Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 21:26
drooid, Doszukałem się w Rave , że klimę może odłączać czujnik temp silnika (przy np przegrzaniu) ale skoro wentylator rusza tzn, ze układ się załącza.
Co w nim siedzi można się przekonać dopiero do podłączeniu manometrów, bo tak sobie możemy gdybać dłuuuugo.....
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 21:33
wer1232 napisał/a:
Cienkie rurki i skraplacz nie robią się ciepłe, ale te grube robią się bardzo zimne.
To dosyć dziwne ale zasadniczo zmienia postać rzeczy, bo równie dobrze może wskazywać na niedobór czynnika w układzie. A wtedy walka z presostatem nie ma sensu. Pisałeś, że po zimie klima padła i była napełniana czynnikiem- rozumię że fachowcy stwierdzili jego brak lub niedobór, a dziurę znaleźli ?
Chyba nie pozostaje Ci nic innego jak się tam wrócić!!!!
Na pracę układu chłodniczego ma wpływ tak wiele czynników, ze zdiagnozowanie go przez internet bez "pomacania", podłączenia manometrów jest bardzo trudne i opiera się całkowicie na domysłach.
[ Dodano: Sro Maj 16, 2007 10:41 pm ]
Brt napisał/a:
ZTCW to komp jednak ma "coś" do klimy przez kompa przechodzą sygnały z czujnika ciśnienia o ile dobrze pamietam
Do tego jeszcze komp wyłączy klimę przy wzroście temp cieczy chłodzącej pow. 120 st C
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Sro Maj 16, 2007 21:58
drooid napisał/a:
A czy skok obrotów nie jest skutkiem załączenia sprężarki??
Jest, ale ni wiemy czy załącza się i zaraz wyłącza(bo np jest za mało czynnika , czy np załącza się i pracuje bez wydajności( sprężarka martwa ) takie rzeczy można sprawdzić podłączając się pod układ.
wer1232, w twoim Roverku presostat jest wkręcony w filtr-osuszcz ( to taka "aluminiowa puszka" ) na cińszej rurce idącej od skraplacza do wnętrza czyli do parownika.
UWAGA-PRESOSTAT TO ZABEZPIECZENIE wszelkie zabawy typu mostkowanie powinny być stosowane tylko na chwilę, zeby przekonać się czy tu tkwi problem. Bez podłączenia pod układ nie wiemy czy presostat go wyłączył bo sam w sobie jest uszkodzony czy dlatego coś się dzieje złego w układzie
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
"Fachowcy" stwierdzili że nie ma czynnika chłodzącego ale po nabiciu okazało się że to wentylator nie działał. presostat jest podłączony kostką w której jest 4 przewody tak? które mam zmostkować?
a co z wentylatorem? czy powinien wlaczac sie od razu po wcisnieciu guziczka?? ja mam w swoim [R216 '96] niefabryczną klimę i tylko 1 wentylator, który dodatkowo nie wlacza sie nawet przy wysokiej temperaturze silnika .....Klima mrozi i to bardzo, nie próbowałem jeszcze na postoju, ale podczas jazdy "piździ strasznie" wentylator jednak chyba sie nie wlancza
_________________ .: Podpis użytkownika wymaga
edycji :.
Dziś dojrzałem się że ci "fachowcy" u których byłem złączyli tylko dwa kabelki (niebieski i siwy) i powiedzieli mi że już będzie dobrze oto zdjęcie:
a to w przybliżeniu
po rozłączeniu tego w ogóle nie mam klimy.
mmaniek tak jak pisałeś zmostkowałem przewody w kostce tak jak na zdjeciu
i wiatrak działał
wiecie co to może być?
Pomógł: 4 razy Dołączył: 13 Maj 2007 Posty: 200 Skąd: Bojanowo, Leszno
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 17:38
Bosszz... co za partacze, nawet im się tak prostej sprawy porządnie nie chciało zrobić. Ja bym tego nawet "łączeniem" nie nazwał
Niestety to standard w wielu polskich warsztatach. Partacze, partacze i jeszcze raz partacze
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Czw Maj 17, 2007 19:05
Co to k......a jest ??
Kolego po tym co pokazałeś na zdjęciu, to ja się poddaje
Domyślam się że sytuacja może wyglądać następująco:
Klima nie działała ze względu na zadziałanie któregoś z zabezpieczeń, na wszelki wypadek (wg
"starej") dopier.....lili gazu " to może pójdzie. Poszła ale na chwilę bo zadziałało znów zabezpieczenie, tym może tym razem ze względu na przeładowanie czynnikiem, znaleźli jedno z zabezpieczenie i je zmostkowali ale inne ciągle jest rozłączone i komp "myśli, że klima nie działa-więc nie włącza wentylatorów.
TO JEST TYLKO TO CO MI PRZYCHODZI DO GŁOWY PO ZOBACZENIU TYCH ZDJĘĆ
Być może mylę się całkowicie, ale powinieneś zażądać zwrotu pieniędzy i przywrócenia stanu z przed tej "naprawy"
[ Dodano: Czw Maj 17, 2007 8:12 pm ] dawmax,
Wentylator powinien się włączać, jeśli ciśnienie skraplania osiągnie odpowiednią wartość.
Najprościej, to po prosty podnieś maskę, włącz klimę i na postoju powinien się włączyć od razu lub po kilkunastu sekundach, w zależności od zastosowanego rozwiązania.
Jeśli się nie włączy a klima będzie zdrowo chuchać to po jakimś czasie skraplacz zrobi się bardzo gorący i zabezpieczenie powinno odłączyć klimę.
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Dzięki mmaniek, pojadę do nich jeszcze i zażądam aby robili to jak należy albo jak nie umieją niech zwracają pieniądze i niech kitu nie wciskają, a sam to tego nie zrobię nawet ze schematem w ręku
Witam po raz pierwszy na forum.Jeszcze nie znalazłem swojego Roverka-nadal szukam.Wracając do tematu-wczoraj znajomy oddał do naprawy klimatyzacji swojego 420D. Objawy-instalacja napełniona , kompresor nie załącza się. Fachowiec stwierdził,że cewka elektromagnesu - zero oporności.Zasugerował poszukać podobnej lub kupić nową. Cały kompresor przywiózł mi-potwierdziłem brak przejścia cewki. Zacząłem demontaż aby się dostać do cewki. Na początku odkręciłem nakrętkę na wałku sprzęgła -bez problemu. kłopotliwe za to było zdjęcie sprzęgiełka-jest sprężyste a zarazem delikatnie zrobione. Z powodu braku odpowiedniego ściągacza-na trzy śruby 6 zastosowałem same śruby wkręcając równomiernie po obwodzie. Sprzęgiełko zeszło z wałka,którego obudowa jest z aluminium. Wkrecane przeze mnie śruby /długości co najmniej 5 cm/ uszkodziły lekko wymienioną obudowę,dlatego najlepiej postarać się o odpowiedni ściągacz.Następnie należy zdjąć pierścień zabezpieczający i można zdjąć koło pasowe spręzarki-w moim przypadku musiałem wyrównać uszkodzoną obudowę .Przed zdjęciem cewki zaznacz położenie cewki. Następnie należy zdjąć kolejny większy pierścień i mam w końcu cewkę. Okazało się,że przerwany jest początek uzwojenia z masą-bardzo/ niechlujne/połączenie tym bardziej,że drut cewki jest z aluminium. Problemem jest połączenie alu z miedzią .Ja wykorzystałem podwójnydrut 0,5 mm miedż ,całość oczyściłem i skręciłem ze sobą na około 3 cm.Całość posmarowałem smarem miedziowym,a następnie całość pokryłem silikonem aby styk zabezpieczyć od drgań -oryginalnie nic takiego tam nie było.Oczywiście przy składaniu należy zwrócić szczególną uwagę aby pierścienie dokładnie weszły w swoje miejsca oraz aby nie uszkodzić łożyska koła pasowego. Oporność cewki wynosi 4omy. Producentem tej sprężarki była włoska firma.Przepraszam za styl pisowni-i ew błędy.
Pięknie opisane. Myślę, że warto za zgodą autora wrzucić to gdzieś na stronę
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).
Tutaj mamy podane rozwiązanie dotyczące jednego z elementów. Jest ich więcej
[ Dodano: Pon Maj 21, 2007 11:41 am ]
mmaniek napisał/a:
mapa8, Bardzo przydatny opis, dobrze by było, żeby nie "przepadł" w archiwum
Dodałem do FAQ.
_________________ Nie udzielam pomocy na priv oraz na gg! Masz problem? Pisz na forum
Pomógł: 6 razy Dołączył: 01 Maj 2007 Posty: 132 Skąd: Łódź
Wysłany: Wto Maj 22, 2007 20:20
Cytat:
Chętnie to zrobię, ale myślę, że przydałby się jakiś większy artykuł na temat problemów z klimą. Co robić, gdzie szukać, gdy klima się nie włącza? Jakie elementy sprawdzić, itp. (ja zrobiłem taki Q&A np. na temat wysokiego spalania).
piter34, Spróbowałem zebrać to do kupy-poszło na priv
_________________ Wszystko dla ludzi, byle z głową.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum