Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:08
tak czytam, czytam i się zastanawiam, czy uszczelniacze rozrządu też trzeba koniecznie wymienić? A jeśli tak, to które to są (i ile sztuk) do mojego silnika?
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
SPAMU¦
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:08 Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)
Ja się podłącze z pytanie. Spytałem się w tomateam o komplet do wymiany rozrządu i podano mi jeszcze żeby kupić uszczelniacz wału korbowego. Czy jest to konieczne? Nie ukrywam że chce oszczędzać
jak piter 34 przed chwilą napomknął nie jest to konieczne, ja w swoim 214 robiąc rozrząd uszczelniaczy nie wymieniałem gdyż były suchusieńkie o czym to właśnie wspomniał mi mój mechanik ... no i parę złotych urwałem dzięki temu
_________________ zanim się wygłupisz polecam: nasza strona główna, techniczny FAQ, forumowa szukajka, punkty pomógł ...
Pomógł: 27 razy Dołączył: 03 Lut 2007 Posty: 638 Skąd: Zielona Góra
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:16
No tak ale się nie pytam o uszczelniacz wału korbowego, tylko o uszczelniacz wałka rozrządu do mojego silniczka, bo kupiłem TEN komplet i myślałem, ze to koniec zakupów w tym temacie - i zaczynam się niepokoić, że to nie koniec wydatków
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 09:20
Chwila bo czegos nie jarze. Rozpisujecie sie, ze przy wymianie rozrzadu bezwzglednie wymieniac pompe wody, ze gdy walnie to robota z wymiana na nowo. To na pompie nie mozna oszczedzac a na uszczelniaczach mozna? Robota na nowo tez sie tyczy uszczelniaczy, tylko z tym ze jak pompa walnie to tylko plyn sie bedzie saczyl a przy wycieku z uszczelniacza moze sie pasek zasyfic i koszta wzrosna (nowy pasek). Wiec gdzie tu logika? Tymbardziej ze nie wymieniajac pompy zaoszcedzisz przy mniejszym ryzyku 130 zeta w oszczedzajac na uszczelniaczach zaledwie 70zeta.
Ostatnio zmieniony przez Lechos Sro Kwi 25, 2007 09:27, w całości zmieniany 1 raz
Ze co?? Uszczelniacz 140zl? Kurde ja wymienialem tylny i koszcil 43zl. Chyba ze ten przedni jest taki drogi.
A na marginesie to pierwszy raz slysze zeby wymieniac uszczelniacz walu korbowego przy wymianie rozrzadu.
_________________ Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
No ok to nie ruszam go Poprostu taki mi napisano w mailu z tomateam gdy spytalem o pelny komplet do rozrzadu Ale dobrze bo na uszczelniaczu zaoszczedze
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
ten przedni uszczelniacz walu jest mniejszy niz tylny wiec powinien byc tanszy
jesli mechanik twierdzi, ze nie potrzeba wymieniac uszczelniaczy walkow, to powiedz mu ze jak za tysiac kilometrow zaczna cieknac to wymienia je gratis
jesli ktos robi sobie samemu to moze pozwolic sobie na ewentulane pozniejsze wymiany
jerzu napisał/a:
Poprostu taki mi napisano w mailu z tomateam gdy spytalem o pelny komplet do rozrzadu
Tomi w sumie dobrze radzi, bo po co potem robic to samo za jakis czas i placici dodatkowo, jesli wyjda jakies wycieki lub zacznie kapac petrygo
co do blokowania walu to serwisy maja jeszcze przyrzad do blokowania kola zamachowego w miejscu rozrusznika, bede musial sobie takie cus dorobic
ta czesc o wiele bardziej przydalaby sie niz np. blokada kol rozrzadu, ktora zreszta tez sobie dorobilem
_________________ Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
Pomógł: 297 razy Dołączył: 24 Mar 2007 Posty: 1792
Wysłany: Nie Maj 06, 2007 14:15
jerzu napisał/a:
Tylko uszczelniacz walu korbowego kosztuje 140 zl wiec to jest jakis pieniadz
skad Wy bierzecie takie kosmiczne ceny?
pare dni temu kupowalem czesci do wymiany rozrzadu w zwyklym, nowo-powstalym sklepiku motoryzacyjnym (ktory chyba jeszcze zabiega o klienta) i tak:
-pasek rozrzadu ContiTech -74zl
-napinacz INA -70zl
-uszczelniacze na walki rozrzadu Goetze (Getz) -9zl/szt (od strony rozrzadu)
-uszczelniacz na wal Goetze (Getz) -16zl (od strony rozrzadu)
Ponadto od razu kupilem (powod cena i zblizajaca sie wymiana) tuleje na tylni wahacz (cukierki) firmy Febi Bilstein po 39zl/szt.
Ceny tak naprawde nie sa wysokie i kosmiczne
Zamówiłem sobie przez internet blokadę rozrządu i z nią pojadę do mechanika bo on takiej nie ma - mówił że może zrobić bez blokady (na znaki) ale ja dla swojego spokoju wolę żeby robił z zablokowanym rozrządem.
A można wiedziec gdzie zamowiłeś tą blokadę?
Ja kupiłem blokadę do mojego Roverka 416 u tego sprzedającego:
-pasek rozrzadu ContiTech -74zl
-napinacz INA -70zl
-uszczelniacze na walki rozrzadu Goetze (Getz) -9zl/szt (od strony rozrzadu)
-uszczelniacz na wal Goetze (Getz) -16zl (od strony rozrzadu)
Tanio
Nie wiedziałem, że Goetze robi uszczelniacze ROVERkowe...
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
na uszczelniaczu od walu pisalo ze do Roverka a na uszczelniaczach do rozrzadu pisalo Mesio i Opel (widocznie rozmiarowka taka sama.
\
Jaki jest typ i rozmiar tego uszczelniacza na wał ? Bo zastanawiam się czy przy okazji robienia rozrządu jego też nie wymienić ? Ciekawe czy to dużo więcej roboty ?
Ja też kupiłem uszczelniacze i na woreczku jest naklejka GOETZE 50-306142-00 MERCEDES/OPEL 30x40x7 (te od strony rozrządu -przednie-czarne) ale ... na uszczelniaczu znajdującym się w tym woreczku pisze CORTECO ! Zobacz czy i u Ciebie tak nie jest?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum