Forum Klubu ROVERki.pl :: swap 2.0 turbo od 600 do 200
GarażTechniczny FAQSzukajFAQRejestracjaZaloguj





Poprzedni temat «» Następny temat
swap 2.0 turbo od 600 do 200
Autor Wiadomość
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 18:35   

Piter1986 napisał/a:
nio ale silnik 2.0 Ti pod kanciaka pasuje??

Były przecież kanciaki z 2.0 turbo (R220 Coupe oraz R420 Tourer).

[ Dodano: Wto Kwi 24, 2007 6:35 pm ]
Valander_wwa napisał/a:
pytałem - nie da się - nie pasuje.

Jak nie pasuje? :shock:
Skoro do Civica 5d wejdzie, to do R400 na pewno też.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
SPAMU¦






Wysłany: Wto Kwi 24, 2007 18:35   Post o charakterze reklamowym. Każde Twoje kliknięcie zwiększa nasze szanse przeżycia ;)




 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 10:33   

piter34 napisał/a:
Jak nie pasuje?
Skoro do Civica 5d wejdzie, to do R400 na pewno też.


Kwestia ilość roboty - zmiany wiązek, punktów mocowania silnika itp.

Wszystko się da włożyć, ale może np. wystąpić konieczność wycięcia pasa przedniego w celu wstawienia większego silnika...
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Kwi 25, 2007 21:44   

tak właśnie dokładnie.
mam jeszcze pytanko czy ktoś sie orientuje czy występowały różne rodzaje skrzyni biegów w silnikach 2.0 turbo w R220 coupe i R600 Ti.W mojej skrzyni nie ma linki jest hydraulika i będę musiał chyba kombinować z pedałem od sprzęgła.Może w 220 coupe była inna??
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 10:00   

stanley200 napisał/a:
W mojej skrzyni nie ma linki jest hydraulika i będę musiał chyba kombinować z pedałem od sprzęgła

Jaki cudem masz hydrauliczne sterowanie sprzęgłem w 216Si? :shock:
Co do meritum pytania to wiem jedynie, że typ skrzyni był taki sam (PG1), ale konkretnych niuansów nie znam...
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
Senn 




Pomógł: 18 razy
Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 663
Skąd: Warszawa - Falenica

Rover 800

Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 12:08   

Nawet jezeli coupe byl powiedzmy z 94r? Myslalem ze PG1 wyszly pod koniec lat 90tych
_________________
Above all, it's a Rover
Rover 820Si 96' & FSO 1500C 83' & MG ZS180 05' & Renault Espace IV 09'
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Kwi 26, 2007 15:02   

nie nie w 216si, żle napisałem i sie nie zrozumieliśmy.Mam silnik 2.0 turbo od R600 Ti i w skrzyni jest hydraulika.Chodzi mi o to czy w 220 coupe była taka sama skrzynia co w R600 Ti 98r?
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pią Kwi 27, 2007 11:00   

Senn napisał/a:
Nawet jezeli coupe byl powiedzmy z 94r? Myslalem ze PG1 wyszly pod koniec lat 90tych

PG1 są zdecydowanie starsze. Było montowane m.in. do 827 od początku produkcji (że nie wspomnę o serii 600 ;-))
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
9darek9 



Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Warszawa



Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:32   

stanley200 napisał/a:
Panowie wszystko sie da zrobic nawet do R100 mozna wpakowac 2.0 turbo.


Hejka
Temat: swap silnika turbo do R25/200.
No wlasnie, wszystko da sie zrobic, ale czy ktos moglby mi bardziej przyblizyc jak ciezkie jest to zadanie, jak duzo roboty to wymaga? Ile to moze orientacyjnie kosztowac? Skoro jednak nie do konca pasuje ten silnik do komory 25/200 z tego co tu czytam, to robocizna raczej sporo by kosztowala, o ile w ogole ktos potrafi to porzadnie zrobic...
Powiedzmy kupuje silnik za okolo 3-4tys.i wstawiam fure gdzies, gdzie by mi to zrobili (bo ja jestem zielony) pomijajac wzmocnienie hamulcow, zawieszenia, chodzi mi tylko o koszty wymuszone zmiana silnika, czyli jego zakup i wszystkie zabiegi wiazace sie z tym zeby bylo ok. Jest sens? A moze lepiej upolowac Vi i tyle, cieszyc sie 145KM zamiast 200(?)
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 17:35   

9darek9 napisał/a:
chodzi mi tylko o koszty wymuszone zmiana silnika, czyli jego zakup i wszystkie zabiegi wiazace sie z tym zeby bylo ok.

Jeśli chcesz poznać koszt, to najlepiej zadzwonić do odpowiedniego mechanika (np. do ECC Babice lub Morgan Cars).
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
9darek9 



Dołączył: 07 Maj 2007
Posty: 3
Skąd: Warszawa



  Wysłany: Pon Maj 07, 2007 18:06   

Ok, wiec tak
Dzieki Piter za namiary w ogole, telefon juz wykonalem, rozmawialem z mechanikiem z jednej i drugiej firmy, i niestety mam zle wiesci dla wszystkich, kt.o takim zabiegu mysleli. W pierszej firmie gosc powiedzial, ze owszem, daloby sie to zrobic, ale to jest tyle roboty, ze w ogole szkoda gadac i on sie tego nie bedzie podejmowal, bo wie czym to pachnie :mrgreen: Wspomnial tez, ze w swoim cos takiego, czy podobnego robil i stad wyniosl te doswiadczenia :wink:
W drugiej gosc sie wypowiedzial w ogole, w innym tonie, poniewaz stwierdzil od razu, ze to jest awykonalne...
Coz, przykra prawda jest taka, ze jezeli ktos nie zajmie sie tym osobiscie, to chyba nie nalezy liczyc, by ktos sie w ogole sprobowal podjac takiego swapa.
No, i tym malooptymistycznym akcentem mozna zakonczyc chyba dywagacje na temat swapa silnika turbo do R25/200 :sad:
 
 
 
piter34 




Pomógł: 775 razy
Dołączył: 07 Sie 2003
Posty: 7421
Skąd: Kraków

Rover 800

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 19:21   

9darek9 napisał/a:
No, i tym malooptymistycznym akcentem mozna zakonczyc chyba dywagacje na temat swapa silnika turbo do R25/200 :sad:

Dać się da, ale jak widzisz niektóre osoby się za to brały i się... poddały.
Dużo łatwiej jest kupić R420Si i dołożyć Turbo.
_________________
Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum :)
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Pon Maj 07, 2007 23:30   

9darek9 napisał/a:
No, i tym malooptymistycznym akcentem mozna zakonczyc chyba dywagacje na temat swapa silnika turbo do R25/200

Zwłaszcza, że można co jakiś czas trafić R200 coupe turbo za bardzo rozsądne pieniądze. :)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Wto Maj 08, 2007 16:43   

Moim zdaniem to nie mechanik,który przez tel od razu mówi że się nie da. Po prostu mu sie nie chce albo nie umie. Ja pytałem w serwisie Rovera w Łodzi i koszt przekładki silnika to 800 zł, u zwykłego mechanika 500 zł. A poza tym jak się może nie dać, wystarczy przespawać łapy i silniczek siedzi jak by stad był. Jedynym problemem mogą być półosie ale jak nie będą pasować od 600 to na 100 % muszą pasować od 200 coupe. Mój Roverek już jutro wjeżdża na kanał wiec sie wszystko okaże. Myślę że w przyszłym tygodniu powinien już hulać :smile:
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Sro Maj 09, 2007 10:54   

stanley200 napisał/a:
Ja pytałem w serwisie Rovera w Łodzi i koszt przekładki silnika to 800 zł, u zwykłego mechanika 500 zł.

No, jestem bardzo ciekaw takiej przekładki.
Obawiam się, że chcą Cię naciągnąć i koszty mocno wzrosną, bo mechanicy, o których tu była mowa, to szef serwisu ASO Rover, który ma za sobą kilka przekładek i drugi najbardziej wyspecjalizowany w Roverach warsztat w Warszawie.
stanley200 napisał/a:
A poza tym jak się może nie dać, wystarczy przespawać łapy i silniczek siedzi jak by stad był. Jedynym problemem mogą być półosie ale jak nie będą pasować od 600 to na 100 % muszą pasować od 200 coupe.


Wydaje mi się, że rozmawialiśmy o nowym 200 (łezka), a nie o coupe i wtedy dolicz do tego jeszcze różnicę długości komory silnika, wiązki, komputer, skrzynię itp.

Jeśli zrobisz to za 500 zł w rozsądnym czasie, to gratuluję!!!

Jeśli chodzi o przeniesienie silnika 2.0 ti z 620 ti do 200 coupe (kanciak), to jest tak jak mówisz i obaj wymieniemi wcześniej mechanicy się tego podejmą.
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
sliwka 




Dołączył: 06 Kwi 2007
Posty: 64
Skąd: Koło koło Konina



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 18:56   

maciej napisał/a:
Jeśli zrobisz to za 500 zł w rozsądnym czasie, to gratuluję!!!

za 500zł to sobie można co najwyżej przysporzyć kłopotów -tak mi sie wydaje.
_________________
działać, działać!!
 
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 21:31   

Panowie macie tutaj linka: http://forums.mg-rover.or...&highlight=swap

Jeśli sie nie da i żaden mechanik sie tego nie podejmie to znaczy że chyba do tego Roverka wkładał go jakiś cudotwórca.Poza tym mam tyle fotek takich przeróbek i nawet robionych w garażu i nie przez magików.
Wiem że koszt takiej przeróbki jest drogi i czasochłonny jeśli ktoś kupi silnik i chce go przełożyć. Ja mam wszystko od tego modelu i co będzie potrzebne to się przełoży. Prawdopodobnie będę musiał kupić tylko półosie i piasty od R200 coupe.
A żeby go osadzić wystarczy wyciąć mocowanie łapy silnika i wspawać takie jak jest w 200 coupe.

A poza tym kolega ma Vectre A i miał w niej silnik 2 litry i włożył do niej 3.0 MV6 od Omegi i teraz montuje do niej jeszcze dwie turbiny(za miesiąc zobaczymy cały efekt 350 KM i ok 500 Nm.Robił to sam w garażu.
Na pewno w serwisie by sie tez tego nie podjeli bo by powiedzieli że to niewykonalne.
A autko jeżdzi już ponad rok.
 
 
 
HaDeSsS 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2006
Posty: 615
Skąd: KrK



Wysłany: Sro Maj 09, 2007 23:45   

wiadomo ze sie da:) czy jest to oplacalne czy nie to jest inna kwestia. Ja osobiscie wole miec cos poteznego pod maska w budzie r200 niz mazde rx8 np ;)
_________________
Psssssssssssssssssssyyyyt :D
 
 
 
maciej 
Klubowicz



Wielki Migrator


Pomógł: 196 razy
Dołączył: 19 Kwi 2002
Posty: 4534
Skąd: Warszawa

Rover 400

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 08:46   

stanley200 napisał/a:
Wiem że koszt takiej przeróbki jest drogi i czasochłonny jeśli ktoś kupi silnik i chce go przełożyć. Ja mam wszystko od tego modelu i co będzie potrzebne to się przełoży.

Ja tylko piszę, że wszystko się da, ale nie za 500 zł.
Jeśli zaproponowałbyś chłopakom jedno zero więcej to na pewno się podejmą. ;)
_________________
Pozdrawiam, Maciek (podWawa - WPR)
Obecnie MX-5 NC '07, XC60 'Słoń 2' i wózek na zakupy (Fabia III) ;)
Były 2*R623Si Lux '95 LPG, R827Si '93 LPG, R416 Si '99 LPG, MX-5 '92 i kilka innych nieroverków :)
 
 
stanley200 




Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Kwi 2007
Posty: 106
Skąd: Bełchatów



Wysłany: Czw Maj 10, 2007 21:41   

Szczerze mówiąc to nie ważne są koszty tylko to że taki roverek będzie objeżdżał prawie wszystko co się porusza po drogach. Tym bardziej że jest zmieniona turbina na T3 i pompuje 1.2 bara!! Myślę że setkę będzie robił w 5s. Chyba warto.
 
 
 
AndrewS 
Klubowicz





Pomógł: 159 razy
Dołączył: 27 Lut 2001
Posty: 3641
Skąd: Puławy

Rover 800

Wysłany: Czw Maj 10, 2007 23:37   

stanley200 napisał/a:
Myślę że setkę będzie robił w 5s.


hmmm mysle ze to nie jest takie proste bo bedzie to w miare lekki samochod
czy starczy przyczepnosci??, w koncu to jedna os i to do tego przednia :roll:
_________________
Pozdrawiam Andrzej
Rover 800, byl 214 Si 95
FSO 125p 1.4 16V MPI
Jawa 350
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum

Wersja do drukuWersja do druku
Dodaj temat do ulubionych

Skocz do:  

Podobne Tematy
Temat Autor Forum Odpowiedzi Ostatni post
Brak nowych postów [MG ZR 160] Swap 1.8 vvc na 1.8 turbo z R75
Gość Tuning mechaniczny 32 Sob Sty 10, 2009 23:36
marcinmarcin
Brak nowych postów [MG ZR 160] Swap na k- series 1.8 turbo 150 kucy
Saper Tuning mechaniczny 7 Pią Lis 18, 2011 12:06
marcinmarcin
Brak nowych postów Swap silnika z 220 turbo do 216gti
PabloWRC Tuning mechaniczny 1 Pon Sty 28, 2008 08:12
stanley200
Brak nowych postów [R820ti Vitesse Turbo 2.0 Sport] Dla fanów Turbo i Blow Off
roiven Tuning mechaniczny 9 Sro Mar 28, 2012 12:07
dobryziom
Brak nowych postów swap
ivi199 Tuning mechaniczny 45 Sro Sty 22, 2014 12:24
tuners



Forum Klubu ROVERki.pl  
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group | © klub ROVERki.pl
Hosted by NETLink