Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: < 1993
Witam forumowiczów ROVERki. To mój pierwszy post, dotyczy bardzo bardzo frustrującego problemu. Jeśli ktoś z Was wie jak pomóc w tej kwestii - będę wielce wdzięczny.
Mój problem dotyczy Hondy Civic VI '98 2.0 Diesel 86 KM MB7:
Do silnika poprowadzone są cztery przewody wysokociśnieniowe zasilające wtryskiwacz. Problem polega na tym, że w ciągu roku od zakupu samochodu i przejechaniu nieco ponad 8000 km, rurki te naprzemiennie pękły już... OSIEM razy! Pomóżcie zrozumieć tę anomalię, bo sam i mechanicy u których to naprawiałem nie mają pojęcia o co chodzi [a Ci skasowali mnie na niemałą już kwotę!!]. Kilka szczegółów:
- Rurki te pękają w newralgicznych dla siebie miejscach: przy zakrzywieniu lub przy wejściu/wyjściu.
- Jeden z mechaników zmniejszył w jakiś sposób ciśnienie przepływające przez te przewody. Niestety, to nie pomogło.
- Założyłem obejmę na przewody (z oryginalnego silnika) - to też nie pomogło.
- Nie ma korelacji z porą roku lub temperaturą.
Jestem już bardzo sfrustrowany tą usterką. Dziś na trasie pękła kolejny raz rurka, wymieniłem u przydrożnego mechanika, po czym znowu, przejechawszy 20 km, pękła [ta sama]!!
na 99% masz niestety pękniętą podstawę pompy ... taka płyta przykręcona z boku do silnika a do tej płyty jest przymocowana pompa. Posprawdzaj śruby na wszelki wypadek, ale nie sądzę, żeby się same odkreciły ... ponadto zobacz jeszcze czy podpora pompy, która jest od strony wtrysków czasem nei jest luźna. Ale chyba we wszystkich znanych mi przypadkach winna byłą ta podstawa pompy. Zobacz czy ręką uda się poruszać pompą ... jeśli tak, to niedobrze ... pompa powinna siedzieć sztywno i nie dać sie ruszyć ani o milimetr.
Zła wiadomośc jest taka niestety, że jak to bedzie rzeczywiście ta podstawa pompy, to po pierwsze musisz ją znaleźć a po drugie, żeby ją wymienić niezbędne jest wyjęcie skrzyni biegów.
Zgadzam się Brt, kolega miał tak w audi 80 1.9 TD. Urwała się śruba mocująca pompę i pękały przewody łączące pompę z wtryskami ze względu na drgania i luz, właśnie przez tą śrubę. Po założeniu nowej śruby problem się nie powtórzył.
Nieprędko wybiorę się do mechanika; jak załatwię sprawę to dam znać co i jak. pozdr
[ Dodano: Nie Mar 17, 2013 18:01 ]
Kilka dni temu wróciłem od mechanika, założona została łapa pompy wtryskowej. Wymienione zostały wszystkie rurki + obejmy. Po przejechaniu kilkuset km od tego momentu nic się nie dzieje. Oby tak dalej.
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, jeśli te rurki znów p... to odpowiem w tym wątku
Pomógł: 18 razy Dołączył: 27 Mar 2008 Posty: 224 Skąd: Międzylesie
Wysłany: Wto Mar 10, 2015 20:20
Witam wszystkich.
W aucie ojca - Rover 400 1999r - jest niestety podobny problem. Pękają przewody, z reguły pierwszy od rozrządu (od pasażera). Sprawdzono, pęknięta podstawa, wszystko dzięki forum. Teraz pojawia się pytanie, czy podstawa będzie taka sama z R25/45 iDt, R200/400/600?? 105/101/86KM?
Wiadomo, nie ma za dużego wyboru a nie mam pojęcia czy były w blokach tych silników różnice konstrukcyjne.
Proszę o potwiedzenie
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum