Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200] Problem z elektyryką?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R200] Problem z elektyryką?
Autor Wiadomość
michu084 



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 23



Wysłany: Wto Lut 23, 2016 17:47   [R200] Problem z elektyryką?
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 Rok produkcji: 1998

Witam serdecznie. Ponownie mam problem z moim roverkiem  ostatnio to była wiązka w tylniej klapie i właśnie z forum się dowiedziałem gdzie szukać problemu. no i do wczoraj  jadąc autem na stacje żeby je zatankować było wszystko w porządku, zgasiłem auto, zatankowałem i gdy je ponownie odpaliłem zapaliła mi się kontrolka od ładowanie akumulatora, ale dodałem trochę gazu i zgasła. Wracając do domu miałem wrażenie, że podświetlenie zegarów jakby słabiej się świeciły i że wskazówka od temperatury jakby nie doszła do tego miejsca gdzie zawsze, ale stwierdziłem, że pewnie mi się wydaje, ale źle mi się wydawało bo za jakiś czas wyłączyło się radio i zaczęły zapalać się kontrolki pierw od abs-u potem od poduszek i zegary od prędkościomierza i obrotów silnika zaczęły skakać w dół i w górę do prędkości z która pewnie jechałem, światła zaczęły przygasać, zjechałem od razu na pobocze i go zgasiłem i jak chciałem znowu odpalić to już się nie dało rozrusznik tylko cykał. Po 15 minutach znowu go chciałem odpalić i zaskoczył jakby wszystko wróciło do normy, ale niestety po chwili jazdy znowu zaczęło się to samo. Zjechałem zgasiłem już nie odpalił. Dzisiaj patrzyłem, czy klemy mi się przypadkiem nie poluzowały, czy aby kabel od masy nie był luźny ale wszystko było ok. Spróbowałem go odpalić i najlepsze jest to, że odpalił, ale znowu z kontrolką ładowania, ale znowu dodałem gazu i zgasło. Dojechałem do domu bez świateł bez nawiewu i pod samym domem znowu zapaliły się kontrolki abs-u, poduszek i zegary zaczęły skakać. Zaparkowałem, zgasiłem i już nie odpalił. Teraz jak mam przekręcony kluczyk i wcisnę np. hamulec do kontrolka od poduszek powietrznych mruga, jak włączę awaryjne światła to kierunki mrugają szybciej niż zwykle, światła palą się słabiej.
I teraz pytanie co mogło się stać? Alternator dwa lata temu wymieniony na nowy, możliwe że mógł już paść? Może regulator napięcia ma coś z tym wspólnego?
Dzięki z góry za każdą odpowiedz o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Lut 23, 2016 17:47   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
robsson78 




Pomógł: 63 razy
Dołączył: 21 Lut 2010
Posty: 1498

Rover 200

Wysłany: Wto Lut 23, 2016 17:57   

Wygląda na brak ładowania, podejrzany alternator.
Jeśli dysponujesz miernikiem i uda Ci się odpalić auto to zmierz napięcie na klemach akumulatora na odpalonym silniku, powinno być około 14-14,4V

michu084 napisał/a:
Alternator dwa lata temu wymieniony na nowy, możliwe że mógł już paść? Może regulator napięcia ma coś z tym wspólnego?

Oczywiście.
_________________
Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Wto Lut 23, 2016 18:17   

Zostaw ten altek na razie, pierwsze co do sprawdzenia masa. Wariujące wskaźniki i kontrolki wskazują na brak, lub zbyt słaba masę.

Wpierw sprawdź przewód masowy od aku do budy i silnika, oczyść klemy jeśli są zaśniedziałe, jesli to nie pomoże to wtedy sprawdzaj altem i aku :D
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
michu084 



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 23



Wysłany: Wto Lut 23, 2016 20:01   

a czym najlepiej oczyścić klemy od aku?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Lut 23, 2016 20:12   

Szczotką drucianą
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
michu084 



Dołączył: 10 Wrz 2013
Posty: 23



Wysłany: Sro Lut 24, 2016 19:56   

no i zmierzyłem miernikiem akumulator przy włączonym silniku i miernik pokazał trochę ponad 12V czyli alternator walnięty. Dzięki za pomoc :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów Przyklejony: [R200/25, MG ZR] Workshop Manual ROVERki.pl
sknerko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 23 Sro Paź 03, 2018 14:24
Prescenn
Brak nowych postów [R200] PROBLEM Z ABS
sacharko Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 83 Pon Mar 13, 2017 08:40
sebeks
Brak nowych postów [R200 1.4Si 97r]LPG W ROV 200 PROBLEM
Goff Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Czw Lis 20, 2008 13:41
Goff
Brak nowych postów [R200 98r 1,4 8v] Problem po HGF
siejson Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 6 Pon Gru 02, 2013 10:32
leszczu
Brak nowych postów [R200]Problem ABS
leszek95b Rover serii 200/25, MG ZR i Streetwise 2 Pon Lip 07, 2008 23:17
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink