Forum Klubu ROVERki.pl :: [R416] Cewka zapłonowa
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R416] Cewka zapłonowa
Autor Wiadomość
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Sob Cze 06, 2015 19:35   [R416] Cewka zapłonowa
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.6 Rok produkcji: 1997

Witam, niedawno zaczął mi szwankować mój roverek. Najpierw gasł podczas jazdy i czasem nie chciał odpalić ale ostatnio już w ogóle przestał odpalać. Sprawdziłem cewkę, i nie daje iskry. Kupiłem nową, wymieniłem i to samo. Sprawdziłem napięcia na kablach dochodzących do niej i o dziwo na każdym po włączeniu zapłonu jest ok 12 V. Sprawdziłem też gdzie idą te kable i co mnie również zdziwiło oba idą do ECU. Ładnych kilka lat to działało. A może ja jestem w błędzie i rzeczywiście u was też tak jest? Proszę o pomoc.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Sob Cze 06, 2015 19:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sob Cze 06, 2015 21:29   

to jest normalne, bo cewka jest sterowana masą.

Sprwdź czujnik położenia wału korbowego.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 11:05   

rezystancja to około 1300 ohmów, reaguje skokami na przyłożenie metalu, czy to prawidłowa wartość? A może jest inny sposób na sprawdzenie tego czujnika?
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Nie Cze 07, 2015 11:20   

podmienić na sprawny
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Pon Cze 08, 2015 18:50   

Dziś wymieniłem ten czujnik i niestety nadal to samo. Podczas próby odpalenia do cewki dochodzą te same napięcia. Jakieś pomysły jeszcze?
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 08:17   

a podmieniałeś cewkę? na próbę możesz założyć z innego samochodu, ja na cewce z vw golf jeździłem 3 miechy i działało

masteryoda47 napisał/a:
Sprawdziłem napięcia na kablach dochodzących do niej i o dziwo na każdym po włączeniu zapłonu jest ok 12 V.


masz dwa przewody na jednym powinno być 12 na drugim nie bo to jest sygnał, mówimy o samym przekręceniu zapłonu i pomiar od masy do pina
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 08:36   

Cewkę też wymieniałem i nadal szukam przyczyny tego, że właśnie na obu pinach jest 12 V
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 09:00   

spróbuj przykręcić masę do komputera.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 14:48   

W jakim sensie? Do obudowy? Próbowałem już ją uziemiać ale nic to nie dało
 
 
Harry 
Klubowicz



Członek Zarządu


Pomógł: 93 razy
Dołączył: 19 Cze 2010
Posty: 2816
Skąd: Łódź

Rover 200

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 18:08   

a może czujnik ciśnienia- map sensor jest uszkodzony
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 19:16   

Sprawdzę i ten czujnik.
Dzięki za zainteresowanie tematem.
Mam jeszcze 2 pytania. Pierwsze, który tranzystor odpowiada za sterowanie cewką w ECU?

I czy to jest normalne, że przy odłączonej cewce i ECU gdy badam rezystancję jednego z kabli pomiędzy złączem cewki a złączem ECU to na kilku pinach w ECU jest niska rezystancja? Tak jakby te kable były połączone.
 
 
zdzichu 



Pomógł: 47 razy
Dołączył: 14 Sty 2012
Posty: 602
Skąd: Chełmek



Wysłany: Wto Cze 09, 2015 21:30   

MAP-sensor nie ma nic wspolnego z iskra. Jest mozliwe ze na kilku pinach przy ECU jest niska rezystancja gdyz sa zasilane z tego samego przekaznika, ale tylko jeden przewod. Drugi (minus) jest tylko na jeden pin. Numerow pinow nie pamietam a jestem teraz w pracy.
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Wto Cze 09, 2015 22:11   

Przy nie pracującym silniku na obu pinach cewki będzie 12V i to jest normalne.
Komp nie podaje wtedy masy, czyli pin nie jest podłączony do niczego "wisi w powietrzu", cewka to długaśny drut wiec z drugiej strony mamy też 12V.
Mase podaje komp cyklicznie i to sa milisekundy, wiec praktycznie nie do "zauważenia" zwykłym tanim miernikiem.
Z drugiej strony nigdy nie próbowałem tak mierzyć, być może podczas obrotów wału miernik na tym masowym pinie cewki, pokaże pomiar uśredniony np. 6V
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 16:57   

no to ja się już chyba poddaję. Faktem jest, że 3 różne cewki nie podają iskry, czujnik położenia wału wymieniany dwukrotnie też bez rezultatu, kable od czujnika i cewki do komputera sprawdzane. Jedynie do ECU nie zaglądałem jeszcze chyba
 
 
sTERYD 
Klubowicz





Pomógł: 1131 razy
Dołączył: 20 Cze 2006
Posty: 10919
Skąd: ZGL / szczecin



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 17:56   

A spróbuj podłączyć świece do kabla od cewki. Może po prostu rozdzielacz się zdupcył.
_________________
W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia ;)
 
 
 
masteryoda47 



Dołączył: 06 Cze 2015
Posty: 8



Wysłany: Sro Cze 10, 2015 19:07   

też już próbowałem i iskra niewidoczna
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R416] Cewka zapłonowa
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 21 Czw Gru 15, 2011 20:33
Adrian
Brak nowych postów [R45] Cewka zapłonowa
problem z cewką zapłonową
jokr Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sro Kwi 30, 2008 17:38
piter34
Brak nowych postów [R416si 1997] cewka zapłonowa
pablo3011 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 5 Sro Gru 30, 2009 14:02
BayHarborButche
Brak nowych postów [rover 414] cewka zapłonowa potrzebuje opisu przewodów
viansa2003 Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 3 Sob Maj 03, 2014 16:26
dawidek126
Brak nowych postów [R420] Cewka zapłonowa (zdjęcie może się komuś przyda)
grib Rover serii 400/45, Honda Civic i MG ZS 2 Czw Mar 20, 2008 18:57
grib



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink