Forum Klubu ROVERki.pl :: [R600] Klima słabo chucha ?
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kasjopea
Czw Lis 18, 2010 13:29
[R600] Klima słabo chucha ?
Autor Wiadomość
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:45   

Kozik napisał/a:
W niektórych klimatyzacjach jest szybka przy rurce powrotnej z klimy.

:shock: A ja takiej nie mam :cry:
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:45   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:46   

Brt napisał/a:

:shock: A ja takiej nie mam :cry:


To se kup :P bo fajna jest .. pokażę Ci :P
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:46   

Musze to zobaczyć ;) :D
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 22:59   

Brt napisał/a:
Musze to zobaczyć ;) :D


Musisz musisz .. :) A co z tym olejem .. gdzie ma być ? w całym układzie ? czy tylko w kompresorze .. ? a jak jest wyciek, to jest tłusty czy jaki ?
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Pon Kwi 23, 2007 23:04   

Cytat:
Musisz musisz .. A co z tym olejem .. gdzie ma być ? w całym układzie ? czy tylko w kompresorze .. ? a jak jest wyciek, to jest tłusty czy jaki ?
_________________

Olej służy do smarowania mechanizmów kompresora jeśli jest w układzie odrobinka to będzie chodzić ale jeśli dostanie się za dużo to może przytkać układ i klima do naprawy (do przedmuchania cały układ).
Olej jest tłusty jeśli gdzieś uchodzi gaz to jest to miejsce tłuste - odrobina oleju krąży w układzie.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tommy05 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Święciechowa



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 07:56   

Brt napisał/a:
Musze to zobaczyć ;) :D

Ja tez musze te szybkę zobaczyć.

Co do klimy i temperatury jej nadmuchu,to ja w ubiegłym tygodniu zrobiłem napełnienie układu i kontrolę oraz oczywiści sprawdzenie jak chucha :mrgreen:
A mianowicie przy temperaturze 17stopni na zewnątrz temperatura z wylotu powietrza utrzymywała sie w granicach 4,3 stopnia. Gościu od klimy mi powiedział ze normalnie przy wylocie powinna być ona w granicach 4-6 stopni i jest to tez zalezne od temperatury otoczenia.
Dodany też był barwnik i kontrola UV całego układu.
W układzie z jego informcacji powinna sie znajdować niewielka ilość oleju służaca do konserwacji układu, a reszta w zalezności od kompresora skupia sie na jego smarowaniu.
Tyle mogłęm dodac od siebie i wiedzy zdobytej od usługodawcy :grin:
Ale sytuacja z pływajacym olejem w układzie?? Ciekawe.
Pozdrowienia dla wszystkich.
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:49   

Tommy05 napisał/a:

Ale sytuacja z pływajacym olejem w układzie?? Ciekawe.


Ja tylko napisałem że widzę u siebie przez szybkę zielony barwnik ... dlaczego myślicie że to olej ??
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Paul 




Pomógł: 216 razy
Dołączył: 17 Lip 2002
Posty: 2535
Skąd: Leszno



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 10:53   

Tommy05 napisał/a:
Co do klimy i temperatury jej nadmuchu,to ja w ubiegłym tygodniu zrobiłem napełnienie układu i kontrolę oraz oczywiści sprawdzenie jak chucha

U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę :?:
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:17   

Paul napisał/a:

U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę :?:


W październiku 2006 zrobiłem serwis w Głogowie ... koło Famaby (za wiaduktem w lewo a potem zaraz za torami w prawo) .. potem w listopadzie miałem wyciek (pęknięcie rurki) :( Kupiłem nową rurkę i wymieniłem na stacji dignostycznej za Orlenem przy wyjeździe na Nową Sól .. tam też nabili mi klime ...

Dziś zrobiłem dłuższy test: i o dziwo ..

Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?? ?

Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany ..
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Brt 
mgz insz.




Pomógł: 1052 razy
Dołączył: 07 Cze 2004
Posty: 11396
Skąd: Dolny Śląsk



Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:19   

To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.
_________________
Pozdrawiam - Brt
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:27   

Oto link do filmiku z moją szybką i zielonym barwnikiem ... zobaczcie co się dzieje po włączeniu klimy :)


http://brb.pl/0mvi


pozdro
Damian
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:27   

Skiba napisał/a:
Klima chuchała na ok 8 - 10 stopni .. Zdziwiło mnie to, że jak tylko osiągała ok 8-9 stopni na wylocie, automatycznie się wyłączała (obroty spadały) .. a jak temp. wzrastała do ok 11-12 znów się załączała i tak w kółko ... yyyy ?? ?

Test na postoju .. III bieg nawiewu ... silnik nagrzany ..

Tak jak ktoś wcześniej napisał temperatura dmuchania klimy zależy od temp zewnętrznej.
Co do wyłączania się przy niższej temp chodzi o to że czujnik termostatu jest przy parowniku (tam gdzie chłodzi), jeśli da się wyższy bieg dmuchawy to klima będzie dmuchała z wyższą temperaturą bo parownik nie nadąży tyle nachłodzić.
Czy jest silnik nagrzany czy nie to nie ma żadnego znaczenia (no chyba że jest bardzo nagrzany to wtedy ciężej klimie osiągnąc temperaturę.

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 12:30 pm ]
Jeśli temperatura dmuchania klimy jest 10 stopni to parownik będzie miał około 4-6stopni - parownik nie może zamarznąc bo wtedy sprawność klimy spada i nie będzie niskiej temperatury, bo lód mniej chłodzi od zimnego metalu.
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 18 Kwi 2002
Posty: 4535
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:32   

Brt napisał/a:
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.

Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:46   

maciej napisał/a:
Brt napisał/a:
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.


Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę.

Zgadzam się
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:47   

Kozik napisał/a:
maciej napisał/a:
Brt napisał/a:
To właczanie i wyłaczanie może być normalne. komus na forum tak samo klima działa.


Tak powinno działać każdemu, kto ma sprawną klimę.

Zgadzam się



Hi hi hi to ja mam sprawną .. a Wy macie popsute :P

a jak Wam się filmik podoba ? http://brb.pl/0mvi
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:49   

Skiba napisał/a:
a jak Wam się filmik podoba ? http://brb.pl/0mvi


Szaleństwo :razz: :grin: :lol: :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Skiba 




Pomógł: 61 razy
Dołączył: 14 Paź 2006
Posty: 1457

Rover 600

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:52   

Kozik napisał/a:
Skiba napisał/a:
a jak Wam się filmik podoba ? http://brb.pl/0mvi


Szaleństwo :razz: :grin: :lol: :mrgreen:


Ale za to fajne bąbelki :mrgreen:
_________________
pozdrawiam Skiba
 
 
Kozik 




Pomógł: 141 razy
Dołączył: 09 Lut 2007
Posty: 3306
Skąd: Sanok

MG ZS

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 11:54   

Skiba napisał/a:
Ale za to fajne bąbelki

Też mi się podoba. Ja nie wiem czy u siebie mam coś takiego bo póki działa to mnie to nie interesuje ale chyba poszukam, a jak nie znajde to założę :lol:
_________________
Pozdrawiam Kozik
 
 
 
Tommy05 



Pomógł: 2 razy
Dołączył: 19 Paź 2006
Posty: 17
Skąd: Święciechowa



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 05:37   

Paul napisał
Cytat:
U kogo robiłeś? Zdradzisz tajemnicę :?:

NO problem.
Robiłem ul. szybowników u tych kolesi co akku sprzedawają do samochodów juz pare ładnych lat. Koleś dysponuje profesjonalnym sprzętem.Zamieszcze jego dane jak wróce z pracy bo mam do nich ulotke i rabat.

Pozatym jest najtańszy u nas w lesznie. Mnie wykasował za napełnienie kompletnie pustej klimy gazem z barwnikiem, sprawdzenie szczelności, kontrola temp nawiewu no i jak wyglada z grzybem 140zł. Poztym jak robisz taki przeglad to dostaniesz rabat na ultradźwiekowe odgrzybianie, ja rabat dostałem ale nie skorzystałem od razu tylko mam przyjechac po sezonie lub wcześniej bo ponoć u mnie tak źle nie wyglada.

Ja w sumie chciałe jechać do Głogowa przy okazji jak bede jechał do Gubina bo Brt ma tam dobrego i taniego Klimaciarza :mrgreen: ,ale temp. mnie w aucie zmusiła do szybkiej reakcji i zbadanie leszna pod względem tych usług. Przy okazji pozdr. dla BRT :cool:
NO to narra i pozdro dla wszystkich
 
 
 
ENU 




Pomógł: 24 razy
Dołączył: 22 Kwi 2007
Posty: 228
Skąd: Szczecin



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 16:49   

Zawartość oleju w czynniku chłodzącym klimatyzacji samochodowej jest niezbędny.Jest to jedyny sposób na smarowanie kompresora klimy,sam olej ma zdolnosc rozpuszczania sie w czynniku.Nie wszystkie układy klimatyzacji posiadają okienko kontrolne czynnika chłodzącego.Te okienko najczęsciej wystepuje razem z zaworem rozprężnym. Nie ma układu z którego nie uciekał by czynnik (dotyczy układów samochodowych)z przyczyny tej że częsc połączeń jest wykonana z przewodów gumowych.A guma jak by nie było jest mikroporowata.Srednia roczna ucieczka czynnika z instalacji mieści sie w rejonie 10-15%,co po 2 latach daje odczówalny spadek chłodzenia klimy.Moc chłodzenia klimy nie do końca ma związek z temperaturą na zewnątrz ale z temperaturą wewnątrz auta, ponieważ powietrze które jest chłodzone krąży w obiegu zamkniętym samego samochodu,no chyba ze ktoś jezdzi z otwartymi oknami i uruchomioną klimą :mrgreen:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [R600] Słabo odczuwalna turbina
distortion91 Rover serii 600, Honda Accord 1 Sro Kwi 03, 2013 06:58
kruszan
Brak nowych postów [R600] Słabo pali, traci moc, gaśnie podczas jazdy
pancerny87 Rover serii 600, Honda Accord 4 Pon Gru 21, 2009 20:30
thef
Brak nowych postów [R600] Klima sie nie włacza
cygan8686 Rover serii 600, Honda Accord 19 Czw Sie 18, 2011 12:22
Kulmas
Brak nowych postów [R600] Nie działa klima - gaz jest.
Zientas Rover serii 600, Honda Accord 6 Pią Sie 06, 2010 23:24
Zientas
Brak nowych postów [R600] Klima i szarpanie silnika
klimatyzacja (elektryka), szarpanie (sporadyczne)
Martini Rover serii 600, Honda Accord 2 Wto Maj 01, 2007 09:23
Brt



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink