Wysłany: Pią Maj 15, 2015 18:38 [75] jak zrobić reset wtryskiwaczy
Typ: CDT Rodzaj silnika: diesel Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 2001
Witajcie jak w temacie jak zrobić reset wtryskiwaczy chodzi o to, że wymieniłem wtryski bo stare były zajechane i słyszałem że podobno resetuje się wtryski jakoś przez program inpa?
SPAMU¦
Wysłany: Pią Maj 15, 2015 18:38 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Konieczność adaptacji wtryskiwaczy jest w BMW, w naszych Roverkach chyba się tego nie robi (przynajmniej tak czytałem).
Jeśli bardzo chcesz, możesz spróbować "usunąć adaptacje", jest na to odpowiednia funkcja w INPA, gdy połączysz się z komputerem silnika, ale czy to coś rzeczywiście da? Nie wiem.
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
tak mam kabelek i oprogramowanie podłączyłem sie ze sterownikiem ale chcąc zrobić reset wywala mi taki błąd
[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 20:54 ]
ogólnie chciałem zrobić coś z tym bo zauważyłem w jednym z postów "finalshare", że u niego również w 5 bloku na live dacie po rozgrzaniu dwa cylindry niedomagają tylko u mnie to bywa różnie raz np 2 i 4 a po przegazowaniu 1 i 2 cylinder. Nie rozumiem tego przecież te odchylnia powinny być niewielkie chyba ?
[ Dodano: Pią Maj 15, 2015 21:02 ]
wgl. jakie wartości powinny być wyświetlane w tym bloku bo u mnie jest tak żee jak jest zimny to na wszystkich cyl. pokazuje ok 812 a po rozgrzaniu jest tak ze dwa cyl. mają ok 850 a kolejne dwa ok 760
U mnie w "analog values 5" wszystkie cztery wartości są zawsze bardzo zbliżone, różnice oscylują w granicach +/- 5. Na biegu jałowym mam na wszystkich równo 780, na jednym skacze do 782.
Sprawdź jeszcze korekty w "analog values 4", jakie tam masz wartości?
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
analog values 5 ... na prawdę nikt z Was na to nie wpadł że to odczyt obrotów na minutę? właśnie siedzę w aucie z INPA porównajcie sobie odczyty tych paramentrów z obrotomierzem... jeśli macie tam duże różnice to coś jest nie halo
NAPRAWDĘ, longer86, to chyba każdy widzi, że to w uproszczeniu wartość obrotów dla poszczególnych cylindrów, a duże różnice poszczególnych wskazań mogą różną mieć przyczynę. Z lektury for BMW wnoszę, że wahania w granicach 3-5 to norma.
U mnie na biegu jałowym tak właśnie jest. Przy tym wahania są większe na zimnym, a podniesienie obrotów do 1500-2000rpm powoduje, że wszystkie cztery wartości się idealnie zrównują.
Może się trochę czepiam, ale nie rozumiem, dlaczego napisałeś "macie", skoro problem dotyczy tylko xXADIXx. Niemniej znaczne różnice w poszczególnych cylindrach mogą ale nie muszą być zależne wprost od wtrysków, stąd moje pytanie o korekty.
Nie to, żebym się jakoś bardzo znał i chciał wymądrzać, ale w miarę skromnych możliwości chociaż próbuję pomóc.
Moim skromnym zdaniem wartości te są obliczane na podstawie korekt i danych o ilości wtryskiwanego paliwa i jeśli pojawiają się rozbieżności większe niż te przyjęte za normę to może oznaczać, że są jakieś problemy z wtryskiem/wtryskami jedne podlewają mocniej inne mniej, trzeba by było zerknąć w INPIE na zakładkę gdzie jest predkość obrotowa silnika i wtedy wiadomo które wyliczenia na danym cylinrze są zbliżone do obrotów.
korekty w 4 bloku są między -0.70 do max +0.80
zrobiłem test przelewowy i po 4 min na rozgrzanym silniku pokazało
1.78ml
2.67ml
3.84ml
4.96ml
a obroty pokazuje 850 a jak przegazuje wzrastają do 980
xXADIXx, wydaje się, że wtryski leją Ci troooochę za mocno. W przelewie nie powinno być po 4 minutach więcej niż 30ml.
Obroty na jałowym też wydaje się, że masz trochę za wysokie. Teoretycznie powinno być 780rpm +/- 50. Zawsze miałeś trochę wyższe? Może ktoś grzebał przy sterowniku silnika, masz jakiś chip czy coś?
Dziwne tylko to, że po przegazowaniu zostają jeszcze wyższe.
longer86, daleki jestem od bycia urażonym. Tak tylko... zauważyłem.
No wlasnie komp jest w oryginale na starych wtryskach bylo tak samo jak i natych tyle ze przelewy sa mniejsze nie rozumiem czemu po rozgrzaniu te dwa zamias zmniejszac parametry to je zwiekszaja:/
[ Dodano: Sob Maj 16, 2015 10:35 ]
Chyba ze komputer cos wariuje:/ na wolnych nie kopci podczas gwaltownego dodania gazu pusci delikatnie baczka
Obawiam się, że nie pozostaje Ci nic innego jak zregenerować lub wymienić te wtryski. Jeśli masz zacięcie, możesz spróbować budżetowo zrobić to samemu wg. opisu z tego tematu: https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=93789.
Regeneracja w BOSCH Service zaczyna się od 150 zł + koszt części (u mnie wyszło za jeden wtrysk 400 zł).
Nowe natomiast są w porównaniu z regeneracją kosmicznie drogie (gdy szukałem jakiś czas temu, najtańszy był za 1300 zł).
_________________ "Mówisz, że możesz - to możesz. Mówisz, że nie możesz - to nie możesz.
Więc sobie wybierz."
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum