Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Na zimnym silniku problemy z odpaleniem.
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Na zimnym silniku problemy z odpaleniem.
Autor Wiadomość
majek823 



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Sro Maj 06, 2015 12:26   [R416] Na zimnym silniku problemy z odpaleniem.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1999

Witam,
Mam problemy z odpaleniem mojego Roverka po wymianie świec i przewodów zapłonowych. Do wymiany zmusiły mnie przebicia na przewodach. Jak zawilgły miałem duże problemy z odpaleniem. W suche dni nie miałem żadnych problemów i palił bardzo dobrze. Jedynym mankamentem była nierówna praca silnika. Domyślałem się, że to może być przez przewody i stare świece. Nie wymieniałem ich od czasu zakupu czyli już prawie 4 lata.

Tydzień temu wreszcie zakupiłem przewody i świece i wymieniłem. I tu pojawił się problem. Przy pierwszym przekręceniu kluczyka zapalił i natychmiast się zadusił. Jak drugi raz przekręciłem zapalił już normalnie. Pomyślałem, że to wina nowych świec i jak się wygrzeją będzie ok.

Jak wyczytałem na forum świece trzeba wygrzać więc samochód postał z włączonym silnikiem tak z 5-15 minut. Na początku chodził nierówno, ale później wydawało mi się, że zaczął równo pracować i sądzę, że chodzi lepiej niż przed wymianą. Tak mi się przynajmniej (laikowi) wydaje.

Problem w tym, że na zimnym silniku teraz zawsze się dusi za pierwszym razem. Za drugim też się dusi, ale już dwukrotnie dluzej pracuje. Zapala najwcześniej za trzecim razem i nie jest to dobra praca silnika. Muszę chwilę odczekać, bo inaczej jakbym chciał ruszyć to zaczyna gasnąć.

Teraz pytanie: Spaprałem wymianę świec czy to coś raczej z układem paliwowym?

EDIT: wyczytałem w innym temacie, że to może być problem z czujnikiem temperatury. Faktycznie od jakiegoś roku czujnik mi szwankuje. Wiatrak chłodnicy włącza się kiedy chce. Przy zapaleniu silnika najczęściej. Co o tym sądzicie? Od razu nasuwa mi się pytanie: czy ten czujnik będę mógł sam wymienić? i czy to duży koszt?
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sro Maj 06, 2015 12:26   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
slax 
Klubowicz





Pomógł: 85 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 2054
Skąd: Kamienica Szlachecka

Rover Coupe

Wysłany: Sro Maj 06, 2015 13:23   

Czujnik tem od ECU pierwszy do sprawdzenia, wymiana to 10min, wyleci trochę płynu chłodniczego, trzeba go uzupełnic i odpowietrzyć :D Jak chcesz mam jeden czujnik wolny, mogę Ci podesłac na próbę.
_________________
R220 Coupe Turbo + MGF 1.8 + MG ZS180 + MG ZT190 :D
 
 
majek823 



Dołączył: 02 Sty 2012
Posty: 13
Skąd: Olsztyn



Wysłany: Sob Maj 09, 2015 20:39   

slax napisał/a:
Czujnik tem od ECU pierwszy do sprawdzenia, wymiana to 10min, wyleci trochę płynu chłodniczego, trzeba go uzupełnic i odpowietrzyć :D Jak chcesz mam jeden czujnik wolny, mogę Ci podesłac na próbę.


Dzięki slax za odpowiedź. W sobotę spróbuje zakupić ten czujnik i wymienić. Z tego co patrzyłem to dużo nie kosztuje. Bardzo też jestem wdzięczny za propozycję podesłania mi go, ale szkoda Twojego zachodu :???:

Tak z innej beczki. Mam trochę do roboty przy moim roverku (m.in. amorki). Jeśli ktoś ma jakiś godny polecenia warsztat w okolicach Olsztyna to byłbym wdzięczny za info. Ewentualnie w pobliżu Mławy lub Ciechanowa. Ewentualnie w pobliżu Węgorzewa :D

[ Dodano: Sob Maj 09, 2015 21:39 ]
Czujnika jeszcze nie zakupilem, ale wyczytalem ze jak odlacze ten czujnik to samochod powinien zapalić. wiec dzis sprobowalem. Wysunalem wtyczkę z niego i sprobowalem zapalic. to samo co zawsze, czyli go zadusilo. nastepnie wyjalem tez ta wtyczke co co jest na dole tego kolanka. samochod zapalil, ale silnikiem trzeslo przez jakis czas.

Czy powinienem od razu obie wtyczki odłaczyc i dopiero sprawdzić? wymiana czujnika powinna rozwiazac problem czy pomyslec tez co czymś innym? rozumiem, że problem odpalania na zimnym silniku moze byc rozwiazany, ale co z tą nierowna praca silnika? może powinienem pomyslec tez o wymiania kopułki i palca?

przepraszam, że zadaje takie proste pytania, ale mam jeszcze bardzo duże braki jeśli chodzi o mechanike. :)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R420] Problemy z odpalaniem na zimnym silniku
derill78 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 1 Nie Lis 16, 2008 19:58
Brt
Brak nowych postów [Rover 45] Problemy po odpaleniu na zimnym silniku
pawlovsky Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 9 Sro Maj 10, 2017 21:21
pawlovsky
Brak nowych postów [R416] Lekkie szarpanie na zimnym silniku
szulien Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 10 Pon Kwi 21, 2008 12:10
piter34
Brak nowych postów [R416 si 97r] dziwne objawy na zimnym silniku
paw3l Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 8 Nie Cze 13, 2010 16:38
paw3l
Brak nowych postów [R416] Cieżko odpala na zimnym silniku.
Karo0o Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 16 Wto Sty 21, 2014 17:26
tolik



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink