Forum Klubu ROVERki.pl :: [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM
Autor Wiadomość
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 19:23   [MG (T)F] 120KM >> 2.3 T5 280KM

Zacząłem modyfikację mojej zabaweczki.

Seryjny silnik już sprzedałem.

Kupiłem Volvo V70 2.3 T5 250KM w serii, ponoć przeprogramowany na 280KM (to się sprawdzi z czasem) z anglikowa celem przeszczepu kpl zespołu napędowego.

W wolnych chwilach będę sobie trochę rzeźbił.

Na pewno trzeba będzie przerobić też przednie zawieszenie i hamulce na min 305mm gdyż takie będę miał teraz z tyłu.

Będzie też zmiana serwa i pompy ABS'u jeśli chodzi o układ hamulcowy.

Rozstaw kół zwiększy się o 20cm jeśli chodzi o tył.

Bagażnik zostanie usunięty.

Jako, że silnik najpierw zostanie rozebrany i oddany do przywrócenia pełnej sprawności to najprawdopodobniej rozbiorę też skrzynię i zblokuję mechanizm różnicowy.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Paź 12, 2014 19:23   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 19:38   

No to co? Powodzenia :)
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Nie Paź 12, 2014 20:05   

Ambitny projekt :) fajnie to będzie jeździć :)
 
 
 
maniu48 
Moderator




Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Cze 2010
Posty: 815
Skąd: Staszów

MG ZS

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 20:50   

WOW. ciekawy jestem kilku rozwiązań ale poczekamy zobaczymy. POWODZENIA przy SWAPie :D
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 21:12   

Będę śledził z sporym zaciekawieniem ;) ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Nie Paź 12, 2014 21:29   

greg-si napisał/a:
No to co? Powodzenia :)
Jak zamierzasz rozwiązać problem intercoolera? Wodny?


Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Na pewno też trzeba będzie pomyśleć i większych wlotach powietrza po bokach.

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:23 ]
bociannielot napisał/a:
Ambitny projekt :) fajnie to będzie jeździć :)


Po tym jak przejechałem się MG TF 160 w którym robiliśmy kpl remont silnika uznałem, że w moim egzemplarzu mam zbyt mało mocy do zabawy a skoro już robić to grubo:)

[ Dodano: Nie Paź 12, 2014 22:29 ]
Markzo napisał/a:
Będę śledził z sporym zaciekawieniem ;) ską pomysł na taki silnik? nie lepiej np 2,0t Rovera, które w miarę się miesci do tf?


Silniki 5 cylindrowe mają większą sprawność od 4. No i te z volva są trwalsze.
 
 
tuners 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 22 Sie 2010
Posty: 1277
Skąd: Kraków

MG ZR

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 07:09   

Ciekawy projekt :roll: łatwo raczej nie będzie więc powodzenia w realizacji i dużo samozaparcia ;)
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 08:24   

Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
pelson91 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 2236
Skąd: Sochaczew

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 12:14   

dzelo23 napisał/a:
tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:
hmm, albo przeciwnie :lol:
_________________
Pozdrawiam,
pelson91
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 17:26   

paliguma napisał/a:
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz ;)
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 19:29   

greg-si napisał/a:
paliguma napisał/a:
Wstępnie rozważam danie chłodnicy wody w miejscu bagażnika wysoko pod kątem, a przed nią intercooler, a do tego na wierzchu wentylator lub dwa. Wentylator/y będą musiały mieć włącznik pomijający czujnik temperatury.

Czyli będziesz ciągnął rury dolotowe na przód auta?
Wentylator z guzika to żaden problem. Mam tak u siebie teraz ;)


Nie. Bagażnik jest z tyłu samochodu. Będzie coś w stylu terenówek przeprawowych, tam zakładają chłodnice za siedzeniami a ja je dam w miejsce bagażnika. Co za tym idzie klapy bagażnika jako takiej nie będzie gdyż większość będzie pokrywać siatka dla większej wentylacji.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 19:33   

Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz ;) Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 19:40   

dzelo23 napisał/a:
Powodzenia. Pisz o wszystkim co się dzieje przy aucie bo im więcej opisanych takich projektów tym więcej chętnych do pójścia w takim kierunku :mrgreen:


W miarę możliwości będę pisał co wyrzeźbiłem:)

Będę chciał zrobić jeszcze zawór klapowy w układzie wydechowym, aby do jazdy po mieście szło przez tłumik a przy wypadzie na tor pełny przelot. Jak silnik siedział jeszcze w volvie to ładnie sadził płomieniami gdy układ wydechowy kończył się na łączniku elastycznym.

Chwilowo mogę nie zamieszczać nowych informacji, bo chcę poskładać motocykl, silnik mam jeszcze w kawałkach. Zresztą silnik z volva też idzie najpierw na rozłożenie.

[ Dodano: Pon Paź 13, 2014 20:40 ]
greg-si napisał/a:
Teraz rozumiem. Jednak możesz mieć problem z przegrzewaniem no ale póki tym nie ruszysz to się nie dowiesz ;) Zawsze jest możliwość zostawić OEM chłodnicę jako dodatkową. Nawet sugerowałbym tak zrobić bo waga z tyłu będzie bardzo duża.


Wszystko wyjdzie w trakcie tworzenia i testów. Przód pewnie będzie trochę dociążony, gdyż seryjne zawieszenie wylatuje. Maglownica najprawdopodobniej wpadnie hydrauliczna.
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Paź 13, 2014 22:09   

Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? :D ciągle będzie smolił kapora :D możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 00:01   

Markzo napisał/a:
Ale jak chcesz nim śmigać "po miescie" z zaspawanym dyfrem? :D ciągle będzie smolił kapora :D możesz się wzorować na MR2 z turbo, podobny układ jest zasotoswany jeśli chodzi o chłodzenie i IC.


To nie jest mój jedyny samochód więc przypalanie kapcia na mieście mi nie przeszkadza, a chciałem sobie zrobić coś do sporadycznej zabawy w drifty. Zasadniczo chciałem go sprzedać i kupić anglika RX8 i wsadzić motor z BMW 4.4 i wtedy bez rejestrowania tylko na tor, ale tak mi się zrobiło szkoda MG'ka, że uznałem iż zrobię z niego potwora :)

A to która wersja MR2 wychodziła seryjnie z turbo? Z ciekawości bym podpatrzył co tam wymyślili.

[ Dodano: Nie Lis 16, 2014 19:56 ]
Ostatnio nie miałem czasu zająć się MGkiem z nawału zajęć. Wczoraj sobie chwilę podłubałem. Wyleciał zbiornik paliwa ze względu, że zabieram się za wycinanie bagażnika. A tak przy okazji czy ktoś wymieniał zbiornik paliwa w swoim eFie? Bo ja się sporo napociłem aby go wydostać w wnęki, miałem wrażenie że jest on wkładany przed zgrzaniem ramek które utrudniają jego wyjęcie.

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 00:01 ]
Pożegnanie z bagażnikiem.
 
 
greg-si 
Klubowicz





Pomógł: 152 razy
Dołączył: 25 Paź 2008
Posty: 3530
Skąd: ze wschodu

Rover 400

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 20:09   

Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki :)
A bagażnik jest zbędny :P
_________________
R400 1.4, R620Ti, R420Si, R400 2.0 Turbo, R200 Coupe, R800 Coupe Turbo ->
R200 Coupe Turbo & V8
 
 
skorpion 



Dołączył: 09 Lut 2014
Posty: 91



Wysłany: Wto Lis 18, 2014 20:17   

a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?
 
 
paliguma 




Dołączył: 02 Cze 2013
Posty: 30
Skąd: Góra Kalwaria

MG MGF

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 22:37   

greg-si napisał/a:
Rób i pisz, ja oglądam i trzymam kciuki :)
A bagażnik jest zbędny :P


Po każdym większym dłubaniu będę wrzucał zdjęcia.
Teraz tą zabawką nawet na weekend się nie spakuję:) A może by go pod hak przystosować albo bagażnik dachowy zrobić hehe :)

[ Dodano: Wto Lis 18, 2014 22:37 ]
skorpion napisał/a:
a bedziesz robił tak jak w hondzie ze cztery koła skretne?


Już bez przeginania, to nie wszędołaz :)
 
 
dzelo23 
Klubowicz





Pomógł: 60 razy
Dołączył: 23 Cze 2009
Posty: 1649
Skąd: wysokie mazowieckie

Rover 75

Wysłany: Wto Lis 18, 2014 22:51   

Ja też śledzę postępy :ok:
_________________
Jeżdżę spokojnie bo nie ma czym poszaleć :/
 
 
 
BigBoyPL 




Pomógł: 36 razy
Dołączył: 20 Sty 2012
Posty: 754
Skąd: Śląsk



Wysłany: Czw Lis 20, 2014 20:05   

Najbardziej ciekaw jestem kwestii przełożenia napędu. Zostawisz piasty z MG czy całość powędruje z Volvo ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów zmiana silnika z 1.4 16v(103km) na 1.8 16v(120km) seria K
maciekwawa Tuning mechaniczny 74 Sro Sty 29, 2014 22:24
BigBoyPL
Brak nowych postów [MGF 1.8 120KM 1999r] SWAP na VVC 160KM i inne pytania
Mad Tuning mechaniczny 78 Pon Lip 18, 2011 13:43
Gość



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink