Wysłany: Sob Sie 15, 2015 08:16 [R420si de lux] Uciekająca woda. Pompa wody...
Typ: Si Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.0 Rok produkcji: 1998
Po podróży mojej kobiety mym kochanym Roverkiem, został przegrzany silnik ponieważ zapomniała zakręcić zbiorniczek wyrównawczy... skutkiem czego pękł metalowy wężyk, najniższy w układzie. Wymodziłem zmieniłem go na gumowy i w drodze do domu woda zaczęła lecieć ciurkiem po sprężarce klimatyzacji... Jako że pompa wody znajduje się nad nią domyślił się iż jest winna. Po zdemontowaniu widać było ze uszczelka od strony pompy do wspomagania była odklejona i nie trzyma jednak po wymianie pompy i zalaniu dalej cieknie. Rozebrałem ponownie, wyczyscilem wszystko dokładnie, bez skutku. Po złożeniu wszystkiego zalaniu wody dalej leci ciurkiem... Może ktoś jest w stanie mi coś doradzić pomóc, co kolwiek.
SPAMU¦
Wysłany: Sob Sie 15, 2015 08:16 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
No właśnie problem jest taki ze nie widać skąd leci bo sprężarka zasłania. To w tygodniu postaram się go znowu rozebrać, zapiąć układ chłodzenia, wlać wodę i zobaczę skąd leci o ile będzie widać. Inna sprawa jeżeli robiłeś remont takiego samochodu może masz jeszcze kilka części?
Najbardziej to potrzebuje górnego gumowego wężyka który idzie od termostatu do chłodnicy (koło bagnetu)... przydała by się też może chłodnica jak byś miał pożądaną bo moja to już taka ugryziona zębem czasu.
Najbardziej to potrzebuje górnego gumowego wężyka który idzie od termostatu do chłodnicy (koło bagnetu)... przydała by się też może chłodnica jak byś miał pożądaną bo moja to już taka ugryziona zębem czasu.
Co do podzespołów to takowych nie posiadam lecz chłodnice kupowałem też ze szrotu koszt 50zł a ten wężyk to przerobiłem tak jak widzisz na foto.
Możesz go do kupić w sklepie zajmujących się hydrauliką siłową i pneumatyką itd to są groszowe sprawy
_________________ Roverek 420 2.0 16v t serii
VW Passat B6 1.9TDI
Mówisz o tym żółtym wężyku? To Mo nie o to chodzi. Mi chodzi o ten gruby wąż wchodzący do chłodnicy. I widzę że u cb jest inny bo u mnie jest wogóle wyżej alternator a wężyk od termostatu nie wychodzi pod kątem tylko wzdłuż bloku, koło bagnetu i takim zawijasem w kształcie U do chłodnicy. I o ten gruby wąż mi chodzi... nigdzie go nie mogę dostać... a orientujesz się może czy chłodnica od 1.6 by pasowała bo tych silników w moich okolicznych złomach to na oczy nie widzieli.
Wąż masz inny bo masz inna obudowę termostatu, były dwa rodzaje. U nas tego węża nowego ne kupisz, jedynie używka i to pewnie w chorych pieniądzach, jeśli u ciebie jest pęknięty to wytnij ten popsuty kawałek i wpasuj kawałek rurki, na to mocne opaski i musi trzymać. Zerknij tez do tematu kolego Markzo, on ten wąż dopasował zdaje się z jakiegoś innego auta.
Chłodnica od 1.6 nie pasuje, jest cieńsza odrobinę, choć to pewnie nie byłby taki problem ale ma inaczej wyprowadzone króćce. Szukaj chłodnicy od diesla 2.0 SDI/SD, Tam jest taka sama chłodnica, różni się jedynie tym ze ma dwa dodatkowe czujniki, ale je po prostu zostawiasz jako "uszczelnienie" otworów reszta pasuje.
PS. Kolega ma niżej alternator bo ma auto bez klimy, u Ciebie na samym dole jest kompresor klimatyzacji, dlatego altek jest wyżej.
Dzięki wielkie... To nawet nie wiedziałem że były modele tego auta bez klimy... co do cieknącej wody. nie wiem czy w tym tygodniu zrobię zdjęcia i wrzucę ponieważ warsztat zawalony robotą i nie mamy kiedy wjechać moim żeby przy nim podłubać.
Zaraz, zaraz, patrze na foty komory i Ty masz jeszcze inna chłodnice, ten górny króciec masz tak jak w 1.6 także możliwe ze podpasuje ta z 1.6 k serii Musisz na zdjęciach porównać jeśli wyprowadzenia będą podobne to ładuj chłodnice z K serii
Zerknij tez do tematu kolego Markzo, on ten wąż dopasował zdaje się z jakiegoś innego auta.
Wąż termostat -> chłodnica można przerobić stosując wąż dolny chłodnicy od Lublina 2,4 diesel. Pasuje średnicą na wyjście z termostatu, w wężu elegancko się montuje termostat. Potem go ucinasz, kawałek jakiejś metalowej rurki i łączysz ze starym wężem wychodzącym z chłodnicy. U mnie tak to wyszło:
_________________ to boost or to boost even more - that's a question
U ciebie jakoś inaczej ten wąż wchodzi. U mnie z termostatu wychodzi tak samo ale wchodzi do chłodnicy od prawego boku (jak sie patrzy to od lewego) a u cb u góry po środku chłodnicy. Wiec tez inaczej. No ale mimo to może twój pomysł podziała.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum