[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 17:26 ]
chciałem podbić, jutro bede sie zabierał za krokowca a nie wiem jak go wyczyścic. Przy rozruchu silnik chodzi troche jak traktor, obroty faluja, po jakiejs minucie wszystko sie uspokaja i silnik pracuje rowno.
[ Dodano: Pon Kwi 21, 2014 17:28 ]
podbijam
Ostatnio zmieniony przez hribsatan Pon Kwi 21, 2014 19:33, w całości zmieniany 1 raz
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 21, 2014 16:28 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
własnie sie dokształciłem....wogole to zrobilem zdjecie nie silniczkowi krokowemu lecz, czujnikowi kolektora ssacego delphi 1997278. Chciałbym spytac doswiadczonych forumowiczow czy jest mozliwosc wykrecenia i wyczyszczenia go, czy trzeba nowy? To wlasnie on niedlugo po wlaczeniu silnika wydaja taki dosc glosny turkot slyszalny nawet w kabine podczas jazdy, silnik nierówno działa po zapaleniu.
Mam problem jak Kolega powyżej, nie znalazłem podobnego tematu, dlatego odgrzewam temat.
Czujnik kolektora ssącego, który u mnie ma numery 1997279 tłucze się tak, że słychać go w kabinie, natomiast w żaden inny sposób nie wpływa na prace silnika, obroty też nie falują.
Czy ktoś wie, czy można go w jakiś sposób naprawić, czy nadaje się tylko do wymiany.
Czytałem gdzieś, że przy zasilaniu gazem, można go odłączyć, tylko czy nie wpłynie to na jakieś inne elementy, które zaraz będą wymagały naprawy/wymiany?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sro Mar 11, 2015 15:58
Jaki czujnik kolektora ssacego ? spidi23, czy chodzi o zawór oczyszczania (Purge Valve ) ? , jeśli tak , to naprawa systemu sprowadza się do przedmuchania powietrzem odpiętych przewodów i sprawdzenia ich szczelności , jeśli to nie pomoże , to pozostaje obecnie wymiana zaworu i filtra z węglem aktywnym. To jest system oczyszczania emisji szkodliwych substancji, nie wpływa na prace silnika.
SeniorA, nie wiem czy ten czujnik konkretnie tak się nazywa, gdyż istnieje na popularnym serwisie aukcyjnym jako czujnik kolektora ssacego lub map sensor. Po wpisaniu numeru wyżej podanego w all wyskakuje jego wizerunek. Gdzies w internecie wyczytałem że odpowiada za doprowadzenie oparów paliwa do ciepłego kolektora ssacego. Próbowałem go odłączyć, nie ma tego stukanie ale mam wrażenie, że skrzynia automatyczna "przeciaga" biegi, czyli nie wszystko jest jak należy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Mar 12, 2015 10:14
spidi23 napisał/a:
istnieje na popularnym serwisie aukcyjnym jako czujnik kolektora ssacego lub map sensor
MAP sensor , jest czujnikiem ciśnienia i temperatury powietrza w dolcie i nie ma nic wspólnego ze stukaniem , bo nie ma co w nim stukać. Stuka zawór oczyszczania par paliwa (PURGE VALVE ,WTV 100071) ,a nie MAP sensor.. Oczywiście chodzi o zawór oczyszczania.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum