem w podłodze) mój roverek nagle gaśnie, po ponownym przekręceniu na pozycje drugą jedzie dalej (bez zatrzymania sie, odpala w czasie jazdy bez problemu), mechanik zaproponował żebym wymienił czujnik wysokiego ciśnienia na pompie CR, co też zrobiłem ale poprawy brak. Nastepnie byłem w serwisie bosha gdzie powiedzieli że mam niewłaściwe ciśnienie paliwa co może być spowodowane uszkodzonymi wtryskami(po rozgrzaniu chodził nierówno i strasznie kopcił podczas gazowania) zamówiłem wtryski używane w dobrym stanie na gwarancji dzisiaj je wymieniłem i efekt jest taki że już nie kopci ale po rozgrzaniu nie pracuje do końca równo (osiąga 1000 obr/min na biegu jałowym) i nadal gaśnie podczas ostrego przyspieszania(jak wkręcam go spokojnie na obroty to dochodzi nawet do 5tys i nie gaśnie...) sytuacja występuje wyłącznie podczas buta w podłodze co już napisałem wcześniej. Proszę was o pomoc i sugestie:) dodaję również filmik z pracy silnika po pełnym rozgrzaniu.
w pompie nie ma czujnika ciśnienia, tylko jest na listwie. to w pompie, to jest zawór regulujący ciśnienie. Skoro kopci, to może być po prostu nieszczelność w dolocie, albo niedomknięty EGR.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
a jak błąd zapisuje?
Czy zawór CR wymieniłeś na nowy?
Wtryski po przelewach powiedział bym sa takie sobie.
Moim zdaniem masz za niskie lub za wysokie ciśnienie paliwa - jak sprawdzisz kompem błąd np w INPA to będzie można cos więcej powiedzieć
ale pompe sprawdzali i utrzymuje cisnienie w normie
[ Dodano: Nie Lut 08, 2015 12:43 ]
a kumpel mowi ze z tych co teraz kupilem wtryskiwaczy jeden napewno ma zwalony zawor bo trzaska sie po rozgrzaniu. zamowilem inny na podmianke i zobaczymy wtedy
[ Dodano: Nie Lut 08, 2015 12:44 ]
przy okazji wymienie podkładki te miedziane bo o nich całkiem zapomniałem sobie.
żeby sprawdzić czy nie ucieka ci paliwo zaworkiem we wtryskiwaczu to robisz test przelewowy i podczas testu wciskasz gaz na max na na parę sekund. Jak w którymś wtryskiwaczu zacznie zbierać sie dużo ropy to masz ten wtryskiwacz uszkodzony
uwalony był jeden wtrysk lał po rozgrzaniu a więc go wymieniłem ale walnięty również był zawór jednokierunkowy pod filtrem przepuszczał w obie strony, nie wiem po co on tam jest ale spoko(oświećcie mnie). problem w tym ze po demontażu tego zaworka zeszło paliwo z pompy i się zapowietrzyła i nie wiem jak ją odpowietrzyć
[ Dodano: Wto Lut 10, 2015 20:59 ]
a przypuszczam zapowietrzenie pompy bo po odkręceniu przewodu z 1 wtrysku w ogóle nie leci paliwo. Pompa pod maska pompuje paliwo prawidłowo.
Popusc śrubę na rurce ktora doprowadza ropę do wtrysku. I pokręć rozrusznikiem. Jak pojawi się ropa to skręcasz. Można zrobić to na wszystkich 4 wtryskach. Jak jest zapowietrzony to powinno pomóc
na rysunku jest wszystko ok. Masz pełny bak? Jak tak, to prawdopodobnie pompa przy akumulatorze. Gdyby to była wina pompy CR lub zaworu, to jakieś paliwo się pojawi na wtryskach, tylko ciśnienia nie będzie. No chyba, ze zawór na pompie CR puszcza ciurkiem, ale to równie prawdopodobne jak wzrost eksportu wieprzowiny do Iranu
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Zaraz idę do garażu odepnę przewód zasilający pompę cr odepnę wspomagająca pod maska od zasilania i włacze zapłon na II tej z baku żeby swobodnie przeszło powietrze pozniej odepne przelew na pompie cr podepne zasilajacy podlacze pompe wspomagajaco i zobacze czy przeleci paliwo na powrocie
[ Dodano: Sro Lut 11, 2015 12:03 ]
A więc Panowie tak mała przerwa bo aku padł więc go ładuje. Co zrobiłem narazie odłączyłem przewód powrotny na pompie cr a w jego miejsce założyłem bezbarwny ok 1.5 m zamocowałem o klapę a koniec do bańki podczas włączania pompy pod maską leciało przez ten przewód mnóstwo bombli operacje powtórzyłem 15 razy do zupełnego pozbycia sie powietrza. Jednocześnie na czas odpowietrzania zatkałem wąż powrotny co go odłączyłem (myśle że chyba dobrze zrobiłem) jak podładuje aku to zdam relacje czy pompa puściła paliwo na listwę.
[ Dodano: Sro Lut 11, 2015 14:32 ]
i się wyjaśniło winny był zawór jednokierunkowy zanim w układzie nabiło ciśnienie to ropa robiła powrót za pompę wspomagającą po obróceniu go w druga stronę odpali praktycznie od pierwszego. Wyjaśnijcie mi po co ten zawór w ogóle tam jest ?
ok to musze gdzieś poszukać takiego zeby puszczal przy wiekszym cisnieniu zalamalem sie jedynie tym ze ponownie na 3 komplecie wtrysków po rozgrzaniu chodzzi nie równo i telepie nim, może warto zrobić kalibracje tych wtrysków bo brakuje mi pomysłów chyba że macie jakieś opcje dlaczego tak sie dzieje bo te byly sprawdzane na maszynie i sa wrecz idealne a jak telepal tak telepie a i podczas buta nadal to samo gasnie
Powiem z ręka na sercu że nie wiem ale w boschu powiedzieli ze pompa daje odpowiednie cisnienie da sie to jakos sprawdzic samemu ?
[ Dodano: Czw Lut 12, 2015 17:11 ]
opisze wam cała sytuacje.
Na każdym komplecie wtrysków było tak samo tzn. odpalam zimnego chodzi równo spokojnie zostawiam go na wolnych obrotach, zaczyna się grzać i od momentu jak wskazówka idzie w górę zaczyna chodzić tak jak by na 3 gary jak dodam gazu chodzi równo puszcze gaz znów się dławi.
Ok wyjeżdżam na ulice i podczas spokojnego dodawania gazu mogę go rozkręcić na max obroty ale gdy jadę spokojnie i nagle wcisnę pedał w podłogę gaśnie po 2 sec. wyłączam zapłon przekręcam stacyjkę na II poziom i sam jedzie dalej bez zatrzymywania.
Jakie sugestie bo jak będę musiał wyciagnąc kolejny kpl wtrysków to sie potne xD
jeżeli 3 komplet jest taki sam to raczej nie wtryski. Sprawdzałeś obie pompy paliwa? Wypnij przewód przed filtrem i zobacz jak leje paliwo do butelki - powinno w kilka sekund nabić cala butelkę 1,5 l - paliwo powinno lecieć bez bąbli powietrza
Najlepiej jak byś kupił sobie kabel do programu INPA i sprawdził na bieżąco co się dzieje - koszt kolo 50zl
Jeszcze warto by było sprawdzić czujnik walu (nie walka)
Jak to nie pomoże to zawór CR i pompa CR
Odłącz jeszcze czujnik ciśnienia paliwa ten na listwie wtryskowej i dopal silnik i zobacz czy chodzi równo - powinien w trybie awaryjnym pracować ale równo
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum