Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2000
Witam Państwa
Gdzie znajdę informacje nt. możliwości konfiguracji IPK ?
Jakie opcje można doprogramować ? gong po pozostawionych kluczykach, gong po nie wyłączonych światłach czy powiadamianie o niskim stanie płynu do spryskiwaczy...
Ale co jescze ? Jest jakaś lista ?
W instrukcji nic nie widzę na ten temat, w RAVE też nie mogę się tego doszukać, wiec Panowie Szlachta... gdzie szukac ?
SPAMU¦
Wysłany: Czw Kwi 02, 2015 23:47 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Gdzie znajdę informacje nt. możliwości konfiguracji IPK ?
Może Xpart przejął jakąś dokumentację fabryczną na ten temat
marcin.misek napisał/a:
Jakie opcje można doprogramować ?
Oficjalnie, nie ma chyba takiej możliwości. Nieoficjalnie - możesz działać bazując na IPK niektórych modeli BMW. Jednak FW i SW Rovera oraz jego VIN nie dadzą się sprowokować do pracy z WINKFP czy NCSExpert.
marcin.misek napisał/a:
gong po pozostawionych kluczykach, gong po nie wyłączonych światłach
Możesz dodać jeszcze aktualną prędkość auta w formacie elektronicznym.
marcin.misek napisał/a:
czy powiadamianie o niskim stanie płynu do spryskiwaczy...
Tym tropem idąc to jeszcze powiadomienie o otwartej klapie, drzwiach czy spalonej żarówce.
To nie jest konfiguracja IPK tylko komunikaty generowane przez inne moduły (BCU/LSM).
marcin.misek napisał/a:
W instrukcji nic nie widzę na ten temat, w RAVE też nie mogę się tego doszukać,
Bo nie ma czegoś takiego
marcin.misek napisał/a:
wiec Panowie Szlachta... gdzie szukac ?
Kupić kabel, i zmieniać poszczególne wartości EEPROMu, patrząc co zmienia się w instrumencie. Załatwić sobie drugi zestaw wskaźników od razu, bo na pewno uda Ci się położyć ten pierwszy (ew. programator pamięci EEPROM).
A jak bardzo chcesz mieć jakieś dodatkowe komunikaty z auta na LCD, to spróbuj odszukać temat na angielskim forum, traktujący o Traffic Master.
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.
MaReK napisał/a:
Załatwić sobie drugi zestaw wskaźników od razu, bo na pewno uda Ci się położyć ten pierwszy (ew. programator pamięci EEPROM).
Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.
Cytat:
Tym tropem idąc to jeszcze powiadomienie o otwartej klapie, drzwiach czy spalonej żarówce.
To nie jest konfiguracja IPK tylko komunikaty generowane przez inne moduły (BCU/LSM).
Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.
Cytat:
Możesz dodać jeszcze aktualną prędkość auta w formacie elektronicznym.
Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.
Cholera, szkoda, że to takie uciążliwe. Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie. Byłbym nawet skłonny próbować coś rozkodować, tylko nie ma żadnego punktu zaczepienia.
Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.
No to dawaj kolego te ustalenia. Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.
marcin.misek napisał/a:
Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Praktycznie w każdym z modułów jest sporo komórek pamięci, w których ustawienie pewnych wartości powoduje bezpowrotną utratę komunikacji.
marcin.misek napisał/a:
Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.
Mylisz się. Jest tak jak napisał MaReK. Podobnie jest np. z modułem świateł. To w jego EEPROMie ustala się np. wyświetlane przez IPK komunikaty o spalonych żarówkach itp.
marcin.misek napisał/a:
Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.
Wszystkie wersje CI obsługują tę funkcję. Wystarczy ją aktywować w pamięci IPK.
No to dawaj kolego te ustalenia. Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.
Niebawem, jak skoncze. Moze i mu blizej ,ale mapa Eppromu pasuje bardziej do E39 niż do E46.
HarryVip napisał/a:
Nawet nie wiesz jak bardzo się mylisz. Praktycznie w każdym z modułów jest sporo komórek pamięci, w których ustawienie pewnych wartości powoduje bezpowrotną utratę komunikacji.
No tak, jak zmieniasz na pałę wszystko to pewnie że uwalisz. Ale zmienianie jedynie tych bitów które można nie powinno wyrządzić krzywdy IPK (aczkolwiek tutaj mogę sie myslic)
HarryVip napisał/a:
Mylisz się. Jest tak jak napisał MaReK. Podobnie jest np. z modułem świateł. To w jego EEPROMie ustala się np. wyświetlane przez IPK komunikaty o spalonych żarówkach itp.
A nie pomyslales np ze w IPK można zablokować takie komunikaty ? Jesteś pewny że nie ma takiej opcji ?
Fiu, fiu... Mapa EEPROMu. Brzmi dumnie. Sorry, ale o "Eppromie" nie słyszałem.
marcin.misek napisał/a:
No tak, jak zmieniasz na pałę wszystko to pewnie że uwalisz. Ale zmienianie jedynie tych bitów które można nie powinno wyrządzić krzywdy IPK (aczkolwiek tutaj mogę sie myslic)
Słusznie. Już wcześniej napisałem, że się mylisz. Idziesz powoli, ale w dobrym kierunku.
marcin.misek napisał/a:
A nie pomyslales np ze w IPK można zablokować takie komunikaty ? Jesteś pewny że nie ma takiej opcji ?
Pewności nie mam. Tylko po co komplikować proste rozwiązania? Włączamy / wyłączamy komunikaty w BCU, LSM i dodatkowo filtrujemy włączone w IPK? Po kiego grzyba? MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.
[ Dodano: Pią Kwi 03, 2015 22:49 ]
Znasz program NCS Dummy? Tam znajdziesz mapy EEPROMów (a przynajmniej części komórek pamięci) prawie wszystkich modułów i wersji CI E39 i E46. Nie warto wyważać otwartych drzwi.
MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.
Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...
HarryVip napisał/a:
Znasz program NCS Dummy? Tam znajdziesz mapy EEPROMów (a przynajmniej części komórek pamięci) prawie wszystkich modułów i wersji CI E39 i E46. Nie warto wyważać otwartych drzwi.
MaReK napisał/a:
Oficjalnie, nie ma chyba takiej możliwości. Nieoficjalnie - możesz działać bazując na IPK niektórych modeli BMW. Jednak FW i SW Rovera oraz jego VIN nie dadzą się sprowokować do pracy z WINKFP czy NCSExpert.
Znam program, ale jak Twierdzi ,prawidłowo. kolega wyzej pliki z Rovera nie podchodzą pod te programy a mapa jest inna... wiec "drzwi" są jedynie uchylone. A mi sie ubzdurało że je otworzę.
Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...
Nie chcę się wypowiadać za Mareckiego, ale sorry stary. Spędziłem setki godzin i uwaliłem z dziesięć modułów podczas kodowania w ciemno opcji DLR w module R75. MaReK poświęcił czas na napisanie skryptu i uruchomienie go na stronie. Wspólnie podjęliśmy decyzję, że upowszechnimy efekty naszej pracy w sposób niekomercyjny. To co wychodzi po przekodowaniu zawartości EEPROMu to w pełni funkcjonalna opcja włączonych DLR. Bez fałszywej skromności - zrobiliśmy to jako pierwsi w module przedliftowym. Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.
Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.
Nic z tych rzeczy, jestem pełen podziwu za to że się udało. Ale dodajecie do eppromu niepotrzebne rzeczy, no ale nie ważne.
Ale skoro wy zrobiliscie porzadne narzedize do zmiany opcji kodowania LSM to czemu ja nie moglbym sobie zrobic coś co pozwoli mi przekodowac IPK ? I byćmoże kiedyś innym pozwololi na równie łatwe przestawienie języka czy innych wartości, bez konieczności wizyty na T4 czy chociażby posiadania BMWScannera.
Czyli jak planujesz odczyt oryginalnego i zapisanie zmodyfikowanego EEPROMu do IPK? Telepatycznie?
[ Dodano: Sob Kwi 04, 2015 00:13 ]
BMWScanner pozwala za pomocą kilku kliknięć na zmianę języka czy innych opcji. No ale jeśli planujesz własny interfejs i soft - działaj i podziel się efektami.
Nie chodzi o dodatkowe komununikaty tylko o możliwosc wlączenia/wyłączenia obecnych.
Generalnie przestawiając odpowiednio bity może wyłączyć całkowicie komunikaty
Możesz też zrobić inwersję kolorów, albo zgasić wyświetlacz
marcin.misek napisał/a:
Na płycie od T4 zwanej RDS506 jest plik który opisuje prawie kazdy bajt w pamieci eeprom licznika, jednakże bez opisu który jest do czego. Ale bazujac na podobnym opisie do licznika od E39 ustaliłem już kilka rzeczy, ale szukam po prostu listy co można włączyć/wyłączyć. Ale chyba szukam czegos czego nie ma.
Niektóre z tych plików śnią mi się po nocach Zwłaszcza te od GM6 Niestety to mało pomocne informacje. Pamiętaj, że budowa liczników E39/E46 różni się od naszego i jeden do jeden na pewno nie będzie działać.
MD napisał/a:
Marzeniem byłoby wspólnie opracować niestandardowe ekrany, np. liczniki spalania bieżącego oraz średniego pokazane jednocześnie i inne takie.
Można to zrobić z pomocą zewnętrznego modułu, dodatkowego przełącznika aktywującego. Na angielskim forum jest opisana sekwencja wartości wysyłanych po linii, aby IPK mógł wyświetlić odpowiednie komunikaty.
marcin.misek napisał/a:
Zmieniając tylko to co jest w opisie raczej nie go nie uwale.
Też tak myślałem A jednak się uwalił i nie mogłem go z poziomu OBD przywrócić.
Na szczęście jest opcja programowania eepromu na stole
marcin.misek napisał/a:
Owszem, ale wydaje mi sie że to czy one będą wyświetlane czy nie odpowiada właśnie IPK.
Jak wspomniałem wyżej istnieje możliwość wyłączenia pewnych opcji. Tak jak to czy zegary mają wiedzieć że jest kontrola trakcji, samopoziomowanie, anglik czy europa czy skrzynia manual czy automat, aż po wersje silnikowe.
marcin.misek napisał/a:
Tego jeszcze nie znalazłem... ale znajdę.. chyba że w mojej wersji tego po prostu nie ma, jest tylko w modelach z wiekszym CI.
Nie pamiętam ile było wersji IPK, ale generalnie te z LCD były chyba 2. Różnice były na rynek japoński/australijski i różniły się kontrolkami na środkowym wyświetlaczu ikonkowym. Różnice w ikonkach takich jak przeciwmgielne, zapięte pasy i fotelik z dzieckiem.
marcin.misek napisał/a:
ew zmiana pamięci mikroprocesora sterującego całym IPK a do tego potrzebne by były zródła programu
Ale tego nie udostępni Ci nikt niestety - już o to pytałem Stuarta H. z X-Parta.
HarryVip napisał/a:
Poza tym R75 raczej jest bliżej do E46 niż E39.
Akurat licznik z E39 bardziej się upodabnia do R75
HarryVip napisał/a:
MaReK poświęcił znacznie więcej czasu niż ja na badanie IPK. Ma też znacznie większą wiedzę w temacie elektroniki / informatyki. Jego zapytaj.
Tylko 3 miesiące I zimą, bateria w aucie i laptopie krótko trzymała Jest jeszcze wiele rzeczy do odkrycia.
marcin.misek napisał/a:
Tylko że skoro ktoś poświecił czas na to to wątpie żeby chciał udostępnić swoją wiedze. Tak samo jak nie chcecie powiediec co nalezy zmienic aby włączyć DRL. Bo to co wychodzi po przekodowaniu eepromu ze strony klubowej to jakaś sieczka...
Oddawanie tej wiedzy za darmo tylko po to, żeby byle warsztat pobierał opłaty za kodowanie aut jakoś mi nie pasuje. Natomiast bardzo chętnie mogę się dzielić za kulisami Cieszy mnie, że znalazł się ktoś taki jak Ty, kto potrafił znaleźć plik na płycie od T4, zrobił już duży krok w kierunku kodowania i analizy kodu i wie o czym pisze. Im więcej takich osób, tym szybciej można będzie rozpierdzielić system kodowania R75 zwłaszcza BCU. Znowu możemy być pierwsi
Nie wiem czemu uważasz, że to sieczka Być może wynika to z Twojej (jeszcze) niewiedzy jak to działa. To jest w większości (99%) konfiguracja od BMW. Zmodyfikowana tylko przez HarryVip który w mroźne wieczory i noce siedział w aucie z farelkiem i laptopem i uwalał moduły, żeby nam żyło się lepiej Teraz na to polują "guru" od BMW, którzy twierdzili zgodnie, że się nie da włączyć DRL bez kierunków na przedliftowym module LSM (czyli takim jak siedzi w R75). Do całości tego eepromu dodajemy tylko informacje skąd pochodzi modyfikacja i kto jest ich autorem - czy to taka duża cena za ten feature?
marcin.misek napisał/a:
Znam program, ale jak Twierdzi ,prawidłowo. kolega wyzej pliki z Rovera nie podchodzą pod te programy a mapa jest inna... wiec "drzwi" są jedynie uchylone. A mi sie ubzdurało że je otworzę.
Żeby NCSExpert (bo dummy to inny produkt) działał z grupą R40 (rover) potrzeba plików począwszy od prg (ediabas) do ipo (ncs, inpa) właśnie dla grupy R40. Praktycznie nie do zdobycia, a OMITEC milczy na próby komunikacji z nimi Widocznie T4 wciąż się sprzedaje
HarryVip napisał/a:
Nazywając efekty naszej pracy sieczką najnormalniej w świecie nas obrażasz, a to nieładnie.
Nie bądź taki obrażaluch Po prostu niektórzy w ten sposób reagują jak czegoś nie rozumieją Potem się to zmienia.... w 3 klasie podstawówki też uważałem, że matematyka to brednia i mi nie potrzebna do życia - potem trochę zmieniłem zdanie
Cytat:
I byćmoże kiedyś innym pozwololi na równie łatwe przestawienie języka czy innych wartości, bez konieczności wizyty na T4 czy chociażby posiadania BMWScannera.
Chcesz to robić via kabel INPA KKL? Da sie! Musisz tyko zmodyfikować pliki ncsexperta i wymyślić jak zmienić VIN na bemkowski w module który chcesz programować. Inaczej NCS Expert każe Ci spadać. Chyba, że za pomocą tego interfejsu stworzysz własny program, który dostanie się do pamięci tego modułu i będzie mógł zmienić poszczególny bajt. Jeśli to zrobisz - jesteś nadzieją na rozwalenie modułu BCU (GM6)
Pozdrówki,
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
Nie bądź taki obrażaluch Po prostu niektórzy w ten sposób reagują jak czegoś nie rozumieją
Co za klasa. Masz MDkookejkę
Naprawdę zainteresowały mnie te niestandardowe komunikaty, tylko skoro należałoby dodać drugi moduł - komplikowałoby to cały układ i nie widzę do końca możliwości idealnego zgrania tego ze zwykłym kompem. Bo nawet jeżeli na wyświetlaczu rzucimy pakiety danych w liniach z innego modułu, to co się stanie, gdy IPK postanowi np. pokazać błąd poduszek? Nałożą się na siebie?
Ciekawie by też wyglądał - odskakując od tematu - inny wyświetlacz, biało-czerwony. Na naszym tło zawsze jest lekko podświetlone, czego za dnia (słonecznego) nie widać. W nocy to jednak paskudnie wygląda, gdy jednocześnie pokażą się dwie różne informacje - np. błąd poduszek i info o wyłączonej trakcji. Miejsce, gdzie spotyka się żółty z czerwonym jest jakby... rozmyte w tle.
Angole bawili się już w jakieś nowocześniej wyglądające ekraniki? Rozwiązywałyby one kwestię paseczków? I to mnie właśnie trapi, bo raz mam 9, a raz Roverek przechodzi autonaprawę i tylko 4.
Na tyle na ile pozwala IPK komunikaty będą się pojawiać po sekwencji wcześniejszego wyczyszczenia LCD. Działa to tak (jak zrozumiałem): przycisk dodatkowy (coś w rodzaju tego na manetce) włącza komunikat nr 1. Naciśnięcie kolejne włącza komunikat nr 2 i tak dalej. Jeśli mamy usterkę żarówki lub koniec klocków pewnie po czasie x sekund włączy się kolejny komunikat.
MD napisał/a:
Ciekawie by też wyglądał - odskakując od tematu - inny wyświetlacz, biało-czerwony.
Prawdziwy patriota z Ciebie
Ale powiem Ci, że to trudna operacja. Ponieważ nigdzie nie ma wyświetlaczy oryginalnych nowych, ani dokumentacji do nich. Dodatkowo wyświetlanie przez dłuższy czas błędu np. o żarówce lub trakcji powoduje szybsze zużycie LCD - jego wyblaknięcie.
Paseczki niweluje firma AACEF Poszukaj na forum. 150 zł i masz LCD jak nowy
Chodzi o klej. Jak klej łączy to masz mniej, jak przestaje łączyć masz 9
_________________ Chiptuning: R25, R45, R75, 200/600 SDi, BMW (tuning, dpf serwis), VW Group (tuning, dpf serwis)
ROVER 75/ZT: diagnostyka, kodowanie, adaptacja zegarów, dodawanie kluczyków: używane piloty, nowy transponder (immo)
Kontakt: PW, 512 208 367, marek@roverki.eu
MaReK, czyli jeżdżąc czasem z włączonym licznikiem spalania, katuję mój wyświetlacz?
Cytat:
Paseczki niweluje firma AACEF Poszukaj na forum. 150 zł i masz LCD jak nowy
Wiem, że chodzi o klej i on w zależności od temperatury raz mi łapie, a raz nie. Niestety, codziennie robię nawet i prawie 80km, gdzie często stoją patrole, a jak pojadę w świat bez prędkościomierza to szybko ktoś się połasi na mój dowód rejestracyjny. Do firmy daleko, a nie mam zegarów na podmiankę, gdy moje będą w naprawie.
O tym podumam w przyszłości.
Co do jeszcze tego blaknięcia: to tylko utrata barwy, czy coraz jaśniejsze tło, a coraz ciemniejsze napisy? Bo jak rozumiem, to tak ma być, że kiedy pojawia isę u nas komunikat (zwłaszcza wieczorem), to tło jest lekko podświetlone, a napisy mocniej?
Z tego co doczytałem, to zegary działają prawidłowo bez wyświetlacza więc można go wysłać do naprawy i cieszyć się wskazaniami prędkościomierza i dziurą w zegarach :D
Niestety, codziennie robię nawet i prawie 80km, gdzie często stoją patrole, a jak pojadę w świat bez prędkościomierza to szybko ktoś się połasi na mój dowód rejestracyjny. Do firmy daleko, a nie mam zegarów na podmiankę, gdy moje będą w naprawie.
Mogę Ci pożyczyć na czas naprawy po kosztach przesyłki w obie strony. Mam zapasowe do testów i jeszcze działają.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum