Wysłany: Sro Maj 06, 2015 12:26 [R416] Na zimnym silniku problemy z odpaleniem.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999
Witam,
Mam problemy z odpaleniem mojego Roverka po wymianie świec i przewodów zapłonowych. Do wymiany zmusiły mnie przebicia na przewodach. Jak zawilgły miałem duże problemy z odpaleniem. W suche dni nie miałem żadnych problemów i palił bardzo dobrze. Jedynym mankamentem była nierówna praca silnika. Domyślałem się, że to może być przez przewody i stare świece. Nie wymieniałem ich od czasu zakupu czyli już prawie 4 lata.
Tydzień temu wreszcie zakupiłem przewody i świece i wymieniłem. I tu pojawił się problem. Przy pierwszym przekręceniu kluczyka zapalił i natychmiast się zadusił. Jak drugi raz przekręciłem zapalił już normalnie. Pomyślałem, że to wina nowych świec i jak się wygrzeją będzie ok.
Jak wyczytałem na forum świece trzeba wygrzać więc samochód postał z włączonym silnikiem tak z 5-15 minut. Na początku chodził nierówno, ale później wydawało mi się, że zaczął równo pracować i sądzę, że chodzi lepiej niż przed wymianą. Tak mi się przynajmniej (laikowi) wydaje.
Problem w tym, że na zimnym silniku teraz zawsze się dusi za pierwszym razem. Za drugim też się dusi, ale już dwukrotnie dluzej pracuje. Zapala najwcześniej za trzecim razem i nie jest to dobra praca silnika. Muszę chwilę odczekać, bo inaczej jakbym chciał ruszyć to zaczyna gasnąć.
Teraz pytanie: Spaprałem wymianę świec czy to coś raczej z układem paliwowym?
EDIT: wyczytałem w innym temacie, że to może być problem z czujnikiem temperatury. Faktycznie od jakiegoś roku czujnik mi szwankuje. Wiatrak chłodnicy włącza się kiedy chce. Przy zapaleniu silnika najczęściej. Co o tym sądzicie? Od razu nasuwa mi się pytanie: czy ten czujnik będę mógł sam wymienić? i czy to duży koszt?
SPAMU¦
Wysłany: Sro Maj 06, 2015 12:26 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Czujnik tem od ECU pierwszy do sprawdzenia, wymiana to 10min, wyleci trochę płynu chłodniczego, trzeba go uzupełnic i odpowietrzyć Jak chcesz mam jeden czujnik wolny, mogę Ci podesłac na próbę.
Czujnik tem od ECU pierwszy do sprawdzenia, wymiana to 10min, wyleci trochę płynu chłodniczego, trzeba go uzupełnic i odpowietrzyć Jak chcesz mam jeden czujnik wolny, mogę Ci podesłac na próbę.
Dzięki slax za odpowiedź. W sobotę spróbuje zakupić ten czujnik i wymienić. Z tego co patrzyłem to dużo nie kosztuje. Bardzo też jestem wdzięczny za propozycję podesłania mi go, ale szkoda Twojego zachodu
Tak z innej beczki. Mam trochę do roboty przy moim roverku (m.in. amorki). Jeśli ktoś ma jakiś godny polecenia warsztat w okolicach Olsztyna to byłbym wdzięczny za info. Ewentualnie w pobliżu Mławy lub Ciechanowa. Ewentualnie w pobliżu Węgorzewa
[ Dodano: Sob Maj 09, 2015 21:39 ]
Czujnika jeszcze nie zakupilem, ale wyczytalem ze jak odlacze ten czujnik to samochod powinien zapalić. wiec dzis sprobowalem. Wysunalem wtyczkę z niego i sprobowalem zapalic. to samo co zawsze, czyli go zadusilo. nastepnie wyjalem tez ta wtyczke co co jest na dole tego kolanka. samochod zapalil, ale silnikiem trzeslo przez jakis czas.
Czy powinienem od razu obie wtyczki odłaczyc i dopiero sprawdzić? wymiana czujnika powinna rozwiazac problem czy pomyslec tez co czymś innym? rozumiem, że problem odpalania na zimnym silniku moze byc rozwiazany, ale co z tą nierowna praca silnika? może powinienem pomyslec tez o wymiania kopułki i palca?
przepraszam, że zadaje takie proste pytania, ale mam jeszcze bardzo duże braki jeśli chodzi o mechanike.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum