Musisz musisz .. A co z tym olejem .. gdzie ma być ? w całym układzie ? czy tylko w kompresorze .. ? a jak jest wyciek, to jest tłusty czy jaki ?
_________________
Olej służy do smarowania mechanizmów kompresora jeśli jest w układzie odrobinka to będzie chodzić ale jeśli dostanie się za dużo to może przytkać układ i klima do naprawy (do przedmuchania cały układ).
Olej jest tłusty jeśli gdzieś uchodzi gaz to jest to miejsce tłuste - odrobina oleju krąży w układzie.
Co do klimy i temperatury jej nadmuchu,to ja w ubiegłym tygodniu zrobiłem napełnienie układu i kontrolę oraz oczywiści sprawdzenie jak chucha
A mianowicie przy temperaturze 17stopni na zewnątrz temperatura z wylotu powietrza utrzymywała sie w granicach 4,3 stopnia. Gościu od klimy mi powiedział ze normalnie przy wylocie powinna być ona w granicach 4-6 stopni i jest to tez zalezne od temperatury otoczenia.
Dodany też był barwnik i kontrola UV całego układu.
W układzie z jego informcacji powinna sie znajdować niewielka ilość oleju służaca do konserwacji układu, a reszta w zalezności od kompresora skupia sie na jego smarowaniu.
Tyle mogłęm dodac od siebie i wiedzy zdobytej od usługodawcy
Ale sytuacja z pływajacym olejem w układzie?? Ciekawe.
Pozdrowienia dla wszystkich.
W październiku 2006 zrobiłem serwis w Głogowie ... koło Famaby (za wiaduktem w lewo a potem zaraz za torami w prawo) .. potem w listopadzie miałem wyciek (pęknięcie rurki) Kupiłem nową rurkę i wymieniłem na stacji dignostycznej za Orlenem przy wyjeździe na Nową Sól .. tam też nabili mi klime ...
Dziś zrobiłem dłuższy test: i o dziwo ..
Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?
Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany ..
Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?
Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany ..
Tak jak ktoś wcześniej napisał temperatura dmuchania klimy zależy od temp zewnętrznej.
Co do wyłączania się przy niższej temp chodzi o to że czujnik termostatu jest przy parowniku (tam gdzie chłodzi), jeśli da się wyższy bieg dmuchawy to klima będzie dmuchała z wyższą temperaturą bo parownik nie nadąży tyle nachłodzić.
Czy jest silnik nagrzany czy nie to nie ma żadnego znaczenia (no chyba że jest bardzo nagrzany to wtedy ciężej klimie osiągnąc temperaturę.
[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 12:30 pm ]
Jeśli temperatura dmuchania klimy jest 10 stopni to parownik będzie miał około 4-6stopni - parownik nie może zamarznąc bo wtedy sprawność klimy spada i nie będzie niskiej temperatury, bo lód mniej chłodzi od zimnego metalu.
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.
Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę.
_________________ Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków
NO problem.
Robiłem ul. szybowników u tych kolesi co akku sprzedawają do samochodów juz pare ładnych lat. Koleś dysponuje profesjonalnym sprzętem.Zamieszcze jego dane jak wróce z pracy bo mam do nich ulotke i rabat.
Pozatym jest najtańszy u nas w lesznie. Mnie wykasował za napełnienie kompletnie pustej klimy gazem z barwnikiem, sprawdzenie szczelności, kontrola temp nawiewu no i jak wyglada z grzybem 140zł. Poztym jak robisz taki przeglad to dostaniesz rabat na ultradźwiekowe odgrzybianie, ja rabat dostałem ale nie skorzystałem od razu tylko mam przyjechac po sezonie lub wcześniej bo ponoć u mnie tak źle nie wyglada.
Ja w sumie chciałe jechać do Głogowa przy okazji jak bede jechał do Gubina bo Brt ma tam dobrego i taniego Klimaciarza ,ale temp. mnie w aucie zmusiła do szybkiej reakcji i zbadanie leszna pod względem tych usług. Przy okazji pozdr. dla BRT
NO to narra i pozdro dla wszystkich
Zawartość oleju w czynniku chłodzącym klimatyzacji samochodowej jest niezbędny.Jest to jedyny sposób na smarowanie kompresora klimy,sam olej ma zdolnosc rozpuszczania sie w czynniku.Nie wszystkie układy klimatyzacji posiadają okienko kontrolne czynnika chłodzącego.Te okienko najczęsciej wystepuje razem z zaworem rozprężnym. Nie ma układu z którego nie uciekał by czynnik (dotyczy układów samochodowych)z przyczyny tej że częsc połączeń jest wykonana z przewodów gumowych.A guma jak by nie było jest mikroporowata.Srednia roczna ucieczka czynnika z instalacji mieści sie w rejonie 10-15%,co po 2 latach daje odczówalny spadek chłodzenia klimy.Moc chłodzenia klimy nie do końca ma związek z temperaturą na zewnątrz ale z temperaturą wewnątrz auta, ponieważ powietrze które jest chłodzone krąży w obiegu zamkniętym samego samochodu,no chyba ze ktoś jezdzi z otwartymi oknami i uruchomioną klimą
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum