Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: wszystkie
Witam.
Wymienialem ostatnio silnik w swoim roverze i mam maly problem, gdyz nie jestem pewien czy przewody podcisnieniowe zostaly prawidlowo podlaczone. Szukalem w internecie zdjec silnika bez plastikowej oslonki jednak nic nie znalazlem.
Posiada moze ktos takowe zdjecie?
pozdrawiam
Marek
Ostatnio zmieniony przez apples Nie Maj 22, 2011 13:09, w całości zmieniany 4 razy
SPAMU¦
Wysłany: Nie Wrz 06, 2009 21:39 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Tak widzialem to zdjęcie i film. Jednak nie daje mi on jednoznacznej odpowiedzi. Dlatego tez zwracam sie z prosbą do posiadaczy Roverkow 75 2.5 V6 Aut. Czy istniala by możliwość zrobienia dokladnego zdjecia silnikowi bez plastikowej oslonki. Ewentualnie jezeli jest ktos z Wrocławia lub okolic z identycznym modelem roverka, jakby istaniala mozliwosc obadania tego organoleptycznie to bylbym wdzieczny.
pozdrawiam
Marek
Przewód po lewej ma po srodku trojnik - jest on od dolu zaślepiony, bo nie wiadomo gdzie ma byc podłączony
Po prawej - przewód jest skierowany w dól, a na zdjeciach innych roverkow idzie on do góry.
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Nie Wrz 13, 2009 15:13
Do odpowietrzania skrzyni korbowej są dwa przewody ;cienki i grubszy. Obydwa wchodzą do pokryw zaworowych 2 głowic ,a z drugiej strony po przejściu w pojedyńcze przewody ,Twchodzą do układu dolotu ( przepustnicy ), grubszy przed przepustnicą i cieńszy za nią. Jak widać ze zdjęć ,grubszy przewód jest dobrze poprowadzony ,natomiast cienki, odpowietrza i napowietrza tylko przednią część silnika . W miejscu gdzie jest zaślepiony trójnik, powinien wchodzić cienki przewód od tylnej pokrywy.Pewnie jest urwany, a żeby to naprawić trzeba ściągnąć kolektor bo wchodzi do pokrywy z boku pod kolektorem. Te przewody spełniają różne funkcje.W warunkach dużego podciśnienia w dolocie za przepustnicą ,gdy przepustnica jest zamknięta ( bieg jałowy, hamowanie silnikiem , zwalnianie ),cienki przewód , którego wyjście jest za przepustnicą, odpowietrza skrzynię korbową, a gruby w tym czasie doprowadza świeże powietrze do skrzyni z przed zamkniętej przepustnicy.W warunkach niskiego podciśnienia w kolektorze ( przyspieszania, pełne otwarcie przepustnicy ), gazy ze skrzyni, dzięki wyższemu ciśnieniu przepływają do kolektora,do czasu spadku ciśnienia w skrzyni korbowej i wtedy znowu zasilana jest w świeże powietrze.I tak powietrze-gazy przepływają ,, w górę i w dół ''. Tak że trzeba do zaślepionego trójnika podłączyć cienki przewód od tylnej pokrywy i będzie OK. Przy okazji naprawy, sprawdż czy nie są zatkane nagarem otwory w pokrywach ( ok. 2 mm śr. ) tam gdzie wchodzą cienkie przewody.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum