Typ: CDTi Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Wiem, że temat już był rozwiązany i nawet pojawiło się solution.
Problem w tym, że ja nadal u siebie z tym walczę:
- okleiłem skrzynkę BCU filcem samoprzylepnym aby tłumił od górnej strony brzęczenie o tą metalową blachę, która jest mocowana do rury.
- odczepiłem frontową zaślepkę tej skrzynki (na 8 zatrzasków jest) i tą wewnętrzną stronę gdzie są zatrzaski okleiłem taśmą z meszkiem i wcisnąłem z powrotem.
- szczeliny między ta blachą i rurą również okleiłem taśmą z meszkiem.
Na koniec skrzynkę BCU przykręciłem na swoje miejsce, lecz nadal występuje problem.
Między 2000-2200 obrotów nadal słychać uciążliwe brzęczenie/ rzężenie wydobywające się stamtąd
Już nie mam pojęcia jak to zniwelować bo im dłużej problem występuje tym bardziej mnie to denerwuje.
Ma ktoś jakiś sprawdzony patent?
Albo może jest coś jeszcze tam czego nie okleiłem?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Lut 23, 2015 19:12 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Wto Lut 24, 2015 13:25
MaReK napisał/a:
Może podmień poduchę pod skrzynią np. na pouliretan i zobacz wtedy
Wiem, że to śmieszne, ale zakres obrotów mnie tam naprowadził .
W sumie możliwe, że coś jest z poduszką pod skrzynią (ta pod silnikiem była wymieniana na poliuretanową), bo oprócz brzęczenia dość odczuwalne drgania kierownicy są na jałowym biegu. Kierownica wibruje jak wibrator (bez skojarzeń:D)
Jak tak wibruje to Parkinsona się nabawisz też słyszę brzęczenie zaś schowkiem, kierownica drży delikatnie jak przytrzymam to ustaje. I też obstawiam poduchę pod skrzynią bo przy wciskaniu i puszczaniu gazu czuć takie dość mocne szarpnięcie, jakby silnik miał luz i się unosił
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Lut 26, 2015 16:21
Dzisiaj 3 raz podszedłem do tematu i przykleiłem 2 centymetrową gąbkę na górną część skrzynki, do tego wcisnałem po kawałku w te szczeliny między blachą a rurą metalową, całość udało mi się ścisnąć i dokręcić i w końcu jestem zadowolony - dobre 90% brzęczenia wytłumiłem. ta odrobina co czasem jeszcze gdzieś tam stuknie to nie będzie słychać jak zamontuję schowek.
Teraz tylko zniwelować brzęczenie gdzieś za radiem / zegarkiem i powinno być ok.
Wypełnij wolną przestrzeń pianką nisko-rozprężną
Jedyne wibracje jakie mam w tej chwili to rejestratorze trasy (lipowate plastiki) i spadający boczek drzwi prawych przednich podczas zamykania. Auto ma 284 kkm i nic nie wibruje i nie brzęczy. Więc nie wiem o czym Wy piszecie - z tym schowkiem ?
Pouliretany albo u TomaTeam albo w BritCarParts.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Pomógł: 17 razy Dołączył: 14 Maj 2013 Posty: 1000 Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: Czw Mar 05, 2015 15:19
No więc sprawa wyjaśniona (mam nadzieję) walnięta już poduszka skrzyni biegów.
Oby moje dylematy zniknęły po wymianie
[ Dodano: Czw Mar 05, 2015 15:19 ]
Odświeżam temat:
Zostało jeszcze zlokalizowane brzęczenie w środkowej części kokpitu, gdzieś za zegarkiem w okolicach nawiewów.
Rozebrałem deskę i dźwięk dochodzi zza kratki nawiewu - tzn na końcu tej kratki, która mocowana jest do deski rozdzielczej.
I tam ze środka jak odchylę trochę to brzęczenie ustaje.
Ktoś ma jakis pomysł jak ten środek rozebrać, albo wygłuszyć?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum