Wysłany: Pon Mar 09, 2015 11:21 [MG ZR 160] cykanie
Typ: VVC Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.8 Rok produkcji: 2001
Witam
Mam problem,mianowicie do dzwięku diesla już sie przyzwyczaiłem,ale ostatnio silnik po odpaleniu po dłuzszym postoju zaczyna "cykać".. dopiero jak sie rozgrzeje,dzwięk ustaje. Zaczęło tak być jakiś miesiąc temu,a teraz "cykanie" pojawia się często już na rozgrzanym silniku.
Zamieszczam filmiki z dzwiękiem. (na żywo dzwięk cykanie jest wyraźniejszy i głośniejszy)
Olej zmieniany ok.miesiac temu.
Auto odkąd kupiłem jeździło przez dłuższy czas na 15w40 wiec nie chciałem ryzykować ze zmiana,i zalany jest teraz motulem 4000 rownież 15w40.
No tez powiem ze dźwięk diesla mnie czasem irytuje ale mina mi sie poprawia jak objeżdżam nie jedne bmw w którym dźwięk silnika jest piękny
Pomógł: 35 razy Dołączył: 12 Paź 2012 Posty: 456 Skąd: Radom
Wysłany: Pon Mar 09, 2015 18:17
No to kaszana. Po pierwsze to do VVC tylko i wyłącznie 10W40 ! A po drugie popychacze (i to tyczy się każdego silnika K16) nie lubią 15W40.
Ja bym spróbował płukanki np. Liqui Moly i zalać świeżego 10W40.
Sugerowałbym też zdjąć pokrywkę i zobaczyć czy nie jest czarno, bo to może świadczyć o tym, że ktoś zbytnio o wymiany nie dbał i trzeba będzie rozebrać popychacze i wyczyścić, a roboty z tym sporo...
Ja posiadam samochod od ok.roku,i zrobiłem nim 11tys.. Auto juz wczesniej było zalane 15w40 ale niewiem ile tys więcej zrobił.. Wiec troche bałem sie zejść z 15w40 na 10w40.. Myslisz ze zmieniając teraz na 10w40 nie bedzie problemu z silnikiem? I o jakiej plukance mowisz?
Oleje możesz zmieniać z pełnego syntetyka na mineralny i odwrotnie.. Ja jeżdżę na pełnym syntetyku, taki zapewnia optymalne smarowanie w wysokich temperaturach gdzie spokojnie wytrzymuje temperatury sięgające ok. 350c gdzie dalej smaruje i napływa pod smok a taki mineralny pozostaje węglem poolejowym. Również jest różnica przy bardzo niskich temperaturach, pełny syntetyk jest nadal płynny a minerał można już kroić nożem. Ogólnie półsyntetyk to ok. 70% minerał oraz reszta syntetyk. Odnośnie plukanki Liqui Moly polecam zastosować, szczególnie jeżeli ktoś chce zmienić z oleju mineralnego na syntetyk to odciąży nowy olej.
Wiem ze temat był juz poruszany ale jaki bedzie najlepszy olej do niego? Po takiej zmienię z 15w40.. Jest wiele zdań na temat oleju do 1.8 VVC ale chciałbym kupic najbardziej odpowiedni
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum