Forum Klubu ROVERki.pl :: [R200]Dolot
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Adrian
Pon Maj 18, 2015 08:34
[R200]Dolot
Autor Wiadomość
mateuszm94 



Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 1
Skąd: Polska



  Wysłany: Nie Maj 17, 2015 17:29   [R200]Dolot
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 1996

Cześć, od razu mówię że nie znalazłem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie a tylko skrawki informacji z których nic nie wynikało.

Mianowicie chodzi mi o to że chciał bym "ulepszyć dolot" mam wywaloną zwężkę i włożoną wkładkę k&n.
Nie chciał bym robić stożka i zostawić seryjną puszkę
Cz mogę do puchy doprowadzić rurę spiro bez uwzględniania rezonatora i go wymontować?(jedni piszą żę jest turbo dziura inni że będzie ok)
Rura wlot miała by obok chłodnicy w tam gdzie jest dziura z siateczką w zderzaku.
Z góry dziękuję za pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Maj 17, 2015 17:29   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Nie Maj 17, 2015 22:43   

najpierw dowiedz sie po co jest rezonator i dalej kombinuj,
samym dolotem mocy nie zyskasz
 
 
 
motylewskim94 



Dołączył: 07 Maj 2014
Posty: 4
Skąd: Polska

MG ZR

Wysłany: Pon Maj 18, 2015 07:32   

Wiem do czego jest rezonator i dlatego moje pytanie gdybym nie wiedział wyrzucił bym i było by po sprawie.
Wiem też że sam dolot nic nie da ale nie chcę ruszać silnika bo i tak będzie wsadzony 1.8 VVC pod koniec lata;)
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 18, 2015 09:10   

motylewskim94 napisał/a:
Wiem też że sam dolot nic nie da ale nie chcę ruszać silnika bo i tak będzie wsadzony 1.8 VVC pod koniec lata
i tam ten dolot też Ci nie nie da
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 18, 2015 14:54   

a pierdo... pany .

ja mam spiro w 2 autach i jest różnica. auto idzie od dołu inaczej.. nie że wieksza moc czy szybciej ale 1. dźwiek jest trochu inny a 2 że np. wcześniej w civicu jak miałem 2 bieg i okolice ~20km/h auto sie meczyło.. po dodaniu gazu nie dało sie przyspieszać bez drgawek itd.. po założeniu dolotu problem zniknął.
Potem wywaliłem zwężke w dolocie co dało taki efekt, że jest jakby żwawsza itd.. (nie mylić z dodatkową mocą)... to wszystko w civicu 1.3 D13



hondzie accord z 2007 też mam dolot ze spiro.. Acco wzięty z salonu wiec wiem jak śmigał wczesniej.. niestety jak to kobieta nie ogarneła i cmokneła gościa przy pasach w dupe.. skończyło się połamanym spryskiem, zderzakiem i własnie owym rezonatorem.. Spryk nowy.. zderzak pospawałem + żywica i był problem co z rezonatorem.. Poczytałem - ma niby dawać lepszy dół i likwidować dźwięki dochodzące z dolotu... Obejrzałem to gówno z każdej strony i jest tam dolot średnicy marchewki ? :-| .. Ogólnie dolot ma dajmy 6cm a rezonator 2 więc uznałem, ze nie bede go w żaden sposób ratowac a że miałem spiro po modach w innych autach to załozyłem.. efekt jest taki, że auto lepiej idzie od dołu niż z tym rezonatorem.. nie ma zwężki w dolocie i rezonator (nie wiem jak w R200) ale i w moim starym 620Si jak i Acco był puszczony w miejscu skąd nie miał jak zassać powietrza jeśli potrzebował go więcej - więc sportowe filtry które wiecej przepuszczaja itd nie maja sensu .. a że w acco jest K&N to puściłem to po prostu ze zderzaka.. auto lepiej jedzie - odczucie subiektywne po montażu, i fajniej brzmi...


do tego jakby to nic nie dawalo to ludzie nie kupowali by do choćby civiców dolotów za pierdyliard zloty.. Kumpel miał 125km w serii (hamowanie pokazała chyba 123km..).. potem wywalił kata - w jego miejsce weszło awg + końcowy tłumik jakiś markowy .. do tego właśnie zimny dolot + zmieniony dolot na rure i jedynie została ori puszka (tez lekku przerobiona pod obie rury) i w tym chyba pipiercross siedział.... efekt na hamowni równe 145km.. bez strojenia itd.. co prawda hondy to hondy i one są podatne na takie mody ale nikt mi nie powie, że tzw. zimny dolot jest bez sensu i nic nie daje i lepiej zostawić rezonator..

Tylko wada tego rozwiązania jest taka, że w zime auto dłużej sie grzeje.. innych nie dogoności z tego nie zauważyłem.
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 18, 2015 15:13   

tomii620si, no to fajnie ze na te wymienione przez Ciebie przypadki az 1 mial jakis dowód w postaci wykresu. Wszedzie sie czyta ile tunerow zaklada stożki doloty, ile to nie daje. Tylko dowodów z reguły brak...
 
 
 
tomii620si 




Pomógł: 21 razy
Dołączył: 02 Gru 2010
Posty: 1161
Skąd: Polkowice

Rover 600

Wysłany: Pon Maj 18, 2015 15:24   

Bocian bo jak juz wyzej pisałem - tu nie chodzi o zwiekszenie mocy tylko charakter pracy ..

Akurat 1.4 bliżej do 1.3 wiec bede mówił na przykładzie civica..

wczesniej jechałęm na wysokim biegu względem predkości auto po prostu sie dłbawiło.. i musiałem albo je wkrecic na obroty na sprzegle delikatnie - tak jak przy ruszaniu albo zredukować bieg... teraz po zrobieniu dolot nie ma tematu.. Auto ma ~20km/h .. 2 bieg i jedzie bez problemu.. czasami nawet zderza sie ze przez jakas sierote w mieście na 3 biegu zejde poniżej 30 i dodaje gazu i auto przyspiesza bez dławienia sie itd... ogólnie ja bym ten rezonator wypie... - założył spiro i zobaczył jak bedzie dla mateusza.. przeciez moze założyć go z powrotem a według mnie jest różnica na +


ogólnie jest tak, że sportowe filtr daja wiecej powietrza - i przez to niby jest poprawa.. tak samo dziala dolot - wiecej powietrza i poprawa.. a że ludzie zakładaja stożki na ori dolot do wolnossacych aut gdzie pod maska jest 3x cieplnej niż powietrze w lato i auto nie ma siły jechać to juz inna sprawa.. stozek powinno sie odseparować i dać mu chłodne powietrze i taka jest prosta zasada działania stożka - choć ja i tak jest za np. k&N w ori puche który jest tak samo zrobiony jak stożek a juz masz temat odgradzania z głowy :P
_________________
Rover 620Si -> Rover 620Ti [*] -> Volvo v40 t4 -> Rover 620Ti -> MG F TROPHY
 
 
 
bociannielot 
Moderator




Pomógł: 142 razy
Dołączył: 19 Mar 2009
Posty: 3960
Skąd: Pieszyce



Wysłany: Pon Maj 18, 2015 15:30   

tomii620si, mi w 45 idt rura dolotu wisiala bezladnie za zderzakiem, gdzie najwiecej powietrza zimnego wchodzi, teraz jest podlaczona do łapacza powietrza koło kompa, myslisz ze cos kolwiek to zmienilo ? cokolwiek? nic
w 25 w ogole nie mialem rury do filtra, nie byla zamontowana - zamontowałem z łapaczem spod zderzaka który jest zaraz pod lampą, i ponownie nic się nie zmieniło, nic a nic
bez turbo podobno coś to zmienia, podobno, coś
 
 
 
Markzo 




Pomógł: 195 razy
Dołączył: 11 Lip 2006
Posty: 7391
Skąd: Błażowa

Rover 75

Wysłany: Pon Maj 18, 2015 15:37   

wystarczy poszukać na forum...sportowy dedykowany dolot Pipercross Viper do ZS180, zimny dolot itp... a w efekcie mniej niż seria ;) także ten tego... ;)
_________________
to boost or to boost even more - that's a question ;)
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Maj 19, 2015 07:25   

połamałem rezonator w freelanderze jak miałem kolizję i go wywaliłem po 2 tygodniach jeżdżenia bez, żona kazała założyć spowrotem bo auto słabe i ma muła, założyłem i jak ręka odjął. Co do średnicy wlotu do rezonatora, to jest jak producent wyliczył bo on nie ma dawać więcej powietrza jak potrzeba, tylko ma redukować tętnienia powietrza w dolocie, wywołane pracą tłoków.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Maj 19, 2015 11:08   

tomii620si napisał/a:
Auto ma ~20km/h .. 2 bieg i jedzie bez problemu.. czasami nawet zderza sie ze przez jakas sierote w mieście na 3 biegu zejde poniżej 30 i dodaje gazu i auto przyspiesza bez dławienia sie itd..


to mój tak jeździ bez super stożków. Oryginalny dolot, wyrzucona tylko zwężka i filtr K&N
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R200] dolot i wydech
ile można zyskać?
Patrick Tuning mechaniczny 13 Sob Mar 13, 2010 07:32
DANTE79R
Brak nowych postów [MG ZR] Dolot w td
tuners Tuning mechaniczny 15 Sob Maj 21, 2011 20:15
tuners
Brak nowych postów [iDT] Dolot powietrza.
Krzysi3k Tuning mechaniczny 2 Pią Kwi 01, 2011 20:06
Krzysi3k
Brak nowych postów SWAP 1.8T. DOLOT MG ZR 1.8
spider Tuning mechaniczny 47 Nie Sty 07, 2018 21:47
herobot
Brak nowych postów [214] Filtr stożkowy / dolot
Szulz Tuning mechaniczny 6 Pią Kwi 29, 2016 18:47
tomii620si



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink