Wysłany: Nie Sie 30, 2009 23:25 [R75] Olej silnikowy - wymiana oleju KV6
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: wszystkie
Niedawno dołączyłem do Fanów Roverków - i to jedynie mam na swoje usprawiedliwienie.
Usiłuję wymienić olej silnikowy w moim Roverku 75 2.0 V6 i pod silnikiem nie mogę zlokalizować śruby spustowej. Chyba nie muszę odwracać go do góry kołami, ani odsysać oleju górą? Jak mam to zrobić w moim cacku? Proszę o podpowiedzi i opis właściwego działania
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Lip 17, 2011 19:29, w całości zmieniany 2 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Sie 30, 2009 23:25 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
_________________ wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk"
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
Poznałem ciekawą "bibligrafię" SeniorA. RAVE też jest super, ale nadal nie wiem którędy spuścić olej
Czy gdzieś w sasiedztwie filtra oleju, czy może trzeba zdjąć miskę pod silnikiem?
POMOCY...
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Sob Wrz 05, 2009 22:44
Piotr_75_V6 napisał/a:
ale nadal nie wiem którędy spuścić olej
odkręć śrubę z podkładką miedzianą ( w ściance bocznej miski, nie w dnie) najbliższą filtra oleju na klucz sześciokątny 15.Przygotuj 6 litrów oleju, jak masz chłodnicę oleju, oraz nową podkładkę miedzianą o śr. wew. minimum 14 mm.
to nie jest zalecana metoda wymiany oleju ,a raczej opis działania ''Pela Pump'' i jej wad ( nie gwarantuje całkowitego opróżnienia i zapomniano o wymianie filtra ).
Witam wszystkich.Zamierzam wymienić olej w moim r75 2.0 cdt:obecnie jest zalany Castrolem 10 W 40 (w warsztacie u fachowca).Tym razem chcę zaoszczędzić troszkę grosza i zrobić wymianę sam Chciałem zapytać o specyfikacje oleju,ponieważ w instrukcji podają ,że powinien być to olej ACEA A3 i ACEA B3,w sklepach znalazłem ACEA A3 i ACEA B4 pewno moje pytanie na poziomie przedszkola, ale kto pyta nie błądzi...O co chodzi z tą 3 i 4 w tych symbolach i czy jak kupię ten z 4 to będzie ok?Dzięki wielkie i pozdrawiam wszystkich.
W związku z przypadkami rozsypywania się kv6 kilka tysięcy po wymianie oleju jak to miało miejsce w starszych egzemplarzach zalecałym metodę nie co dłuższą.
1. Odpalamy samochód aby podgrzać olej, wystarczy kilkadziesiąt sekund.
2. Wyłączamy silnik.
3. Wyjmujemy bezpiecznik pompy paliwowej znajdujący się pod schowkiem i odpalamy ponownie silnik który powinien sam zgasnąć po krótkim czasie z braku paliwa.
4. Spuszczamy olej, a następnie odkręcamy filter.
5. Wkręcamy śrubę spustową z nową podkładką ( nowa ponieważ przy przykręcaniu następuje kompresja metalu z jakiego jest wykonana podkładka a tym samym usczelnia ona śrubę spustową, radzę nie oszczędzać na tym bo to grosze a może chronić przed wyciekiem)
6. Napełniamy filter olejem, czynność ta może potrwać kilka minut ponieważ będzie on powoli nasiąkał więc musimy dolewać, kiedy poziom oleju pozostaje bez zmian, nakładamy niewielką ilość oleju na gumową uszczelkę filtra tak aby była wilgotna poczym przykręcamy filter.
7. Przystępujemy do nalewania oleju, do silnika wchodzi 5.2l, nie należy jednak wlewać odrazu tyle, ja zawyczaj wlewam 5l a nastepnie sprawdzająć poziom oleju dolewam po trosze, odczekując aż ścieknie do misy, należy pamiętać, że nadmiar oleju może być gorszy niż jego mały niedobór.
8. Po nalaniu oleju do właściwego poziomu nie zakręcamy korka wlewowego, przekręcamy kluczyka w stacyjce, za pomocą rozrusznika wytwarzamy ciśnienie w silniku aż kontrolka oleju przestanie się świecić (trwa to kilka sekund).
9. Zakręcamy korek, wkładamy bezpiecznik pompy paliwowej na swoje miejsce.
Znajdzie się pewnie kilku , którym to się wyda stratą czasu ale kilka minut więcej poświęconych na tą czynność może pomóc.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Lut 01, 2013 22:44
zedziczek napisał/a:
W związku z przypadkami rozsypywania się kv6 kilka tysięcy po wymianie oleju jak to miało miejsce w starszych egzemplarzach
nie było info by pierwsze silniki w R75 padały w związku z wymianą oleju. Zanim zastosuje się tą metodę , trzeba wiedzieć ,że obroty silnika na rozruszniku to 300-400( pompa daje bardzo niskie ciśnienie oleju ), że ciśnienie oleju po uruchomieniu silnika to ponad 1 bar (olej dociera bardzo szybko do węzłów smarowania) a przy 3000 obr/min to 3 bary.
_________________ Andrzej
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez SeniorA Sob Lut 02, 2013 07:30, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum