Forum Klubu ROVERki.pl :: [Rover 75 V6]Uszczelka Kolektora Wydechowgo
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[Rover 75 V6]Uszczelka Kolektora Wydechowgo
Autor Wiadomość
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



  Wysłany: Nie Cze 21, 2015 13:36   [Rover 75 V6]Uszczelka Kolektora Wydechowgo
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1999

Witam. Prawdopodobnie muszę wymienić uszczelkę kolektora wydechowego tego bliżej chłodnicy bo coś zawiewa i buczy chyba że to dziura w kolektorze ale właśnie muszę go wymontować i mam pytanie jak to zrobić?
1.Czy odkręcić oba kolektory od silnika i ściągnąć cały wydech?
2. A jeśli będę chciał tylko jeden to czy mogę odciąć te śruby co łączą kolektor do rury bo są tak zardzewiałe ze ich nie odkręcę ale właśnie zastanawiam się czy te śruby są na stałe zamontowane do kolektora czy są luźne i można je wymienić mam nadzieje ze mnie rozumiecie hehe :)
3. Trzy trzeba coś odkręcać dodatkowo żeby dostać się do śrub kolektora przy silniku ?
Dzięki i pozdrawiam.
 
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Nie Cze 21, 2015 13:36   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Nie Cze 21, 2015 13:44   

w freelanderze te śruby to były szpilki i jak uciąłem to potem musiałem katalizator do blacharza zanieść żeby rozwiercił mi szpilki żeby zastąpić je śrubami. A tu spojrzałem na allegro i na fotkach jednoznacznie widać ze w kolektorze są szpilki wiec ucinać nie można.
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Nie Cze 21, 2015 15:13   

Zarek napisał/a:
czy te śruby są na stałe zamontowane do kolektora czy są luźne i można je wymienić
fabrycznie są to szpilki z łbem, wciskane,radełkowane w miejscu osadzenia, można je wycisnąć i wymienić.
Tu jest coś o tym https://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=96747
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Czw Lip 09, 2015 15:02   

Może ktoś powiedzieć jak wymienić te uszczelki ? Któryś z was to robił i może opisać procedure? Bo tam jest takie kiepskie dojście ze nie wiem czy da rade to zrobić :) Udało mi się odkręcić tylko jedna śrubę co prawda odkręciła się cała szpilka ale nie urwało się nic tylko nie wiem jak dojść do reszty szpilek :)
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Czw Lip 09, 2015 20:13   

Zarek, ja jak wymieniałem w przednim kolektorze to zdjąłem przedni zderzak, wykręciłem lampy i całą przednią belkę. Potem odkręciłem zestaw chłodnic od samochodu ale bez spuszczania płynów. Całość trzymała się tylko na przewodach od płynów. Taki cały zestaw odchyliłem (na prawo) i świetne dojście do kolektora. Mam zdjęcia jak coś.
Tylny to nie wiem czy od dołu czy od góry się za to brać bo nie robiłem a nie pamiętam jak tam jest dojście.
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Nie Lip 12, 2015 19:36   

Dziękuje kolego. Bardzo mi pomogłeś zmieniłem uszczelki ale chyba dalej jest źle:(
Spaliny dalej się wydostają i nie wiem może to zapchany katalizator ? A powiedz jeszcze jak zamontowałeś te uszczelki tą srebrna częścią w stronę kolektora czy w stronę silnika? Bo oryginalne były chyba srebrna w stronę silnika no ale to nowe co przysłali to chyba właśnie pasowały srebrna w stronę kolektora i sam już nie wiem
 
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 08:27   

w V6 zapchany katalizator? co ty za głupoty gadasz to nie diesel. Czym miał ci się zapchać chyba że silnik pali ci 2l oleju na 100km i jeździsz tak ze 3 lata. widziałem katalizator po ponad 200kkm i był czysty raptem troszeczkę okopcony.

[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 08:27 ]
łączenie katalizatora z kolektorem lubi puszczać spaliny
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
Alex_Tom 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 17 Mar 2012
Posty: 193
Skąd: Rossosz / Lub / Wawa



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 09:21   

Zarek napisał/a:
A powiedz jeszcze jak zamontowałeś te uszczelki tą srebrna częścią w stronę kolektora czy w stronę silnika? Bo oryginalne były chyba srebrna w stronę silnika no ale to nowe co przysłali to chyba właśnie pasowały srebrna w stronę kolektora i sam już nie wiem

Nie pamiętam jak założyłem. Nowa, tą co kupiłem, wiem, że miała inne warstwy niż stara oryginalna. Machnąłem na to ręką bo przecież tej uszczelki nie da się inaczej założyć ze względu na jej budowę. Ale chyba miałem też tak jak piszesz.

Jeżeli twierdzisz, że są przedmuchy to dlaczego po prostu nie wejdziesz pod samochód i z pomocą drugiej osoby, która będzie gazować silnik nie sprawdzisz gdzie wydostają się spaliny?
 
 
Zarek 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 11 Cze 2013
Posty: 37



Wysłany: Pon Lip 13, 2015 16:33   

sknerko napisał/a:
w V6 zapchany katalizator? co ty za głupoty gadasz to nie diesel. Czym miał ci się zapchać chyba że silnik pali ci 2l oleju na 100km i jeździsz tak ze 3 lata. widziałem katalizator po ponad 200kkm i był czysty raptem troszeczkę okopcony.

[ Dodano: Pon Lip 13, 2015 08:27 ]i
łączenie katalizatora z kolektorem lubi puszczać spaliny


Sknerko spokojnie ja nie gadam tylko pytam nie znam sie tak dobrze jak ty. Wydaje mi sie ze chyba za słabo dokrecilem te kolektory bo one puszczaja ale boje sie zeby nie urwać szpilek no i ta orginalna uszczelka to chyba grubsza była no ale bede jakos próbował w tygodniu
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi Przyklejony: [Rover 75/MG ZT] Artykuły z którymi warto się zapoznać
kasjopea Rover serii 75, MG ZT 0 Pon Sty 24, 2011 19:44
kasjopea
Brak nowych postów [R75] Uszczelka kolektora ssącego
dorotamax1 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Lip 05, 2011 19:44
SyntaX
Brak nowych postów [MG ZT 190] Uszczelka kolektora ssącego 2.5 V6
wingregor Rover serii 75, MG ZT 14 Pią Wrz 25, 2015 10:16
SeniorA
Brak nowych postów [R75] Uszczelka kolektora ssącego
Syri Rover serii 75, MG ZT 1 Sob Lip 04, 2015 01:30
dzelo23
Brak nowych postów [Rover 2.0 v6] Czy to klapki Kolektora?
Zarek Rover serii 75, MG ZT 1 Wto Paź 08, 2013 20:51
domel101



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink