Wysłany: Pon Lut 23, 2015 15:10 [R216] Wymiana silnika czy remont ??
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997
Witam.
Niestety dopadło mnie HGF po raz drugi. I teraz mam dylemat czy remontować po raz kolejny ten silnik czy wrzucić jakiś inny. Boje się że na wyremontowanym silniku pojeżdżę znowu rok i znowu wyskoczy HGF. Wiadomo że jak kupie silnik to też nie jestem pewny czy za miesiąc mi nie padnie. Może poszukać silnika z R25.
Jakieś propozycje??
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 15:10 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 18:20
Ja bym zaczął remont od... znalezienia warsztatu porządnego, jest wielu pseudomechaników, którzy się nie znają i robią na pałe. Myśle ,że lepiej remontować, to czy silnik się do tego nadaje to powinien ocenić mechanik po zdjęciu głowicy oceny jej stanu, tuleii itd. Rok to bardzo krótko od naprawy więc to raczej mechanik kiepski.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Czy kiepski mechanik to ciężko stwierdzić bo wszystkie naprawy u niego robilem i bylem zadowolony. Myślę właśnie że na dobry początek rozkręcić silnik i zbadać prześwietlić głowice i blok czy nie ma jakiegos pęknięcia czy nierówności.
A jeśli chodzi o uszczelke wzmacnianą to sa rózne opinie. Ja czytalem sporo pozytywow o niej ale teraz juz sam nie wiem co myśleć.
Pomógł: 8 razy Dołączył: 18 Sty 2014 Posty: 287 Skąd: Polska
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 23:40
robsson78, ta wzmacniana jest najlepsza, najgorszą opinie ma nowego typu wielowarstwowa.
group1320, stary typ wzmacniana to najlepszy wybór, myślę ,że marka też ma znaczenie, ja mam założoną elringa, kiepsko mówią o ajusy uszczelce.
_________________ Lubię roverki, jeszcze bardziej rowerki.
Markzo, Też coś o tej tulei mi mechanik mówił.
Widziałem, że silniczek na sprzedaż ale cóż fundusze nie pozwalają. Jak wystarczyło by tylko przerzucić silnik i wszystko by pasowało to pewnie bym sie decydował
paolinio, taki też typ miałem założony i dokładnie takiej firmy i śruby też erlinga.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 13:34
Albo tuleja jest poniżej albo w głowicy są konkretne odgniecenia od pierścieni ogniowych uszczelki. W jednym i w drugim wypadku złom (blok lub głowica).
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 17:16
Rozebrać i obadać. Jak tylko głowica to bez tragedii, ale jak blok jest przegrzany i tuleja jest poniżej płaszczyzny to trzeba szukać drugiego silnika.
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 18:15
Tuleje cylindrowe mają wystawać. Książkowo to w okolicach 0.05-0.10mm, ale powiedzmy, że wszystko oprócz poniżej płaszczyzny jest dopuszczalne.
A głowica musi mieć idealnie równą płaszczyznę, bez rowków wokół komór spalania. Jeśli są głębokie to głowica złom. Jeśli tylko po stronie wydechowej to na upartego może być o ile nie puszczała płynu w tym miejscu.
To wszystko jasne. A powiedz mi jeszcze co z planowaniem bo przewaliłem pare tematów i ktos sie wypowiadał że w zadnym wypadku nie oddawac do planowania. Możliwe jest ze przy poprzedniej naprawie za duzo zeszlifowali??
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 19:33
Głowicę normalnie można planować, ale nie ma to sensu jak są właśnie takie rowki, bo powstaną znowu. Po prostu w wyniku przegrzania materiał z jakiego wykonana jest głowica zrobił się miękki. A głowice najlepiej planować na tyle mało na ile wymaga nierówność...
Nie radzę kupować Ci silnika sam nie wiesz co kupisz i w jakim stanie będzie.
Kilka tyg temu sam miałem ten sam problem nie wiedziałem czy szukać silnika czy remont, troche szukania znalazłem firmę która zajmuje sie tylko Serią K > nazwa "Firma OFF" poszukaj na forum jest coś o tym Panu.
Profecjonalnie wykonana robota - Remont solidnie zrobiony wiadomo koszta są bo to nie nalezy do tanich rzeczy lecz silnik będziesz miał zrobiony od początku do końca.
Mogę polecić tą firmę w 100%, kurier na koszt firmy także nie będzie kosztów z wysyłką.
Natomiast jeśli szukasz silnika to tylko z angola jakiegoś najpewniej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum