Wysłany: Sro Lut 18, 2015 21:56 [2.0 v6] Problem z wentylatorem chłodnicy POOOMOCY
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
witam mój problem polega na tym ze wentylator chłodnicy chodzi na okrągło i nie pokazuje temp. silnika, czujnik temperatury cieczy wymieniłem na nowy zero poprawy ktoś cos podpowie??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Lut 18, 2015 21:56 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Lut 18, 2015 23:11
blazejkolo, odepnij wtyczki ECM i sprawdź czy przewody od czujnika nie mają przerwy . Przewody łączą się z ECM pinami 15 i 45 . Jak nie ma przerwy , to może być uszkodzony rezystor w ECM , który jest właściwie częścią składową czujnika . Te objawy mówią , że ECM nie dostaje danych z czujnika temp. płynu.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 19, 2015 09:51
blazejkolo napisał/a:
które to są te wtyczki ECM
trzeba się dostać do sterownika silnika ( ECM ) , który jest w grodzi po stronie pasażera pod osłoną podszybia przed f. kabinowym. ECM nie mając info o temp. silnika , dla jego ochrony, uruchamia wentylator na 3 biegu no i nie przekazuje danych do wskaźnika w zegarach.Przewody mogą mieć przerwę, zwarcie do masy, jakieś nie kontakty, ECM może być zawilgocony itd. Można jeszcze zmierzyć rezystancje czujnika na przewodach przy ECM jak się wypnie wtyczkę.
jakies inne sugestje auto nadal nie pokazuje tem i wentylator chodzi na okrągło. czy to wina tych przekaźników (moduł biegów wentylatora)na chłodnicy czy warto rozbierać przód i tam szukać usterki??
ok zaraz jak skoncze prace o 16 pojade do domu i to sprawdze chociaz nadmienie ze podlaczalem go pod kompa CDP+ i tam wskazania temperatury były ok od zimnego po nagrzaniu do 92C a na desce wskazówka ani drgneła. Sprawdze to sie odezwe
[ Dodano: Czw Lut 26, 2015 16:32 ]
panowie sprawdziłem temp w pozycji 7 czyli tem plynu i pokazuje odziwo -128 gdy na dworzu jest+10C a temp w pozycji 7.1 pokazuje 100 czyli ok bo na dworzu jest +10C to co się dzieje z temp silnika?? dlaczego tak pokazuje co ma na to wplyw
[ Dodano: Czw Lut 26, 2015 16:38 ]
dodam ze na zgaszonym silniku pokazuje 000 w momecie gdy tylko wlacze zapłon już wtedy pokazuje -128
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Lut 26, 2015 17:20
blazejkolo napisał/a:
na zegarach
a ,to teraz jest jasność i komplikacja, bo myślałem ,że nigdzie nie pokazuje . Czyli ECM otrzymuje info ale jest gdzieś przekłamanie danych.Może być usterka wskaźnika w zegarach , niekontakt w instalacji, coś z BCU (Can-bus ) ?, nawet rezystor w ECM ,wskazówka w jakim położeniu i czy świeci lampka max temp. ?
test zegarów robiłem wskazówka chodzi, dioda na zapłonie czerwona też się świeci. wskazówka po odpaleniu leży na zerowym ołożeniu może czasami delikatnie się bujnie albo to złudzenie. a czujnik może być wadliwy niby nowy a może wadliwy albo jakiś inny
ok jutro sprawdze oporność czujnika a jeśli okaże się że jest ok co wtedy można szukać sprawdzać????/ mieszkam w takim zadupiu że nie ma konkretnych elektryków/mechaników którzy to by mi ogarli u mnie w miescie tylko ci mogą wymieniac stare na nowe części nic więcej.
[ Dodano: Pią Lut 27, 2015 19:08 ]
PROBLEM ROZWIAZANY!!!!!!!!!!!!!!!!! POWODEM PROBLEMU był nie kontakt czujnika z kostką która się na niego wpina. Dziekuje wszystkim za pomoc !!! POZDRAWIAM
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum