Wysłany: Pią Cze 12, 2015 19:15 [r25] pompa wody i...
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 1.4 16v Rok produkcji: 2002
Witam potrzebuję rady mądrzejszych ode mnie. Zaczęło mi ubywac płynu chłodniczego, pojechałem do mechanika, pompa wody do wymiany. Ale mechanik powiedział mi ze według niego wszystko wyglada na to ze uszkodzona jest także uszczelka pod głowica, ponieważ węże są twarde i spuchniete ale dopóki nie wymieni pompy nie może byc tego pewien. Rada mechanika jeździć dopóki nie stanę na drodze i na złom (mieszkam w uk wiec naprawa będzie 2x droższa niż wartość samochodu) I mam dylemat co zrobić ponieważ nie ma żadnych innych objaw HGV
SPAMU¦
Wysłany: Pią Cze 12, 2015 19:15 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Odkręć korek oleju. Jest majonez ?
Odkręć korek zbiorniczka płynu chłodzącego. Płyn jest brudny, tłusty, widać oczka oleju ?
Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś TAK, uszczelka głowicy do wymiany.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
Odkręć korek oleju. Jest majonez ?
Odkręć korek zbiorniczka płynu chłodzącego. Płyn jest brudny, tłusty, widać oczka oleju ?
Jeśli na którekolwiek z powyższych pytań odpowiedziałeś TAK, uszczelka głowicy do wymiany.
Olej i płyn jest czysty, pod korkiem tez nic nie ma.
Pomógł: 142 razy Dołączył: 19 Mar 2009 Posty: 3960 Skąd: Pieszyce
Wysłany: Nie Cze 14, 2015 12:50
NoPE napisał/a:
To nie jest miarodajny objaw, bo olej paruje (tak, olej ma w sobie wodę) i może niewielka ilość odłożyć się na korku od wlewu oleju.
nie przy tej pogodzie, nalot ten powstaje z resztek wilgoci z paliwa, w benzyniakach a szczegolnie w tych z lpg w wyniku używania auta na krotkich odcinkach, zwyczajnie z niedogrzania. jednak przy ostatnich upałach nawet na krotkich odcinakch używany samochód nie powinien mięc z nim problemów.
Tych dwóch objawów (pod korkiem) nie można pomylić.
Majonez pod korkiem to dosłownie majonez, jak by ktoś nałożył ze trzy łyżki stołowe, widziałem ostatnio w renault clio a parowanie wody z oleju to delikatny nalot.
Jeśli nie masz nic pod korkiem, płyn czysty to obstawiam uszczelkę kolektora ssącego. To nic w porównaniu do uszczelki głowicy.
_________________ Niewiedza kosztuje.
Autor zastrzega sobie prawo do zmiany zdania bez podania przyczyny.
To jeszcze jedno pytanie wczoraj przjechalem 10 km i zauwazylem ze plastikowa pokrywa silnika jest bardzo goraca. Czy to normalne, czy moze to cos oznaczac ?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum