Kupiłem Volvo V70 2.3 T5 250KM w serii, ponoć przeprogramowany na 280KM (to się sprawdzi z czasem) z anglikowa celem przeszczepu kpl zespołu napędowego.
W wolnych chwilach będę sobie trochę rzeźbił.
Na pewno trzeba będzie przerobić też przednie zawieszenie i hamulce na min 305mm gdyż takie będę miał teraz z tyłu.
Będzie też zmiana serwa i pompy ABS'u jeśli chodzi o układ hamulcowy.
Rozstaw kół zwiększy się o 20cm jeśli chodzi o tył.
Bagażnik zostanie usunięty.
Jako, że silnik najpierw zostanie rozebrany i oddany do przywrócenia pełnej sprawności to najprawdopodobniej rozbiorę też skrzynię i zblokuję mechanizm różnicowy.
SPAMU¦
Wysłany: Nie Paź 12, 2014 19:23 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No to co? Powodzenia
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.
Na pewno też trzeba będzie pomyśleć i większych wlotach powietrza po bokach.
[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:23 ]
bociannielot napisał/a:
Ambitny projekt fajnie to będzie jeździć
Po tym jak przejechałem się MG TF 160 w którym robiliśmy kpl remont silnika uznałem, że w moim egzemplarzu mam zbyt mało mocy do zabawy a skoro już robić to grubo:)
[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:29 ]
Markzo napisał/a:
Będę śledził z sporym zaciekawieniem ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?
Silniki 5 cylindrowe mają większą sprawność od 4. No i te z volva są trwalsze.
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.
Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.
Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz
Nie. Bagażnik jest z tyłu samochodu. Będzie coś w stylu terenówek przeprawowych, tam zakładają chłodnice za siedzeniami a ja je dam w miejsce bagażnika. Co za tym idzie klapy bagażnika jako takiej nie będzie gdyż większość będzie pokrywać siatka dla większej wentylacji.
Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.
_________________ R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku
W miarę możliwości będę pisał co wyrzeźbiłem:)
Będę chciał zrobić jeszcze zawór klapowy w układzie wydechowym, aby do jazdy po mieście szło przez tłumik a przy wypadzie na tor pełny przelot. Jak silnik siedział jeszcze w volvie to ładnie sadził płomieniami gdy układ wydechowy kończył się na łączniku elastycznym.
Chwilowo mogę nie zamieszczać nowych informacji, bo chcę poskładać motocykl, silnik mam jeszcze w kawałkach. Zresztą silnik z volva też idzie najpierw na rozłożenie.
[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 20:40 ]
greg-si napisał/a:
Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.
Wszystko wyjdzie w trakcie tworzenia i testów. Przód pewnie będzie trochę dociążony, gdyż seryjne zawieszenie wylatuje. Maglownica najprawdopodobniej wpadnie hydrauliczna.
Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? ciągle będzie smolił kapora możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? ciągle będzie smolił kapora możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.
To nie jest mój jedyny samochód więc przypalanie kapcia na mieście mi nie przeszkadza, a chciałem sobie zrobić coś do sporadycznej zabawy w drifty. Zasadniczo chciałem go sprzedać i kupić anglika RX8 i wsadzić motor z BMW 4.4 i wtedy bez rejestrowania tylko na tor, ale tak mi się zrobiło szkoda MG'ka, że uznałem iż zrobię z niego potwora
A to która wersja MR2 wychodziła seryjnie z turbo? Z ciekawości bym podpatrzył co tam wymyślili.
[ Dodano: Nie Lis 16, 2014 19:56 ]
Ostatnio nie miałem czasu zająć się MGkiem z nawału zajęć. Wczoraj sobie chwilę podłubałem. Wyleciał zbiornik paliwa ze względu, że zabieram się za wycinanie bagażnika. A tak przy okazji czy ktoś wymieniał zbiornik paliwa w swoim eFie? Bo ja się sporo napociłem aby go wydostać w wnęki, miałem wrażenie że jest on wkładany przed zgrzaniem ramek które utrudniają jego wyjęcie.
Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki
A bagażnik jest zbędny
Po każdym większym dłubaniu będę wrzucał zdjęcia.
Teraz tą zabawką nawet na weekend się nie spakuję:) A może by go pod hak przystosować albo bagażnik dachowy zrobić hehe
[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 22:37 ]
skorpion napisał/a:
a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum