Forum Klubu ROVERki.pl :: [R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130
Autor Wiadomość
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

  Wysłany: Czw Sie 20, 2015 11:05   [R75] wibracje przy hamowaniu, tylko powyżej 130
Typ: wszystkie Rodzaj silnika: wszystkie Pojemnosc silnika: wszystkie Rok produkcji: wszystkie

Pojawiły mi się wibracje na kierownicy zaczynając od prędkości 80 km/h, i wraz z wzrostem prędkości nie nasilają się prawie bardziej niż przy 80. Jednie zaczynając hamować z prędkości 130+ wibracje są większe i to bardzo. Poniżej prędkości 130 podczas hamowania wibracje nie nasilają się

Sytuacja ta pojawiła się około tydzień po wymianie klocków z przodu

Przełożyłem koła z tyłu na przód, wyważyłem i nie widać różnicy :/

Zauważyłem ,że tarcza od kierowcy jest przypalona, bardziej gorąca po jeździe niż od strony pasażera.Przed wymianą klocków tanich rzeczy nie było. Czeka mnie trasa powrotna, nawet może się okazać 2000 km i się trochę obawiam, tym bardziej, że jadę prawie tylko autostradami
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Czw Sie 20, 2015 11:05   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Czw Sie 20, 2015 13:09   

Obstawiam odkształconą delikatnie tarczę hamulcową. Od tarcia klocków tak się czasami robi przy kiepskich tarczach, szczególnie jak są już trochę cieńsze niż nowe. Pytanie tylko dlaczego tak duże tarcie jest, może masz przykorodowany cylinderek i nie odpuszcza ci klocek i trze cały czas w czasie jazdy. Miałem tak kiedyś w Vectrze.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 14:34   

pablo napisał/a:
Pytanie tylko dlaczego tak duże tarcie jest, może masz przykorodowany cylinderek i nie odpuszcza ci klocek i trze cały czas w czasie jazdy.

też o tym myślałem, że czemu dopiero przy nowych klockach ??
do tego obstawiam jeszcze półoś
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
Balas87 



Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Lis 2010
Posty: 565
Skąd: rze



Wysłany: Czw Sie 20, 2015 15:42   

To ja ci napisze coś jeszcze umnie przy hamowaniu koło torów dynowskich auto drży a na serpentynach szklarskich nic nie drży przy hamowaniu :D weź to mi wytłumacz :D :D:D i już tak mam od miesiąca czasu :D
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 16:05   

Balas87 napisał/a:
a na serpentynach szklarskich nic nie drży przy hamowaniu

:mrgreen: tam stosunkowo niedawno położyli nową nawierzchnie :mrgreen:
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Czw Sie 20, 2015 21:42   

rafalmis1 napisał/a:
też o tym myślałem, że czemu dopiero przy nowych klockach ??


Bo przy startych cylinderek mocniej wystawał z zacisku? a przy nowych pracuje na innej powierzchni?
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 21, 2015 11:49   

no dobrze, ale czy nie powinienem odczuwać ściągania przy hamowaniu??
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 21, 2015 12:30   

Jeśli hamujesz to oba są dociskane, jeden może nie cofa sie caly? Sprawdzales po jeździe czy tarcza sie mocno nie rozgrzewa?
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 21, 2015 16:33   

co znaczy mocno ?? jedynie zauważyłem, że od pasażera tarcza po około 1min. jest na tyle chłodna że daję się ją dotykać, a od kierowcy po 5 min. nie da rady dotknąć
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pią Sie 21, 2015 16:59   

Kiedys w dużym fiacie przyblokował sie klocek w zacisku to po zatrzymaniu straszny smród i dymek z pod felgi... Może trze delikatnie po stronie kierowcy
_________________
75 Red Edition
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Pią Sie 21, 2015 20:08   

rafalmis1 napisał/a:
że od pasażera tarcza po około 1min. jest na tyle chłodna że daję się ją dotykać, a od kierowcy po 5 min. nie da rady dotknąć
już masz przyczynę to jest nieprawidłowe. tarcze zawsze w miarę równo się rozgrzewają i stygną, więc jak długo stygnie to już pewnie przegrzana i lekko bije.

[ Dodano: Pią Sie 21, 2015 21:08 ]
miałem to w R200
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 31, 2015 19:28   

to nie jest wina tarcz, ponieważ kolor wrócił do normy więc została półoś. Zrobiłem tak, że na półosi prawej przesunąłem gumę znajdującą się między przegubami i wibracje nawet przy 160 są do zniesienia i przy hamowaniu znacznie spadły
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
longer86 
Moderator




Pomógł: 138 razy
Dołączył: 26 Wrz 2010
Posty: 4792
Skąd: Mosina/Poznań

Rover 75

Wysłany: Pon Sie 31, 2015 20:31   

Przesunąłeś te gumę w gore?
_________________
75 Red Edition
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Wrz 01, 2015 04:41   

w stronę wewnętrznego przegubu
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 01, 2015 20:09   

rafalmis1 napisał/a:
to nie jest wina tarcz, ponieważ kolor wrócił do normy więc została półoś.

i tak sobie to tłumacz faktycznie kolor często odpowiada za bicie. ;) Ja tobie napisałem z własnego doświadczenia bo podobnie miałem w R200 i mało co bym półos wymieniał bo mechaniki to geniusze, yyyyy...... sory "wymieniacze" to geniusze :evil:
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
pablo 




Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Maj 2009
Posty: 344
Skąd: Mazury



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 06:48   

Żeby to była wina półosi to miałbyś wibracje w czasie jazdy bez hamowania. Ja u siebie obie wymieniałem bo właśnie pow. 100km/h miałem wibracje. A podczas hamowania... to skupiłbym sie jednak na tarczach.
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 08:41   

ale wibracje przecież są, napisałem o tym wyżej, tylko przy hamowaniu przy przekroczeniu 130 wibracja się nasila i to cały samochód wibruje, a nie sama kierownica
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Sro Wrz 02, 2015 09:10   

Dlatego napisałem że to tarcza bo ja tak mialem przy 110
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
rafalmis1 




Pomógł: 78 razy
Dołączył: 30 Kwi 2012
Posty: 2998
Skąd: Dynów

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 16:38   



Tak się skończyła wibracja. Po zrobieniu około 1500 km różnymi prędkościami, głównie autostradą, mając już 300 km do Stuttgartu, zaczęło szumiec, stukać, wibrować całym samochodem. Ze Stuttgartu podróż odbywa się jak na załączonym obrazku
_________________
.: Podpis użytkownika wymaga edycji :.
 
 
adam_26 




Pomógł: 44 razy
Dołączył: 16 Cze 2014
Posty: 1000
Skąd: Rzeszów

Rover 75

Wysłany: Wto Paź 13, 2015 16:58   

ale masz tobołów po sam dach :P jestem ciekawy czego to jest wina :shock:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R75] Stukanie przy hamowaniu
karol77787 Rover serii 75, MG ZT 23 Nie Cze 12, 2016 14:08
karol77787
Brak nowych postów [R75] Puknięcie przy hamowaniu.
mimo66 Rover serii 75, MG ZT 6 Pią Lip 06, 2012 06:54
21matys
Brak nowych postów [R75] Tarcie przy hamowaniu auta.
markozalko Rover serii 75, MG ZT 11 Pon Sty 07, 2013 19:22
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Spadek obrotów przy hamowaniu !!!
saute Rover serii 75, MG ZT 207 Wto Paź 20, 2020 15:47
kdamian1996
Brak nowych postów [R75] Spadające obroty przy hamowaniu
Kamil96 Rover serii 75, MG ZT 1 Sro Lip 29, 2015 10:56
longer86



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink