Forum Klubu ROVERki.pl :: [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
[75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
Autor Wiadomość
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



  Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 20:49   [75] Spadek mocy, brak kick down i wiele innych...
Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 1999

Witam... Mój problem jest bardzo złożony.... Ciężko nawet zacząć od początku bo sama już się pogubiłam gdzie początek a gdzie koniec... Ale do rzeczy:

Mój Roverek nagle przestał "wgniatać w fotel", ot tak- z dnia na dzień...
Okazało się, że nie działa kick down, mianowicie po gwałtownym wciśnięciu pedału gazu w ciągu sekundy dochodził do 5,5tys obrotów i praktycznie stał w miejscu... Kombinacji było mnóstwo:

wymiana świec
wymiana kabli
nowy potencjometr (czujnik) położenia przepustnicy

no i jakby lepiej- jakby ponieważ teraz jest tak:
wciskam pedał gazu (tak aby uruchomić kick down) - skrzynia (oczywiście automat;)) redukuje bieg, przełącza po kolei i znów dochodzi do 5,5 tys obrotów i wisi... a autko zaczyna zwalniać...

Ponadto dodam, że samochód strasznie przeciąga biegi, wisi na obrotach przed zmianą biegu i szarpie. I jeszcze ten uporczywy smród spalin (spalenizny?) z nawiewu :evil:

Nie mam już pomysłu... wymieniona przepustnica, czujnik (zawór) znajdujący się na dolocie kolektora ssacego, sondy...

Może macie jakieś pomysły?
I jeszcze jedno pytanko- gdzie znajdę zawór EGR?
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 20:49   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
sknerko 
Klubowicz





Pomógł: 333 razy
Dołączył: 16 Kwi 2008
Posty: 6617
Skąd: Czempiń/Poznań



Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 21:30   

nie ma EGR w benzynie, na początek zmiana oleju w skrzyni, ale obstawiam awarię skrzyni biegów (sprzęgło hydrokinetyczne)
_________________
wcześniej PoldoRover 10 lat złego słowa nie powiem
Rover 220SDi "szedł jak pocisk" :D
LR Freelander 1.8 Hard top PB/LPG będę tęsknił
teraz Rover 75 2.0 V6 Charme [mruczek] zobaczymy kupiony 13 w niedzielę :)
LR Freelander 1.8 SCAPA Sport
MG TF 160 srebrny pocisk
 
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Wto Wrz 22, 2015 22:19   

SandraRover75 napisał/a:
Może macie jakieś pomysły?
mało oleju w skrzyni , trzeba sprawdzić przewody czujnika przepustnicy, nieprawidłowo ustawiona linka wybieraka biegu.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 07:09   

Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów. Ja bym bardziej stawiała na "coś" związanego z elektryką, ponieważ samochód raz jedzie pięknie- nie szarpnie, plynnie zmienia biegi... normalnie mód;) a raz szarpie i robi sobie co chce...
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 08:32   

SandraRover75 napisał/a:
Olej w skrzyni sprawdzony, skrzynia podłączona pod komputer u mechanika od automatów- nie wykazało żadnych błędów.
no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 11:56   

[/quote]no ale w 1 poście o tym nie ma, może jest jeszcze coś o czym nie wiemy co było robione. Nie zapala się żadna kontrolka ostrzegawcza ? ,informacja ?, silnik był sprawdzany diagnoskopem ? - żadnych błędów?.Dzieje się to na klimie czy bez znaczenia ?, silnik zimny czy ciepły ?. co się dzieje na SPORT ?. Może pompa paliwa pada , silnik się przegrzewa?.[/quote]

Żadna kontrolka się nie świeci, po podłączeniu komputera wyskoczyła tylko sonda lambda- wymieniłam obie. Bez znaczenia czy na klimie czy nie. Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów... Stawiam na czujnik temp ponieważ temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę, która parowała strasznie, pomimo, że przejechałam ok 2 km. I tak dojechałam do domu... teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić... :roll:
Na Sporcie jedzie lepiej ale kick downa także nie ma... lepiej tzn ma więcej mocy ale również szarpie.

Co do pompy paliwa... czy mogłaby być ona przyczyną braku kick downa?
 
 
Koenig 




Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Cze 2015
Posty: 157



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 12:53   

SandraRover75 napisał/a:
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę

Trzeba włączyć ogrzewanie, żeby silnik oddawał temperaturę.
A co z rezystorem?
 
 
SandraRover75 



Dołączyła: 26 Lis 2014
Posty: 6



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 13:01   

Nie wiem co z rezystorem. Jak go mogę sprawdzić?
 
 
SeniorA 




Pomógł: 591 razy
Dołączył: 14 Sty 2009
Posty: 4888



Wysłany: Sro Wrz 23, 2015 14:41   

SandraRover75 napisał/a:
Wczesniej działo się to bez znaczenia na temperature silnika, ostatnio jednak gdy jest zimny jezdzi w miarę ładnie- nie szarpie. Wczoraj wieczorem zagotował się, dziś znów..
to powodem wg. mnie może być temperatura silnika i skrzynia broni się przed uszkodzeniem i pracuje w tzw. trybie ochronnym .
SandraRover75 napisał/a:
teraz siedzę i myślę co z tym fantem zrobić.
uzupełnić płyn, jeździć na włączonej klimie żeby wentylator chodził na 1 biegu , włączyć pkt. 7 komputera diagnostycznego i obserwować temperaturę płynu.
SandraRover75 napisał/a:
Stawiam na czujnik temp
jak czujnik padnie to chodzi cały czas wentylator i wskaźnik nie działa lub świeci czerwona kontrolka.
SandraRover75 napisał/a:
temperaturę pokazywał jak zawsze- idealną... a jednak...
idealną ,to znaczy wskazówka stała na jednym poziomie ? , ale to jest zakres 70 do 112 st.C ,a jak jest powyżej 100 to nie jest idealnie.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:40 ]
Koenig napisał/a:
A co z rezystorem?
to jest wentylator pewnie bez rezystora.

[ Dodano: Sro Wrz 23, 2015 15:41 ]
SandraRover75 napisał/a:
Musiałam włączyć klimę żeby wentylator się włączył i chłodził chłodnicę
czyli wentylator sprawny.
Rozrząd zrobiony ?
_________________
Andrzej
Pozdrawiam
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [Rover 75 2.0 v6] - słabe przyśpieszenie (brak Kick down)
sammer21 Rover serii 75, MG ZT 4 Wto Wrz 09, 2014 13:43
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Różnica w mocy 2.5 a 2.0 V6 + pare innych pytań
karoafx Rover serii 75, MG ZT 4 Sob Maj 25, 2013 20:24
rafalmis1
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
mignone Rover serii 75, MG ZT 7 Sob Lis 24, 2007 19:03
mignone
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy
Przeplywka a moze cos innego?
plombos Rover serii 75, MG ZT 10 Wto Lis 11, 2008 21:22
Dam-Kam
Brak nowych postów [R75] Spadek mocy, EGR, przepływomierz
nixon75 Rover serii 75, MG ZT 90 Pią Wrz 24, 2010 12:01
kacper



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink