Forum Klubu ROVERki.pl :: [R216] Wymiana silnika czy remont ??
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R216] Wymiana silnika czy remont ??
Autor Wiadomość
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 15:10   [R216] Wymiana silnika czy remont ??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam.

Niestety dopadło mnie HGF po raz drugi. I teraz mam dylemat czy remontować po raz kolejny ten silnik czy wrzucić jakiś inny. Boje się że na wyremontowanym silniku pojeżdżę znowu rok i znowu wyskoczy HGF. Wiadomo że jak kupie silnik to też nie jestem pewny czy za miesiąc mi nie padnie. Może poszukać silnika z R25.
Jakieś propozycje??
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Lut 23, 2015 15:10   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 17:07   

Hmm... łatwo doradzać komuś ale ja skłaniam się jednak do remontowania.
Dlaczego tylko rok wytrzymał ? Głowica był splanowana, szpilki nowe ?
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 17:10   

Głowica planowa szpilki wymienione uszczelka ta wzmacniana. Teoretycznie wszystko dobrze a jednak padła
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 18:20   

Ja bym zaczął remont od... znalezienia warsztatu porządnego, jest wielu pseudomechaników, którzy się nie znają i robią na pałe. Myśle ,że lepiej remontować, to czy silnik się do tego nadaje to powinien ocenić mechanik po zdjęciu głowicy oceny jej stanu, tuleii itd. Rok to bardzo krótko od naprawy więc to raczej mechanik kiepski.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 19:32   

Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę ale ta wzmacniana uszczelka ma złe opinie.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 19:37   

Czy kiepski mechanik to ciężko stwierdzić bo wszystkie naprawy u niego robilem i bylem zadowolony. Myślę właśnie że na dobry początek rozkręcić silnik i zbadać prześwietlić głowice i blok czy nie ma jakiegos pęknięcia czy nierówności.

A jeśli chodzi o uszczelke wzmacnianą to sa rózne opinie. Ja czytalem sporo pozytywow o niej ale teraz juz sam nie wiem co myśleć.
 
 
paolinio 




Pomógł: 8 razy
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 287
Skąd: Polska



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 23:40   

robsson78, ta wzmacniana jest najlepsza, najgorszą opinie ma nowego typu wielowarstwowa.
group1320, stary typ wzmacniana to najlepszy wybór, myślę ,że marka też ma znaczenie, ja mam założoną elringa, kiepsko mówią o ajusy uszczelce.
_________________
Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Wto Lut 24, 2015 05:45   

Może tuleja opadła? rozbieraj tego co masz, sprawdź i wtedy decyzja ;) może vvc od skorpiona weź i swapuj :P
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 24, 2015 09:56   

Markzo, Też coś o tej tulei mi mechanik mówił.
Widziałem, że silniczek na sprzedaż ale cóż fundusze nie pozwalają. Jak wystarczyło by tylko przerzucić silnik i wszystko by pasowało to pewnie bym sie decydował :)

paolinio, taki też typ miałem założony i dokładnie takiej firmy i śruby też erlinga.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 24, 2015 13:34   

Albo tuleja jest poniżej albo w głowicy są konkretne odgniecenia od pierścieni ogniowych uszczelki. W jednym i w drugim wypadku złom (blok lub głowica). :)
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 24, 2015 15:27   

Dlatego najlepszym rozwiązanie chyba bedzie rozkrecenie i przeswietlenie glowicy i sprawdzenie tych tulei.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 24, 2015 17:16   

Rozebrać i obadać. Jak tylko głowica to bez tragedii, ale jak blok jest przegrzany i tuleja jest poniżej płaszczyzny to trzeba szukać drugiego silnika.
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 24, 2015 17:32   

Czyli mówisz ze jak sciągnie glowice i ta tuleja powinna byc na poziomie bloku a jesli bedzie ponizej to nie ma sensu tego remontowac??
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 24, 2015 18:15   

Tuleje cylindrowe mają wystawać. Książkowo to w okolicach 0.05-0.10mm, ale powiedzmy, że wszystko oprócz poniżej płaszczyzny jest dopuszczalne.
A głowica musi mieć idealnie równą płaszczyznę, bez rowków wokół komór spalania. Jeśli są głębokie to głowica złom. Jeśli tylko po stronie wydechowej to na upartego może być o ile nie puszczała płynu w tym miejscu.
 
 
 
group1320 




Pomógł: 1 raz
Dołączył: 25 Lis 2010
Posty: 182
Skąd: Tarnów

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 24, 2015 18:54   

To wszystko jasne. A powiedz mi jeszcze co z planowaniem bo przewaliłem pare tematów i ktos sie wypowiadał że w zadnym wypadku nie oddawac do planowania. Możliwe jest ze przy poprzedniej naprawie za duzo zeszlifowali??
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Wto Lut 24, 2015 19:33   

Głowicę normalnie można planować, ale nie ma to sensu jak są właśnie takie rowki, bo powstaną znowu. Po prostu w wyniku przegrzania materiał z jakiego wykonana jest głowica zrobił się miękki. A głowice najlepiej planować na tyle mało na ile wymaga nierówność... :)
 
 
 
kostekzmc 




Dołączył: 27 Paź 2013
Posty: 52
Skąd: Zamość

Rover 200

Wysłany: Czw Lut 26, 2015 19:54   

Nie radzę kupować Ci silnika sam nie wiesz co kupisz i w jakim stanie będzie.
Kilka tyg temu sam miałem ten sam problem nie wiedziałem czy szukać silnika czy remont, troche szukania znalazłem firmę która zajmuje sie tylko Serią K > nazwa "Firma OFF" poszukaj na forum jest coś o tym Panu.

Profecjonalnie wykonana robota - Remont solidnie zrobiony wiadomo koszta są bo to nie nalezy do tanich rzeczy lecz silnik będziesz miał zrobiony od początku do końca.

Mogę polecić tą firmę w 100%, kurier na koszt firmy także nie będzie kosztów z wysyłką.
Natomiast jeśli szukasz silnika to tylko z angola jakiegoś najpewniej. :-)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R25] Remont Silnika czy wymiana ??
darklucas Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 26 Sob Sty 01, 2011 14:17
darklucas
Brak nowych postów [Rover 214i] remont czy wymiana silnika?
wrobcio Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Pią Lip 02, 2010 21:50
lipa0210
Brak nowych postów [R216] wymiana silnika?
adik08 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Wto Lip 24, 2012 23:40
krzysiek8903
Brak nowych postów [R216 1.6 k-seria] Wymiana silnika. Co przełożyć ze starego?
Maslo Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Czw Lut 04, 2010 18:06
piter34
Brak nowych postów [R25 1.4 16v '00r] remont silnika?
Tuffik Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 3 Nie Cze 01, 2008 11:43
Tuffik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink