Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2002
Witam , przerabiał ktoś temat wydłubania zużytych tulejek z górnego mocowania amortyzatora i zastąpienie tego poliuretanem czy jestem pionierem
Nowe zamienniki na aledrogo latają po 200 zł za szt , a dorobienie takiego ustrojstwa z poliuretanu na dzień dzisiejszy myśle ,że nie stanowi problemu i będzie kosztowało conajmniej połowę mniej ...??
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 01, 2015 13:04 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
zaden problem, kazdy ci dorobi, mozna kupic walek z poli i dotoczyc na odpowiedni wymiar
Tyle , to Ja tez wiem pytam raczej czy ktoś już może dorabiał ,
dorobił więcej i ma na zbyciu lub zna firmę która ma już na gotowo w ofercie te tulejki??
Czubione, rok temu pisałem z Olkuszem i powiedzieli, ze zrobią, trzeba wysłać stare i cena nie więcej niż 100 zł. W sumie do dnia dzisiejszego nie oddałem.
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Wychodzi na to ,ze temat jednak świeży , więc kupuje wałek z poliuretanu mam dostęp do tokarni u siebie na warsztacie to się dotoczy .
Jak ogarnę temat po świętach , a materiału zostanie mogę zrobić kilka sztuk na zapas tak ,że jak będzie ktoś chętny to się dogadamy ...
Zrobione ...
1,5 h pomiarów i toczenia , do zrobienia wykorzystałem wewnętrzną tulejkę ze starej gumowej tulei która wprasowałem ...
Dzięki temu zaoszczędziłem sporo pracy , no i wałek poliuretanowy o twardości 80 , z dodatkiem grafitu i molibdenu dostałem od ręki ...
Link do lepszego rozmiaru zdjęcia :
http://www.fotosik.pl/pok...22b8799415.html
Jak przyślesz stare tuleje żeby wykorzystać wewnętrzne tulejki to myślę ,że w okolicach 80 zł za komplet z materiałem i robocizną się wymieszczę ...
Dokładnie nie powiem dziś bo wałek poliuretanowy brałem ze znajomej hurtowni , a oni Mi robią fakturę raz na miesiąc zbiorcza i wiem tylko mniej więcej ile kosztował
Dokładna cenę mogę podać po obliczeniu ile wyjdzie za materiał , wiec jak już pisałem
dopiero jak dostane fv , przyjmijmy ,że nie wyjdzie więcej jak 80 zł plus wysyłka w wypadku podesłania starych tulejek ...
Tulejki toczone były z wałka o średnicy 60 mm i jak widać są czarne ze względu na skład mieszanki ,podobno są z dodatkiem grafitu i molibdenu dzięki czemu są bardziej elastyczne co za tym idzie nie skrzypi albo skrzypi mniej.
PW poleciało ...
A dotoczyć można każda tuleję kwestia max średnicy no i ceny ...
Magiczne pytanie ile sobie życzysz za taki duży wklad? To jest 70 sha? I tak jak steryd pisze jest możliwość zrobienia otworów równoległych do osi śruby?
Wzorowałem się na zawodowcach :http://poliuretany.olkusz.pl/pl/tuleje-lapy-silnika-rover-75-2szt.html
Nie robią żadnych poprzecznych dziur bo poliuretan to nie guma , odkształca się ale tylko w minimalnym stopniu więc robienie jakiś luzów technologicznych na odkształcenia chyba mija się z celem ...
Sam materiał jest o twardości 75sha z dodatkami molibdenowo grafitowymi co by mniej skrzypiało , po za tym jak widać na zdjęciu wykorzystuję stare wewnętrzne tulejki które w środku maja plastikowe wkłady żeby to sobie ładnie pracowało ...
Koszt wytworzenie takiej dużej tulejki około 50 zł jak dostane stary wkład żeby wykorzystać wewnętrzną tulejkę jak miałbym robić wszystko na pewno ze 20 -30 zł drożej ...
Poza tym jak to się sprawdza to będę wiedział na własnej skórze jak wrzucę wyremontowany silnik do auta i zrobię testy drogowe ...
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum