Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG ZR 105] błąd PO303 - nie pali na trzecim cylindrze
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG ZR 105] błąd PO303 - nie pali na trzecim cylindrze
Autor Wiadomość
huami 




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 8



Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:07   [MG ZR 105] błąd PO303 - nie pali na trzecim cylindrze
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2005

witam,

mam problem z moim MG ZR 1.4 rok 2005. Na wolnych obrotach silnik nierówno pracuje i miga kontrolka silnika. Sprawdzałem kody i pokazuje błąd PO303 - misfire detected on 3rd cylinder. Wymieniłem na nowe: świece, cewki i przewody i dalej to samo. Sprawdziłem dziś znowu świece i nie wygląda to za dobrze na tym jednym cylindrze:

Na zimnym silnik odpala bez problemu, gorzej troche czasem jak jest rozgrzany. Przy ruszaniu muszę dodawać więcej gazu bo inaczej gaśnie albo szarpie, ale potem jedzie. Podczas jazdy pali sie kontrolka check engine, ale nigdy nie mryga, chyba że obroty spadają poniżej 2000. Wydaje mi się, że powyżej tych obrotów pali na wszystkie cylindry i nie traci mocy. Wg mnie problem jest tylko na wolnych obrotach.
Co może być przyczyną takiej pracy silnika?

pozdrawiam,
Hubert
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Lut 21, 2015 14:07   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 10:22   

Wtryskiwacz. Wymien fitr paliwa (jezeli nie byl wymieniany) Sprawdz cisnienie paliwa i w cylindrach.
 
 
leszczu 




Pomógł: 555 razy
Dołączył: 01 Kwi 2009
Posty: 8942
Skąd: Białystok

Rover 200

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 13:28   

3 cylinder dostaje za bogatą mieszankę.
_________________
DIAGNOSTYKA KOMPUTEROWA, PROGRAMOWANIE PILOTA ROVER/MG
CZĘŚCI http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=75342
 
 
huami 




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 8



Wysłany: Pon Lut 23, 2015 22:06   

wielkie dzięki, popróbuję, w środę mierzę ciśnienie na cylindrach, a w sobotę wymieniam filtr paliwa. nie wiem jak się zabrać ew za ten wtryskiwacz. Domyślam się, żeby go zamienić i sprawdzić czy błąd wyskoczy na innym cylindrze. tylko jak to rozebrać i potem złożyć do kupy? Jest jakiś poradnik dla laików? :)
jak zmierzyć ciśnienie paliwa?

pozdrawiam.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3642
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Pon Lut 23, 2015 22:32   

huami napisał/a:
tylko jak to rozebrać i potem złożyć do kupy? Jest jakiś poradnik dla laików?


Jako takiego poradnika nie ma, demontaż to wiadomo zawsze jest łatwiejszy, przy ponownym montażu calej listwy z wtryskiwaczami w otwory kolektora, polecam posmarowac gumowe uszczelki przed wlozeniem, łatwo jest na sucho uszkodzić gumowe oringi wtryskiwacza.

huami napisał/a:
jak zmierzyć ciśnienie paliwa?


trzeba sie wpiąć z manometrem zaopatrzonym w odpowiednie przejściówki, gdzies za filtrem paliwa w poblizu listwy wtryskowej
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
huami 




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 8



Wysłany: Sob Lut 28, 2015 18:30   

zmierzyłem ciśnienie na cylindrach i chyba dalej szukać nie trzeba, po kolei od pierwszego:
180, 130, 10, 190.

czyli jeżdżę na nie całych trzech cylindrach, a myślałem, że tylko na wolnych obrotach pali na trzech, jechałem nim niedawno 170 km/h. Jak to możliwe na trzech cylindrach?

Stawiam na słynną uszczelkę pod głowicą. Jakieś inne propozycje?

pozdro.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Sob Lut 28, 2015 22:05   

Nie sądzę by to była wina uszczelki pod głowicą, chyba że jeździłeś na wodzie i przegnił pierścien ogniowy uszczelki. Ewentualnie zrobiło się odgniecenie w płaszczyźnie głowicy od przegrzania, ale to raczej stałoby się od razu w paru miejscach. W K-Serii rzadko kiedy problem jest ze szczelnością cylindra bo te pierścienie uszczelniające przenoszą (razem z resztą okuć uszczelki) nacisk głowicy. Obstawiam, że któryś zawór nie spełnia swojego zadania... :)
Próba olejowa robiona ?
 
 
 
huami 




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 8



Wysłany: Sob Lut 28, 2015 23:29   

w poniedziałek zrobie jeszcze próbę olejową i dam znać.

nawet jeśli to tylko (aż) zawór, to czy warto przy okazji wymienić uszczelkę pod głowicą na nowy typ? Bo rozumiem, że i tak trzeba głowicę odkręcić czy od góry da się coś zrobić? (sorry za pytania laika ;))

pozdro.
 
 
MultecFSO 



Pomógł: 35 razy
Dołączył: 12 Paź 2012
Posty: 456
Skąd: Radom



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 00:10   

Nie da się bez zwalania głowicy, bo zawór można wyjąc tylko do dołu. :mrgreen:
A uszczelka głowicy nowego typu wcale nie jest taka lepsza i czasami się nie sprawdza... :)
 
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 09:07   

W jakich jednostkach jest podane to cisnienie? Bo to 18 i 19 to troche za duzo jezeli to jest w kg/cm2
 
 
huami 




Dołączył: 21 Lut 2015
Posty: 8



Wysłany: Nie Mar 01, 2015 20:41   

zdzichu napisał/a:
W jakich jednostkach jest podane to cisnienie? Bo to 18 i 19 to troche za duzo jezeli to jest w kg/cm2

w psi, 180 psi to ok 12,65 kg/cm2.

[ Dodano: Nie Mar 01, 2015 20:41 ]
MultecFSO napisał/a:
Nie sądzę by to była wina uszczelki pod głowicą, chyba że jeździłeś na wodzie i przegnił pierścien ogniowy uszczelki. Ewentualnie zrobiło się odgniecenie w płaszczyźnie głowicy od przegrzania, ale to raczej stałoby się od razu w paru miejscach. W K-Serii rzadko kiedy problem jest ze szczelnością cylindra bo te pierścienie uszczelniające przenoszą (razem z resztą okuć uszczelki) nacisk głowicy. Obstawiam, że któryś zawór nie spełnia swojego zadania... :)
Próba olejowa robiona ?


powtórzyłem test tym razem na sucho i mokro i wyniki są takie:

na sucho:
170, 170, 0, 170 psi

na mokro:
230, 180, 15, 190 psi

nie rozumiem, czemu taka duża róznica na pierwszym cylindrze na mokro, może jakiś błąd i powinienem powtórzyć test. drugi cylinder wypadł lepiej, niż poprzednio więc chyba z nim wszystko w porządku.
teoria z zaworem wydaje się być bardziej prawdopodobna.
tak czy inaczej głowicę trzeba zdjąć, uszczelkę pod głowicą wymienić i ew. uszkodzone zawory.
pytanie, jeśli uszczelka jest cała i głowica w porządku to czy trzeba ją planować przy zakładaniu nowej uszczelki (załóżmy, że jednak zdecyduje się na uszczelkę nowego typu, tym bardziej, ze wcale nie jest droższa) ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [ R200 r99]Stabilne obroty dopiero przy trzecim odpaleniu
QQdyl Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 1 Sro Kwi 13, 2011 17:27
Adrian
Brak nowych postów [r214si 97r] Brak kompresji na 1 cylindrze odp.
Mechanicy..
donmulanka Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 14 Pią Lip 03, 2009 07:41
donmulanka
Brak nowych postów [Rover 214 Si] Nie chodzi na jednym cylindrze;/
Damiano Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 9 Sro Kwi 10, 2013 11:08
Damiano
Brak nowych postów [214Si] zawory silnika i brak ciśnienia na 1 cylindrze
Argos87 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 13 Nie Gru 08, 2013 15:15
Argos87
Brak nowych postów [220 SDi 98] błąd 82
szarpnieci silnikiem przy 1900 2200 obrotów
doktor85 Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 5 Sro Sie 22, 2007 14:46
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink