Wysłany: Pon Maj 25, 2015 11:45 [R420 Si lux] Luz na przekładni po kolizji.
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999
Witam. Miałem wczoraj kolizje przy wyjeździe z ronda na kołach lekko skręconych w prawo uderzyłem gościa prawym przednim narożnikiem i co za tym idzie kołem pewnie też w jego bok. Jak wracałęm do domu jadąc prosto zawsze miałem kierownice ustawioną na godzinie (piszę obrazowo) "9:15", a teraz żeby jechać na wprost mam ją ustawioną na godzinie "10:20" dodatkowo jadąc prosto robiąc lewo prawo wyczuwalny jest dość spory luz którego też nie było. Dzisiaj sciągnołęm prawe koło żeby zobaczyć czy się coś tam nie pokrzywiło, ale wszystko wygląda normalnie. Płyn od wspomagania jest na tym samym poziomie. Jak myślicie przekładnia padła czy może być coś innego przyczyną? Da się to jakoś naprawić w rozsądnej cenie?
SPAMU¦
Wysłany: Pon Maj 25, 2015 11:45 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
To trzeba dokładniej sprawdzic np. na kanale, myślę że jednak coś sie wykrzywiło, przeciez geometrię ustawia sie daj my na to co do 1mm( być może dokładniej) jesteś w stanie to zauważyć
Pamietaj że to układ kierowniczy i radze obejżeć go dokładnie.
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Bardziej mnie martwi to żeby jechać na wprost mam kierownice skręcono dość mocno w prawo. Być może masz racje że się coś skrzywiło bo porównywałem z kołem po drugiej stronie, ale nie zauważyłem różnicy. Jest taka opcja, że podczas uderzenia przeskoczyło coś w przekładni (nie znam budowy pisze obrazowo) i teraz np jedno koło przy kierownicy ustawionej na wprost) jest lekko skręcone, a drugie proste? Czy regulacja zbierzności pomoże? I ostatnia kwestia czy koła najzwyczajniej w świecie mogą mi się ''rozjechać', albo coś się urwie podczas jazdy. Chciałbym to naprawić, ale nie wiem czy skórka za wyprawke. Dalekich przebiegów nie robię, ale max 50km/h teraz jeżdże.
w przekładni nic ci nie przeskoczyło, jedynie drążek kierowniczy bądź końcówka drążka sie skrzywiła. Ja bym wymienił oba elementy i dopiero na zbieżność jechał
Wymień końcówkę drążka kierowniczego a najlepiej oba ( po obu stronach) ustaw zbieżność kół. Przejdź się zobacz czy jest dobrze. Jak nie to szukaj dalej po drążku kierowniczym, dalej po wchaczach, osadzenia ich itp. Ale sądzę za końcówki powinny pomóc.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum