Typ: V6 Rodzaj silnika: benzyna Pojemnosc silnika: 2.5 Rok produkcji: 2001
Witam wszystkich. Mam pytanie odnośnie kolektora ssącego i jego uszczelki. Może ktoś potrafi mi wytłumaczyć dlaczego jeśli w kolektorze ssącym ( metalowym ) jest kanał wodny i w głowicy też jest kanał wodny to dlaczego uszczelka kolektora nie ma wyciętego rowka żeby płyn chłodzący mógł faktycznie chłodzić kolektor. Jak dla mnie uszczelka blokuje swobodny przepływ płynu który nawet niema kontaktu z kolektorem. Mało tego wydaje mi się że właśnie przez brak wyciętego rowka w uszczelce pod wpływem ciśnienia i temperatury wygina się ona i dochodzi do wycieku płynu na zewnątrz lub co się zdarza częściej płyn leci w dolot. Przyglądałem się starej uszczelce i dokładnie widać że płyn wyciekał właśnie do środka kolektora. Wstawiłem kilka fotek na których zaznaczyłem na czerwono kanały wodne. A może ktoś z was bawił się w wycinanie rowka w uszczelce pod ten kanał.
Dzięki za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi.
Po co chcesz chlodzic kolektor ssacy, przez który przepływa zimne powietrze? Jak płyn się zagrzeje, to będzie grzalo/rozrzedzalo powietrze w dolocie, bez sensu. Ta uszczelka z kolektorem służy jako zaslepka kanału w glowicy.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Widzę że nie rozumiesz pytania. I w głowicy i w kolektorze dolotowym jest kanał wodny. Więc poco jest kanał w kolektorze dolotowym jeśli uszczelka blokuje dostęp wody do niego. A jeśli dobrze pamiętam kolektor ma być gorący żeby dogrzewać mieszankę lub samo dostarczane powietrze ( ktoś to tłumaczył na forum ).
[ Dodano: Sro Wrz 16, 2015 19:02 ]
W pytaniu mała pomyłka, woda ma dogrzewać a nie chłodzić kolektor.
To z grzaniem powietrza to moim zdaniem bez sensu, wszyscy chlodza gdzie się tylko da.
A kanał wodny może być w niektórych wersjach wykorzystywany jako odprowadzenie do zbiorniczka wyrównawczego (chyba w 800), ale w r75 tego po prostu się nie wykorzystuje, tylko kolektor został bez zmian. Chcesz to przedziuraw, stracisz tylko tyle co koszt uszczelki
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Teraz jeszcze znalazłem fotkę kolektora są na nim zaznaczone dwa wejścia \ wyjścia. Tylko co do nich jest podłączone?
[ Dodano: Sro Wrz 16, 2015 19:17 ]
Oczywiście połączone są z kanałem wodnym.
[ Dodano: Sro Wrz 16, 2015 19:19 ]
Przynajmniej tak by wychodziło patrząc od strony gdzie powinna być uszczelka.
[ Dodano: Sro Wrz 16, 2015 19:23 ]
Jeśli tamtędy jest dostarczany płyn to jak dla mnie dziwne rozwiązanie.
Nie mam możliwości zaglądnięcia teraz pod maskę więc może ktoś mnie "oświeci"
Jeśli jednym kanałem wchodzi płyn to gdzie jest jego wyjście. Jaki jest sens w doprowadzeniu płynu jeśli niema jego odpływu co za tym idzie brak obiegu.
Drugi kanał to niby odma ( jeśli dobrze rozumiem odpowietrzenie ) odpowietrzenie w układzie chłodzenia pracującym pod dużym ciśnieniem? Coś nie trzyma mi się to kupy.
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej doprowadzone do kolektora dolotowego, nie do układu chłodzenia. Odejście od układu chłodzenia przez kolektor jeśli jest, to tylko do zbiorniczka wyrównawczego.
_________________ W przypadku obu Roverków w zasadzie mogę powiedzieć, że to spełnienie marzeń. Całe szczęście zostało jeszcze trochę do spełnienia
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 10:01
wingregor napisał/a:
Odpowietrzenie skrzyni korbowej jest ale w całkiem innym miejscu. I to nie jest żadne z tych miejsc.
sTERYD napisał/a:
Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej doprowadzone do kolektora dolotowego, nie do układu chłodzenia. Odejście od układu chłodzenia przez kolektor jeśli jest, to tylko do zbiorniczka wyrównawczego.
wingregor napisał/a:
Drugi kanał to niby odma ( jeśli dobrze rozumiem odpowietrzenie ) odpowietrzenie w układzie chłodzenia pracującym pod dużym ciśnieniem? Coś nie trzyma mi się to kupy.
Rafał już dobrze poznał silnik kV6 , tak to jest kanał powietrzny.
Czyli od lewej wejście płynu połączone tylko z kanałem wodnym a z prawej odma wchodząca w kolektor. No ok. Tylko nadal nie mogę zrozumieć dlaczego oba kanały czyli ten z głowicy i ten w kolektorze są od siebie oddzielone uszczelką.
[ Dodano: Czw Wrz 17, 2015 12:47 ]
Czy połączenie tych kanałów poprzez wycięcie w uszczelce takiego samego kanału to dobry pomysł?
Pomógł: 591 razy Dołączył: 14 Sty 2009 Posty: 4888
Wysłany: Czw Wrz 17, 2015 18:23
rafalmis1 napisał/a:
jednym kanałem leci płyn, a drugim odma
dla jasności tematu,to jest bypass, nazywany też odmą , którą potrzebuje i wykorzystuje zawór prędkości biegu jałowego. Dwa przewody z kolektorów połączone trójnikiem w jeden ,wchodzą do IAC. To nie ta odma o której myślicie.
Właśnie jestem po wymianie uszczelek pod kolektorami i faktycznie długi kanał który idzie przez całą podstawę kolektora ( zygzak ) to jest jakiś kanał powietrzny a dwa duże skrajne otwory to są kanały wodne. Dziwna trochę konstrukcja ale widocznie tak musi być. Człowiek uczy się całe życie. Dzięki wszystkim za odpowiedzi.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum