Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:07 [MG ZR 105] błąd PO303 - nie pali na trzecim cylindrze
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2005
witam,
mam problem z moim MG ZR 1.4 rok 2005. Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje i miga kontrolka silnika. Sprawdzałem kody i pokazuje błąd PO303 - misfire detected on 3rd cylinder. Wymieniłem na nowe: świece, cewki i przewody i dalej to samo. Sprawdziłem dziś znowu świece i nie wygląda to za dobrze na tym jednym cylindrze:
Na zimnym silnik odpala bez problemu, gorzej troche czasem jak jest rozgrzany. Przy ruszaniu muszę dodawać więcej gazu bo inaczej gaśnie albo szarpie, ale potem jedzie. Podczas jazdy pali sie kontrolka check engine, ale nigdy nie mryga, chyba że obroty spadają poniżej 2000. Wydaje mi się, że powyżej tych obrotów pali na wszystkie cylindry i nie traci mocy. Wg mnie problem jest tylko na wolnych obrotach.
Co może być przyczyną takiej pracy silnika?
pozdrawiam,
Hubert
SPAMU¦
Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:07 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
wielkie dzięki, popróbuję, w środę mierzę ciśnienie na cylindrach, a w sobotę wymieniam filtr paliwa. nie wiem jak się zabrać ew za ten wtryskiwacz. Domyślam się, żeby go zamienić i sprawdzić czy błąd wyskoczy na innym cylindrze. tylko jak to rozebrać i potem złożyć do kupy? Jest jakiś poradnik dla laików?
jak zmierzyć ciśnienie paliwa?
tylko jak to rozebrać i potem złożyć do kupy? Jest jakiś poradnik dla laików?
Jako takiego poradnika nie ma, demontaż to wiadomo zawsze jest łatwiejszy, przy ponownym montażu calej listwy z wtryskiwaczami w otwory kolektora, polecam posmarowac gumowe uszczelki przed wlozeniem, łatwo jest na sucho uszkodzić gumowe oringi wtryskiwacza.
huami napisał/a:
jak zmierzyć ciśnienie paliwa?
trzeba sie wpiąć z manometrem zaopatrzonym w odpowiednie przejściówki, gdzies za filtrem paliwa w poblizu listwy wtryskowej
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i chyba dalej szukać nie trzeba, po kolei od pierwszego:
180, 130, 10, 190.
czyli jeżdżę na nie całych trzech cylindrach, a myślałem, że tylko na wolnych obrotach pali na trzech, jechałem nim niedawno 170 km/h. Jak to możliwe na trzech cylindrach?
Stawiam na słynną uszczelkę pod głowicą. Jakieś inne propozycje?
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Sob Lut 28, 2015 22:05
Nie sądzę by to była wina uszczelki pod głowicą, chyba że jeździłeś na wodzie i przegnił pierścien ogniowy uszczelki. Ewentualnie zrobiło się odgniecenie w płaszczyźnie głowicy od przegrzania, ale to raczej stałoby się od razu w paru miejscach. W K-Serii rzadko kiedy problem jest ze szczelnością cylindra bo te pierścienie uszczelniające przenoszą (razem z resztą okuć uszczelki) nacisk głowicy. Obstawiam, że któryś zawór nie spełnia swojego zadania...
Próba olejowa robiona ?
w poniedziałek zrobie jeszcze próbę olejową i dam znać.
nawet jeśli to tylko (aż) zawór, to czy warto przy okazji wymienić uszczelkę pod głowicą na nowy typ? Bo rozumiem, że i tak trzeba głowicę odkręcić czy od góry da się coś zrobić? (sorry za pytania laika
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Nie Mar 01, 2015 00:10
Nie da się bez zwalania głowicy, bo zawór można wyjąc tylko do dołu.
A uszczelka głowicy nowego typu wcale nie jest taka lepsza i czasami się nie sprawdza...
W jakich jednostkach jest podane to cisnienie? Bo to 18 i 19 to troche za duzo jezeli to jest w kg/cm2
w psi, 180 psi to ok 12,65 kg/cm2.
[ Dodano: Nie Mar 01, 2015 20:41 ]
MultecFSO napisał/a:
Nie sądzę by to była wina uszczelki pod głowicą, chyba że jeździłeś na wodzie i przegnił pierścien ogniowy uszczelki. Ewentualnie zrobiło się odgniecenie w płaszczyźnie głowicy od przegrzania, ale to raczej stałoby się od razu w paru miejscach. W K-Serii rzadko kiedy problem jest ze szczelnością cylindra bo te pierścienie uszczelniające przenoszą (razem z resztą okuć uszczelki) nacisk głowicy. Obstawiam, że któryś zawór nie spełnia swojego zadania...
Próba olejowa robiona ?
powtórzyłem test tym razem na sucho i mokro i wyniki są takie:
na sucho:
170, 170, 0, 170 psi
na mokro:
230, 180, 15, 190 psi
nie rozumiem, czemu taka duża róznica na pierwszym cylindrze na mokro, może jakiś błąd i powinienem powtórzyć test. drugi cylinder wypadł lepiej, niż poprzednio więc chyba z nim wszystko w porządku.
teoria z zaworem wydaje się być bardziej prawdopodobna.
tak czy inaczej głowicę trzeba zdjąć, uszczelkę pod głowicą wymienić i ew. uszkodzone zawory.
pytanie, jeśli uszczelka jest cała i głowica w porządku to czy trzeba ją planować przy zakładaniu nowej uszczelki (załóżmy, że jednak zdecyduje się na uszczelkę nowego typu, tym bardziej, ze wcale nie jest droższa) ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum