Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2003
Witam
Czy jest ktoś mi wstanie wytłumaczyć jaka jest kolejność odpowietrzania hamulców z ABS bo dostaje już szału. Ze wszystkich artykułów w necie wynika, że odpowietrzanie zaczynamy od koła najbliżej pompy ABS. Jednak w książce napraw Rovera 75 jest wyraźnie napisane że zaczynamy od tyłu. Sprawdziłem jeszcze co jest w RAVE i tam tak samo jest że od tyłu zaczynamy. Wyjaśni mi ktoś o co chodzi i jaka jest poprawna kolejność??
Z góry dzięki
SPAMU¦
Wysłany: Pon Kwi 13, 2015 19:14 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pon Kwi 13, 2015 21:23
delrobek napisał/a:
Jednak w książce napraw Rovera 75 jest wyraźnie napisane że zaczynamy od tyłu. Sprawdziłem jeszcze co jest w RAVE i tam tak samo jest że od tyłu zaczynamy. Wyjaśni mi ktoś o co chodzi i jaka jest poprawna kolejność??
Co tu jeszcze wyjaśniać , przecież w książce i RAVE pisze jasno.
delrobek, sposób odpowietrzania wynika z budowy ukł. hamulcowego i schematu połączeń wiedząc , że powietrze zbiera się zawsze w najwyższych przestrzeniach wypełnionych płynem hamulcowym i stąd trzeba je usunąć w pierwszej kolejności.
Dziękuje za odpowiedzi i wyjaśnienie. Proszę jeszcze o potwierdzenie, że odpowietrzanie tylnych kół robię na włączonym zapłonie, natomiast w przypadku przednich nie ma takiej potrzeby i robię na wyłączonym (bo tak też wyczytałem z tych artykułów)?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 08:42
delrobek, zapłon ? , po co , niektórzy sobie też włączają radio , światła. Nic nie potrzeba włączać, kluczyki do kieszeni, zwolnić hamulec ręczny, skrzynia 1 bieg lub wsteczny, a w automacie P.
Dzięki wielkie za info. tak piszą w tych wszystkich artykułach w necie dlatego wolałem się dopytać.
Odpowietrzanie kół tylnych, gdy pojazd posiada ABS
1) Po umocowaniu wężyka wciskamy pedał hamulca kilkadziesiąt razy. Pozbywamy się ciśnienia regulacji ABS. W tym momencie przytrzymujemy wciśnięty pedał hamulca.
2) Włączamy zapłon i odkręcamy zawór. Podobnie jak w układzie bez ABS czekamy aż w wylewającym się płynie przestaną się pojawiać pęcherzyki powietrza.
3) Zamykamy zawór i czekamy aż pompa ABS wyłączy się sama.
4) Wyłączamy zapłon.
5) Czynności powtarzamy tak długo jak to konieczne, na koniec uzupełniamy płyn hamulcowy.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Wto Kwi 14, 2015 13:34
delrobek, rozumię , że ktoś napisał w necie "Odpowietrzanie kół tylnych, gdy pojazd posiada ABS"
tylko , że w R75 układ hamulcowy z ABSem na postoju i w normalnym hamowaniu ( bez poślizgu ) działa tak samo jak układ bez ABS. Zawory są tak samo otwarte w jednym i drugi przypadku, a włączenie zapłonu niczego nie zmienia , tylko przez 2 sek. sprawdzana jest żarówka z układem elektrycznym. Ta instrukcja to jest dla tych ,co chcą odpowietrzać podczas jazdy z wprowadzaniem każdego koła z osobna w poślizg.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum