Zobacz temat - [R75] Zamienniki wentylatorów
 
Forum Klubu ROVERki.pl

Rover serii 75, MG ZT - [R75] Zamienniki wentylatorów

szybkibob - Czw Lip 16, 2009 15:02
Temat postu: [R75] Zamienniki wentylatorów
witam wszystkich,
mam problem ze spalonym silnikiem wentylatora, regenerować się go niestety nie da bo jak twierdzi elektromechanik - "palił się żywym ogniem" i nic już z niego nie będzie. Chciałem go nawet przewijać ale jakiś spec od tych spraw stwierdził, że go nie uratuje bo jakaś płytka też sie spaliła :( ((((

Jakie zamienniki proponujecie tzn od jakich aut aby to wszystko dobrze chodziło bez jakiegokolwiek ryzyka, że uszkodzę silnik albo klimatyzację ??
Jakiej mocy powinien być silnik aby uciągną takie duże śmigło ?? bo jak chodziłem po szrotach z silnikiem i wiatrakiem to mnei pytali czy to od Kamaza :)

SeniorA - Czw Lip 16, 2009 15:17

http://roverki.pl/index.p...cle/21-inne/476

[ Dodano: Czw Lip 16, 2009 16:26 ]
olbo kup używany od R75 , przeglądnij , wymień szczotki i zamontuj.

kris-tofer - Sro Lip 22, 2009 12:56

ja kupiłem wentylator od voyagera po 2001 roku, silnik wygląda tak samo, jednak chodzi tylko na 1 najszybaszym biegu (wentylator chłodnicy) będę mujsiał zainwestować jeszcze w rezystory aby nadać mu kilka biegów, bo po pierwsze ma duże obroty i małe fabrycznie śmigło, a po drugie jest głośny. Mam nadzieję że po użyciu rezystorów obroty będą mniejsze i jednocześnie będzie cichszy.
Używki oryginalne kosztują do 1000zł, ja za nowy dałem 220zł

dukat11 - Sro Lip 22, 2009 14:17

kris-tofer napisał/a:
ja kupiłem wentylator od voyagera po 2001 roku, silnik wygląda tak samo,

1. Czy pasuje on w orginalne mocowania obudowy i śmigło?
2. Jaki jest numer katalogowy i z jakiej wersji voyagera?

kris-tofer - Czw Lip 23, 2009 08:25

Silnik wentylatora chłodnicy od voyagera z roku produkcji 2001 - 2003 wygląda identycznie jednak jest trochę niższy. Na szczęście w oryginalnej obudowie wiatraka są dwa mocowania jedno, żeby zamocować silnik głębiej, a drugie, żeby był bardziej wysunięty w stronę zderzaka. W tym pierwszym zagłębieniu zamocowany jest silnik oryginalny, a w tym drugim zamocowałem zamiennik od voyagera, przez co odsunął się od obudowy i oryginalne śmigło dało się zamocować i nie ociera o obudowę.
Silniczek od voyagera ma tylko jeden bieg i to bardzo szybki, ma kostkę tylko na dwa przewody. Puki co u mnie chodzi tylko na tym jednym biegu, ale trzeba będzie dokupić rezystory żeby nadać mu jeszcze 2 biegi.
Ja puki co nie zamontowałem rezystorów i założyłem te małe śmigło od voyagera, bo z roverowskim śmigłem zrywała się straszna wichura, więc zastosowanie rezystorów jest niezbędne. Tu masz limk do strony na której kupiłem zamiennik http://allegro.pl/item677...ator_klimy.html
Jutro napiszę Ci numer katalogowy bo teraz nie mam pod ręką.

MateuszG - Pon Sie 03, 2009 10:21

Dziękuję kris-tofer za podpowiedź, silnik od Voyagera pasuje idealnie, działa bardzo dobrze. Miałem jedynie problem z otworzeniem silnika za pomocą młotka i przecinaka. Potem zastanawiałem się który kabel jest plusowy i minusowy, doszedłem do wniosku że minus to ten z odstającym małym kabelkiem. Zbiłem młotkiem zatrzaski silnika ale nie mam pewności czy się ten silnik po jakimś czasie nie rozpadnie :) . Mam wrażenie że ten silnik od voyagera jest tak zrobiony jakby nie był przeznaczony do otwierania i naprawy. Przydałoby się jeszcze dokupić wtyczkę do silnika wentylatora od Voyagera , żeby tego silnika nie rozbierać i połączyć sobie tylko kabelki ( plus i minus ).
kris-tofer - Pon Sie 03, 2009 10:36

A po co ściągałeś z tego silniczka dekiel? Należało go podłączyć w kostce "na krótko" do czerwonego i czarnego kabelka idącego do silniczka od tej puszki z przekaźnikami, i zobaczyć w którą stronę kręci, jeśli odwrotnie to poprostu pozamieniać stronami kable i to wszystko. A na stałe kable przylutowałem do wsówek bo kostki też nie miałem :smile:
Założyłeś oryginalne śmigło od rovera? Wiesz wydaje mi się że ten silniczek ma mniejszą moc a oryginalne śmigło będzie stawiało mu duży opór. Teraz na dniach jeszcze raz rozbiorę u siebie i trzeba będzie zmierzyć pobór prądu amperomierzem na dużym śmigle. Na Tym małym śmigle od voyagera pobór prądu jest rzędu 13 Amper.
Jakby nie było planuję jeszcze założenie rezystora, aby nadać mu 2 biegi bo teraz ma duże obroty.

michalie - Pon Sie 03, 2009 13:14

Panowie a czy mozna zamontować 2 mniejsze wentylatory zamiast 1 duzego, poprawi to nieco chłodzenie?? czy nie ma co sie w to bawic
kris-tofer - Pon Sie 03, 2009 13:24

na dwa wentylatory to nie będzie tam miejsca, wogóle musiałoby to być na jakimś wielkim patencie, lepiej nie ryzykować, bo jakby się coś urwało to uszkodzenia chłodnic gwarantowane...
dukat11 - Pon Sie 03, 2009 19:42

Dziś dostałem wentylator od Voyagera i na pierwszy rzut oka wentylator ma na pewno mniejszą moc (jest o 1cm krótszy) Ale szczegóły poniżej. Może w weekend uda się znaleźć czas i spróbuje dobrać jakąś rezystancję a może nawet zamontuje nowy silnik
kris-tofer - Wto Sie 04, 2009 09:40

puki co u mnie dziala na tym malym smigle dopuki nie zaloze rezystorow i tu mam prosbe jesli cos wymyslisz w tym temacie to daj znac, ja dzis jade do stolicy do sklepu tez dobierac rezystory jak mi sie uda i mi doradza to napisze jakie kupilem jesli zrobisz to wczesniej to prosze o odpowiedz. Przed kupnem tego silniczka od voyagera sugerowalem sie jego budowa, podobno ma 12volt a oryginal ma 13,5 trzeba bedzie tez na obu smiglach pomierzyc pobor prądu amperomierzem, jesli na duzym smigle nie bedzie zbyt duzego poboru w stosunku do smigla od voyagera to moze silniczek sie nie spali. Bo jesli tak bedzie to ten samochod chyba w lesie zostawie bo same z nim klopoty... :neutral:
MateuszG - Sro Sie 05, 2009 12:42

U mnie działa ten silnik z śmigłem od Voyagera, stojąc w korku i sugerując się wydajnością klimy wydaję mi się że to śmigło działa bardzo dobrze. Działając na 1 biegu chłodzi tak że jest aż za zimno i trzeba redukować temperaturę.
kris-tofer - Sro Sie 05, 2009 14:04

na pierwszym biegu, czyli zamontowałeś rezystor tak? jaki?
SeniorA - Sro Sie 05, 2009 15:36

kris-tofer,
MateuszG napisał/a:
Działając na 1 biegu
można to przeczytać że działa na jednym biegu
MateuszG - Sro Sie 05, 2009 16:39

Tak działa na 1 biegu bez rezystora.

Jeżeli komuś klimatyzacja słabo chłodzi, niekoniecznie to musi być wina wiatraka. Trzeba rozważyć 2 punkty :
1 . Czy klimatyzacja jest w pełni nabita ?
2 . W jakim stanie jest kompresor klimatyzacji ?, być może jest zużyty i nie działa tak jak powinien.

kris-tofer - Sro Sie 05, 2009 21:27

MateuszG czyli powiadasz, że na tym małym śmigle od voyagera w każdej sytuacji czy w korkach czy nie klima dobrze Ci chłodzi i nie wyłącza się?
Klimę mam świeżo nabitą, ale sprężarkę używaną od angola kupiłem, moja poszła do regeneracjii puki co nie wraca. Zresztą mam mocno styraną chłodnicę od klimy, blaszki się z niej sypią i ogólnie syf.

edward25 - Czw Sie 06, 2009 07:51

dukat11 napisał/a:
wentylator od Voyagera

Czyli z tego co rozumiem, montaż tego silnika następuje bez przeróbek ?

kris-tofer - Czw Sie 06, 2009 08:12

bez przeróbek pasuje wentylator od voyagera po 2001 roku, chociaż ma mniejszą moc, jest o 1cm niższy i ma dużo mniejsze śmigło. Czas i testy pokażą czy jest wydajny, puki co sprawdza się.
MateuszG - Czw Sie 06, 2009 13:44

kris-tofer tak jak pisałem klima na tym wiatraku od voyagera działa bardzo dobrze i stabilnie. Ale jak długo wytrzyma ten wiatrak, to myślę że będę wiedział po roku lub kilku latach. Mam nadzieję że długo na tym pojeżdżę, ale czas pokaże :grin:
dukat11 - Sob Sie 08, 2009 22:37

Dziś sprawdziłem pobór prądu silnika od voyagera i na orginalnym śmigle ciągnie 9,5A a na śmigle od rovera 16A. I rzeczywiście na śmigle od rovera zrywa się wichura więc trzeba go ograniczyć rezystorami
kris-tofer - Nie Sie 09, 2009 09:05

dukat11 mi na tym silniczku z oryginalnym śmigłem voyagera wyszło 13 amperów a ze śmigłem rovera 40 amperów, czy mój wynik jest prawidłowy czy Twój to i tak za duża różnica, rezystor nie pomoże, bo pod śmigłem rovera ten silniczek się spali. Jak pisał MateuszG małe śmigło voyagera radzi sobie całkiem dobrze ja również to potwierdzam, a do tego śmigła nie potrzeba rezystora
dukat11 - Nie Sie 09, 2009 12:59

Też tak myślę i dlatego złożyłem roverka ze śmigłem voyagera.
Artur - Pon Sie 10, 2009 20:33

no i padł wymiana szczotek nic nie da więc chcę założyć od voyagera tak jak tutaj opisujecie i mam kilka wątpliwości szczególnie że to smigło od voyagera jest dużo mniejsze,ponieważ orginalnie są założone 2 takie wentylatorki w związku z tym może jednak założyć od vectry jak w artykule opisał Marian_K, lub od jeszcze innego auta??
Czy to że nie potrzeba rezystora do silniczka od voyagera jak napisał Kris-tofer znaczy ze chodzi na wysokich obrotach i ze jego zywotność bedzie kiepska ??

michalie - Wto Sie 11, 2009 18:05

Przepraszam ze tak z innej beczki troche ale będąc dziś na szrocie (IRL)wpadł mi w rece silnik od chłodnicy wiec go wziołem przygarnąłem no i mam i od niego odchodza 4 kable czarny czerwony fioletowy i szary ,no to go sprawdzam i tak czarny do minusa(-)i czerwony do plusa(+)silnik zapieprza az miło no to czarny zostawiam przy - ,a tera szary do plusa no i kreci sie jeszcze szybcie :)) no malina ale gdy podepne fioletowy do plusa to kreci sie bardzo pomału i nadodatek w odwrotna strone ?? ?? czyli co jest sprawny czy nie :?:
Marian_K - Wto Sie 11, 2009 21:11

Artur napisał/a:
może jednak założyć od vectry jak w artykule opisał Marian_K, lub od jeszcze innego auta??
Jeżeli koledzy twierdzą, że silnik od Voyagera daje radę - montuj go śmiało. Ten od Vectry też ma mniejszą średnicę i niestety wydajnościowo trochę nie wyrabia - na postoju mógłby bardziej chłodzić...

Pozdrawiam!

[ Dodano: Wto Sie 11, 2009 22:14 ]
michalie napisał/a:
ale gdy podepne fioletowy do plusa...

Zerknij tu: http://www.roverki.pl/article.php?sid=476

Jeśli to silnik wentylatora od R75 to na fioletowy idzie minus...

Pozdrawiam!

dukat11 - Wto Sie 11, 2009 22:29

michalie napisał/a:
Przepraszam ze tak z innej beczki troche ale będąc dziś na szrocie (IRL)wpadł mi w rece silnik od chłodnicy wiec go wziołem przygarnąłem no i mam i od niego odchodza 4 kable czarny czerwony fioletowy i szary ,no to go sprawdzam i tak czarny do minusa(-)i czerwony do plusa(+)silnik zapieprza az miło no to czarny zostawiam przy - ,a tera szary do plusa no i kreci sie jeszcze szybcie :) ) no malina ale gdy podepne fioletowy do plusa to kreci sie bardzo pomału i nadodatek w odwrotna strone ?? ?? czyli co jest sprawny czy nie :?:


A więc jest ok gdyż:
Czarny to stały minus, Czerwony + pierwszego biegu, szary to + drugiego biegu a filetowy to minus trzeciego biegu.

kris-tofer - Sro Sie 12, 2009 10:18

Artur, wentylator od voyagera musi chodzić na najwyższych swoich obrotach ponieważ ma on małe śmigło i musi nadrabiać obrotami, myślę też że gdy będzie chodził z oryginalnym śmigłem i nikt nie będzie na niego pakował większego śmigła to powinien wytrzymać kilka ładnych sezonów :) Ja ten nowy zamiennik testowałem na polnej drodze jadąc bardzo wolno przez około 4km i dawał radę, tzn klima chłodziła, dukat11 także potwierdza jego sprawność.
Artur - Sro Sie 12, 2009 10:43

dzięki Kris-tofer ale kupiłem juz od opla z rezystorem nowy silnik w bardzo okazyjnej cenie i walczę z podłączeniem bo coś nie umiem sobie poradzić :(
michalie - Sro Sie 12, 2009 16:17

dukat11 & Marian_K panowie zgadza sie jest tak jak mówicie podpiołem zgodnie ze wskazówkami i pieknie działa,a wczesniej podpinałem na hybił trafił i wychodziły jaja :))
remii - Nie Maj 09, 2010 20:03

I dopadł mnie problem z silnikiem wentylatora. Po otworzeniu okazało się, że nic z niego nie będzie (rozwalony komutator). Obdzwoniłem już kilkunastu sprzedawców z allegro i bardzo ciężko dostać wentylator do diesla a jak już są to za wentylator 8 letni życzą sobie po 800-1000zł. Dla mnie to jest jakieś chore, żeby za rzecz która na 90% padnie za rok czy dwa płacić tyle kasy. Zacząłem się zastanawiać nad wentylatorem od benzyny, ale raczej nie będzie pasował?? Czy może ktoś przerabiał wentylator od benzyny do diesla?? Czy wentylator od opla dobrze się sprawuje a może zainstalował ktoś jakiś inny?? W jednym artykule widziałem że ktoś znalazł podobny silnik od bmw. Proszę o jakąś pomoc bo potrzebuję auto a już stoi kilka dni w warsztacie. Pozdrawiam
PHJOWI - Nie Maj 09, 2010 20:13

kup nówkę w anglii w 1200 się zamkniesz. na ebay
remii - Sob Maj 22, 2010 11:35

PHJOWI napisał/a:
kup nówkę w anglii w 1200 się zamkniesz. na ebay


Zastanawiam się nad tym ale to i tak kosmiczne pieniądze za silnik wentylatora no i trzeba poczekać z tydzień na paczkę.

[ Dodano: Sob Maj 22, 2010 12:35 ]
No i jak zobaczyłem jakie wentylatory sprzedają na allegro po 700-800zł to się przeraziłem i po tym jak dostałem paczkę odesłałem ją odrazu. Po prostu wciskają ludzią syf. Zdecydowałem się na kupno z Ebaya i jestem zadowolony za 1000zł z przesyłką mam całkiem nowiutki silnik z gwarancją a nie syf co się i tak zepsuje. Paczka w sumie szła 4 dni więc nie ma tragedi. Pozdrawiam

Brylant - Sob Lip 31, 2010 09:31

kris-tofer, kris-tofer, witam. mam do ciebie pytanie bo widze ze sie troche orientujesz:) zamontowalem wentylator od woyagera ale chodzi on na okrogło...po przekreceniu stacyjki juz zaczyna sie krecic ...wiez moze co sie stalo ?? ? dzieki za pomoc.
kris-tofer - Sob Lip 31, 2010 10:02

Brylant, jeśli klimatronik masz ustawiony na AUTO to będzie się włączał już po przekręceniu kluczyka na zapłon, o ile masz diesla, nie wiem jak jest w benzynie.
Przy włączonym trybie ECON nie powinien się włączać do puki nie włączysz klimy lub nie zagotujesz silnika :)

Brylant - Sob Lip 31, 2010 18:59

he a wiesz ze mozesz miec racje!!!!!! zaraz biegne do autka sprawdzic ... dam znac jak sprawdze... dzieki pozdrawiam ps. mam diesla
apples - Sob Lip 31, 2010 20:45

kris-tofer napisał/a:
nie wiem jak jest w benzynie.
W benzynie uruchamia się dopiero po uruchomieniu silnika. W dieslu po przekręceniu stacyjki w poz. 2 :wink: http://forum.roverki.eu/v...p=461606#461606
Brylant - Nie Sie 01, 2010 14:06

kurcze chyba jest cos nie tak...mam wylączone auto to i tak to nic nie daje.... dalej załacza sie wentylator po przekreceniu stacyjki;/;/;/
robo - Nie Sie 01, 2010 14:26

Brylant napisał/a:
kurcze chyba jest cos nie tak...mam wylączone auto to i tak to nic nie daje.... dalej załacza sie wentylator po przekreceniu stacyjki;/;/;/

Wyłączenie auto nie jest jednoznaczne z wyłączeniem klimatyzacji a tylko przy wyłączonej klimatyzacji sprawny wentylator ma szanse nie pracować. Musisz albo włączyć tryb econ albo całkowicie wyłaczyć panel klimatyzacji przyciskiem off

xROnx - Sro Mar 16, 2011 22:16
Temat postu: [R75] Silnik wentylatora chłodnicy
Dzisiaj dobrałem się do silniczka wentylatora chłodnicy. Silniczek uszkodzony a dokładnie zjarany. Widać gołym okiem opalone zwoje oraz sprawdzałem na krótko sam silnik - echo.
Dziwne bo silniczek ma tylko dwa przewody więc poprzedni właściciel widać nie wstawił tam silniczka z czteroma przewodami. Sprawa stanęła na tym że muszę kupić nowy(używany) silniczek teraz tylko pytanie jaki? Silniczki z dwoma przewodami wstawiali w młodszych rocznikach mój to rocznik '00... Nie wiem jak to ugryźć...
Czy wstawić taki jak powinien być z czterema przewodami czy taki jak był wcześniej?
taki mi się spalił -> http://allegro.pl/rover-7...1464710439.html
a taki wg "instrukcji" powinien być -> http://allegro.pl/rover-7...1485434148.html

apples - Sro Mar 16, 2011 22:58

xROnx, nie szalej. Kup na ebayu nowy i będzie taniej.

[ Dodano: Sro Mar 16, 2011 22:58 ]
xROnx napisał/a:
dziwne bo silniczek ma tylko dwa przewody więc poprzedni właściciel widać nie wstawił tam silniczka z czteroma przewodami.
Ponieważ jest z rezystorem. Jest to nowszy model i taki kup.

Poczytaj http://forum.roverki.eu/v...p=494732#494732

Możesz też zmienić na Kenlowe http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-GRID007069 Taki ma kolega fajansiarz http://forum.roverki.eu/v...p=533577#533577

xROnx - Czw Mar 17, 2011 08:42

Skoro mam gotową "instalacje" w wersji nowszej czyli z rezystorem to może kupić silnik od Voyagera? 200pln za nowy na gwarancji... http://moto.allegro.pl/we...1494131853.html
i tylko wystarczy że go podłącze beż żadnych kombinacji?

apples - Czw Mar 17, 2011 09:37

xROnx napisał/a:
Skoro mam gotową "instalacje" w wersji nowszej czyli z rezystorem to może kupić silnik od Voyagera? 200pln za nowy na gwarancji... http://moto.allegro.pl/we...1494131853.html
Sam musisz podjąć decyzję. Ja mam oryginalny.
xROnx napisał/a:
tylko wystarczy że go podłącze beż żadnych kombinacji?
Z tego co pamiętam to musisz wstawić rezystor. Poszukaj postu MaReK i kris-tofer.
xROnx - Czw Mar 17, 2011 10:29

apples napisał/a:
Z tego co pamiętam to musisz wstawić rezystor

Tzn rezystor jest(jest to dokładnie taki sam jaki widać na pierwszej aukcji w moim pierwszym poście) więc nie musiałbym wstawiać. Chyba tylko musiałbym go sprawdzić czy jest sprawny bo jak nie to musiałbym wymienić na nowy. Dzisiaj biorę mój spalony silnik i ide do sklepu gdzie mają te wiatraki do Voyagera dla 100% pewności że będzie pasował.

dzieju - Pon Mar 21, 2011 21:18

A ja mam uszkodzony silnik z z jalowym biegiem jak chcesz na zbyt .. mozesz go naprawic wymieniajac szczotki ..

Sobie kupilem nowy oryginal na rimmerbros z rezystorem . 1200zl. z jakimis czesciami razem tyle placilem. Sam wentyl chyba cos kolo 800zl.

xROnx - Czw Cze 23, 2011 22:41

Podpinam się...
Czy ktoś z Was rozważał opcję kupna tego wentylatora?
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17

apples - Pią Cze 24, 2011 08:55

xROnx napisał/a:
Czy ktoś z Was rozważał opcję kupna tego wentylatora?
http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17
Kolega fajansiarz ma zamontowany.

http://forum.roverki.eu/v...p=533577#533577

dukat11 - Pią Cze 24, 2011 09:55

xROnx, za te pieniądze wolałbym kupić oryginał do ktorego nic nie przerabiasz a i tak pochodzi penie z 5 lat zanim szczotki się wytrą. Tym bardziej że sprzedają już nowsze silniki dwubiegowe z rezystorem. Ale wolna wola. Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił), teraz mam silnik wentylatora z Vectry o podobnej średnicy jak kenlowe wydaje mi się że mniej rzeźbienia tylko 3 otwory w obudowie i lutowanie 3 przewodów i koszt 80zł zamiast 900zł plus przesyłka
xROnx - Pią Cze 24, 2011 11:45

dukat11, dzięki za opinię :)
dukat11 napisał/a:
Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił)

dokładnie ja też to przerabiałem
dukat11 napisał/a:
teraz mam silnik wentylatora z Vectry o podobnej średnicy jak kenlowe wydaje mi się że mniej rzeźbienia tylko 3 otwory w obudowie i lutowanie 3 przewodów i koszt 80zł

dokładnie ja teraz mam to samo
Różnica jest taka tylko że ja mam V6 a Ty masz CDT. Benzynka szybciej się nagrzewa przez co potrzebuje "częściej" chłodzenia niż CDT a co za tym idzie klima jest mniej wydajna niż być powinna. I to u mnie właśnie jest. Klima lekko chłodzi. Serwis od klimy sprawdził mi ciśnienie (przy okazji nabijania, odgrzybiania itp) i było wyższe niż powinno być więc to śmigło i ten silnik nie jest w 100% wydajny

dukat11 - Pią Cze 24, 2011 12:22

xROnx napisał/a:
Różnica jest taka tylko że ja mam V6 a Ty masz CDT. Benzynka szybciej się nagrzewa przez co potrzebuje "częściej" chłodzenia niż CDT a co za tym idzie klima jest mniej wydajna niż być powinna. I to u mnie właśnie jest. Klima lekko chłodzi. Serwis od klimy sprawdził mi ciśnienie (przy okazji nabijania, odgrzybiania itp) i było wyższe niż powinno być więc to śmigło i ten silnik nie jest w 100% wydajny


Ja wnioskuje że u mnie ciśnienie powinno być w miarę ok. drugi bieg załącza się tylko podczas początkowego schładzania oraz po dłuższym postoju z włączoną klimą. Jesli miałby zbyt duże ciśnienie to chodziłby cały czas na drugim biegu.

kris-tofer - Pią Cze 24, 2011 18:51

dukat11 napisał/a:
Ja przerobiłem temat z silnikiem od Voyagera (przy 30st i skrzyni automatycznej w korkach nie końca wyrabiał z małym śmigłem a z dużym się spalił)

rezystor miałeś? z rezystorem nie powinno się nic dziać

dukat11 - Pią Cze 24, 2011 20:07

kris-tofer, Tak miałem nawet dwa gdyż zrobiłem na 3biegi
kris-tofer - Pią Cze 24, 2011 20:09

Ha! jakbyś zrobił na dwa biegi z jednym rezystorem wentylator wciąż by działał :D

Ja mam chyba tylko jeden bieg :sad:

dukat11 - Pią Cze 24, 2011 20:13

kris-tofer napisał/a:
Ha! jakbyś zrobił na dwa biegi z jednym rezystorem wentylator wciąż by działał :D


Po czy to wnioskujesz. Zapewne ty masz 0,47R na pierwszym biegu. Ja też tak miałem i 0,22 na drugim. bieg trzeci bezpośrednio ale nigdy sie nie włącza. Rozbiorę silnik to zobaczę co się stało

kris-tofer - Sob Cze 25, 2011 07:27

nie no żartowałem w poprzednim poście.
Ale zastanawiałem się, czy nie było by lepiej z tymi biegami, jakbyśmy założyli dekiel silniczka ze szczotkami z oryginalnego silniczka do tego naszego zamiennika, bo dekla maja takie same i jak ktoś ma starszy typ na 3 biegi, wtedy byłoby bezpośrednio i tak jak w fabryce.
Powiedz, co Ci się spaliło w tym silniczku od voyagera? może tylko rezystory i dlatego nie kręci? rezystory miałeś umieszczone za wiatrakiem żeby miały chłodzenie?

dukat11 - Sob Cze 25, 2011 07:55

kris-tofer napisał/a:
Powiedz, co Ci się spaliło w tym silniczku od voyagera? może tylko rezystory i dlatego nie kręci? rezystory miałeś umieszczone za wiatrakiem żeby miały chłodzenie?


rezystory są ok. miały chłodzenie. Ewidentnie nie działa silnik. Jak będę miał trochę zbędnego czasu to go rozbiorę i zobaczę co się stało.

raffik04111984 - Sob Kwi 14, 2012 09:20

Witam.Przyszedł czas i na mnie.W moim 75CDT padł silnik wentylatora.Auto stoi rozebrane,silnik jest mcno okopcony.Sprawdzałem go i nie chodzi.Zbliżaja sie ciepłe dni i pasowałoby go wymienic.Wiadome najlepiej byłoby kupic nowy.Wszysko oki tylko nie ta cena.Zastanawiała mnie tez używka ale jak długo pochodzi i tez tania nie jest.Czytałem wiele postów na ten temat.Było poruszane wiele watkow na zamienniki od innych aut.Wiec zwracam sie z prośba do forumowiczów od czego polecacie zastosowac taki silniczek :?:
haszczyc - Sob Kwi 14, 2012 09:36

raffik04111984, wiesz dużo osób jeździ roverem nieświadom tego że wiatrak nie działa ;) ciężko przegrzać R75, ale niestety klimatyzacja będzie mniej wydajna albo w ogóle chłodzić nie będzie :)
raffik04111984 - Sob Kwi 14, 2012 09:54

No wiem własnie gdyz rozgladalem sie po okolicy i zaczepilem wczoraj goscia i stwierdzilem ze u niego tez nie dziala.Byl mocno zaskoczony.Bynajmniej nie jestem sam :wink: .Slyszałem ze jest ciężko przegrzac ale jak mam juz rozebrane autko to chciałbym to zrobic.Lubie jak wszytko jest oki i dziala zreszta chyba kazdy tak ma
dukat11 - Sob Kwi 14, 2012 12:37

raffik04111984, Ja przerobiłem trochę z wentylatorem. Używaka z gwarancją po 2 miesiącach padła odzyskałem kasę. Teraz mam od dwóch lat od Vectry B (koszt 50-100zł) i działa. Jedyna wada to przy montażu trzeba nawiercić dziury w plastiku aby dopasować mocowania. I śmigło jest trochę mniejsze.
TeDI - Sob Kwi 14, 2012 17:55

witam, ja dziś rozebrałem mojego roverka i wymontowałem silnik wentylatora okazało się, ze już ktoś coś tam robił, po rozebraniu tak jak większość pisała jedna szczotka wytarta prawie w całości ale zobaczyliśmy że magnesy w korpusie silniczka są pęknięte więc nie ma prawa działać nawet jak szczotkę wstawimy. Zastanawiam się czy mógłbym użyć korpusu z silniczka od np benzyniaka?

z racji że i tak nie działał wentylator złożyłem samochód bez niego chyba nic nie powinno się stać jak będę uważał? czy się mylę?

raffik04111984 - Sob Kwi 14, 2012 19:32

dukat11 ;wiec widze ze mozesz polecic mi od Vectry B ten silniczek.Wiem ze uzywka Rovera to taka niepewna,bo trzebaby ja od razu po czesci regenerowac no i nie koszty rzedu 100zł.Tak wiec potrzebny jest silnik i wiatrak od Vectry.serdeczne dzieki :smile:
dukat11 - Sob Kwi 14, 2012 20:25

TeDI napisał/a:
z racji że i tak nie działał wentylator złożyłem samochód bez niego chyba nic nie powinno się stać jak będę uważał? czy się mylę?


Spokojnie CDT naprawdę ciężko przegrzać

raffik04111984 - Nie Kwi 15, 2012 10:20

Za co odpowiadają te 2 brązowe przewody w sterowniku?Czy w razie wymiany na zamiennik od Vectry czy tez Voyagera tez sie je podłacza w takim wypadku?
dukat11 - Nie Kwi 15, 2012 11:56

raffik04111984 napisał/a:
Za co odpowiadają te 2 brązowe przewody w sterowniku?Czy w razie wymiany na zamiennik od Vectry czy tez Voyagera tez sie je podłacza w takim wypadku?


Odcinasz przewody od silnika wentylatora i podpinasz dwa biegi. Puszka ma w sobie układ sterowania PWM i musi zostać.

TeDI - Pon Kwi 16, 2012 07:33

u celu upewnienia się dla tych co mają wentylator z voyagera to czy ten bedzie dobry?

http://allegro.pl/cryster...2238294268.html

raffik04111984 - Pon Kwi 16, 2012 14:36

Mam małe pytanko?Czy w tych Vectrach B to był stosowany tylko jeden rodzaj silnika wentylatora i niezaleznie od modelu i rodzaju silnikamozna go zastosowac?

[ Dodano: Pon Kwi 16, 2012 15:36 ]
TeDI,nie wiem możliwe ze sie myle ale to jest lewy wentylator a Ty potrzebujesz prawy do Rovera 75
http://forum.roverki.eu/viewtopic.php?t=65908

dukat11 - Pon Kwi 16, 2012 17:42

TeDI napisał/a:
u celu upewnienia się dla tych co mają wentylator z voyagera to czy ten bedzie dobry?

http://allegro.pl/cryster...2238294268.html


Nie pamiętam który jest który ale sprawdź kierunek obrotów. Ja miałem taki przez chwilę. Na małym śmigle była staszna wichura a dużego przez rezystor nie wytrzymał i poszedł z dymem.

TeDI - Pon Kwi 16, 2012 19:47

czyli lepiej poszukać tego od vectry?
dukat11 - Pon Kwi 16, 2012 19:57

TeDI napisał/a:
czyli lepiej poszukać tego od vectry?


Nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Kumpel ma trochę większy niż od vectry chyba od jakiejś kii. Niektóre osoby na forum mają od Voyagera i działa ok. Ja mam od Vectry i działa. W sumie wolałbym oryginał bo lubię mieć jak fabryka dała ale ceny są nie proporcjonalne do wartości. Fabryczny ventylator ma dużą moc oraz dużą powierzchnię łopat śmigła. O Vectry jest trochę mniejszy ale i też ma mniejszą powierzchnię łopat śmigła. Więc efekt uboczny to jak jest gorąco częściej włącza się drugi bieg wentylatora niż w oryginale. Więcej nie doradzę wybór należy do ciebie

TeDI - Pon Kwi 16, 2012 20:02

dzięki za rady też wolałbym orginał ale koszty ok 800 pln za nowy wentylator to dla mnie troche za dużo jak na ten moment dlatego szukam czegoś tańszego co będzie działać.
xROnx - Pon Kwi 16, 2012 21:03

jakby co to mam silnik+śmigło od Vectry B do opchnięcia ;)
raffik04111984 - Pią Kwi 20, 2012 05:39

Mam pytanko jak sie zdejmuje smigło wentylatora z tego silniczka od Vectry.Musze zdjąc bo jest jakis wyczuwalny luz jakby łożysko czy cos takiego.Kupiłem używke ale nie moge jej zdjąc.Było tam zabezpieczenie ktore zdjąłem no i ukazała sie podkładka metalowa.Pytam bo juz sam nie wiem.

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 06:39 ]
jak sie zdejmuje smigło wentylatora z tego silniczka od Vectry.Musze zdjąc bo jest jakis wyczuwalny luz jakby łożysko czy cos takiego.Kupiłem używke ale nie moge jej zdjąc.Było tam zabezpieczenie ktore zdjąłem no i ukazała sie podkładka metalowa.Pytam bo juz sam nie wiem.

[ Dodano: Pią Kwi 20, 2012 06:39 ]
upsss duplikat :/

zefir - Sob Kwi 28, 2012 17:39

Ja z kolei mam inne pytanie.
Otóż w tej puszcze z przekaźnikami wszyscy piszą, że jest płytka, wszędzie na zdjęciach widać płytkę, a u mnie tej płytki nie ma są po prostu tylko 3 przekaźniki połączone kablami i tyle.. rover to 2.0v6 '99.
Poza tym silnik do wymiany, bo niestety przy rozbieraniu uszkodził się 1 magnez.. :beczy:

dukat11 - Sob Kwi 28, 2012 19:10

zefir, płytka jest tylko w CDT. Ty masz V6 więc tylko prosta sprawa z przekaźnikami.
zefir - Sob Kwi 28, 2012 19:53

ok, fajnie. dzięki za szybka odpowiedź :)
dukat11 - Sob Kwi 28, 2012 20:20

zefir napisał/a:
ok, fajnie. dzięki za szybka odpowiedź


ja już chyba przerobiłem wszystkie możliwości z wentylatorem. regeneracja, używka, voyager i vectra B. :wink:

TeDI - Sob Kwi 28, 2012 22:14

ja w poniedziałek siadam do pracy w końcu dotarł do mnie wentylator od voyagera
zefir - Sob Kwi 28, 2012 22:14

no ja aktualnie jestem na etapie załatwiania używki, ale już nowszej z 2 kablami i wtedy chcę przerobić na rezystor, i oczywiście profilaktycznie wymienić szczotki... póki co auto stoi uziemione prawdopodobnie przez kolejny tydzień.. :roll:
raffik04111984 - Nie Kwi 29, 2012 12:40

Od wczoraj nie chodzi mi wentylator:(.Zapodałem sobie od Vectry B nówka sztuka,nie wiem co sie stało.na poczatku mialem używke ale za głośno chodził jakoś no i brak demontazu śmigła od silnika.Ten nowy założyłem według intstukcji Mariana K.Nowy miał 2 kabelki od rezystora a stary 3. Nie wiem co może byc przyczyna nie działania silnika.Czyżby sterowanie padło,czy może na silnik idzie duże napięcie,a może rezystor szlak trafił.Fakt że temperatura na tablicy nie wzrasta ponad połowe.Nie wiem bezpiecznik ok.Gdzie tu szukac
przyczyny :?:

TeDI - Pon Kwi 30, 2012 14:19

ja dziś zamontowałem silnik zamiennik dla voyagera z 2001 po założeniu wszystko działa jak powinno mam nadzieje, że nie będzie póki co żadnych problemów z wiatraczkiem. Dzięki wszystkim za pomoc
adam - Pon Kwi 30, 2012 14:39

Panowie pomóżcie mam zamontowany wentylator od voyagera z silnika wentylatora idą 4 przewody wentylator kręci tylko na jednym najszybszym biegu jak go podepnę na jeden bieg będzie chodził wentylator jak silnik złapie temperaturę ?
markozalko - Pią Maj 04, 2012 16:34

A ja się tylko chcę spytać :) czy jak u mnie nie ma w wiatraku 1 biegu a 2 lata jeździłem tylko na 2 biegu (myślałem że tak ma) i w tym sezonie wiatrak mi się włącza i wyłącza cyklicznie. Pytanie moje czy to spowoduje szybsze jego zużycie, czy jeździć jak jeżdziłem i niech się włącza i wyłącza co chwila? Wcześniej dawał na tym 2 biegu cały czas, więc dziwne czemu teraz przerywa.
TeDI - Pią Maj 04, 2012 23:58

w poniedziałek założyłem wentylator od voyagera działa ok ale pojechałem nabić klime i na pomiarach wyszło, że jego wydajność jest za mała bo ciśnienie klimy i tak rośnie mimo pracującego wentylatora a co za tym idzie wydajność klimy na postoju jest za słaba
haszczyc - Sob Maj 05, 2012 05:32

TeDI, niestety to jest wada tego zamiennika tak samo jak śmigło od Vectry B...
xROnx - Sob Maj 05, 2012 09:24

TeDI napisał/a:
pojechałem nabić klime i na pomiarach wyszło, że jego wydajność jest za mała

no to masz to samo co ja jak miałem śmigło od Vectry B.
Pisałem już kiedyś posta na ten temat...
Co z tego że śmigło się kręci... co z tego jak uda Wam się zamontować oryginalne śmigło Rovera+rezystor jak moc samego silniczka jest zupełnie inna niż oryginał Rovera.

arkady - Sob Maj 05, 2012 09:44

a moze by tak zalozyc 2 miejsze silniki ? pytanei tylko czy jest miejsce..
xROnx - Sob Maj 05, 2012 10:00

arkady napisał/a:
pytanei tylko czy jest miejsce..

na to pytanie znana jest odpowiedź...
... nie ma :)
Ja kupiłem nowy oryginalny. Koszt... 900pln ale mam pewność że silnik pochodzi ładnych kilka lat.
Możesz kupić używke... ale używka kosztuje ok 400pln i nie wiesz co kupujesz. Jeśli chciałbyś zrobić tip-top to musiałbyś dać do regeneracji a to też kosztuje i w sumie wyszło by tyle co nowy...
Można jeszcze kupić zamiennik firmy Kenlowe. Cena podobna co za nówkę oryginał tylko trzeba troszke pogrzebać przy mocowaniu jego do oryginalnej obudowy.

haszczyc - Sob Maj 05, 2012 10:11

ja wiem że mam regenerowany oryginalny silnik wentylatora ale nie wiem na jakiej zasadzie był robiony ... dlatego tak długo szukałem Rovera ze sprawnym i oryginalnym wiatrakiem gdyż oglądając R to większość R nie miała sprawnego wiatraka ....

[ Dodano: Sob Maj 05, 2012 11:11 ]
xROnx napisał/a:
ożna jeszcze kupić zamiennik firmy Kenlowe. Cena podobna co za nówkę oryginał tylko trzeba troszke pogrzebać przy mocowaniu jego do oryginalnej obudowy.
tu jest coś więcej własnie o montażu http://forums.mg-rover.org/showthread.php?t=217394

i kupno na http://www.rimmerbros.co.uk/Item--i-RP1117__17

xROnx - Sob Maj 05, 2012 10:19

haszczyc napisał/a:
i kupno na

na ebay'u też widziałem kiedyś...
a tak troche OT:
haszczyc, to te Kenlowe lepsze od oryginały bo nie ma możliwości żeby łopatki śmigła haczyły o coś... jakiś pas przedni czy chłodniczke oleju :D

dzieju - Sob Maj 05, 2012 21:27

U mnie w miescie jest caly z wiatrakiem nowy za 1000zl .
sash997 - Nie Maj 06, 2012 07:30

a nie lepiej sobie samemu zregenerować silnik??wymiana szczotek to grosze...
sawoj - Czw Sie 02, 2012 08:50

xROnx napisał/a:

Ja kupiłem nowy oryginalny. Koszt... 900pln ale mam pewność że silnik pochodzi ładnych kilka lat..

Możesz dać namiary gdzie kupiłeś nowy silnik w tej cenie?

kris-tofer - Czw Sie 02, 2012 15:30

zapytaj tutaj: www.tomateam.pl
sawoj - Pią Sie 03, 2012 13:43

W Tomateam dostawa dopiero we wrześniu a autko rozebrane w garażu :)
sash997 - Pią Sie 03, 2012 18:53

a to silniczek padł całkiem że chcesz nowy?ja śmigam na regenerowanym chyba drugi rok jak sie nie myle i działa ok,koszt zerowy bo sam wymieniłem szczotki
sawoj - Pią Sie 03, 2012 19:18

Silnik się spalił można go przewinąć ale wypalona płytka z szczotkotrzymaczami :sad:
dzieju - Pią Sie 03, 2012 22:23

Nadal czekam na cynk o silniku podobno zamowili dam ci znac jak bedzie
sawoj - Sob Sie 04, 2012 06:30

dzieju napisał/a:
Nadal czekam na cynk o silniku podobno zamowili dam ci znac jak bedzie

O.K. Czekam cierpliwie

kalafior - Sob Wrz 01, 2012 20:54

zalozylem sobie silnik od vectry b w ktora strone powinien sie prawidlowo krecic

[ Dodano: Sob Wrz 01, 2012 18:27 ]
i drugie pytanie ile wychodzi orginalnie w cdt z silniczka przewodow

[ Dodano: Sob Wrz 01, 2012 21:54 ]
i pytanie trzecie czy ktos zamontowal smiglo od roverka na ten silnik i jak sie sprawuje czy daje rade sie krecic czy sie spali

maciej.s - Wto Wrz 04, 2012 18:49

Polecam kolegom regeneracje silnika: wymiana szczotek i komutatora SAMEMU, koszt żaden, samej roboty na 1h.
http://forum.roverki.eu/v...hlight=szczotki

cyngiel - Pon Wrz 02, 2013 15:26

Pilnie potrzebuję pomocy!! Otóż dzisiaj zabrałem się za wymianę i zgodnie z waszymi wskazówkami chciałem zamontować wentylator od chryslera. Problem w tym że kupiłem auto już bez żadnego wentylatora i nie wiem gdzie są kable do podłączenia silnika wentylatora...:/ Nie widze żeby gdziekolwiek były wypuszczone. Chciałem poszukać ich od startu czyli od płytki z przekaźnikami tyle że nie wiem gdzie ona jest:/ A szukam już na forum kilka godzin.. i nic sa zdjęcia ale samej skrzynki a nie jej lokalizacji HELP
borsuk88 - Pon Wrz 02, 2013 19:04

słuchajcie czy do do silniczka od CHRYSLER można spokojnie montować śmigło od rovera orginalne?? czy nic silnikowi sie nic nie stanie??mam nowszy model z rezystorem a rezystor wstawiłem ten - Zamiennik TYCO 5-1625999-3 . czy montować od chryslera śmigło??dzięki za pomoc
MatiNitro - Pon Wrz 02, 2013 19:12

borsuk88, Ja mam silnik od Chryslera i śmigło od tego też silnika. Szczerze to w największe upały to śmigło nie dawało za bardzo rady schłodzić. Wiele za małe. Wiem że MaReK ma założone oryginalne śmigło od R75 do silnika od Chryslera i działa mu to bez zarzutu :)
borsuk88 - Pon Wrz 02, 2013 19:22

to znaczy sie można spokojnie zakładac orginalne śmigełko od r75 ha ale dla spokoju napiszę jeszcze do MaReK i go sie zapytam dla spokoju bo ja swój silniczek naprawiłem - zmieniłem szczotki i rezystor - a za pare dni sie wysypało łóżysko i lata że obija o obudowę ha złośliwość rzeczy martwych
cyngiel - Pon Wrz 02, 2013 20:42

cyngiel napisał/a:
Pilnie potrzebuję pomocy!! Otóż dzisiaj zabrałem się za wymianę i zgodnie z waszymi wskazówkami chciałem zamontować wentylator od chryslera. Problem w tym że kupiłem auto już bez żadnego wentylatora i nie wiem gdzie są kable do podłączenia silnika wentylatora...:/ Nie widze żeby gdziekolwiek były wypuszczone. Chciałem poszukać ich od startu czyli od płytki z przekaźnikami tyle że nie wiem gdzie ona jest:/ A szukam już na forum kilka godzin.. i nic sa zdjęcia ale samej skrzynki a nie jej lokalizacji HELP



A mi nikt nie podpowie gdzie są te kable? Skąd wychodzą jakieś kostki? Dzisiaj auto stoi rozebrane, pomocy... Przecież skoro podłąnczacie to musicie wiedzieć.. Ja niestety nie miałem spalonego wentylatora podłączonego bo go wogóle nie było:/

sknerko - Wto Wrz 03, 2013 07:42

skrzyneczka z której wychodzą przewody jest pod obudową wentylatora po lewej stronie auta przy osuszaczu, przy chłodnicy z przodu.

[ Dodano: Wto Wrz 03, 2013 08:42 ]
http://www.roverki.pl/zro...e-rover-75.html
http://www.roverki.pl/zro...roverku-75.html
a to oglądałeś?

cyngiel - Wto Wrz 03, 2013 09:24

Oczywiście na tych 2 artykułach kolegów właśnie jade..
Niestety wszędzie4 widniało tylko to zdjęcie:
co mi o lokalizacji nic nie mówiło:/
Już lece szukać, ale cos mi się wydaje że u mnie jest to zdemontowane:/

sknerko - Wto Wrz 03, 2013 14:45

a to to co to jest?
następna fotka niżej tej co dałeś

cyngiel - Wto Wrz 03, 2013 15:51

No tak oczywiście jest. Nie ma wątpliwości tyle że ja nie mam silnika wentylatora ani jego obudowy :twisted: bo był wymontowany zanim go kupiłem:/ i tych kabli które są na tym zdjęciu również jak już pisałem nie mam. Chciałem się jedynie dowiedzieć skąd one STARTUJĄ, gdzie mają swój POCZĄTEK;p;p
sknerko - Sro Wrz 04, 2013 08:41

Do puszeczki z twojej fotki idzie wiązka z nadkola lewego i wchodzi przy osuszaczu zaginając się pod kątem prostym (ja tam miałem uszkodzenie)
cyngiel - Sro Wrz 04, 2013 21:46

No tak tyle że tych kostek są u mnie 2 i są pozostawione luzem... Nic z nich nie wychodzi:/ Coś musiało być ostro pogrzebane.. Tylko jak to teraz dojść do ładu?
Da się tą płytke z przekaźnikami dokupić?

wschodni - Nie Wrz 08, 2013 13:41

Skoro nie masz wentylatora to i tak musisz kupić. Przypuszczam, ze używkę a one zazwyczaj są kompletne tj. z tą właśnie skrzyneczką. Zanim kupisz zadzwoń do tego od kogo chcesz czy ma wiązkę może ci dorzuci w gratisie:)
cyngiel - Pon Wrz 09, 2013 18:13

No tak tyle że ja już kupiłem wentylator, zamiennik który był podany na forum.. a do niego kabli nie było:/
sknerko - Wto Wrz 10, 2013 07:25

A obudowę chłodnicy do zamocowania wentylatora masz? bo w niej jest skrzynka przekaźników.
longer86 - Sro Maj 07, 2014 14:28

trochę odgrzanie tematu, ale może to być trop dla przyszłych użytkowników.

Oglądałem dziś na YT stare odcinki Top Gear i w odcinku: "auto za 100 funtów" moją uwagę przyciągnął wentylator zamontowany w Volvo 960, a dokładniej wirnik tego wentylatora.

Zerknąłem na pewien portal aukcyjny i silnik łudząco przypomina nasz oryginalny z R75. Ma 3 przewody więc wnioskuje że jest 2 biegowy,

Być może jeśli ktoś będzie w potrzebie to zbada temat dokładniej , obada wymiary, a nóż widelec się uda, ceny nie powalają

Ricardus - Czw Cze 26, 2014 07:45

Odgrzeję temat wentylatora BMW E36. Na razie u mnie działa oryginał, ale może na przyszłość się przyda :cool:

ŚREDNICA 390 mm
SKRZYDEŁ 8
MOC 200 W
NAPIĘCIE 12V
ILOŚĆ POŁĄCZEŃ 3

Trochę mała moc :cry: :mad:

Wygląda bardzo podobnie i średnica skrzydeł prawie jak do Rovera, więc można nie wymieniać. No i te ceny lepsze niż dedykowane do Roverków.

http://allegro.pl/wentyla...4324321848.html



Montował już ktoś taki?

cyngiel - Sob Lip 19, 2014 21:24

No więc tak bo jako że poległem ostatnio i się poddałem, tegoroczne upaly zmusiły mnie do ponownej lektury i tym razem nie odpuszcze jak silnik nie będzie śmigał.
Dzięki waszej pomocy doszedłem do tego że dokopałem się do chłodnicy, zdobyłem obudowe wentylatora i odnalazłem 2 kostki wychodzące z wiązki kabli odpowiedzialne za wentylator.
JAko że nie mam modułu sterownika wentylatora mam kilka opcji:
1. Zamontować na krótko z przełącznikiem w kabinie (wersja ostateczna)
PYTANIE: Czy zamiast przełącznika można połączyć jakoś pozostałe kabelki żeby się załanczał wentylator automaycznie, lub chociaż na przekręcenie kluczyka.
2. Kupić sterownik
PYTANIE: Czy są jakieś sklepy które to sprzedają, czy tylko używki z allegro.?
Czy od od benzyny np. będzie pasować? Skąd mam wiedzieć jaki mi jest potrzebny ilo biegowy mam układ??

Pomożecie??

AdaskoC - Nie Lip 20, 2014 09:28

Cytat:
1. Zamontować na krótko z przełącznikiem w kabinie (wersja ostateczna)

PYTANIE: Czy zamiast przełącznika można połączyć jakoś pozostałe kabelki żeby się załanczał wentylator automaycznie, lub chociaż na przekręcenie kluczyka.


Idiotyzm i druciarstwo :) Nie popieram nikogo w takich rozwiązaniach.

Cytat:
2. Kupić sterownik

PYTANIE: Czy są jakieś sklepy które to sprzedają, czy tylko używki z allegro.?

Czy od od benzyny np. będzie pasować? Skąd mam wiedzieć jaki mi jest potrzebny ilo biegowy mam układ??


Czasami bywaja nowe z zapasów rovera. Ale pozostaje Ci raczej używka. Który rocznik auta? ale raczej napewno masz 3 biegowy.

cyngiel - Nie Lip 20, 2014 10:52

Rocznik 2000 116koni diesel. 1950 cm3 pojemności.

Skoro lepiej używke szukałem od rana i na necie są ale od benzyn;/ Może taki sterownik być czy jest jakaś różnica?

dawidd - Nie Lip 20, 2014 11:51

beznyzna 1,8 czy 2 /2,5 l? Bo w tych dwóch ostatnich wentylator jest taki jak w dieslu wiec może i sterownik ten sam
MatiNitro - Nie Lip 20, 2014 11:57

mam w domu sterownik od benzyny bodajże 2,5l i jest inny niż w diesel'u. Brakuje tej płytki wewnątrz. Zrobię zdjęcie i wrzucę dla podglądu :)
https://imageshack.com/i/p4eebeb2j

cyngiel - Nie Lip 20, 2014 12:36

No fakt inny;/ czyli tylko diesel mnie ratuje.. Albo 2.0 benzyna skoro 1.8 i 2.5 benzyny odpadają.
A nie da się nigdzie dokupić nowego? Albo nawet zamiennika? Nie produkują takich rzeczy.. przecieź to też jest część i też się psuje dziwna polityka na maxa z tymi modułami.

AdaskoC - Nie Lip 20, 2014 12:45

Podesłałem Ci PW :)
cyngiel - Nie Lip 20, 2014 14:42

Dzięki może się dogadamy;] A tak z czystej ciekawości nie pasują żadne moduły sterowniki od innych marek samochodów?? I czy obudowy od benzyniaków i dieselków są takie same czy inne?
pelson91 - Nie Lip 20, 2014 15:25

u mnie śmiga wentylator od benzyny, tylko nie pamiętam jakiej. na 80% 2.5v6
wschodni - Sro Lip 23, 2014 12:27

Witam.
Mam pytanie do osób które wymieniamy silnik wentylatora na ten z Chryslera. Właśnie się za niego zbierałem, ale mam problem z tymi pseudo nitami. Jak je rozbić, czy ew. rozwiercic?

cyngiel - Sro Lip 23, 2014 20:03

Ale którymi dokładnie nitami? Więcej szczegółów podaj.
A ja mm=am kolejne pytanko podłączyłem wiatrak zgodnie z instrukcjami poradnika Mariana K. wentylator załancza się ale mam NOWY PROBLEM na komputerze wyświetla mi temperature -30 stopni C i nie wiem dlaczego:/?
Zresetował się? Spalił się czujnik? Bezepiecznik jakiś? Czy dojdzie do siebie po dłuższej chwili?

borsuk88 - Sro Lip 23, 2014 20:25

A odłączałeś czujnik temperatury? Bo ja jak odłączyłem to tez mi tak pokazywano!- zresetowałem zegary i po chwili wróciło wszytko do normy! Chodz ci o nity które są w silniku wiatraka który kupiłeś - ja je rozwiercałem i lekko wyszły!
cyngiel - Sro Lip 23, 2014 20:42

No odłanczałem, a dokładniej odpiąłem od obudowy kabli z kostki nie rozpinałem. Wyjąłem go tylko z mocowania przy rurkach od wspomagania żeby je opuścić.
A jak zresetowałeś zegary?

AdaskoC - Sro Lip 23, 2014 20:45

Odłącz aku na troche i powinno być ok :)

[ Dodano: Sro Lip 23, 2014 21:45 ]
Oczywiście jeśli dobrze podłączyłeś czujnik temp

wschodni - Sro Lip 23, 2014 20:47

O te na których jest zamontowany tj w obudowie Chryslera. Jutro będę wiercilem, zobaczę co i jak.
Reset liczniki chyba jest gdzieś w ustawieniach tej '' ukrytej'' diagnostyki z komputera pokładowego.
Chyba, że wystarczy wcisnąć reset i juz :)

borsuk88 - Sro Lip 23, 2014 21:38

Pozycja 19 bierzesz jak sie pokaże off naciskasz i potem pozycja 21 i naciskasz i masz reset zegarów!albo odlacz aku i tez będzie ok po pewnym czasie
wschodni - Sob Lip 26, 2014 20:49

Wymieniłem silnik na ten z chryslera. Dołożyłem rezystor taki jak jest polecany, po 30 km poszedł dymek z pod maski. Po demontażu dzisiaj, rezystor wtopił się w obudowę wentylatora i wygląda na to, że się spalił. Po podłączeniu wentylatora bez rezystora kręci z tym, że jest tylko jeden bieg. Gdzie może być przyczyna?
Ma ktoś może zdjęcie z tej puszki przy wentylatorze z 1.8?
Kabel do pierwszego biegu idzie bezpośrednio z kostki i jest brązowy, nie czerwony. Natomiast fioletowy idzie już prze tę puszkę z przekaźnikami.

kalafior - Sob Lip 26, 2014 21:12

moze rezystor nie mial odpowiedniego chlodzenia
brazowy + fiolet -
fotka puszki

wschodni - Sob Lip 26, 2014 22:29

Specjalnie zamontowałem do obudowy, żeby miał chłodzenie z wiatraka:)
I co jeszcze dziwne, czytałem że po odpaleniu, wentylator powinien się załączyć po ustawieniu klimy na LOW. U mnie nie ma znaczenia jaką temp. ustawię, jak tylko pstryknę panel od razu załącza wiatrak.

kalafior:
Ale widzę, że czerwony też masz bezpośrenio z kostki, czyli chyba 1 bieg jest ok.
Zdaje mi się, że ja mam 3 przekaźniki u siebie.
Fioletowy jest -??To dlatego się pewnie zjarał.A czarny? COś chyba w takim razie pomieszałem, podłączyłem wg tego obrazka, tylko zamiast szarego wpiąłem fioletowy:D

kalafior - Nie Lip 27, 2014 11:07

pierwszy bieg zaznaczylem na czerwono drugi bieg na czarno podlacz rezystor do tego 1 biegu zaznaczone na czerwono powinno byc dobrze teraz skrzynka i polaczenie z twojego rysunku jest z diesla
wschodni - Nie Lip 27, 2014 19:52

Wiem, że jest z diesla, ale myślałem że nie ma to wielkiego znaczenia.

Nie do końca rozumiem jak to uczynić:) Silnik jest z Voyagera i ma tylko 2 kabelki więc siłą rzeczy mogę podpiąc tylko jeden, albo drugi kabel + oraz masę.

kalafior - Nie Lip 27, 2014 20:17

przewod brazowy plusowy na stale z silnikiem plusa wentylatora wychodzi z wtyczki przy nadkolu ,masa tutaj przewod czarny oznaczony na czerwono 1 bieg przez rezystor do przewodu masy wentylatora 2 bieg oznaczony na czarno przewod fioletowy wpinasz sie przed rezystorem do masy przewodu wentylatora
bedziesz mial dwa biegi wentylatora przewod plusowy masz staly sterowanie odbywa sie za pomoca masy
pozniej wrzuce schemacik

wschodni - Nie Lip 27, 2014 20:57

No właśnie, odbywa się przez masę. Wcześniej tego nie doczytałem dokładnie dlatego mi się ubzdurało, że fioletowy też jest + i przez zasilanie + steruje się biegami, a tu sprawa ma się odwrotnie. Czyli wg. schematu który ja wrzuciłem przewód czarny jest stałym 12v a tylko masa czyli na schemacie czerwony jest głównym podajnikiem i fioletowy drugim:)
Wszystko już kumam i przepraszam za banalne pytania, ale może komuś się to przyda:D

kalafior - Nie Lip 27, 2014 22:33

w dieslu dwa pierwsze biegi sa plusowe 3 masowy :taa:
wschodni - Pon Lip 28, 2014 15:15

No jasne :)
W 1.8 schemat jest po prostu odwrócony, ale bajer:P
No nic dobrze, że to tylko rezystor się zjarał.
Wielkie dzięki za pomoc. :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko: :piwko:

cyngiel - Pon Lip 28, 2014 16:35

Ja również dziękuje za pomoc, wentylator hula a czujnik doszedł do siebie po resecie;]
wschodni - Pią Sie 01, 2014 20:26

TO mam jeszcze takie pytanie odnośnie rezystora. Zamonotowałem jak być powinno, czyli ze sterowaniem przez masę. Po sprawdzeniu czy wentylator działa, pracował może ze 2 minuty, odczepiłem jeszcze obudowę żeby spiąc kabelki. Rezystor był gorący i nie wiem czy to normalne, czy tak być powinno?
kalafior - Pią Sie 01, 2014 21:06

Grzać się musi, a jeżeli się grzeje tak że temperatura go uszkadza to przyczyn musisz szukać w silniku dmuchawy - uszkodzony, nadmierny opór toczenia

Możesz to sprawdzić w ten sposób - podłącz na krótko wentylator z amperomierzem w szereg - będziesz znał prąd pobierany przez wiatrak.
Następnie wepnij amperomierz szeregowo w oryginalną instalację (przed rezystorem) jeśli prąd będzie znacznie większy - szukaj zwarcia.
Amperomierz ustawiony na 10A prądu stałego.
Pomiar nie powinien trwać więcej niż kilkanaście sekund, jeśli nie chcesz uwalić miernika.

[ Dodano: Pią Sie 01, 2014 22:06 ]
a jakie smiglo zalozyles roverowskie to mozesz spalic silnik i jaki masz zalozony rezystor moze byc tak ze rezystor zle dobrales do tego silnika i dlatego tak mocno sie grzeje bo silnik wolno sie kreci

borsuk88 - Sob Sie 02, 2014 09:10

ja mam silnik od CHRYSLERa i założyłem w tym roku śmigło od roverka - i jak na razie wszystko chodzi elegancko - na 2 biegu tylko głośno ale klima elegancko chłodzi ! a rezystor mam taki Zamiennik TYCO 5-1625999-3 - jak podają tutaj na forum! jedyne co mi się stało z tym silniczkiem na dużym śmigle to to że spadło bo zaczepy słabe ale wkręciłem śrubkę i jest ok!
wschodni - Sob Sie 02, 2014 09:27

Silnik od chryslera, ze śmigłem od rovera. Rezystor jak kolega wyrzej napisał. Zwarcia nie ma, bo wszystkie kable izolowałem dodatkowo.
Balas87 - Pon Sie 04, 2014 20:13

hej ktoś może coś wie na temat silniczka klimatyzacji od e 46 ? podobno ma taką samą moc co nasze roverki no i mocowanie wydaje się takie same....

http://allegro.pl/wentyla...4480658024.html

Może podejdzie do diesla..... kwestia podłączenia.....może jakoś się da... jakby wypaliło tak jak z tłumikiem końcowym to by był kolejny udany zamiennik do kolekcji. ;)

wschodni - Wto Sie 05, 2014 22:21

Ten to raczej nie podejdzie. Ktoś gdzieś wyżej pisał, że od 2,5 tds. Ale najlepiej byłoby podjechać na szrot i troszkę poszperać ;)
Balas87 - Wto Sie 12, 2014 20:03

Mam prośbę czy ktoś się orientuję czy na ten silnik z poniższego linku podejdzie wiatrak od rovera 75 ?? ?
Znajomy ma taki silnik od voyagera ale u niego jest śruba sześciokątna jeśli chodzi o otwór centralny na śmigle a tu jest główka śruby na torx... ma to jakieś znaczenie przy zakładaniu wiatraka na silnik czy jest to bez znaczenia......

http://allegro.pl/wentyla...4505343179.html

Dzela1993 - Sro Sie 16, 2023 16:59

Witajcie
Zawalczę o złoty kilof i odkopię temat sprzed 9 lat.
Trochę czasu minęło od jakiejś aktywności w tym temacie, ale jak widać wentylatory nadal padają. W tym roku postanowiłem w końcu uruchomić klimę w moim aucie (poprzednio okazało się że bije za wysokie ciśnienie, mechanik rozłożył ręce). Tym razem inny mechanik od razu doszedł do tego że wentylator nie działa.
Nie udało mi się nigdzie kupić używanego więc odebrałem swój od mechanika i po dwóch godzinach walki z jego rozłożeniem w końcu się udało, niestety okazało się również że to nie wina szczotek tylko przepalonego uzwojenia na samym silniku wentylatora.
Ostatecznie kupiłem wentylator od Voyagera (nie pasował na fabryczne otwory w osłonie, ale trochę rzeźby i już się trzymał). Nic więcej nie robiłem, podłączenie elektroniki zostawiłem mechanikowi bo miałem wątpliwości do których z czterech kabli wychodzących z płytki sterownika powinienem wpiąć dwa kable wychodzące z silnika.
Mechanik to poskładał, nabił klimę i okazało się że chłodzi, może nie mega mocno ale wystarczająco. Niestety dziś przy nieco bardziej męczącej trasie (i upale) klima nagle przestała działać. Powód był taki jak się spodziewałem - wentylator się nie kręci. Gdy samochód się ostudził to wentylator znów śmiga na włączonej klimie.
Obstawiam że przy wzroście temperatury komputer przełączył po prostu prędkość na kolejny bieg którego kabel zapewne nie jest podłączony do silnika więc ten przestał się kręcić.
W związku z powyższym chcę Was zapytać co zrobić / jak podłączyć jednobiegowy silnik z Voyagera do sterownika tak aby kręcił się on zawsze bez względu na to co "rozkaże" mu komputer. Nie wiem jeszcze jak dokładnie podłączył to mechanik, zderzak zdejmę dopiero w weekend ponieważ teraz samochód jest mi potrzebny, ale gdy już go zdejmę to chciał bym od razu wiedzieć co zrobić.

EDIT:
Zapomniałem dodać że fabrycznie miałem (tak mi się wydaje, bo sam wentylator nie był w nim od nowości ponieważ był popisany korektorem zatem już było grzebane) wentylator bez tego dodatkowe opornika/rezystora czy jakkolwiek się to nazywa. Rover z 2000 roku.

0L0 - Czw Sie 17, 2023 16:08

Proszę o skasowanie posta.