Wysłany: Pią Gru 08, 2017 18:02 [R75 2,5 v6] Silnik nie pracuje na wszystkie cylindry.
Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam
Mój problem polega na tym że silnik nie pracuje na wszystkie cylindry, na początku myślałem że jakieś zwierzątko poprzegryzało mi przewody wiec zostały sprawdzone razem ze świecami/cewkami ale okazało się że wszystko jest ok,ale silnik dalej nie pracuje tak jak trzeba. Pojechałem podpiąć go pod komputer i się okazało że nie pracuje drugi cylinder...a przyczyna nieznana.
Dodam ze mam zainstalowany gaz (już od ponad roku, Stag4) ale wszystko działa bez zarzutu.
Może ktoś miał podobny problem i wie jak się za niego zabrac?..będę wdzięczny za wszelkiego rodzaju pomoc...
Czekam z niecierpliwością na porady..
SPAMU¦
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 18:02 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 18:43
lestat192 napisał/a:
.iskra jest ..zostały wymienione wszystkie swiece
ale wymiana świec nie gwarantuje iskry, bo decyduje o tym też tranzystor mocy w ECM. Każda świeca jest sterowana innym tranzystorem.Jaki błąd pokazuje diagnoskop ?.
Jeśli nie ma wcale, to jak pisał poprzednik, może być coś z sterownikiem silnika bądź wiązką cewki, ewentualnie może padła wiązka od wtryskiwacza i czy to benzyna czy gaz, nie podaje paliwa na cylinder, bo nie ma sterowania.
Jak by wypadały zapłony to było by wiadome że to przypadłość losowa - np słabe świece, przewody, cewka (np po nagrzaniu robi przebicia itp) lub zaciąga płyn chłodzący do cylindra (tak było np u mnie).
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Pią Gru 08, 2017 19:25
Niech mechanik poda kod błędu. Wypadanie zapłonu to znaczy , że raz jest spalanie w cylindrze a raz niema , silnik pracuje nie równo. Brak pracy, to znaczy , że w cylindrze nie ma w ogóle spalania mieszanki.
..po prosze mechanika o kod błedu..ale mówił mi ze nie pracuje drugi cylinder,bo pytałem go czy moge jezdzic autem a on powiedział ze raczej nie bo uszkodze katalizator
jeśli mokra, to znaczy że paliwo dochodzi i problem jest po stronie iskry (to jak było pisane wcześniej, sterownik, instalacja elektryczna do cewek, świece, przewody itp a jeśli sucha to wina zasilania paliwem czyli instalacja elektryczna wtryskiwaczy, bądź uszkodzenie wtryskiwacza.
Średnio sprecyzowałeś sprawę gazu - auto na benzynie kuleje bo nie pracuje cylinder, a na gazie wszystko działa oki - czyli 2 cylinder pracuje poprawnie, czy na benzie i na gazie kuleje tak samo i jest brak pracy na cylindrze.
Ewentualnie czy auto jak pracuje na gazie to wtrysk od gazu działa - klika, podaje paliwo ? ewentualnie można wypiąć wtrysk z kolektora i sprawdzić czy tryska smużką gazu.
..usterka jest zarówno na gazie jak i na benzynie, w poniedziałek jadę do innego mechanika (mam nadzieje ze ogarnie temat , bo ten u którego byłem teraz nie za bardzo)..ale mam już jakieś pojęcie na ten temat,gdyby ktoś jeszcze miał jakieś sugestie to chętnie wysłucham pogłębiając swoja wiedze:)
..mam jeszcze pytanie: do czego służą silniczki Vis?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum